sciaganie w lewo |
Autor |
Wiadomość |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 14:00 sciaganie w lewo
|
|
|
Witam, mam problem ze sciaganiem motocykla w lewo podczas jazdy gdy puszcze kierownice. Dzis podnioslem motocykl tak aby przednie kolo bylo w powietrzu i zauwazylem ze kierownica przechyla sie w prawo co by odpowiadalo skrecie w lewo (przeciwskret).
Moj motocykl to v-star 650 classic.
Prosze o pomoc. |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-15, 14:12
|
|
|
Sprawdź luz na główce ramy,
sprawdź ciśnienie w oponach,
sprawdź czy równo siedzisz na kanapie. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 14:50
|
|
|
Luzow nie mam na glowce, cisnienie sprawdzalem 2 przod, 2.25 tyl, to czy rowno siedze to nie wiem ale kolega sie przejechal i ten sam efekt czyli po puszczeniu kierownicy sciaganie w lewo.
Wlasnie sprawdzilem prowizorycznie jednosladowosc i jest ok 0.2 mm roznicy ale musze to jeszcze raz zmierzyc. |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:10
|
|
|
W domowy sposób aż tak dokładnie jednośladowości nie zmierzysz,sprawdź jeszcze stan opon, czy z jednej strony więcej nie zużyte.Tak było od początku, czy nagle się zaczęło?
Sprawdź też ustawienie kol względem ramy. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:37
|
|
|
Merlin napisał/a: | .Tak było od początku, czy nagle się zaczęło?
Sprawdź też ustawienie kol względem ramy. |
Jest to moj pierwszy motocykl ktory kupilem nie dawno. Czytale forum i postanowilem sprawdzic, no i okazalo sie ze sciaga go w lewo.
Jak mam sprawdzic ustawienie kol wzgledem ramy?
http://www.youtube.com/watch?v=k4IWIBM2dyw Tak to wyglada |
Ostatnio zmieniony przez tomi 2013-04-15, 16:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-15, 16:42
|
|
|
Z przody równe odległości felgi (opony) od lag, z tyłu od ramy.
Zmierz metrówką.
Pisząc o sposobie siedzenia na kanapie nie żartowałem, kierowca naturalnie siada lewą nogą bardziej do przodu w aucie też
[ Dodano: 2013-04-15, 17:24 ]
To co pokazałeś na filmiku mnie akurat niewiele mówi, pewnie naprężenie linek ciągnie kierownicę. Z prawej strony jest też zbiornik z płynem hamulcowym.
Poza tym ściągałoby w prawo nie w lewo. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 17:41
|
|
|
Merlin napisał/a: | Z przody równe odległości felgi (opony) od lag, z tyłu od ramy.
Zmierz metrówką. |
Z przodu rowno, mierzylem od felgi do mocowanie blotnika 4.2 mm
A z tylu jest dziwnie-po prawej mniej mniejsca ma opona na wahaczu. Na gorze mniejsza roznica a na dole wieksza (ok 7mm)
Ogolnie dzis zauwazylem ze rama po prawej stronie jest troche unaczej ustawiona na ostatnich 20 cm- idzie troszke na zewnatrz i do gory. Co do odleglosci to tez jest roznica ok 5-7 mm.
Jest mozliwosc regulacji tylego kola? |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-15, 17:48
|
|
|
Zmierz linijką odległości między półkami ( na wysokości lag ) i wszystko będzie jasne. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 18:14
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | Zmierz linijką odległości między półkami ( na wysokości lag ) i wszystko będzie jasne. |
Pomiar od przodu pomiedzy gorna a dolna polka pokazuje 17.7 cm po obu stonach (pomiar gora-dol tuz obok lag) |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-04-15, 18:36
|
|
|
tomi, weź długą idealnie prostą łatę np, poziomicę posadzkarską i przyłóż z boku do obu kół - moto na podnośniku - w ten sposób sprawdzisz jednośladowość - ustawienie kół w jednej płaszczyźnie. To ci powie czy rama jest prosta. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 19:02
|
|
|
vaaks napisał/a: | tomi, weź długą idealnie prostą łatę np, poziomicę posadzkarską i przyłóż z boku do obu kół - moto na podnośniku - w ten sposób sprawdzisz jednośladowość - ustawienie kół w jednej płaszczyźnie. To ci powie czy rama jest prosta. |
Zrobilem inaczej-dalem pod stopke klode 10 cm tak ze moto sie dosc wyprostowalo, do tylnego kola przymocowalem sznurki i je pociagnalem do przodu tak aby dotykaly tylnej i przedniej czesci tylnego kola i z przodu mierzylem odleglosc od kola a przodu i z tylu czy jest rowno. Jak pisalem wyszlo mi ok 0.2 mm roznicy ale mam zamiar powtorzyc pomiary z zylka po sznurkiem wiatr targal dosc mocno. |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2013-04-15, 19:21
|
|
|
Sznurek, żyłka odkształca się, łata jet sztywna. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2013-04-15, 19:55
|
|
|
Panowie chyba szukacie dziury w d..ie, jak stare masz opony, miałem tak samo opony miały ładny bieżnik, ale niestety były starawe i musiały mieć lekko jedną stronę podjechaną, na oko było ok, dopiero po wymianie opon, przestało ściągac i tarmosić fajerą, a przechył kiery na prawo jak stoi na podnośniku jest normalny. |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
JOKER


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 55 Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 1305 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2013-04-15, 20:08
|
|
|
Robrob napisał/a: | ale niestety były starawe i musiały mieć lekko jedną stronę podjechaną |
Albo motocykl jakiś dłuższy czas stał nie ruszany na nóżce, i opony w tym miejscu zrobiły się odkształciły. |
_________________ To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 20:11
|
|
|
Opony sa stare bo z roku produkcji motoru-czyli 2002. Musze wymienic ale narazie krece sie kolo komina, narazie ok 300 km dopiero zrobilem. Czeka mnie dosc duzo wymian bo moto malo jezdzone bylo skoro jeszcze oryginale opony ma. |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2013-04-15, 20:20
|
|
|
Więc (wiem, nie zaczyna się zdania od "więc") do chwili założenia nowych opon nic nie rób. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 21:42
|
|
|
Merlin napisał/a: | Więc (wiem, nie zaczyna się zdania od "więc") do chwili założenia nowych opon nic nie rób. |
Ok, wiec odezwe sie jak zrobie porzadek z oponami. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
F.I.P. Berek


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2013-04-15, 22:39
|
|
|
Mam wrazenie, ze czytanie forum w tym przypadku zaszkodzilo. Pierwszy motocykl/przejechane 300km/diagnoza:sciaga w lewo/"sprawdzilem prowizorycznie jednosladowosc i jest ok. 0,2mm roznicy" - Panowie, to kurwa, paranoja jakas...
Tomi
na poczatek sprobuj jazdzic TRZYMAJAC kierownice. Jak Ci moto jedzie tam gdzie kierujesz to nie szukaj dziury w calym. Oponki warto zmienic, bo wiekowe i tyle.
Pierwszy post w temacie jest mistrzostwem absurdu - naczytales sie stary za duzo. Jezdzic,jezdzic... |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
 |
sasklacz

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 5 Skąd: Słupno
|
Wysłany: 2013-04-15, 23:05
|
|
|
Witam. Ten sam efekt z uciekaniem kierownicy i ściąganiem podczas jazdy miałem w swoim 1100. Jeździłem tak dwa lata aż w końcu tej zimy wziąłem się za to. Okazało się że były krzywe lagi. Po wyjęciu z półek od razu było widać że banan a przez osłony na lagach na motocyklu nic nie było widać. Z drugiej strony całe szczęście że to lagi bo wiedziałem że sprzęt był po dzwonie i bałem się że może być coś z ramą. Po wymianie lag kierownica stoi w miejscu i prowadzi się idealnie. Gdzieś czytałem że ściąganie może powodować także różne długości sprężyn albo nie właściwy poziom oleju w lagach. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tomi

Rocznik: 2002
Wiek: 47 Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 44 Skąd: Przemyśl/Dublin
|
Wysłany: 2013-04-15, 23:58
|
|
|
F.I.P. Berek napisał/a: | Mam wrazenie, ze czytanie forum w tym przypadku zaszkodzilo. Pierwszy motocykl/przejechane 300km/diagnoza:sciaga w lewo/"sprawdzilem prowizorycznie jednosladowosc i jest ok. 0,2mm roznicy" - Panowie, to kurwa, paranoja jakas...
Tomi
na poczatek sprobuj jazdzic TRZYMAJAC kierownice. Jak Ci moto jedzie tam gdzie kierujesz to nie szukaj dziury w calym. Oponki warto zmienic, bo wiekowe i tyle.
Pierwszy post w temacie jest mistrzostwem absurdu - naczytales sie stary za duzo. Jezdzic,jezdzic... |
Usmialem sie czytajac co napisales. Bede trzymal bo musze, jak bym nie trzymal to bym w rowie skonczyl bo jezdze w irl. Mam wrazenie ze w tej chwili po 300 km to bardziej moto dyktuje gdzie jade niz ja sam (ale na swoim pasie sie mieszcze) Mimo wszystko to puszczeniu kiery motocykl powinien sie toczyc prosto przynajmniej powyzej 30-40 km/h.
Dzieki za rozbawienie mnie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|