 |
kranik |
Autor |
Wiadomość |
P.E.T.R.O.V.


Rocznik: 1997
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 27 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2012-09-04, 15:58 kranik
|
|
|
Z góry uprzedzę, że dla niektórych będzie to pytanie dziecinne, ale cóż - jestem laikiem. Poczytałem tu trochę o tym dzyndzlu od paliwa, ale niestety nigdzie nie znalazłem takiego kompendium wiedzy na jego temat. Jeśli znajdzie ktoś chwilę czasu prosiłbym o łopatologiczne wyłożenie mi przede wszystkim skrótów na kraniku - ON, OFF, RES, jaki o czym mówi, na którym jeździć, który po co i wogle...
RES - rezerwa, ok, to wiem , że mi zgaśnie bo paliwo się skończyło, ciach, na rezerwę i dojedzie do najbliższej stacji.
ON - odkręcone, OFF - zakręcone, że niby na postoju przestawić na OFF, a ON... Na której pozycji najlepiej śmigać?
Dodam, że do tej pory jeździłem na załączonej pozycji RES i wiem że przy ok 250 km muszę zatankować... Grzechem jest jeździć z włączoną pozycją RES? JA tego wszystkiego nie kumam |
|
|
|
 |
siemion


Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 50 Dołączył: 05 Cze 2011 Posty: 442 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-09-04, 16:07
|
|
|
Normalnie jeździsz na ON, kiedy masz mało paliwa, moto się "zaksztusi" i wówczas przełączasz na RES (rezerwa) i wiesz, że przejedziesz jeszcze kilkadziesiąt kilometrów - szukasz stacji (teoretycznie zostaje Ci bodaj 3 litry opału w 650-tce). Na OFF możesz przełączyć na postoju (osobiście nie praktykuję).
na RES raczej się nie jeździ z prostego powodu, możesz zapomnieć zatankować, to przełączenie z ON na RES to takie dodatkowe przypomnienie o tankowaniu.
nie wiem czy wystarczająco prosto... |
_________________ Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia...
 |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-04, 16:09
|
|
|
Zasada jest prosta:
1. jeździsz na ONjak zgaśnie to przełączasz na RES i tankujesz
2. jeździsz na RES i pilnujesz po liczniku kiedy zatankować.
Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy.
Są różne szkoły czy zakręcać na postaju i na jak długim. Ja zakręcam na zimę |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
PSZEMAS


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2018
Wiek: 47 Dołączył: 10 Lut 2011 Posty: 5075 Skąd: Kurzętnik / NML
|
Wysłany: 2012-09-04, 16:55
|
|
|
Mnich napisał/a: | 1. jeździsz na ON jak zgaśnie to przełączasz na RES | po co czekać jak zgaśnie ? Ja przełączam w trakcie jazdy jak nie ciągnie, lub zaczyna się dławić.
Mnich napisał/a: | Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy. | jest różnica kiedy nie tankujesz od pełnego do pełnego zbiornika. Można się łatwo pogubić w przebiegu a wtedy to już spacer z baniaczkiem na stację. |
_________________ --> Yamaha Virago XV 535
--> Yamaha Drag Star XVS 650
--> Yamaha Road Star XV 1700
--> Yamaha FZ6-N
--> Yamaha Tracer 900
--> |
|
|
|
 |
P.E.T.R.O.V.


Rocznik: 1997
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 27 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2012-09-04, 16:57
|
|
|
Ekstra O takie rzeczowe, skrótowe wyjaśnienie mi chodziło - dzięki Wam serdeczne
PSZEMAS napisał/a: | jest różnica kiedy nie tankujesz od pełnego do pełnego zbiornika. Można się łatwo pogubić w przebiegu a wtedy to już spacer z baniaczkiem na stację. |
Chiba że za każdym razem (przy tankowaniu do pełna) zdyscyplinować się i zerować licznik... Ale ileż to roboty |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-04, 20:43
|
|
|
Ja czy dolewam na pełno czy za 12 zeta, zawsze wiem ile jeszcze na tym przejadę. Tak więc zależy, opcje masz podane, wybierz sobie najlepszą dla siebie. |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3295 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-09-04, 21:52
|
|
|
Jak pisał Siemion.
Zawsze na ON, jak zadławi szybko na RES i po tankowaniu znów na ON (zawsze tankuje pod korek).
Nigdy nie dawałem na OFF, nawet przy zimowym postoju. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-09-04, 22:06
|
|
|
Mnich napisał/a: | Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy. |
To poczekaj na jakąś awarię, która objawowi się nadmiernym spalaniem. Res zawsze ci przypomni o braku zupy, co najwyżej zaklniesz i się zdziwisz, ale pchał nie będziesz.
Ja jeżdżę na ON i pilnuje przebiegu 250 km - sorry 160 milach i tankowanie, bardziej bezpieczna forma. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
yokozuna


Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-09-04, 22:21
|
|
|
Mnich napisał/a: | Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy. |
Pod warunkiem, że nie szalejemy - ja, jadąc na Morsownię, autostradą, lekko odkręciłem manetkę i spalanie zaraz mi skoczyło w górę. Skutek: przejechałem na tankowaniu 130mil, gdzie normalnie robię 165. |
_________________ Verba volant, scripta manent.
VN2000 sprzedany, będzie jakiś turystyk . |
|
|
|
 |
P.E.T.R.O.V.


Rocznik: 1997
Wiek: 37 Dołączył: 14 Sie 2012 Posty: 27 Skąd: Ciechocinek
|
Wysłany: 2012-09-04, 23:00
|
|
|
Dzisiaj luknąłem do baku (nie, nie przy zapałce ) i tak pacze, a tam trochę mało zupki już... Tylko że jeździłem właśnie na ON. Przejechane ok 160 km, w baku być może na jakieś 40 zostało (na oko) + rezerwa. Owa rezerwa na ok 50 km w DS 650 będzie? Pytam tak kontrolnie, żeby zaskoczenia nie było... |
|
|
|
 |
koszerny


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1748 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2012-09-04, 23:00
|
|
|
yokozuna napisał/a: | Mnich napisał/a: | Ja mam cały czas RES i pilnuję przebiegu. Nie ma różnicy. |
Pod warunkiem, że nie szalejemy - ja, jadąc na Morsownię, autostradą, lekko odkręciłem manetkę i spalanie zaraz mi skoczyło w górę. Skutek: przejechałem na tankowaniu 130mil, gdzie normalnie robię 165. |
my w dwa dragi na morsownię oczywiście na autostradzie jazda szybka i zrobione tylko 82 mile i musieliśmy na rezerwę przełączyć prawie jednocześnie |
_________________ HONDA ST1300 PAN EUROPEAN 2010
 |
|
|
|
 |
qbczas1984

Model: SYMPATYK
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 175 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2012-09-04, 23:58
|
|
|
W zeszłym roku jak jechałem na woodstock ( A4 z Katowic) to trochę daliśmy po garach, na rezerwę przełączyłem za Wrocławiem, następna stacja w Legnicy, nie dojechałem. normalnie 250 do rezerwy tym razem 240 i zero. |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-09-05, 06:56
|
|
|
To proste, jeśli yamaha chciała by mieć tylko rezerwę i OFF, to by tak było, ale jest 3 pozycje, a sprawą tylko bardzo leniwych jest jazda na rezerwie. Przytoczone tu przykłady o większym spalaniu, albo wypadnięcie rurki od rezerwy, a takie przypadki były na forum, albo zwykłe zapomnienie po tankowaniu przełączenia z rezerwy na on, może spowodować pchanie własnego moto. Jeśli jest to 650 to pół biedy, ale kiedy jest to Royal albo Road Star zaczyna się robić mało śmieszne. Więc dywagacje jeździć na rezerwie czy na ON, zaczynają przypominać mi dyskusję biegi zmieniać ze sprzęgłem czy bez. Amen |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
Endrju


Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2008
Wiek: 66 Dołączył: 08 Wrz 2011 Posty: 665 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2012-09-05, 13:23
|
|
|
Tak jak szanowni koledzy już wspominali - najlepiej sprawdzać przebieg (km/mile)
U mnie jest tak że przy 110 milach zaczynam się rozglądać za stacją - oczywiście jadę na "ON" kranik. Wszystko uzależnione jest jaką ciężką rękę miałem podczas tych 110 mil. Zdarza się że dociągnę do 130 mil i zaczyna się dławić tzn. że należy przełączyć na "RES" i natychmiast należy szukać stacji
Warto mieć taką możliwość przekręcenia kranika na RES - to jest RESTATNIA szansa na znalezienie stacji |
_________________ O MATKO CZEMU PIJE TAK RZADKO
Endrju |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-09-06, 00:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|