YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Imbus z wyrobionym gniazdem
Autor Wiadomość
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 10:13   Imbus z wyrobionym gniazdem

Chciałem założyć tylne gmole. Wziąłem się za odkręcanie podnóżków. Trzem śrubom jakoś dałem radę z czwartej wyskakuje klucz. Gniazdo łba śruby straciło kąty.

Co mogę z tym zrobić? Jakiekolwiek pomysły, porady?
_________________

 
 
Rokers 



Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2012-10-03, 10:17   ....

musisz zaopatrzyć się w nową śrubę, a tą odkręcić możesz na 2 sposoby.
1. Przecinak i młotek , naciąć śrubę przecinakiem z czoła zrobić głęboki i mocny ząb, potem włożyć w nacięcie duży śrubokręt i pukać (w stronę odkręcania) powinna puścić.
2. Drugi sposób wymaga narzędzi - spawarka migomat - włożyć klucz, przyspawać go delikatnie w dwóch punktach odkręcić - śrubę zamocować w imadle, spawy zeszliforać, klucz odzyskany - śruba na złom. Pozdrawiam
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 10:22   Re: ....

Rokers napisał/a:
musisz zaopatrzyć się w nową śrubę, a tą odkręcić możesz na 2 sposoby.
1. Przecinak i młotek , naciąć śrubę przecinakiem z czoła zrobić głęboki i mocny ząb, potem włożyć w nacięcie duży śrubokręt i pukać (w stronę odkręcania) powinna puścić.
2. Drugi sposób wymaga narzędzi - spawarka migomat - włożyć klucz, przyspawać go delikatnie w dwóch punktach odkręcić - śrubę zamocować w imadle, spawy zeszliforać, klucz odzyskany - śruba na złom. Pozdrawiam


Śruby mam, są z gmolami. To załatwione.

Ad. 1. Pukałem młotkiem w imbusa. Nic to nie dawało. Zapiekło się na amen.

Ad. 2. To już warsztat chyba, nie mam takich rzeczy :(

Dziękuję za odpowiedź.
_________________

 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2012-10-03, 10:54   

Nie pamiętam czy tam jest wystarczająco dużo miejsca, ale jeśli tak, to najpierw WD-40 i zostawić na noc, a potem klucz samozaciskowy "żaba".
Ewentualnie wykrętak - nawiercasz w śrubie otwór i wkręcasz w niego takiego cosia z lewym gwintem. W miarę wkręcania, śruba powinna zacząć się wykręcać. http://allegro.pl/listing...26836&country=1
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 10:58   

OK, tego dam radę spróbować. Jak nie pójdzie, to jutro warsztat...

Te wykrętaki ciekawe. Może w Casto albo Leroju mają.

Dzięki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Dzarko 2012-10-03, 11:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-10-03, 11:01   

Jak mnie się urwie śruba to ją delikatnie nawiercam i próbuję wykręcić używając wszelkiego rodzaju dostępnych wkrętów, wbitych w środek małych śrubokrętów. Nawet ostatnio urwaną zapieczoną śrubę pokrywy głowicy w 4oo wykręciłem w ten sposób. Sposobów jest troszkę a w moim przypadku zależy to od kreatywności w danej sytuacji.

Powodzenia
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 11:03   

Nie jest urwana. Tylko się wyrobiło gniazdo na klucz, tak się rura zapiekła...

[ Dodano: 2012-10-03, 11:06 ]
http://www.jula.pl/zestaw...5-czesci-330185
_________________

 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-10-03, 11:38   

jeśli od rury to miałem to samo i:

Jedną naciąłem małą szlifierką na duży śrubokręt a drugiej łepek uciąłem.

Tak, dało się bez uszkadzania czegokolwiek w około
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 12:03   

No tak, ale jak się utnie łeb to co wtedy? Nie ma już całkiem czym kręcić.

Rura - chodziło mi o epitet pod adresem przedmiotu rodzaju żeńskiego ;D
_________________

 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-10-03, 12:14   

hehehehe ok :) nie zaczaiłem epitetu :) ja mówiłem odnośnie mojej "rury" wydechowej jak jedną naciąłem i wykręciłem a drugiej łepek uciąłem to "rura" wyszła i tą naciąwszy wykręciłem
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 13:34   

Dzarko, te wykrętaki za 9 zeta to można sobie w buty wsadzić. Szkoda kasy.
Weź kolego przyłóż jej młotkiem od strony łba zdrowo, zeby poczuła. Można przez jakiś wałek, przedłużkę klucza. Powinna spęcznięć i co ważniejsze "drgnąć" po takim strzale. Wsadź klucz imbusowy, lub Torx o tym samym wymiarze. Powinna puścić. Są również dostępne mini palniki. Zagrzej francę.
Wiercenie i wykrętak wchodzi również w rachubę, ale coś takiego a nie plastelina lub taki zestaw
Sorry, ale kupuje się albo narzędzia, albo do niczego nieprzydatny złom. Sam sobie odpowiedz na pytanie, czy za 9 zeta można wyprodukować zestaw narzędzi z odpowiedniej stali ? Nawet Chińczycy tego nie zrobią. To ma się wkręcić w wywiercony otwór śruby i ja wykręcić, a śruba to nie gwóźdź czy nit. To ma swoją wytrzymałość. Minimum 8.8. Poniżej to meblówki np. 5.3
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 800
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-03, 13:44   

dziekan_alzair napisał/a:
Jedną naciąłem małą szlifierką na duży śrubokręt


Ten sposób działa. Przynajmniej u mnie - miałem podobną sytuację. Naciąłem śrubę szlifierką kątową tak, by miała rowek pod duży płaski klucz i poszło.
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 13:47   

Przy okazji nacinania śruba się nagrzała, co też jej pomogło. (podobnie jak i wiercenie)
Tak, że Dzarko, do roboty. Masz podane kilka sposobów, więc działaj, działaj kolego.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-10-03, 13:51   

kiedyś zapiekła mi się śruba na sankach od zacisku palnikiem do czerwoności i woda po 3-ch zabiegach puściła. A ja nawet nie wiem jakie mam te wykrętaki od teścia dostałem chyba jakieś stare ruskie są...
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-10-03, 14:07   

Cytat:

kiedyś zapiekła mi się śruba na sankach od zacisku palnikiem do czerwoności i woda po 3-ch zabiegach puściła.
aż po trzech ? :shock:
Ja ostatnio miałem ciężką przeprawę z jedną francą, której ktoś zaaplikował omyłkowo kilka kropel kleju (zielony) do połączeń nierozłącznych, zamiast niebieskiego do rozłącznych. Jedno nagrzanie i kręciła się jak wrzeciono, tyle, żed zamiast palnika, którego nie miałem zrobiliśmy spaw. Kolega chcąc dobrze nagrzać zrobił sporego "gluta", co z kolei spowodowało, ze kręciła się, ale tylko o ok 120st, a potem glut blokował się o krawędź flanszy. Popadłem z deszczu pod rynnę. Jak to cholerstwo oszlifować. Dostęp, prawie zerowya, a spaw wiadomo, twardy jak cholera. 4 h walki z jedną pieprzona śrubą. Śruba klasy 12.8 na klucz typu spline obrobiła się wewnątrz jakby wiertłem traktowano ja, a nie kluczem. Nie pomogły udary. temperatura a i owszem. To był dobrej klasy klej, psia jego mać.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-10-03, 14:27   

powiem ci że mój teść jak to zobaczył że po pierwszym razie nie puściła wezwał imie pana boga kilka krotnie na daremno :)
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 15:23   

Skończyło się na kluczu nastawnym po kilku godzinach nasiąkania WD-40 i Penetrusem. Zszedłem niedawno do garażu i puściła aż miło. Gmole założone.
_________________

 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2012-10-03, 16:17   

No i gitara :brawo:
 
 
Dzarko 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 642
Skąd: WA-rszawa
Wysłany: 2012-10-03, 16:20   

Plecy mnie bolą, rąk domyć nie mogę, ale jestem zadowolony.

Dziękuję za wszelkie sugestie.

PS. Te wykrętaki z Juli chciałem sobie mimo wszystko kupić, bo nie mam niczego takiego. Naprawdę myślicie, że taka kaszanka?
_________________

 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2012-10-03, 16:23   

witek ma racje to musi być wykonane z porządnej stali a nie z papieru śniadaniowego....
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group