Różnica w prowadzeniu Classic vs Custom (650) |
Autor |
Wiadomość |
artek
Model: SYMPATYK
Wiek: 54 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-09-29, 09:04
|
|
|
... classic mniej chlapie w deszczu, custom bardziej wdzięczny do przebudowy ... róznica w prowadzeniu prawie niezauważalna ... jak dla mnie ... |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-10-01, 10:13
|
|
|
Tak jak obiecałem podzielę się spostrzeżeniami. Co prawda nie porównałem classica i customa ale miałem okazję przejażdżki oprócz DS 650 classic z 2005r. również Kawasaki VN800 Vulcan z '97 oraz Hondą Shadow VT750 C2 ACE z 2003r.
Jeżeli chodzi wygodę i łatwość prowadzenia to kolejność wg mnie jest następująca:
1. Szadołka
2. Dragusia ( nie wiele za cieniem poprzedniczki )
3. Vulcan (no i tu już daleko z tyłu)....
Suzuki w ogóle nie próbowałem bo jakoś nawet mi się niewygodnie siedziało...
Takie są moje osobiste wrażenia z jazdy - jazdy to za wiele jak na razie powiedziane... z przejażdżek.
w każdym razie chyba rozszerzę poszukiwania o Hondę... jak się trafi coś w dobrych pieniądzach to wezmę pod uwagę.
Ktoś ma doświadczenia z Hondami? na co zwrócić szczególną uwagę? oprócz stanu łańcucha oczywiście. |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-01, 12:55
|
|
|
A po co ci łańcuch? |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-10-01, 13:54
|
|
|
żeby przenieść napęd z silnika na koło
Honda Shadow VT750 C2 (modele do 2004r) miały/mają napęd poprzez łańcuch. |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-01, 20:56
|
|
|
Tak sobie myślałem że modele z napędem na wałek są lepsze. Ale mogę się mylić... |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
JozefK
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 67 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 592 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2012-10-01, 21:14
|
|
|
U-BOOT napisał/a: | Tak sobie myślałem że modele z napędem na wałek są lepsze. Ale mogę się mylić... |
z mojego doświadczenia wszystko ma swoje zalety i wady. Wałek wymaga mniej obsługi ale bardziej przenosi drgania silnika na motocykl a łańcuch trzeba częściej smarować ale jest bardziej elastyczny i drgania się nie przenoszą. |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
|
|
|
|
|
spider
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Dołączył: 07 Paź 2010 Posty: 756 Skąd: PL
|
|
|
|
|
JozefK
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2013
Wiek: 67 Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 592 Skąd: Łabiszyn
|
Wysłany: 2012-10-02, 15:43
|
|
|
spider napisał/a: | Czyli najlepszy jest pasek |
z paskiem nie jeździłem |
_________________ Jeździjmy tak aby było nas coraz więcej a nie mniej.
|
|
|
|
|
Pio Trek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 60 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 618 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2012-10-03, 14:44
|
|
|
pasek najlepszy,
poprzednia yamahe mialem na kardanie, a obecna shadowke na lancuchu
mialem na poczatku pewne watpliwosci, i co
i nic, nie ma zadnych problemow, wystarczy psiknac sprayem od czasu do czasu przy polerowaniu chronow i tyle.
|
_________________ .
Honda Shadow 750 Spirit
you're never too old to Rock'n Roll ... |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-03, 15:17
|
|
|
Łańcuch w motocyklu smaruje się co 300 km i przy tej czynności warto sprawdzić jak jest napięty. Naprawdę warto,bo mogą być kłopociki. |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-10-03, 18:38
|
|
|
to wszystko OT
ani custom ani classic nie maja lancucha ani paska
temat sie zbacza |
|
|
|
|
U-BOOT
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Dołączył: 23 Sie 2009 Posty: 1314 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-03, 18:52
|
|
|
Ale szadołka ma łańcuszek. |
_________________ Królowa jest tylko jedna.
Honda Africa Twin CRF 1000 |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-10-03, 19:53
|
|
|
Madburn napisał/a: | ani custom ani classic nie maja lancucha |
I tu się mylisz kolego i to bardzo, bo mają i to po dwa.
[ Dodano: 2012-10-03, 20:00 ]
|
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Madburn
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 354 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:35
|
|
|
jaro aleś "mondrala"
za karę referat na 3 strony zalety łancucha rozrządu nad paskiem i różnice w prowadzeniu pojazdów w nie wposażonych
podobno custom jest szybszy - weższa opona ma mniejsze opory powietrza |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:40
|
|
|
Madburn napisał/a: | podobno custom jest szybszy |
Pod warunkiem że są czarne. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Mnich
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-10-05, 12:03
|
|
|
Madburn napisał/a: | podobno custom jest szybszy - weższa opona ma mniejsze opory powietrza |
w podnoszeniu z gleby, napewno |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
|
lppbgn
Rocznik: 2001
Wiek: 47 Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-10-11, 08:22
|
|
|
jaro napisał/a: | Madburn napisał/a: | podobno custom jest szybszy |
Pod warunkiem że są czarne. |
A słyszałem, że najszybsze są czerwone
A tak poważnie to szukając motocykla jeździłem i w wersji custom i clasic. Moje wrażenie było takie, że custom łatwiej prowadził się w zakrętach, pewnie przez to, że opona węższa, a co za tym idzie naciski jednostkowe większe. Poza tym pewnie nie bez znaczenia jest to, że custom jest tez odrobinę krótszy (chyba). |
|
|
|
|
VenoMek
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1998
Wiek: 42 Dołączył: 27 Lip 2012 Posty: 1417 Skąd: Grupa Śląska
|
Wysłany: 2012-10-11, 09:04
|
|
|
Reasumując, wrażenia z jazdy różnymi typami tych samych modeli jak również modeli innych marek motocykli są sprawą całkowicie indywidualną. Ja się przekonałem, że lepiej mi się jeździ classiciem. Zarówno Jadźką jak i Hanką.
Kolega lppbgn (jak i wielu innych) znów twierdzi, że lepiej custom.
Wniosek: każdy kto szuka motocykla musi sam sobie odpowiedzieć, przejechać się kilkoma różnymi maszynami i znaleźć dla siebie odpowiednie moto. Ja już też znalazłem i teraz śmigam sobie jak pogoda pozwala |
_________________ VenoMki: Tomek i Ola (Lilu)
Honda XL1000 V Varadero Travel '08
"Jeśli możesz dotknąć horyzontu, jesteś u kresu swojej podróży." |
|
|
|
|
Mr.Spider
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 40 Dołączył: 13 Sty 2013 Posty: 3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2013-01-27, 19:23
|
|
|
Classic ma jeszcze jedną zaletę. Przez szerszą oponę z przodu jest dużo bardziej przyczepnym motocyklem od custom'a podczas deszczu. Tylna opona ma lepszą przyczepność przez "tunel" wytworzony przez przednia oponę |
|
|
|
|
remol71
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 53 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1861 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-01-27, 19:32
|
|
|
Czególnie, że ma mniejszy nacisk jednostkowy, a musi odprowadzić więcej wody. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
|
|