| 
		wymiana wydechow | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 ksiezyc69  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2003 
                  Wiek: 56  Dołączył: 24 Lut 2013 Posty: 31 Skąd: KNURÓW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-02-28, 14:00   wymiana wydechow
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | witam,mam w swojej maszynie oryginalne wydechy yamahy zastanawiam sie nad zmiana na puste,czy musze po wymianie robic regulacje gaznikow????  vstar1100/2003 | 
             
						
				_________________
    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 fazzi  		  
		 
          
  
  
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 57  Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-02-28, 15:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie musisz robic regulacji tylko synchronizacje a to prosta sprawa bo nie trzeba rozbierac polowy motocykla jak w przypadku rozbierania gaznikow. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DRAGON  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 59  Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4464 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 13:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzisiaj dzwoniłem do Kalińskiego w sprawie wymiany wydechów. Na pytanie czy po wymianie zrobią mi synchronizację gaźników facet odpowiedział że nie trzeba. I teraz mam zagwozdkę     Wszędzie czytam że po ingerencji w układ wydechowy należy to zrobić a ten mi wyjeżdża z takim hasłem.    | 
             
						
				_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 13:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak chcesz być pewny ,że jest oki 'to kup sobie 3 metry wężyka ,dwie igły w aptece
 
I sam sobie zrobisz synchro.
 
To 10 minut roboty.
 
Tu masz co i jak:
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=YhomLFebOVc
 
Nie lej do wężyka wody tylko olej ,jak go przypadkiem zassa ,to nic się złego nie stanie.
 
Fajny jest olej do paliwa Stihl- czerwony pięknie widać     
 
Igły najcieńsze jakie są wepchnij 5 cm w końce wężyka ,będą tłumiły skoki oleju.
 
Ps
 
W tych gaźnikach nie ma czego regulować     
 
No ,może poza poziomem paliwa w komorze pływakowej.
 
Robi się synchronizację i tyle w temacie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DRAGON  		  
		 
          
  
  
                  Model: MS1900 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 59  Dołączył: 21 Maj 2012 Posty: 4464 Skąd: Gliwice 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 15:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Irek, dzięki     . Może się odważę i sam spróbuję    | 
             
						
				_________________ Każdy jest księżycem i ma ciemną stronę, której nie pokazuje nikomu. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 16:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nakręcę jutro filmik jak to zrobić , bo ten z linka nie jest dla osób 
 
robiących to pierwszy raz zbyt jasny.
 
Nie ma się czego bać , to proste jak jebanie. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pirania_LM  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1600 
                  Rocznik: 2003 
                  Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 16:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               niby proste, ale warto byłoby opisać krok po kroku ( tu podłącz, tam podkręć, do poziomu takiego i takiego - do tego fotki ) i będzie da potomnych     | 
             
						
				_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dzarko  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 50  Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 16:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Irek napisał/a: | 	 		  | Nakręcę jutro filmik jak to zrobić | 	  
 
 
           
 
 
Przede wszystkim wcześniej zacząć. Co trzeba zdemontować, żeby dostać się do króćców. Gdybym dał radę to sam zrobić, to byłbym przeszczęśliwy... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 49  Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 20:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No nie chce sie tutaj wymądrzać, ale wydaje mi sie ze synchronizacja gazników nic nie daje przy wymianie na puste wydechy , to już prędzej reguluje się skład miesznki . Synchronizacja ma na celu wyrównanie ciśnien (podcisnienia) w gaznikach a co za tym idzie podawanie równej mieszanki paliwowo powietrznej.  No chyba ze czegoś nie rozumiem... wiec prosze mnie poprawić     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Piorus  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 76  Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 331 Skąd: Piorusowo 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 20:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Brawo Irek,uczciwie zapracowałeś na tego browarka,teraz trzeba go przemnożyć przez liczbę  wyświetleń i spokojnie masz beczkę browara na zlocie.Pozdrawiam. | 
             
						
				_________________ ;NAVIGARE NECESSE EST-VIVERE NON EST NECESSE | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 20:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Roni, masz rację. Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy - być może regulacja nie będzie konieczna. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bakteria77  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2004 
                  Wiek: 26  Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 1551 Skąd: Lubuskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-08, 20:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | witek1965 napisał/a: | 	 		  
 
 Przynajmniej wypada sprawdzić, czy skład mieszanki jest prawidłowy  | 	  
 
 
a  w jaki sposób najlepiej  to sprawdzić ?
 
 
 
 
Irek,  niezły filmik, a ten wężyk "ch..j wi po co"      to  odma | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 06:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Roni juz Ci wyjaśniam.
 
W tych gaźnikach  (mowa o DS 1100) można wyregulować:
 
 
1- czujnik położenia przepustnicy (za pomocą omomierza)
 
2- Poziom paliwa w komorze pływakowej ( wężykiem założonym na rurkę wystającą z komory)
 
3- Wolne obroty ( pokrętło z czarnym dinksem)
 
4- stopień położenia przepustnic względem siebie ,czyli synchronizacja gaźników.
 
 
Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
 
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
 
    
 
Reasumując - nie warto najpierw regulować skład mieszanki ,bo się po prostu tego nie da zrobić.
 
Jeśli jestem w błędzie , to proszę mnie poprawić.
 
    
 
 
[ Dodano: 2013-03-09, 07:27 ]
 
EDIT:
 
Jeszcze jedna ważna rzecz ,o której zapomniałem powiedzieć w filmie.    
 
Przed synchronizacją trzeba ustawić motocykl w pionie.
 
Klocek podłożyć pod "nóżkę"
 
Wtedy poziom paliwa w gaźnikach jest taki sam.
 
Poprawię to dzisiaj.
 
    
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Roni  		  
		 
          
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2002 
                  Wiek: 49  Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 61 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 16:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Irku ,dziękuje za wyjaśnienia , wszystko się zgadza . Jednak Dragon i księżyc69 pytają czy po wymianie wydechów potrzeba to robić. 
 
Oczywiśćie synchronizacje trzeba co jakiś czas przeprowadzać , ale wydaje mi sie że dla samej wymiany tłumików nie ma to znaczenia. Ani dla wymiany na normalne , ani dla wymiany dla pustych wydechów.
 
No a czym się rózni wydech oryginalny od np. pustego wydechu? Napewno tym ze  ten drugi będzie strasznie głośny       , napewno zmieni się charakterystyka silnika i podniesie się temperatura układu wydechowego (tak mi się wydaje) za sprawą źle dobranego składu mieszanki paliwowo powietrznej . 
 
Skład mieszanki jak napisałeś Irku jest fabrycznie ustawiony , ale jest on ustawiony dla oryginalnych wydechów , a nie pustych . 
 
Tak więc synchronizacja jest procesem który ma znaczenie przed  spalaniem w komorze cylindra , a nie ma na to co wylatuje z niego , natomiast skład mieszanki jak najbardziej za to co dzieje sie w wydechu , czyli temp. , strzały , spaliny itp.
 
 
Jeśli się myle , to prosze mnie poprawić     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 17:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bakteria77 napisał/a: | 	 		  a w jaki sposób najlepiej to sprawdzić ?
 
 | 	   służą do tego świece diagnostyczne . Niestety za drogie, żeby wyposażyć w nie swój garaż      .Jak okaże się, że skład mieszanki jest odpowiedni, nie musisz nic regulować.
 
 
 
  	  | Irek napisał/a: | 	 		  Skład mieszanki i inne parametry są ustawione fabrycznie ,a dostęp do śrub regulacyjnych
 
jest celowo zaślepiony ,aby nie kusiło kogoś sobie pokręcić.
 
   | 	   producent załóżył, że nie będzie nikt ingerował w układ dolotowo - wylotowy.  	  | Irek napisał/a: | 	 		  | nie warto najpierw regulować skład mieszanki | 	   nie bardzo rozumiem, co to znaczy najpierw ? Przed wymianą wydechów, po wymianie . Skład mieszanki reguluje się jak zachodzi taka potrzeba, a nie dla hecy.
 
 
I nie pisz, że  	  | Irek napisał/a: | 	 		  | bo się po prostu tego nie da zrobić.  | 	  
 
 
 
 
 bo to jest nieprawda. Da się i niejeden już to robił. 
 
PO założeniu hypka i pustych wydechów, to nie tylko skład trzeba zmienić, a nawet i dysze, ponieważ na oryginalnych tego nie zrobisz. | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Irek [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 17:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               OK -jeszcze raz .
 
NIE MA MOŻLIWOŚCI REGULACJI SKŁADU MIESZANKI        
 
Zapomnijmy o tym.
 
(Tak Witek , można wymienić dysze , ale to nie jest regulacja składu mieszanki w pojęciu kręcenie śrubką       )
 
 
 Teraz co do zależności  tłumiki ,a synchronizacja gaźników.
 
 
Każdy filtr powietrza, gaźnik ,komora spalania , układ wydechowy tworzy pewien układ.
 
Ciąg zdarzeń i oporów.
 
Przyjmijmy teraz ,że mamy fabryczne wydechy i zsynchronizowane gaźniki (ilości powietrza przepuszczane do cylindrów).
 
Powietrze mieszane jest po drodze z paliwem i mieszanka jest spalana ,a następnie wyrzucana przez kolektor wydechowy i tłumik.
 
Fabryczne tłumiki mają pewną długość i każdy z nich stanowi część układu każdego cylindra.
 
Wymieniając tłumiki tworzymy inne warunki dla spalin i wtedy w zależności od parametrów wydechów zmienia się ilość powietrza "przerabianego" przez tłok.
 
Jeden będzie miał lżej drugi nie.
 
Wiadomo- są to puste rury i jedna jest dłuższa druga krótsza ,chodzi głównie o efekt estetyczny. Ma być ładnie.
 
Z tego powodu uważam ,że po zmianie ,lub ingerencji w układ wydechowy trzeba zrobić
 
ustawienie konta otwarcia przepustnic ,czyli synchronizację.
 
 
O ingerencji w skład mieszanki proszę zapomnieć.
 
Jest to możliwe tylko przez wymianę dysz, na przykład po zamontowaniu układu 
 
hypercharger ,który zmienia ilość powietrza podawanego do gaźników.
 
Tak jak w tym filmie na przykład 
 
http://www.youtube.com/watch?v=oKExiocFd7k
 
Taki zabieg powoduje wzrost mocy silnika ,ale jest wszystko dograne ,dysze ,ilośc powietrza .....
 
 
Jeśli się mylę , to proszę mnie poprawić.
 
 
................
 
Witek -"najpierw" to taka aluzja do postu wcześniejszego.
 
Że trzeba przed synchro sprawdzić skład mieszanki i go wyregulować.
 
Niby jak mamy skład mieszanki wyregulować ?
 
Czym ? Wywiercić otworek w dyszy ?     
 
 
Pozdrawiam | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Irek 2013-03-09, 18:00, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 17:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | P.S. Irek, filmik fajny, troche niewyraźny, ale nic to. Jednak mam uwagę - czy synchronizacji nie powinno się wykonać na zagrzanym  silniku ? | 
             
						
				_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 
Moje moto  
 
XVS 650 - był
 
XVS 1100 - jest
 
DL-650 - jest 
 
 
 
 
***** ***
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dzarko  		  
		 
          
  
  
                  Model: RS1700 
                  Rocznik: 2007 
                  Wiek: 50  Dołączył: 08 Cze 2012 Posty: 642 Skąd: WA-rszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2013-03-09, 18:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Powinno się i przed sychronizacją należy ustawić obroty biegu jałowego. Tam była chyba przerwa w nagraniu i silnik chyba się nagrzał w tym czasie. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 witek1965  		  
		 
          
  
  
                  Model: DS 1100 Classic 
                  Rocznik: 2008 
                  Wiek: 60  Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14542 Skąd: Gdzieś 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |