Wyciek oleju lewa strona . |
Autor |
Wiadomość |
ChEsTeR93

Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-01-29, 17:08 Wyciek oleju lewa strona .
|
|
|
Witam .
Mam pewien problem mam wyciek oleju w mojej V-star 650 z lewej strony , tylko teraz tak nie wiem czy jest z jednego miejsca czy już z dwóch , i mam pytanie co to jest ten biały plastik z trzema łapkami
Z tego na pewno cieknie olej Gdzie to kupić nie mam pojęcia jak to się nazywa .
___________________________________________________________________
A to jest druga sprawa chyba też z tego cieknie olej nie jestem pewien teraz tu , to jest chyba wybierak dźwigni zmiany biegów tak ? i tam jest pewnie jakaś uszczelka gdzie to kupić .
Motor nie był odpalany coś koło 2- miechów a olej samo czynnie troszku cieknie .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gery73


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 232 Skąd: Kielcówek
|
Wysłany: 2013-01-29, 17:42
|
|
|
Poleciałem do garażu i u mnie tez coś się poci, ale jak się przyjrzałem to u mnie brakuje śruby i nie wiem czy powinna być w tym miejscu czy nie, może u Ciebie też z tąd leci bo tej śruby też nie msz ? Jak jest u innych pewnie się zaraz dowiemy.
gery73
zdjęcie.jpg Czy tu powinna być śruba ? |
 |
Plik ściągnięto 321 raz(y) 59.46 KB |
|
_________________ Suzuki LS 650, V-star 650, Kawasaki ZG 1200 Voyager |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-01-29, 18:54
|
|
|
gery73 napisał/a: | Poleciałem do garażu i u mnie tez coś się poci, ale jak się przyjrzałem to u mnie brakuje śruby i nie wiem czy powinna być w tym miejscu czy nie, może u Ciebie też z tąd leci bo tej śruby też nie msz ? Jak jest u innych pewnie się zaraz dowiemy.
gery73 |
Tam akurat śruby nikt nie ma, ale jest to otwór "bez przelotu" i z tego miejsca nic nie wycieknie.
Żeby zweryfikować wyciek najpierw należałoby dokładnie wyczyścić ten obszar z oleju i zanieczyszczeń, a potem dopiero sprawdzić gdzie jest wyciek.
Ja miałem podobny przypadek po wymianie oleju w 2012r., a po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że olej przy napełnieniu do górnego poziomu migruje po przewodach elektrycznych. Przechył na stopce bocznej jest u mnie dość duży i gumowy uszczelniacz przewodów jest na postoju cały czas zanurzony w oleju. Osłonowa rurka przewodów była wypełniona olejem - przy jej naciśnięciu palcami wypływał z niej olej.
Po obniżeniu poziomu oleju (strzykawką z rurką igelitową poprzez wlew) efekt wycieku ustał.
Dodatkowo, aby moto zajmowało mniej miejsca w garażu podkładałem pod stopkę drewniany klocek grubości ok. 5cm, a w czasie pojawienia się tej przypadłości nie stosowałem również tego klocuszka. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
ChEsTeR93

Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-01-29, 19:00
|
|
|
U mnie nic nie cieknie po kablach tylko ucieka olej z tego czegoś z pierwszego zdjęcia pasowało by mi to juz wymienić tylko nie wiem jak to sie nazywa . |
|
|
|
 |
dziapi


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 24 Lip 2011 Posty: 44 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-01-29, 21:27
|
|
|
ChEsTeR93 napisał/a: | nie wiem jak to sie nazywa |
O ile mnie wzrok nie myli to jest to czujnik "neutral" czyli tak po naszemu luzu, czy jak wolisz biegu jałowego. |
_________________ Piotr |
|
|
|
 |
ChEsTeR93

Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 5 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2013-01-29, 21:40
|
|
|
Ale jako tako ten czujnik jest ok tylko ten biały dekiel jest w tak opłakanym stanie bez uszczelek , ma popękane ty skrzydełka które służą do przykręcenia tegoś dekielka da się to gdzieś kupić ? bo z tego olej spierdziela jak głupi , juz to tym czerwonym sylikonem potraktowałem 2-3 miechy było spokoju i zaczeło po tym czasie znów lać .
A chce sprzedać ten motor bez żadnych ukrytych wad i się przesiąść na coś większego |
|
|
|
 |
mobi


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 54 Dołączył: 19 Sty 2012 Posty: 658 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2013-02-27, 12:36
|
|
|
Miałem to samo ornig czujnika luzu. Potrzebujesz wymienić sam oring jeżeli plastykowy czujnik nie jest popękany. Cały czujnik w serwisie yamaha Szczecin ok 120 zł identyczny oring korek wlewu oleju. Ja dodatkowo posmarowałem nowy oring cieniutką warstwą silikonu .Pamiętaj śruby którymi przykręcisz czujnik posmaruj specjalnym klejem by się nie odkręciły bo zabawa będzie od nowa.
Ps olej w tym miejscu się zbiera .Nieraz wystarczy obecny oring posmarować silikonem za nim tylko zębatki skrzyni
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
RIZI

Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 24 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-02-28, 20:54
|
|
|
Wszystkie trzy śrubki dały się odrobinę dokręcić bez użycia większego wysiłku myślę, że bez szkody dla tego białego plastiku, wczoraj przed wymianą oleju przejechałem 4 km (pierwszy raz na DS,ale frajda ) i ani kropli nie wyciekło- wymyłem wcześniej, może wytrzyma.Obym nie musiał uczyć się na błędach bo olej zalany. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2013-03-01, 19:54
|
|
|
mobi napisał/a: | Dokręcenie daje efekt na krótką metę.Pobrykasz trochę po Polskich drogach to się poluzują. | u mnie nic się na szczęście ani w 650-tce, ani w 1100 nie luzuje. Podkleiłem, bo to standard śrubki korka paliwa. Reszta bez stosowania kleju. Minimalna ilość dałem do śrub tarcz hamulcowych, ale tam równiż kleił producent.
Cytat: | w naszych motórach jak nie masz kleju do śrub to połowe ich znika | Nie podpuszczaj ludzi, bo wpadną w panikę i rozkręca motóry na drobne i zaczną kleić na potęgę, Się jeszcze komuś kleje pomylą i zastosują do połączeń nierozłącznych i będzie dopiero cyrk |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Syku


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2002
Wiek: 42 Dołączył: 08 Kwi 2015 Posty: 76 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-02-14, 19:41
|
|
|
ChEsTeR93
Jak mógłbyś podrzucić fotki albo ktoś inny, który to jest ten plastikowy element spod którego "poci się" olej, bo u mnie też jest wilgotno ale jeszcze bez tragedii.
Mam rozumieć, że to jest z lewej strony moto, zaraz obok dźwigni zmiany biegów między dwiema osłonami ?
Dzięki |
_________________ Syku 650 Classic
 |
|
|
|
 |
|