Szarpanie przy ruszaniu pod górę |
Autor |
Wiadomość |
gjekon

Rocznik: 2007
Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-06-10, 14:51 Szarpanie przy ruszaniu pod górę
|
|
|
Motórzyści! Ostatnio wracając z Austriackiej części Tyrolu, stojąc w korku na przesmyku górskim przydarzyła mi się taka oto rzecz: próbując ruszyć pod dość strome wzniesienie wbiłem pierwszy bieg, dodałem dużo gazu i puszczając sprzęgło spodziewałem się ruszyć do przodu, jednak zamiast tego moto zaczęło szarpać wydając dźwięk przypominający ślizganie się łańcucha po zużytej zębatce.Zdarzyło się tak 2 razy i tylko przy ruszaniu pod górę.W końcu załapał i do domu dotarłem już bez problemu. Maszyna przekroczyła dopiero 6000 mil , choć większość z tego przebyłem właśnie po górskim terenie więc łatwo nie miała.
Docenię wszelkie sugestie. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2012-06-10, 16:27
|
|
|
Obstawiam sprzęgło i przegrzany olej na płytkach. |
|
|
|
 |
Mnich


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2011 Posty: 1183 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-10, 23:00
|
|
|
remol71 napisał/a: | sprzęgło i przegrzany olej na płytkach |
Co w takiej sytuacji? Postój, aż trochę moto ostygnie? Wystarczy? |
_________________ Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002 |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-06-10, 23:41
|
|
|
Tak myślę że może należało by zmienić olej. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2012-06-11, 07:18
|
|
|
Mnich napisał/a: | remol71 napisał/a: | sprzęgło i przegrzany olej na płytkach |
Co w takiej sytuacji? Postój, aż trochę moto ostygnie? Wystarczy? |
Może na takie trudne warunki olej klasy xx/W60 ? |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-06-11, 10:32
|
|
|
na bank trzeba wymienić olej, koniecznie z fitrem ... zobaczysz jaki "przepał" wyleci z miski ... |
|
|
|
 |
gjekon

Rocznik: 2007
Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2012-06-11, 17:36
|
|
|
Dzięki wszystkim za opinie. Trochę mnie uspokoiliście bo obawiałem się, że coś ukręciłem albo zatarłem. Ale z tą wymianą oleju to ciekawe bo bo wymieniłem go wraz z filtrem przed rozpoczęciem sezonu tzn. przejechałem na nim ok. 2100 mil. Zalałem olejem dedykowanym do motocykli VALVOLINE 10W30. Czyżby tak szybko stracił swoje właściwości? |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa

|
Wysłany: 2012-06-11, 17:50
|
|
|
gjekon,
IMHO 10W30 to trochę kiepska specyfikacja oleju dla silnika chłodzonego powietrzem. Jak widać prawdopodobnie nie podołał w termicznie ciężkich warunkach. Aktualnie mam zalany w silniku na Motul 10W40 i też po dłuższym staniu w korku w upał mam wrażenie, że sprzęgiełko potrafi trochę inaczej zapracować. Następnym razem zaleję coś w rodzaju 15W50 lub 20W60. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
soft


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 54 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-06-11, 18:51
|
|
|
gjekon napisał/a: | VALVOLINE 10W30. |
Ojjjjjjj. Może jednak MOTUL 5100 Ester 15W-50 byłby lepszy.
Poczytaj temat o olejach. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-06-11, 19:10
|
|
|
jestem po drugiej wymianie w Radku 1600 MOTULa 5100 Ester i nie płata mi żadnych figli ... |
|
|
|
 |
|