YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
sciaganie w lewo
Autor Wiadomość
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 14:00   sciaganie w lewo

Witam, mam problem ze sciaganiem motocykla w lewo podczas jazdy gdy puszcze kierownice. Dzis podnioslem motocykl tak aby przednie kolo bylo w powietrzu i zauwazylem ze kierownica przechyla sie w prawo co by odpowiadalo skrecie w lewo (przeciwskret).
Moj motocykl to v-star 650 classic.
Prosze o pomoc.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-15, 14:12   

Sprawdź luz na główce ramy,
sprawdź ciśnienie w oponach,
sprawdź czy równo siedzisz na kanapie.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 14:50   

Luzow nie mam na glowce, cisnienie sprawdzalem 2 przod, 2.25 tyl, to czy rowno siedze to nie wiem ale kolega sie przejechal i ten sam efekt czyli po puszczeniu kierownicy sciaganie w lewo.
Wlasnie sprawdzilem prowizorycznie jednosladowosc i jest ok 0.2 mm roznicy ale musze to jeszcze raz zmierzyc.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-15, 16:10   

W domowy sposób aż tak dokładnie jednośladowości nie zmierzysz,sprawdź jeszcze stan opon, czy z jednej strony więcej nie zużyte.Tak było od początku, czy nagle się zaczęło?

Sprawdź też ustawienie kol względem ramy.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 16:37   

Merlin napisał/a:
.Tak było od początku, czy nagle się zaczęło?

Sprawdź też ustawienie kol względem ramy.


Jest to moj pierwszy motocykl ktory kupilem nie dawno. Czytale forum i postanowilem sprawdzic, no i okazalo sie ze sciaga go w lewo.

Jak mam sprawdzic ustawienie kol wzgledem ramy?

http://www.youtube.com/watch?v=k4IWIBM2dyw Tak to wyglada
Ostatnio zmieniony przez tomi 2013-04-15, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-15, 16:42   

Z przody równe odległości felgi (opony) od lag, z tyłu od ramy.
Zmierz metrówką.

Pisząc o sposobie siedzenia na kanapie nie żartowałem, kierowca naturalnie siada lewą nogą bardziej do przodu w aucie też ;D

[ Dodano: 2013-04-15, 17:24 ]
To co pokazałeś na filmiku mnie akurat niewiele mówi, pewnie naprężenie linek ciągnie kierownicę. Z prawej strony jest też zbiornik z płynem hamulcowym.
Poza tym ściągałoby w prawo nie w lewo.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 17:41   

Merlin napisał/a:
Z przody równe odległości felgi (opony) od lag, z tyłu od ramy.
Zmierz metrówką.


Z przodu rowno, mierzylem od felgi do mocowanie blotnika 4.2 mm
A z tylu jest dziwnie-po prawej mniej mniejsca ma opona na wahaczu. Na gorze mniejsza roznica a na dole wieksza (ok 7mm)
Ogolnie dzis zauwazylem ze rama po prawej stronie jest troche unaczej ustawiona na ostatnich 20 cm- idzie troszke na zewnatrz i do gory. Co do odleglosci to tez jest roznica ok 5-7 mm.
Jest mozliwosc regulacji tylego kola?
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-15, 17:48   

Zmierz linijką odległości między półkami ( na wysokości lag ) i wszystko będzie jasne.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 18:14   

Pirania_LM napisał/a:
Zmierz linijką odległości między półkami ( na wysokości lag ) i wszystko będzie jasne.


Pomiar od przodu pomiedzy gorna a dolna polka pokazuje 17.7 cm po obu stonach (pomiar gora-dol tuz obok lag)
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-04-15, 18:36   

tomi, weź długą idealnie prostą łatę np, poziomicę posadzkarską i przyłóż z boku do obu kół - moto na podnośniku - w ten sposób sprawdzisz jednośladowość - ustawienie kół w jednej płaszczyźnie. To ci powie czy rama jest prosta.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 19:02   

vaaks napisał/a:
tomi, weź długą idealnie prostą łatę np, poziomicę posadzkarską i przyłóż z boku do obu kół - moto na podnośniku - w ten sposób sprawdzisz jednośladowość - ustawienie kół w jednej płaszczyźnie. To ci powie czy rama jest prosta.

Zrobilem inaczej-dalem pod stopke klode 10 cm tak ze moto sie dosc wyprostowalo, do tylnego kola przymocowalem sznurki i je pociagnalem do przodu tak aby dotykaly tylnej i przedniej czesci tylnego kola i z przodu mierzylem odleglosc od kola a przodu i z tylu czy jest rowno. Jak pisalem wyszlo mi ok 0.2 mm roznicy ale mam zamiar powtorzyc pomiary z zylka po sznurkiem wiatr targal dosc mocno.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2013-04-15, 19:21   

Sznurek, żyłka odkształca się, łata jet sztywna.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2013-04-15, 19:55   

Panowie chyba szukacie dziury w d..ie, jak stare masz opony, miałem tak samo opony miały ładny bieżnik, ale niestety były starawe i musiały mieć lekko jedną stronę podjechaną, na oko było ok, dopiero po wymianie opon, przestało ściągac i tarmosić fajerą, a przechył kiery na prawo jak stoi na podnośniku jest normalny.
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
JOKER 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 55
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 1305
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-04-15, 20:08   

Robrob napisał/a:
ale niestety były starawe i musiały mieć lekko jedną stronę podjechaną



Albo motocykl jakiś dłuższy czas stał nie ruszany na nóżce, i opony w tym miejscu zrobiły się odkształciły.
_________________
To nie śmierć za rogiem, to czas Twoim wrogiem

 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 20:11   

Opony sa stare bo z roku produkcji motoru-czyli 2002. Musze wymienic ale narazie krece sie kolo komina, narazie ok 300 km dopiero zrobilem. Czeka mnie dosc duzo wymian bo moto malo jezdzone bylo skoro jeszcze oryginale opony ma.
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2013-04-15, 20:20   

Więc (wiem, nie zaczyna się zdania od "więc") do chwili założenia nowych opon nic nie rób.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 21:42   

Merlin napisał/a:
Więc (wiem, nie zaczyna się zdania od "więc") do chwili założenia nowych opon nic nie rób.

Ok, wiec odezwe sie jak zrobie porzadek z oponami. Dzieki za pomoc. Pozdrawiam.
 
 
F.I.P. Berek 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 59
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 684
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-15, 22:39   

Mam wrazenie, ze czytanie forum w tym przypadku zaszkodzilo. Pierwszy motocykl/przejechane 300km/diagnoza:sciaga w lewo/"sprawdzilem prowizorycznie jednosladowosc i jest ok. 0,2mm roznicy" - Panowie, to kurwa, paranoja jakas...
Tomi
na poczatek sprobuj jazdzic TRZYMAJAC kierownice. Jak Ci moto jedzie tam gdzie kierujesz to nie szukaj dziury w calym. Oponki warto zmienic, bo wiekowe i tyle.

Pierwszy post w temacie jest mistrzostwem absurdu - naczytales sie stary za duzo. Jezdzic,jezdzic...
_________________
jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr
 
 
sasklacz 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Słupno
Wysłany: 2013-04-15, 23:05   

Witam. Ten sam efekt z uciekaniem kierownicy i ściąganiem podczas jazdy miałem w swoim 1100. Jeździłem tak dwa lata aż w końcu tej zimy wziąłem się za to. Okazało się że były krzywe lagi. Po wyjęciu z półek od razu było widać że banan a przez osłony na lagach na motocyklu nic nie było widać. Z drugiej strony całe szczęście że to lagi bo wiedziałem że sprzęt był po dzwonie i bałem się że może być coś z ramą. Po wymianie lag kierownica stoi w miejscu i prowadzi się idealnie. Gdzieś czytałem że ściąganie może powodować także różne długości sprężyn albo nie właściwy poziom oleju w lagach. Pozdrawiam.
 
 
tomi 


Rocznik: 2002
Wiek: 47
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 44
Skąd: Przemyśl/Dublin
Wysłany: 2013-04-15, 23:58   

F.I.P. Berek napisał/a:
Mam wrazenie, ze czytanie forum w tym przypadku zaszkodzilo. Pierwszy motocykl/przejechane 300km/diagnoza:sciaga w lewo/"sprawdzilem prowizorycznie jednosladowosc i jest ok. 0,2mm roznicy" - Panowie, to kurwa, paranoja jakas...
Tomi
na poczatek sprobuj jazdzic TRZYMAJAC kierownice. Jak Ci moto jedzie tam gdzie kierujesz to nie szukaj dziury w calym. Oponki warto zmienic, bo wiekowe i tyle.

Pierwszy post w temacie jest mistrzostwem absurdu - naczytales sie stary za duzo. Jezdzic,jezdzic...

Usmialem sie czytajac co napisales. Bede trzymal bo musze, jak bym nie trzymal to bym w rowie skonczyl bo jezdze w irl. Mam wrazenie ze w tej chwili po 300 km to bardziej moto dyktuje gdzie jade niz ja sam (ale na swoim pasie sie mieszcze) Mimo wszystko to puszczeniu kiery motocykl powinien sie toczyc prosto przynajmniej powyzej 30-40 km/h.
Dzieki za rozbawienie mnie. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group