XV 1700 gaźnik czy wtrysk |
Autor |
Wiadomość |
burza


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6695 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2012-12-02, 08:38
|
|
|
tak jak myślałem
im więcej czytam tym większy mętlik w głowie
to już chyba taka tradycja |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 |
|
|
|
 |
kapat


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 796 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 2012-12-02, 09:19
|
|
|
Zastanawiam się, czy rozwiązanie dylematu nie jest prostsze...
Wydaje mi się, że jeśli dłubiesz przy moto sam - pewnie lepszy gaźnik.
Jeśli wszelkie regulacje zlecasz fachowcom - pewnie lepszy wtrysk.
Subtelne różnice, które podawali koledzy wcześniej są zapewne nie do odczucia...
Przy Fiacie 126p robiłem z ojcem wszystko. Przy Renault Talia (2011) nie robimy nic. Skomplikowanie wielu elementów silnika nas przerosło |
|
|
|
 |
U-BOOT


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1322 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-12-02, 09:41
|
|
|
Kupujesz gaźnik,wtrysk,czy motocykl? Zakładam że motocykl Kup ten,który będzie ci się najbardziej podobał.Kurde |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
 |
grabi


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 50 Dołączył: 24 Lis 2011 Posty: 1399 Skąd: Ziemia Obiecana
|
Wysłany: 2012-12-02, 09:54
|
|
|
burza, pooglądaj i pojeźdź oboma i wybierz co ci bardziej pasi i się podoba. Ile osób tyle zdań. |
_________________ Mało się zarabia, żyje się jak Hrabia
BMW R 1200 GS ADV '13
HD FLHT '96 |
|
|
|
 |
spider


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
Wysłany: 2012-12-02, 09:55
|
|
|
U-BOOT napisał/a: | Kupujesz gaźnik,wtrysk,czy motocykl? Zakładam że motocykl Kup ten,który będzie ci się najbardziej podobał.Kurde |
Hehe no i tym akcentem mozna zamknac temat |
_________________ YAMAHA ROAD STAR SILVERADO XV 1700 S LA COCAINA
http://yamaha-dragstar.pl...t=13214&start=0 |
|
|
|
 |
winiar

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-12-02, 11:54
|
|
|
nie wiem czy warto zamykać temat i go sprzatać. Myśle, ze będą tacy którzy też będą mieli dylematy... |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
 |
benan

Model: MS1900
Rocznik: 2009
Dołączył: 27 Sie 2011 Posty: 164 Skąd: DSW
|
Wysłany: 2012-12-02, 14:14
|
|
|
Przy wyborze gaznik czy wtrysk wez pod uwagę jakośc naszego paliwa gażnik wyczyścisz a naprawa wtrysku to koszt czterocyfrowy ,jeśli chodzi o spalanie to 6l. jest ok- mniejsze spowodowane jest ubogą mieszanką a tego ten silnik ponoć nie lubi , najlepiej spytaj WITT33 -on ma dużą wiedzę na temat RS |
_________________ Był XVS 1100- był XV 1700 Midnight Star Silverado - jest XV 1900 Stratoliner |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-12-02, 14:42
|
|
|
woytas napisał/a: | Na wtrysku możesz tylko regulować zmulenie silnika
| no coś Ty. Przecież wtrysk poda ci tak paliwo jak mu "rozkaże" sterownik. Odpowiednia mapa wtrysku, dawka powietrza i masz takiego powera, że szok.
Tunerzy potrafią wiele zdziałać na tym polu, o wiele więcej niż to jest możliwe w silnikach zasilanych gaźnikami.
Zresztą, czyż zastosowanie wtrysku nie było pierwszym krokiem w kierunku podniesienia parametrów silnika ? Wszak jak wchodziły wtryski nikt się zbytnio nie przejmował ekologicznym skutkiem.
[ Dodano: 2012-12-02, 14:45 ]
Piszę ogólnie, nie na temat tylko i wyłącznie RS.
benan napisał/a: | Przy wyborze gaznik czy wtrysk wez pod uwagę jakośc naszego paliwa gaźnik wyczyścisz a naprawa wtrysku to koszt czterocyfrowy |
Kolega ujeżdża Hondę VRF 800 ( już dość leciwą) i nic przy wtryskach nigdy nie robił. Paliwo leje tam gdzie musi. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
winiar

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-12-02, 15:56
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Odpowiednia mapa wtrysku, dawka powietrza i masz takiego powera, że szok. |
np FI2000. Takie cudo posiaam i naprawdę działa. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-12-02, 16:32
|
|
|
winiar napisał/a: | np FI2000. Takie cudo posiaam i naprawdę działa. |
Wzrosła Ci prędkość maxymalna? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-12-02, 17:38
|
|
|
burza, kup inny model i nie bedziesz miał dylematów |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
burza


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6695 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2012-12-02, 18:19
|
|
|
pyra, mądrego to aż miło posłuchać
|
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-12-02, 18:58
|
|
|
gazniki odchodza do lamusa nie dlatego ze sa zdecydowanie gorsze tylko dlatego ze nie sa w stanie spelniac kolejnych restrykcyjnych norm emisji spalin euro 4,5,6 itd
wtrysk daje mozliwisci dla katalizatorow spalin i to jest przyczyna wycofania z produkcji silnikow z gaznikami |
|
|
|
 |
winiar

Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 48 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2012-12-02, 21:09
|
|
|
soft napisał/a: | Wzrosła Ci prędkość maxymalna? |
Tego Ci nie powiem ale napewno przyśpieszenie w różnej konfiguracji jest różne. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
 |
KOSA


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 53 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 466 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-12-02, 21:39
|
|
|
burza kup Draga nie będziesz miał problemu czy wtrysk czy gaźnik
ja mam gaźnik i jest super chcesz szybciej za....lać zmieniasz dysze filtr powietrza i do przodu |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
BARDZO DZIKI WSCHÓD
 |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-12-02, 21:51
|
|
|
KOSA napisał/a: | chcesz szybciej za....lać zmieniasz dysze filtr powietrza i do przodu |
dotyczy to też DS 650 ?jakie osiągi i jakim kosztem (trwałość , spalanie ) |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
burza


Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 51 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 6695 Skąd: GŁ Koluszki
|
Wysłany: 2012-12-02, 21:55
|
|
|
KOSA napisał/a: | kup Draga nie będziesz miał problemu czy wtrysk czy gaźnik |
KOSA, przyjdzie czas to podejmę decyzję...
U-BOOT napisał/a: | Kupujesz gaźnik,wtrysk,czy motocykl? Zakładam że motocykl Kup ten,który będzie ci się najbardziej podobał |
U-BOOT, ile w tej jednej wypowiedzi mądrości |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star - diabeł
każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 |
|
|
|
 |
WITT33


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 59 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2012-12-02, 22:33
|
|
|
No od siebie gdybym miał dwa grosze wrzucić to nikomu nie będę niczego wmuszał, sam mam gaźnik i czasem faktycznie trafia mnie szlag w momencie gdy chcę coś ustawić i np trzeba ściągnąć bak i wtedy marzę o wtrysku (który już miałem) ale do momentu gdy odpalę moto, banan na twarzy i zapominam o wszystkim, wtrysk i gaźnik to dwię różne prace silnika, nawet na ssaniu nie da się tego pomylić :-) a stanach z tego co widzę 80 % ma gaźnik a jeśli ktoś kocha moto to kocha przy nim grzebać. Da się wszystko zrobić "pod siebie". A czy wygoda? Pewnie tak ale gdyby tak było miałbym automat w aucie a mam manual, może kiedyś.... |
_________________ DS 650 Classic / DS 1100 Classic / XVS 1300 Tourer / RS 1600 / RS 1700 / Roadliner / Stratoliner / aktualnie RS 1700 ;-) |
|
|
|
 |
Waldorff


Model: WS1600
Rocznik: 2000
Wiek: 59 Dołączył: 25 Lip 2012 Posty: 647 Skąd: Wawer (WzM)
|
Wysłany: 2012-12-03, 00:31
|
|
|
Ja osobiście brałbym gaźnik. Nie ufam komputerom... komputer jest dobry w domu lub biurze
Nigdy chyba nie pojmę dlaczego ludziska mają "owczy pęd" do stosowania elektronicznych nowinek w pojazdach które są zdecydowanie elektromechaniczne z samego konstrukcyjnego założenia... czyli same w sobie.
Nie piszę tu oczywiście o GPS-ie czy zegarku... wszak to są dodatkowe "gadżety".
Pomiędzy optymalnie ustawionym wtryskiem a poprawnie wyregulowanym gaźnikiem nie uraczysz znaczących (odczuwalnych) różnic w dynamice/charakterystyce pracy silnika ani też w spalaniu.
Obydwa urządzenia maja za zadanie ustawić OPTYMALNE proporcje mieszanki paliwowo-powietrznej w zależności od obciążenia/obrotów silnika.
Każda modyfikacja optymalnych proporcji działa niekorzystnie na równomierność zużycia elementów silnika i jego spalanie - i nie jest to żadną tajemnicą.
Dotyczy to zarówno gaźnikowców jak i wtryskowców, choć w dzisiejszych czasach chyba łatwiej jest zaingerować w soft sterujący wtryskiem niż wybornie ustawić sportowy gaźnik.
P.S. Do zwolenników "rasowania" silników:
- Możesz "wyżyłować" mniejszy silnik albo kupić większy i cieszyć się prawdziwą mocą.
Wybór należy do Ciebie
Pokooj |
_________________ Jak mężczyźnie jest źle - to szuka żony.
Jak mężczyźnie jest dobrze - to szuka go żona.
---------------------------------------------------------
Był Drag 650, był Wild 1600... co dalej? |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-12-03, 06:32
|
|
|
Waldorff napisał/a: | Ja osobiście brałbym gaźnik. Nie ufam komputerom... |
a może to jest postęp ? |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
|