Problem z rozbujaniem moto powyzej 70km/h |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-01, 15:33
|
|
|
Właśnie wróciłem od Mechanika gaźniki sprawdził jeszcze raz jego zdaniem gaźniki są ok. Objaw jest taki ze np. po uruchomieniu na biegu jałowym przy odkręceniu manetki wchodzi na 8000obr/min drugim razem operacja ta kończy się na 6000obr/min (odcina zapłon). Mechanik już chciał mi moto oddać mówiąc ze to coś z elektryka ale po rozmowie z nim powiedział ze jak go podpiął pod butelkę (pobieranie paliwa) to jej nie zassało w innych motorach zauważył zassanie delikatne buteli w moim nie było tego efektu czyli podejrzewamy pompę paliwa. Zostawiłem moto jeszcze na sprawdzenie tego przypadku, czyli odpięcie pompy a nawet filtra paliwa i sprawdzenie na opadowym jak maszyna działa. Pompa podaje ale może za małe ciśnienie i to może powodować ze dostaje nie wystarczająca dawkę paliwa. Robroy sprawdź może cewki (miernikiem jak będziesz potrzebował info o wzbudzeniu mogę podać, mam HAYNESA - opisane na forum) i pompę oraz wszystko co stoi na jej drodze może to jest przyczyna. Dobrze cie rozumie ja również mam już dosyć i niech już to będzie ta pierdzielona POMPA - zaraz zmowie zdrowaśkę może pomoże.
Czy ktoś z was się orientuje czy jakby co to ta poniżej pompa będzie dobra do dragusia:
http://www.larsson.pl/ind...MQ==&bid=111735 |
|
|
|
 |
robroy

Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 09 Kwi 2011 Posty: 15 Skąd: witków
|
Wysłany: 2012-06-01, 16:25
|
|
|
Membrany są w porządku dzięki. w przyszłym tygodniu spróbuje się gdzieś wcisnąć na warsztat, niech szukają bo ja niestety nie mam czym sprawdzić cewki. |
_________________ W ŻYCIU PIĘKNE SĄ TYLKO CHWILE, TA CHWILA TO JAZDA MOTOCYKLEM. |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-02, 16:55
|
|
|
Tak sobie myślę i myślę co jeśli to nie pompa a może to moduł zapłonowy. Miał ktoś z forumowiczów przypadek z walniętym modułem w dragu? czy jak się psuje to do końca czy potrafi wprowadzać zamieszanie w układzie zapłonowym. |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1885 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-02, 17:29
|
|
|
Ruffi,
Zmierz na wszelki wypadek napięcie w instalacji na wolnych obrotach i na wyskoich, oczywiście wtedy, gdy będą już problemy z wejściem na wysokie obroty. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-02, 18:46
|
|
|
W instalacji dokładnie gdzie? i jakie powinno być napięcie i czy to ma wpływ na sprawdzenie działania modułu? Czytałem ze moduł sprawdzić to nie jest taka prosta sprawa trzeba mieć do tego urządzenia a metoda chałupnicza można zapomnieć. Mam nadzieje ze nie będę musiał tego wykonywać w poniedziałek się rozstrzygnie czy pompa czy coś innego ale myślę już na zapas. Wyczytałem, że są zakłady które sprawdzają i ewentualnie naprawiają takie moduły. W larsonie czas oczekiwania na zamiennik pompy okolu 2 tyg czyli 2 tygodnie bez smiganka na motorku |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1885 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-02, 19:39
|
|
|
Ruffi napisał/a: | W instalacji dokładnie gdzie?... |
Najprościej i najlepiej bezpośrednio na akumulatorze. Wyprowadź z klem akumulatora kabelki pomiarowe do miernika i zobacz co się dzieje w instalacji. |
|
|
|
 |
Ruffi


Model: XV1900 Raider
Rocznik: 2010
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 342 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-06-02, 21:03
|
|
|
ok rozumiem jak się nie uporam z problemem to sprawdzę to. Mam podpięty woltomierz w motorku i nie zauważyłem spadku napięcia także myślę ze to nie jest problem można natomiast sprawdzić regulator napięcia. No nic zobaczę co w poniedziałek się urodzi może do tego dnia mechanik sprawdzi, może okaże się ze to pompa.
[ Dodano: 2012-06-05, 21:44 ]
Odebrałem dziś moto od mechanika nic nie ruszone bo nie miał kiedy. Wziąłem się wiec za moto sprawdziłem pompę i okazuje się ze jest oki. No i podejrzewam gaźnik dlaczego, moto pracuje na podstawce ma około 1000obr/min sprowadzam go do pionu i co obroty się zmieniają - zwiększają się tak jakby coś z poziomem paliwa (może membrany). Jutro zaprowadzam moto do serwisu YAMAHY - trudno może oni coś zaradza.
[ Dodano: 2012-06-08, 21:11 ]
Wygląda na to ze problem zniknął jutro przetestuje moto na trasie. Problem polegał na źle dobranym filtrze powietrza - dokładniej łapał lewe powietrze. Włożona została obudowa oryginalna i pomogło, miałem z HIGWAYHAWKa można było się z nią pobawić, mnie juz zapal minął nie chce mi się szukać gdzie brał lewe powietrze. Jeśli ktoś z was jest zainteresowany zakupem mogę go sprzedać (mogę podesłać foty). |
|
|
|
 |
|