YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kranik
Autor Wiadomość
P.E.T.R.O.V. 



Rocznik: 1997
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 27
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2012-09-04, 15:58   kranik

Z góry uprzedzę, że dla niektórych będzie to pytanie dziecinne, ale cóż - jestem laikiem. Poczytałem tu trochę o tym dzyndzlu od paliwa, ale niestety nigdzie nie znalazłem takiego kompendium wiedzy na jego temat. Jeśli znajdzie ktoś chwilę czasu prosiłbym o łopatologiczne wyłożenie mi przede wszystkim skrótów na kraniku - ON, OFF, RES, jaki o czym mówi, na którym jeździć, który po co i wogle...

RES - rezerwa, ok, to wiem ;D , że mi zgaśnie bo paliwo się skończyło, ciach, na rezerwę i dojedzie do najbliższej stacji.

ON - odkręcone, OFF - zakręcone, że niby na postoju przestawić na OFF, a ON... Na której pozycji najlepiej śmigać?

Dodam, że do tej pory jeździłem na załączonej pozycji RES i wiem że przy ok 250 km muszę zatankować... Grzechem jest jeździć z włączoną pozycją RES? JA tego wszystkiego nie kumam :ryczy:
 
 
siemion 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 50
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 442
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-09-04, 16:07   

Normalnie jeździsz na ON, kiedy masz mało paliwa, moto się "zaksztusi" i wówczas przełączasz na RES (rezerwa) i wiesz, że przejedziesz jeszcze kilkadziesiąt kilometrów - szukasz stacji (teoretycznie zostaje Ci bodaj 3 litry opału w 650-tce). Na OFF możesz przełączyć na postoju (osobiście nie praktykuję).

na RES raczej się nie jeździ z prostego powodu, możesz zapomnieć zatankować, to przełączenie z ON na RES to takie dodatkowe przypomnienie o tankowaniu.

nie wiem czy wystarczająco prosto...
_________________
Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia...
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-04, 16:09   

Zasada jest prosta:
1. jeździsz na ONjak zgaśnie to przełączasz na RES i tankujesz
2. jeździsz na RES i pilnujesz po liczniku kiedy zatankować.

Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy.
Są różne szkoły czy zakręcać na postaju i na jak długim. Ja zakręcam na zimę :)
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
PSZEMAS 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47
Dołączył: 10 Lut 2011
Posty: 5075
Skąd: Kurzętnik / NML
Wysłany: 2012-09-04, 16:55   

Mnich napisał/a:
1. jeździsz na ON jak zgaśnie to przełączasz na RES
po co czekać jak zgaśnie ? :nie_wiem: Ja przełączam w trakcie jazdy jak nie ciągnie, lub zaczyna się dławić.

Mnich napisał/a:
Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy.
jest różnica kiedy nie tankujesz od pełnego do pełnego zbiornika. Można się łatwo pogubić w przebiegu a wtedy to już spacer z baniaczkiem na stację.
_________________
--> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> :nie_wiem:
 
 
P.E.T.R.O.V. 



Rocznik: 1997
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 27
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2012-09-04, 16:57   

Ekstra :yahoo: O takie rzeczowe, skrótowe wyjaśnienie mi chodziło - dzięki Wam serdeczne ;d

PSZEMAS napisał/a:
jest różnica kiedy nie tankujesz od pełnego do pełnego zbiornika. Można się łatwo pogubić w przebiegu a wtedy to już spacer z baniaczkiem na stację.


Chiba że za każdym razem (przy tankowaniu do pełna) zdyscyplinować się i zerować licznik... Ale ileż to roboty :P
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-04, 20:43   

Ja czy dolewam na pełno czy za 12 zeta, zawsze wiem ile jeszcze na tym przejadę. Tak więc zależy, opcje masz podane, wybierz sobie najlepszą dla siebie.
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-09-04, 21:52   

Jak pisał Siemion.
Zawsze na ON, jak zadławi szybko na RES i po tankowaniu znów na ON (zawsze tankuje pod korek).
Nigdy nie dawałem na OFF, nawet przy zimowym postoju.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-09-04, 22:06   

Mnich napisał/a:
Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy.


To poczekaj na jakąś awarię, która objawowi się nadmiernym spalaniem. Res zawsze ci przypomni o braku zupy, co najwyżej zaklniesz i się zdziwisz, ale pchał nie będziesz.
Ja jeżdżę na ON i pilnuje przebiegu 250 km - sorry 160 milach i tankowanie, bardziej bezpieczna forma.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
yokozuna 



Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 800
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-04, 22:21   

Mnich napisał/a:
Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy.


Pod warunkiem, że nie szalejemy - ja, jadąc na Morsownię, autostradą, lekko odkręciłem manetkę i spalanie zaraz mi skoczyło w górę. Skutek: przejechałem na tankowaniu 130mil, gdzie normalnie robię 165.
_________________
Ver­ba vo­lant, scrip­ta ma­nent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk :) .
 
 
P.E.T.R.O.V. 



Rocznik: 1997
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 27
Skąd: Ciechocinek
Wysłany: 2012-09-04, 23:00   

Dzisiaj luknąłem do baku (nie, nie przy zapałce :P ) i tak pacze, a tam trochę mało zupki już... Tylko że jeździłem właśnie na ON. Przejechane ok 160 km, w baku być może na jakieś 40 zostało (na oko) + rezerwa. Owa rezerwa na ok 50 km w DS 650 będzie? Pytam tak kontrolnie, żeby zaskoczenia nie było...
 
 
koszerny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1748
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2012-09-04, 23:00   

yokozuna napisał/a:
Mnich napisał/a:
Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy.


Pod warunkiem, że nie szalejemy - ja, jadąc na Morsownię, autostradą, lekko odkręciłem manetkę i spalanie zaraz mi skoczyło w górę. Skutek: przejechałem na tankowaniu 130mil, gdzie normalnie robię 165.

my w dwa dragi na morsownię oczywiście na autostradzie jazda szybka i zrobione tylko 82 mile i musieliśmy na rezerwę przełączyć prawie jednocześnie
_________________
HONDA ST1300 PAN EUROPEAN 2010
 
 
qbczas1984 


Model: SYMPATYK
Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 175
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-09-04, 23:58   

W zeszłym roku jak jechałem na woodstock ( A4 z Katowic) to trochę daliśmy po garach, na rezerwę przełączyłem za Wrocławiem, następna stacja w Legnicy, nie dojechałem. normalnie 250 do rezerwy tym razem 240 i zero.
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-09-05, 06:56   

To proste, jeśli yamaha chciała by mieć tylko rezerwę i OFF, to by tak było, ale jest 3 pozycje, a sprawą tylko bardzo leniwych jest jazda na rezerwie. Przytoczone tu przykłady o większym spalaniu, albo wypadnięcie rurki od rezerwy, a takie przypadki były na forum, albo zwykłe zapomnienie po tankowaniu przełączenia z rezerwy na on, może spowodować pchanie własnego moto. Jeśli jest to 650 to pół biedy, ale kiedy jest to Royal albo Road Star zaczyna się robić mało śmieszne. Więc dywagacje jeździć na rezerwie czy na ON, zaczynają przypominać mi dyskusję biegi zmieniać ze sprzęgłem czy bez. Amen
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Endrju 



Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 66
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 665
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-09-05, 13:23   

Tak jak szanowni koledzy już wspominali - najlepiej sprawdzać przebieg (km/mile)
U mnie jest tak że przy 110 milach zaczynam się rozglądać za stacją - oczywiście jadę na "ON" kranik. Wszystko uzależnione jest jaką ciężką rękę miałem podczas tych 110 mil. Zdarza się że dociągnę do 130 mil i zaczyna się dławić tzn. że należy przełączyć na "RES" i natychmiast należy szukać stacji
Warto mieć taką możliwość przekręcenia kranika na RES - to jest RESTATNIA szansa na znalezienie stacji
_________________
O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO

Endrju
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-09-06, 00:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group