| Pompa hamulcowa | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | monkton   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 52
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 575
 Skąd: Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 14:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kiedy ja po wyczyszczeniu zacisków i złożeniu wszystkiego do kupy , odpowietrzałem układ krew mnie zalewała ... do momentu, kiedy najpierw zająłem się lewym zaciskiem.  Wiadomo że zaczynamy odpowietrzanie od najdalszego punktu ale "na oko" to nie widać czy lewy zaisk jest dalej od prawego może nawet nie jest ? Ważne ,że zadziałało. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 14:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | monkton, jak to nie widać ? skoro pompę masz po prawej stronie na kierownicy, to najdalej położony jest zacisk z lewej strony  przecież to logiczne   |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bakteria77   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2004
 Wiek: 26
 Dołączył: 24 Kwi 2010
 Posty: 1551
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź zaciski  czy działają prawidłowo, czy tłoczki się nie zapiekły itp. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | monkton   
  
  
 Model: DS 1100 Custom
 Rocznik: 1999
 Wiek: 52
 Dołączył: 11 Mar 2009
 Posty: 575
 Skąd: Irlandia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-24, 19:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | E tam różnica jest pewnie klikucentymtrowa i ja jej nie widziałem... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MariuszK   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 09 Paź 2011
 Posty: 42
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-25, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki za rady |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-25, 23:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak na 100% chyba nie jest pewne, czy lewy zacisk jest dalej od pompy. Wszak mamy jeden przewód centralny, któy idzie do rozdzielacza. A  stamtąd dopiero na zaciski. Zmierzcie każdy przewody, może któryś jest krótszy, ale chyba nie   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Janusz P.   
  
  
 Rocznik: 1998
 Wiek: 52
 Dołączył: 25 Sty 2010
 Posty: 18
 Skąd: Gliwice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-25, 23:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | uwaga dla naprawiajacych pompy hamulcowe - uszczelka w pompie hamulcowej  to "urzadzenie" - spręża płyn hamulcowy kiedy naciskana jest klamka/pedał i wtedy działa jak uszczelka, przy powrocie płyn przez nią ~przepływa w miarę swobodnie .... jakiekowiek mycie owej/owych uszczelek w czyś innym niz np alkohol/propanol ( mam tu na mysli rope / olej / naftę ) powoduje  że uszczelka/uszczelki "puchną" i przestaja działać jak należy ... równiez monaż "do góry nogami" może zaburzyć tą pracę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | duoma   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1998
 Wiek: 49
 Dołączył: 05 Sie 2011
 Posty: 901
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-26, 13:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Janusz P. napisał/a: |  	  | uwaga dla naprawiajacych pompy hamulcowe - uszczelka w pompie hamulcowej  to "urzadzenie" - spręża płyn hamulcowy kiedy naciskana jest klamka/pedał i wtedy działa jak uszczelka, przy powrocie płyn przez nią ~przepływa w miarę swobodnie .... jakiekowiek mycie owej/owych uszczelek w czyś innym niz np alkohol/propanol ( mam tu na mysli rope / olej / naftę ) powoduje  że uszczelka/uszczelki "puchną" i przestaja działać jak należy ... równiez monaż "do góry nogami" może zaburzyć tą pracę.
 | 
 
 To samo chciałem napisać - ta uszczelka (guma) sprawia problemy i trzeba się z nią delikatnie obchodzić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-26, 19:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | no o tym to chyba każdy powinien wiedzieć. Ale cuda się zdarzają. Pytanie w jakim celu w ogóle myć owe uszczelnienia ? Płyn hamulcowy jest "czysty". Tak długo jak pompa funkcjonuje prawidłowo nie ma potrzeby jej rozbierania. 	  | Janusz P. napisał/a: |  	  | ( mam tu na mysli rope / olej / naftę ) | 
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-27, 12:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, no chyba, że do chromowania   |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-27, 22:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pirania_LM, mowa, ale wtedy większą uwage poświęciłbym okienku rewizyjnemu   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-28, 10:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | witek1965, już nie musisz, mam kilka w zapasie   |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-28, 19:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pirania_LM, wiem, jedno biorę, tak na wszelki wypadek. Mam nadzieję, że pamiętasz   |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-03-29, 16:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | of kors, leży odłożona wraz z oringiem  jakby ktoś jeszcze chciał, to pisać -  do odbioru "Pod Palmami" będzie |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MariuszK   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 09 Paź 2011
 Posty: 42
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-16, 10:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jak wcześniej pisałem ciągle miałem miętką klamkę. Po wielu próbach wyciągania, wpychania a nawet zalewania układu płynem nie było żadnego efektu. Zacząłem podejrzewać, że być może puchną przewody, wcześniej sprawdziłem samą pompę, hamulce rzecz ważna, więc je wymieniłem na w oplocie stalowym. Nadal bez efektów.
 Więc zaczołem od początku. Najpierw opróżniłem cały układ, następnie zalałem go nowym płynem z użyciem strzykawki poprzez wtłoczenie go przez odpowietrznik. Następnie parę ruchów tłoczkiem i odkręcenie odpowietrznika z jednoczesnym całkowitym schowaniem tłoczków zacisków, odpowietrzanie trwało nie całe pięć minut.
 W moim przypadku powietrze siedziało w zaciskach a że są one położone nad odpowietrznikiem, więc nie miało gdzie uciec.
 Pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-16, 17:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | że co ? 	  | MariuszK napisał/a: |  	  | W moim przypadku powietrze siedziało w zaciskach a że są one położone nad odpowietrznikiem, więc nie miało gdzie uciec. | 
 Odpowietrznik, to chyba najwyższy punkt zacisku hamulcowego.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Pirania_LM   
  
  
 Model: RS1600
 Rocznik: 2003
 Dołączył: 01 Lis 2011
 Posty: 1742
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-16, 19:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Też tak myślałem....MariuszK, mylisz się moim zdaniem. Z Twoich opisów wynika jednoznacznie, że zapowietrzoną miałeś pompę hamulcową. |  
				| _________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MariuszK   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 09 Paź 2011
 Posty: 42
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-17, 07:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | - W moich zaciskach odpowietrznik jest na dole, pod przewodami doprowadzającymi płyn. - Jeżeli chodzi o pompę, to zaślepiłem trójnik i klamka nawet nie drgnęła, dlatego też wykluczyłem problem z pompą.
 Pozdrawiam
 
 [ Dodano: 2013-04-17, 09:26 ]
 Po twojej uwadze Witek1965, poszedłem sprawdzić zaciski, teraz proszę bez komentarzy, mój szacowny poprzedni właściciel z jakiegoś powodu miał założone zaciski odwrotnie. Ja (tutaj parę epitetów na temat mojej inteligencji) nie wpadłem na pomysł, że ktoś może założyć coś odwrotnie i przyjąłem, że ten typ tak ma. Teraz sprawdzam, co jeszcze jest spieprzone.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | SAJMON   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 50
 Dołączył: 10 Lut 2010
 Posty: 1432
 Skąd: Pod lasem
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-17, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MariuszK napisał/a: |  	  | mój szacowny poprzedni właściciel z jakiegoś powodu miał założone zaciski odwrotnie. | 
 W kwestii wyjaśnienia - poprzedni właściciel to ja. Na swoje usprawiedliwienie chciałbym dodać, iż na mechanice się nie znam i przez dwa sezony użytkowania Draga serwisowałem go w lubińskim "autoryzowanym" serwisie Yamahy ( potwierdzone wpisami w książce serwisowej ). Jedyny wniosek jaki udaje mi się z tego wyciągnąć to taki, że należy wyżej wymieniony "serwis" omijać szerokim łukiem. MariuszK pozdrawiam.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MariuszK   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2006
 Wiek: 61
 Dołączył: 09 Paź 2011
 Posty: 42
 Skąd: Lubuskie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-04-17, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witaj Sajmon Nie podawalem twoich danych bo przypuszczałem, że tak jak ja nie miałeś o tym zielonego pojęcia. Jako ciekowostkę moge powiedzieć, ża także dwóch kumpli z znacznym doświadczeniem także nie zwróciło na to uwagi. Takie życie. Teraz jest OK
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |