  | 
 
			 
				  
	
         		            
 
	
			| 
		wymiana wydechow | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 18:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie Witek.
 
W instrukcji jest napisane aby silnik pracował "several minutes"
 
Kilka minut.
 
Przez 2-3 minuty silnik się nie zagrzeje , a tyle upłynie właśnie zanim się ogarniemy
 
z kręceniem śrubką do regulacji.     
 
Aby silnik rozgrzać trzeba 10 -20 minut.
 
 
Ważniejsze jest chyba to ,że przed synchronizacja trzeba zawory ustawić i obroty.
 
Nie mówię o tym ,bo już całkiem się zadyma zrobi     
 
 
Jakoś to wszystko rozpracujemy powolutku     
 
 
[ Dodano: 2013-03-09, 18:22 ]
 
Piszemy o tym samym ciągle.
 
Tak Witek.. można zmienic skład mieszanki ,ale tu chodzi o "regulację składu mieszanki"
 
Zrozumiałem ,że chodzi o regulacje gaźnika ,jak w MZ ,albo WSK.
 
   
 
    | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Irek 2013-03-09, 18:45, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 18:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zawory mam ustawione, do obrotów trzeba by podłączyć jakiś obrotomierz, a ni mom do dwugarowego silnika i tu som problemik. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 18:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Musi na ucho robić- GUL, GUL ,GUL    
 
Tak poważnie.....
 
najprościej jest w necie znaleźć film z nowym moto z takimi obrotami i 
 
na ucho zsynchronizować.
 
To na prawdę jest dokładne   
 
Jak dźwięki naszego moto z dźwiękiem z kompa się zsynchronizują będzie czuć.
 
No - chyba ,że komuś słoń na ucho nadepnął     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Dzarko  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 50  Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 19:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja kręcę w górę aż jest za szybko i lecę w dół aż mi się zacznie podobać. Na pewno nie mogą się robić nierówne gul-gule, bo wtedy wiadomo, że coś jest nie tak. Generalnie mi jest łatwiej ustawiać schodząc z wysokich niż dokręcając z niskich. Jak w UHMIE byłem to stwierdzili, że dobrze ustawiłem. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PrzemekN  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 57  Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 19:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Irek napisał/a: | 	 		  
 
Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
 
Ciąg zdarzeń i oporów.
 
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
 
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
 
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
 
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
 
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
 
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
 
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.
 
 
 | 	  
 
 
No i tu mam pewien kłopot.
 
Założyłem wydechy PEACEMAKER, które mają możliwość zmiany parametrów tłumienia w czasie jazdy. Myk polega na tym, że poprzez siłownik zamontowany w tłumiku, zmienia się przepływ strumienia spalin - od prawie pustych wydechów do układu prawie, jak w zestawie fabrycznym.
 
I co w takim wypadku z synchronizacją?     
 
Synchronizować w ustawieniu "cichym"?
 
W instrukcji montażu tłumików nic nie piszą o synchronizacji gaźników.... | 
             
						
				_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
 
 
Garaż:
 
 
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
 
SREU #1022 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 20:03   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zajebisty materiał, a komentarz bezcenny     Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ w którym umieścić warto byłoby takie porady ? Nie trzeba byłoby szukać informacji po całym Forum  ? Irek, szacunek     | 
             
						
				_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Pirania_LM napisał/a: | 	 		  |  Panowie "Zieloni" może stworzyć dział FAQ | 	   to pytanie kierować należy do pana brązowego | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 20:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przemek ,to weź proszę  sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
 
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.
 
 
Ps
 
Witek kto to jest "pan brązowy "  /
 
   
 
 
Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
 
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
 
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
 
Połowa motocykla ... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bakteria77  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2004 
                  Wiek: 26  Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 20:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               w Lidor są po 3100 zł     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 21:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Irek napisał/a: | 	 		  | Witek kto to jest "pan brązowy " | 	  
 
 
Administrator | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PrzemekN  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 57  Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 23:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Irek napisał/a: | 	 		  Przemek ,to weź proszę  sprawdź synchro na wydechu max ON i max OFF
 
wiem ,że to kłopotliwe ,ale to będzie przełomowe doświadczenie.
 
 
Przemek masz te z tej reklamy jak gościu jedzie i mija zakonnicę ?
 
wtedy siłownik zapodaje i jest cicho..
 
Kuźwa takie by mi spasowały ,ale to zajebiście drogi interes jest z tego co wiem.
 
Połowa motocykla ... | 	  
 
 
Dzięki za podpowiedź - tak zrobię i zobaczymy, jakie będą efekty.
 
A co do reklamy - to to jest to    
 
I powiem Ci, że efekt jest zajebisty    
 
A co do ceny - to powiem Ci, że to nie jest połowa ceny mojego motocykla. Szczególnie, po ostatniej modyfikacji    
 
 
Bakteria - ja kupiłem w Polkomie - oni są wyłącznym dystrybutorem producenta na tę część Europy.
 
A jeżeli chodzi o Lidor - to, z tego co wiem, to te tłumiki kupują w Polkomie. | 
             
						
				_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
 
 
Garaż:
 
 
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
 
SREU #1022 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Dzarko  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 50  Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 06:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A może w jakiś sposób zapamiętać ustawienie śruby na ON i OFF (na przykład, że pomiędzy skrajnymi ustawieniami jest X obrotów w stronę Y) i potem ustawić na połowie?
 
 
PS. Zazdroszczę wydechu. Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 07:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzarko - nie da się zapamiętać.
 
1/4 obrotu , to już dużo.
 
Co do wydechów ,to myślałem ,że kosztują z 10k     
 
Jak 3100 , to mus kupić       
 
 
Co do mojej teorii o wpływie wydechów na synchronizację ....
 
Po "głębszym" zastanowieniu się wczoraj wieczorem pomyślałem ,że 
 
przecież gdy spaliny są wyrzucane z garnka jest zamknięty zawór ssący.
 
Nie ma sytuacji ,że oba zawory są otwarte i to chyba znaczy ,że nawet po zdjęciu wydechów
 
synchronizacja się nie rozjedzie....
 
Cholera sam już nie wiem.
 
 
Łeb mi dzisiaj pęka od tego "głębszego" zastanawiania się     
 
Przemek , w Tobie jedyna nadzieja     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Roni  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 49  Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 10:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Irku , to miałem własnie na myśli , że po zamknięciu zaworów ssących , konczy się istota synchronizacji gaźników     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 11:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli cała moja teoria z wydechami wzięła w łeb.
 
Reszta się zgadza.
 
Można zakończyć stwierdzeniem ,że Pan Kaliński ma rację.
 
Po wymianie wydechów nie trzeba robić synchronizacji ,a tym bardziej 
 
ustawiać skład mieszanki ,bo tego się zrobić nie da z powodu braku
 
regulacji.
 
Co by nie mówić ,cała ta dyskusja na pewno komuś się przyda i nie jeden
 
sobie po przeczytaniu wątku sam zrobi synchronizację.
 
Bo to jest na prawdę bardzo proste ,a wężyk z płynem jest bardzo dokładnym przyżądem w przystępnej cenie ( 4 zł )     
 
 
Teraz idę zbierać złom ,może do wiosny na te wydechy z regulacją głośności uzbieram.
 
    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Dzarko  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 50  Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa 
                         | 
      
         
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bakteria77  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2004 
                  Wiek: 26  Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 11:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Dzarko napisał/a: | 	 		  | Możesz może nakręcić jakiś filmik jak one wyglądają/brzmią na DSie? | 	  
 
 
PrzemekN   już nie śmiga na DS, teraz ma  Yamaha Royal Star Venture     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 12:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciekawe jak rozwiązali połączenie linek z klapką w środku.
 
Jakoś te linki muszą do wnętrza tłumika wchodzić przecież...
 
Jeszcze jedno pytanie do kolegi który ma te wydechy.
 
Czy jako ciche są tak ciche jak fabryczne , czy jednak są głośniejsze ? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PrzemekN  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2006 
                  Wiek: 57  Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2071 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak znajdziesz czas, to podjedź na Strusiownię - tam, będzie można wszystko pooglądać. Naprawdę technicznie, to bardzo ciekawe rozwiązanie. 
 
 
A może, w ramach rozpoczęcia sezonu podjedziesz do Palmiarni na kawę?
 
Rzuć okiem na W-D-L - tam są szczegóły. 
 
 
Generalnie, w Venture fabryczne tłumiki są strasznie ciche..
 
Wiem, że do tej maszyny takie pasują, ale, wkurzało mnie to.
 
Nowe tłumiki w trybie cichym są niewiele głośniejsze niż fabryczne, ale, jak się przestawi na głośne i odkręci gaz... to aż miło posłuchać   
 
No i na wolnych obrotach nareszcie gulgocze    | 
             
						
				_________________ Psy szczekają, karawana idzie dalej
 
 
Garaż:
 
 
MS 1900, H-D FLHTKL "Osiołek"
 
SREU #1022 | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-10, 12:24   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem w swoim XVS jak kupiłem założone Vinca pięknie brzmiały ,ale się wymieniłem na fabryczne , bo w trasie łeb mi pękał ,a plecaczek nie chciał ze mną jeździć     
 
Takie z przełącznikiem ,do zadania szyku na chwilę ,są idealnym rozwiązaniem.
 
Jak się ciepło zrobi ,to pewnie się wybiorę ,150 km to nie dużo... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
    
      Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
  | 
      Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
 
  | 
    
 
       |