YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
chrupanie przy przetaczaniu moto
Autor Wiadomość
piostar 


Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: lubawa
Wysłany: 2013-04-25, 12:09   chrupanie przy przetaczaniu moto

Witam, jak w temacie- gdy pcham motor do przodu lub tyłu słyszę takie chrupanie co mniej więcej obrót wału kardana chrupanie wychodzi z miejsca gdzie zaczyna się kardan- tak mi sie wydaje. Gdy jadę, ruszam nie słychać i nie czuć nic dziwnego.
Może ktoś ma pomysł i naprowadzi mnie na coś konkretnego.

1 (36).jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 109.35 KB

_________________
Nareszcie spoko MOTO
TEŚCIOWA jest mi potrzebna jak POPIELNICZKA na motocyklu:)
 
 
Gostek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2011
Posty: 628
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2013-04-25, 18:33   

Może korniki Ci się zalęgły ;D
A tak na poważnie to nie mam pojęcia.
Ale życzę bezawaryjnej jazdy :brawo:
_________________
Wolność kocham i rozumiem, wolności oddać nie umiem...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-25, 18:34   

piostar napisał/a:
chrupanie wychodzi z miejsca gdzie zaczyna się kardan
Czyli konkretnie skąd ? Bo mam wrażenie, ze mylisz pojęcia.
Kardan, czyli przegub krzyżowy, jest zamocowany do wałka, który wychodzi ze skrzyni biegów. Do niego wchodzi, zupełnie swobodnie wał napędowy, zakończony wielowypustem. Druga srona wału napędowego, również jest zakończona wielowypustem i wchodzi do tulei, która jest przykręcona do wałka wychodzącego z przekładni wtórnej. Przekładnię wtórną pokazałeś na zdjęciu.

Gdyby nie było to istotne, mógłbyś mnie posądzić o mundrowanie się, ale jest. W Przekładni jest tuleja przykręcana do wałka. Gwint w tym wałku, bywa, że się urywa, ale generalnie nie dzieje sie nic. Jeździsz i nawet nie wiesz, że jest problem. Natomiast z drugiej strony ( od kardana), też urywa się gwint, ale jechać już się zbytnio nie da.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
piostar 


Rocznik: 2005
Wiek: 52
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 5
Skąd: lubawa
Wysłany: 2013-04-25, 21:12   

Dokładnie nie wiem skąd. Załatwiam stojak i po podniesieniu może coś konkretniej opiszę.
Dziś pyknęłem 350km iżądnych kłopotów.
_________________
Nareszcie spoko MOTO
TEŚCIOWA jest mi potrzebna jak POPIELNICZKA na motocyklu:)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-25, 21:19   

Jeśli na fotce jest twoje koło, to odpadają szprychy, które gdy nie naciągnięte potrafią właśnie "chrupać".
Może też przy przetaczaniu moto chrupać piasek (rdza) w tylnym kole gdze zazębia się dyfer z kołem. Może simmering sparciał i naciąga wodę z piachem. Znam taki przypadek.
Ale generalnie "chrupiące korniki" są nie do znalezienia bez rozbiórki podejrzanych elamentów lub wychodzą same ale po awarii. Powodzenia w szukaniu ;D
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-04-25, 23:16   

piostar napisał/a:
Załatwiam stojak i po podniesieniu może coś konkretniej opiszę.
Demolka napisał/a:
Ale generalnie "chrupiące korniki" są nie do znalezienia bez rozbiórki podejrzanych elamentów lub wychodzą same ale po awarii. Powodzenia w szukaniu ;D


i nie ma z tym wiele roboty. Wierz mi. Zdejmij, rozkręć ( przy okazji wymyjesz i nałożysz nowy smar).
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Henryk49 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 56
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 42
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-18, 09:38   

witek1965 sorry że wejdę w temat ale wczoraj jadąc bach i niespodzianka po puszczeniu manetki usłyszałem wycie jak w stary dyfer rozebrałem moto okazało się że jest zerwany gwint na wałku który wychodzi z silnika i mam problem jak ten wałek wyciągnąć i gdzie go kupić może coś doradzisz z góry dziękuję.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-08-18, 10:06   

To dość częsta awaria w DSach. Wałek można zregenerować, ale to wymaga rozebrania silnika i jego demontaż - duża robota. Ci, których spotkała taka awaria radzą sobie tak, że jeżeli zostały 2-3 nitki gwintu, dają cieńszą podkładkę i wkręcają nakrętkę na klej. Robi się to bez rozbierania silnika. To doraźne rozwiązanie, a docelowe tak jak wyżej.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Henryk49 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2001
Wiek: 56
Dołączył: 01 Maj 2012
Posty: 42
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-08-18, 10:44   

vaaks dzięki zostało mi z 3 nitki gwintu spróbuję w ten sposób ;D
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2013-08-18, 15:22   

na szybko nic innego nie wymyślisz, resztę napisał Vaaks
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group