| Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10
 | Opony | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-10-05, 22:21   Opony |   
 |  
               | 
 |  
               | Ciekawy jestem jakie przebiegi robicie na oponach ? |  
				| Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2009-09-22, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robo   
  
  
 Rocznik: 1999
 Wiek: 53
 Dołączył: 19 Sie 2008
 Posty: 50
 Skąd: CHEŁM
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-10-07, 11:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem czy pierwszy właściciel wymieniał oponki . Jak kupiłem obecne moto to oponki były w miarę /przebieg 17 tyś/. W tamtym roku musiałem wymienić jednak przód 26 tyś. a na początku tego sezonu zdecydowałem się na wymianę tyłu 37 tyś. /stara oponka miała jeszcze przepisową wysokość bieżnika lecz była twarda i źle się trzymała drogi/. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-03, 10:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Muszę wymienić opony na przyszły sezon i mam pytanie: Jakie macie opinie na temat opon, które używaliście lub używacie ?
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-03, 10:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżyk... Poniżej podaję link do strony, której to firmy opony są chwalone - dają one kompromis pomiędzy ceną, a jakością. 
 http://www.us.metzelermot...catalog/classic
 
 Potwierdzam spostrzeżenia wyżej: w motocyklach ciężkich opona z przodu motocykla kwalifikuje się do wymiany pomiędzy 20 - 30 tysięcy kilometrów, zaś z tyłu pomiędzy 30 - 40 tysięcy kilometrów. I na to pewnie ma wpływ technika jazdy (głównie hamowania), oraz skład mieszanki z której opona jest wykonana - ale tu raczej większość używa pośrednich twardości gumy.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-04, 15:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | jusza, dziekuję za linka
 
 Ale spotkałem się z opinią, że Metzelery są dobre na suchy asfalt ale zdecydowanie dorsze od innych na mokrym.
 Czy może jeździ ktoś na Metzelerach ?
 A co sądzicie o Michelin Commander, może ktoś już jeździ na nich ?
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-04, 15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zawsze jeździłem na DUNLOP-ach - to dobre opony. Jednak ich ceny ostatnio wzrosły. Kilku moich znajomych używa METZELER-y i wyrażają się o nich pochlebnie. Będę śledził ten wątek, wiosną przyjdzie mi zmienić opony. Być może warto zapłacić więcej za - jeśli to są fakty - bezpieczniejszą jazdę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-08, 22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Metzelery ME880 Marathon mają w oznaczeniu TL - czyli są bezdętkowe a mój Drag ma koła szprychowe czyli musi posiadać dętkę . Czy to oznacza, że powinienem szukać opon z oznaczeniem TT lub TT/TL ?
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Nobody   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 23 Paź 2008
 Posty: 31
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-09, 00:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 
  	  | Jeżyk napisał/a: |  	  | Metzelery ME880 Marathon mają w oznaczeniu TL - czyli są bezdętkowe a mój Drag ma koła szprychowe czyli musi posiadać dętkę . Czy to oznacza, że powinienem szukać opon z oznaczeniem TT lub TT/TL ?
 | 
 
 Przecież możesz założyć dętki do środka opon bezdętkowych, to normalna praktyka. Odwrotnie, czyli opon dętkowych na felgi bezdętkowe, raczej się nie zakłada
   
 pozdrawiam!
 N.
 |  
				| _________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gucio68   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2006
 Dołączył: 05 Wrz 2008
 Posty: 670
 Skąd: Poznań
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jeżyk   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2005
 Wiek: 63
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 1019
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-09, 10:33 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Nobody napisał/a: |  	  | Witam, 
 Przecież możesz założyć dętki do środka opon bezdętkowych, to normalna praktyka. Odwrotnie, czyli opon dętkowych na felgi bezdętkowe, raczej się nie zakłada
   
 pozdrawiam!
 N.
 | 
 
 Dziękuję za informacje
   
 Chyba zdecyduję się  na Metzelery bo jednak  przeważają pochlebne opinie na ich temat .
 
 Szkoda tylko, że nie produkują tylnej opony z wąskim białym pasem bo wg. mnie wygląda lepiej niż te z szerokim pasem. Jest tylko przednia .
 
 Czy biały pas jest trudny do utrzymania w czystości ?
 Może lepiej wybrać całkowicie czarne ?
 |  
				| _________________ MOJA GWIAZDECZKA
 
 ORGANIZATOR XX ZLOTU
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-14, 22:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | widzialem ze chlopaki z hiszpanskiego klubu drag stara polecaja opony Bridgestone  i pisza ze robia na nich 30-35 tys km(na Metzelerach  20-25 tys km) oraz pirelli route. Wiem ze w hiszpanii sa inne asfalty i inne temp ale podaja to jako ciekawostke 
 [ Dodano: 2008-11-14, 23:09 ]
 
 http://www.opony.pl/Tires...033&producent=0
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fasol52   
  
 Rocznik: 1997
 Wiek: 48
 Dołączył: 19 Cze 2008
 Posty: 10
 Skąd: gdansk-londyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2008-11-16, 12:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wcześniej padło dobre pytanie, a mianowicie jaki największy rozmiar opony można  założyć na tył bez przerabiania wahacza? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-28, 21:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżdżę na Dunlop-ach i jestem bardzo zadowolony. Oczywiście trochę drogie   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-29, 12:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pan_wiewiorka napisał/a: |  	  | Jak trochę?
 | 
 
 Okolo 520 PLN
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | zen   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 47
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 900
 Skąd: Wielkopolanie/PNT
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-01-29, 23:04 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pan_wiewiorka napisał/a: |  	  |  	  | zen napisał/a: |  	  |  	  | pan_wiewiorka napisał/a: |  	  | Jak trochę?
 | 
 
 Okolo 520 PLN
 | 
 Przód czy tył?
 | 
 
 Tył
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jusza   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2011
 Wiek: 61
 Dołączył: 11 Paź 2008
 Posty: 367
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-02, 09:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=218 
 Opony DS1100
 CUSTOM
 110/90ZR18 61S- przednia
 170/80ZR15 77S - tylna
 
 CLASSIC
 P: 130/90-16 (polecam M/C TL 67H)
 T: 170/80-15 (polecam B M/C TL 77H)
 
 Opis oznaczeń:
 
 Opony motocyklowe
 •"-" - opona diagonalna
 •"B" - opona diagonalna z opasaniem
 •"R" - opona radialna
 •TT - TUBE TYPE - dętkowa
 •TL - TUBELESS - bezdętkowa.
 •M/C - opona tylko do motocykli.
 •"A" - opona w wersji specjalnej.
 •NHS - (NOT FOR HIGHWAY SERVICE) - opona na tor bez homologacji na użytkowanie drogowe.
 •RF (reinforced) - wzmacniana - podwyższony indeks nośności
 •Rear - opona przeznaczona na tył
 
 Indeksy prędkości
 •J - do 100 km/h
 •K - do 110 km/h
 •L - do 120 km/h
 •M - do 130 km/h
 •N - do 140 km/h
 •P - do 150 km/h
 •Q - do 160 km/h
 •R - do 170 km/h
 •S - do 180 km/h
 •T - do 190 km/h
 •H - do 210 km/h
 •V - do 240 km/h
 •(V) oraz (VB) prędkość homologowana powyżej 240 km/h
 •W - do 270 km/h
 •(W) - prędkość homologowana powyżej 270 km/h
 •Y - do 300 km/h
 •VR - powyżej 210 km/h
 •ZR - powyżej 240 km/h
 
 Indeksy nośności
 Przy całkowitej masie dopuszczalnej samochodu np: 1600 kg, każda z opon powinna mieć indeks nośności 76 (1600kg / 4 szt. opony = 400 kg na oponę).
 
 
 •62 - 265 kg na oponę
 •63 - 272 kg na oponę
 •64 - 280 kg na oponę
 •65 - 290 kg na oponę
 •66 - 300 kg na oponę
 •67 - 307 kg na oponę
 •68 - 315 kg na oponę
 •69 - 325 kg na oponę
 •70 - 335 kg na oponę
 •71 - 345 kg na oponę
 •72 - 355 kg na oponę
 •73 - 365 kg na oponę
 •74 - 375 kg na oponę
 •75 - 387 kg na oponę
 
 •76 - 400 kg na oponę
 •77 - 412 kg na oponę
 •78 - 425 kg na oponę
 •79 - 437 kg na oponę
 •80 - 450 kg na oponę
 •81 - 462 kg na oponę
 •82 - 475 kg na oponę
 •83 - 487 kg na oponę
 •84 - 500 kg na oponę… itd, ale nam to już nie jest potrzebne.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1janbo   
  
  
 Model: XV 1700 Warrior
 Rocznik: 2002
 Wiek: 3
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 4947
 Skąd: Poznań, moje Miasto.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-06, 10:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zawsze sen z powiek spędza mi myśl o awarii opony na trasie. Wulkanizator sobie z nią poradzi, pozostaje jedynie problem wyjęcia koła z Gwiazdki. Jest pewna alternatywa, macie tu jakieś doświadczenie? Próbowaliście czegoś takiego? 
 ratunek na trasie?
 |  
				| _________________ 
 
 
 
 Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
 
 ___________________
 WOLNOŚĆ!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pan_wiewiorka   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 08 Paź 2008
 Posty: 2735
 Skąd: we mnie moc?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-06, 10:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam ze sobą to. Uszczelnia dętkowe i bezdętkowe. |  
				| _________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Grzegorz Anis   
  
  
 Model: MS1300
 Rocznik: 2008
 Wiek: 59
 Dołączył: 14 Lip 2008
 Posty: 1069
 Skąd: Chelm
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-06, 10:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam coś takiego: http://www.allegro.pl/ite...cz_do_opon.html
 i widziałem w użyciu podobny preparat (nazwy nie pamiętam) z tego co widziałem była potrzebna ingerencja zwykłej pompki, ale może za wolno wkręcony zawór i ciśnienie spie.. uciekło faktem jest że po zaaplikowaniu tego "szuwoksu" problem kapcia przestał istnieć ( bez wyjmowania tego czegoś metalowego z opony)
 |  
				| _________________ Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | moondek   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 52
 Dołączył: 17 Sie 2008
 Posty: 4024
 Skąd: Józefosław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2009-03-11, 08:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przed sezonem muszę wymienić przednią oponę. Widać, ze jest zamontowana od samego początku (stan bieżnika, lekkie pęknięcia na bocznej ścianie opony). Z tyłu mam zamontowaną oponę Bridgestone (tę zalecaną przez producenta), więc naturalną koleją rzeczy jest chęć posiadania także z przodu opony tej marki  I tu się zaczynają schody, bo okazuje się, że jakieś 2-3 lata temu Bridgestone wycofało z rynku polskiego tę oponę. Znalazłem taką Bridgestone 100/90-19 57S L309 tylko w jednym sklepie (obecnie czekam na potwierdzenie stanu magazynowego). Koszt takiej opony to 445,- zł, czyli niemało...   No i teraz nasuwa mi się pytanie, czy dać sobie spokój z Bridgestone i kupić oponę np. Dunlop 100/90-19 57S F24 (też polecaną przez producenta), która kosztuje lekko pow. 300,- zł, czy może macie jakieś inne propozycje? Opony innych firm z przodu i z tyłu chyba nie stanowią dużego problemu?
 |  
				| _________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko
   |  
				| Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-02-28, 09:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |