YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowe światła na motocyklu - aspekt prawny
Autor Wiadomość
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-10, 11:27   Dodatkowe światła na motocyklu - aspekt prawny

Wydzielona z innego tematu dyskusja o aspektach prawnych montowania dodatkowych świateł na motocyklu. Zoltan


Motocykl i światłą do jazdy dziennej ? a nie ma czasem obowiązku jazdy na światłach mijania ?

-
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
Ostatnio zmieniony przez Zoltan 2012-04-12, 00:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 11:31   

Pirania_LM, przepisy pozostawmy w spokoju, bo droga prowadzi donikąd. Są jasne i klarowne. Wszytko co montujemy dodatkowo jest niezgodne.To, że policja i stacje diagnostyczne przymykają oko, to jedno, a to co mówi Prawo o Ruchu Drogowym to drugie.
Dodam, że światła do jazdy dziennej (ledy) które zamontował Vaaks, są światłem dodatkowym.
Bądź widoczny na drodze ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2012-04-10, 12:16   

Pirania_LM napisał/a:
Motocykl i światłą do jazdy dziennej ? a nie ma czasem obowiązku jazdy na światłach mijania ?


Prawo o ruchu drogowym, art. 51.
1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.


Skoro motocykl to pojazd, to nie widzę przeciwskazań, oczywiście pod warunkiem, że lampy mają odpowiednią homologację i są zamontowane zgodnie z wymogami technicznymi dla świateł do jazdy dziennej.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 13:01   

Arcon, w paragrafie 2 załącznika nr 6 WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)
Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-32-262


w pozycji 18 światło jazdy dziennej przy motocyklu jest kreska . Nie wiem jak to interpretować ? Czy jako zakaz, czy jako nieobowiązkowe. Swoją drogą przeciwmgłowe tylne 1 lub dwa ? Który motocykl posiada :nie_wiem: pozycyjne również kreska, za to okreslona ilość dla trójkołowców.

Liczba świateł.doc
Pobierz Plik ściągnięto 458 raz(y) 85.5 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-04-10, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2012-04-10, 13:12   

Nie wiem, czy masz aktualną wersję rozporządzenia. W wersji aktualnej, par. 12 ("Światła"), ust. 3 głosi:

3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
(...)
7) jazdy dziennej - pojazdu samochodowego;

Co do tego, że motocykl JEST pojazdem samochodowym, nie ma chyba już wątpliwości?
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 13:18   

Arcon, zerknij do tej tabelki co w załączniku to jest załącznik nr 6 do tego rozporządzenia z rozbiciem na pojazdy.
Ja przyznaje bez bicia, że nie wiem jak to ugryźć
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2012-04-10, 13:35   

Już wiem, o co Ci chodzi. Ale w takim razie ja też nie mam pojęcia, jak interpretować tę kreseczkę w tabeli - czy jako zakaz, czy jako brak warunków szczegółowych co do ilości :) Bo ten punkt, który zacytowałem wyżej, wyraźnie dopuszcza takie światła jako nieobowiązkowe wyposażenie motocykla.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 13:42   

Arcon, a co powiesz o zapisie z pkt.13 tej tabeli ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Arcon 



Model: SYMPATYK
Wiek: 56
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 446
Skąd: WuWuzeLe
Wysłany: 2012-04-10, 14:01   

Przeciwmgłowe tylne dopuszcza się dla motocykla (par.12, ust.3, pkt. 12). Jak dla mnie, ktoś dał dupy i nie zgrał dokładnie tego paragrafu z załącznikiem 6. Jakoś w ust.1 tegoż paragrafu można było napisać "pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla" :/
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-04-10, 14:43   

witek1965 napisał/a:
EDDIE, szukaj http://www.czesci-motocyk...tylne-mocowania niestety bardzo mały lub zerowy wybór ze źródłem światła Led. Pytanie jakie maja spełniać zadania te lampy ? oraz w katalogu Highway Hawk -oferta bardzo bogata, ale wszystkie lampy posiadają halogenowe żarówki
Arcon, bałagan w aktach prawnych to chyba nasza domena

witek1965 podstawowe pytanie jaką one mają homologacje a co do światła przeciwmłowego tylniego :
motocykl 1 lub 2 może posiadać
rozmieszczenie na poeździe :
-na długości z tyłu
-na szerokości : jeżeli jedno światło to powinno być umieszczone po lewej stronie lub pośrodku pojazdu
jeżeli są dwa światła po obu stronach pojazdu

- na wysokości dla motocykli 900 mm
Inne wymagania nie bliżej niż 100 mm od światła hamowania "stop" i jeszcze inne są wymagania odnośnie połączenia elektycznego oraz właściwości świetlnych ;D
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-10, 14:44   

Właśnie o tą kreseczkę mi chodził, ale wolałem poczekać na Waszą dyskusję. Ogólnie co nie jest zabronione jest dozwolone, jednak "kreseczka" nie jest przyzwoleniem, gdyż nie określa konkretnej wartości. Wiec jeśli nie ma określonej wartości, to wg mnie nie jest dopuszczalne.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-04-10, 14:53   

Pirania_LM napisał/a:
Właśnie o tą kreseczkę mi chodził, ale wolałem poczekać na Waszą dyskusję. Ogólnie co nie jest zabronione jest dozwolone, jednak "kreseczka" nie jest przyzwoleniem, gdyż nie określa konkretnej wartości. Wiec jeśli nie ma określonej wartości, to wg mnie nie jest dopuszczalne.


jeśli chodzi o światła do jazdy dziennej jest to dopuszczalne wyposażenie pojazdów samochodowych
I teraz liczba świateł pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli 2
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 15:15   

Dag napisał/a:
witek1965 podstawowe pytanie jaką one mają homologacje
zakładamy, że europejską. (E1 do E14 lub E20)
Cytat:
I teraz liczba świateł pojazdy samochodowe z wyjątkiem motocykli 2


no i tego zapisu jak zauważył Arcon, chyba właśnie brak ;/
bo to, że popularne lightbary jakie mocujemy dodatkowo to wiadomo, że nie można. Rozporządzenie mówi o 1 lub 2 a my jak mamy to 2 plus lampa główna i już jest powód do zabrania dowodu i mandatu. Pocieszam się, że moje maja homologację europejską.


Można natomiast przednie światła przeciwmgielne takie jak te http://www.czesci-motocyk...ciwmgielne.html czy te http://www.czesci-motocyk...ghway-hawk.html

oznaczewnia lapm 2.jpg
Plik ściągnięto 155 raz(y) 38.97 KB

oznaczenia lamp.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 74.79 KB

_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-04-10, 15:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-04-10, 15:20   

§ 2. Światła powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:
18 Światło jazdy dziennej
u motocykli kreska, a u samochodu 2

[ Dodano: 2012-04-10, 15:26 ]
witek1965 napisał/a:

Można natomiast przednie światła przeciwmgielne takie jak te http://www.czesci-motocyk...ciwmgielne.html czy te http://www.czesci-motocyk...ghway-hawk.html



Motocykl 1 lub 2, jeżeli szerokość pojazdu przekracza 1,3 m

rozmieszczenie na pojeździe:
na szerokości nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu
na wysokości nie niżej niż 250 mm i nie wyżej niż światło migania
inne wymagania nie bliżej niż 200 mm od światła pozycyjnego przedniego lub tylnego i jeszcze wiele wymagań odnośnie elektryki i sygnałów kontrolnych :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 15:30   

Dag napisał/a:
Motocykl 1 lub 2, jeżeli szerokość pojazdu przekracza 1,3 m


:beczy: to nasze nie przekraczają, nawet z sakwami i gmolami. Krótko mówiąc trzeba liczyć nadal na wyrozumiałość funkcjonariuszek i funkcjonariuszy policji wydziału drogowego ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-04-10, 15:33   

witek1965 napisał/a:
Dag napisał/a:
Motocykl 1 lub 2, jeżeli szerokość pojazdu przekracza 1,3 m


:beczy: to nasze nie przekraczają, nawet z sakwami i gmolami. Krótko mówiąc trzeba liczyć nadal na wyrozumiałość funkcjonariuszek i funkcjonariuszy policji wydziału drogowego ;D

Ogólnie nawet same light bary produkcji yamahy nie mają homologacji a wy się martwicie o resztę :hahaha:
Ps: witek niedługo zmienia się taryfikator mandatów i nie wiem czy nie będzie presji na mandaty od naszego ministra rostowskiego, a więc może się okazać że w czasie jednej przejażdżki motocyklem można będzie stracić prawko i dużo kasy oddać do skarbca ;/
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 15:40   

Dag, ja mam homologowane i co z tego, skoro nie wolno ich stosować :beczy: :beczy: :beczy:

[ Dodano: 2012-04-10, 15:41 ]
to co w PS to już mi nawet nie pisz :beczy: :beczy: :beczy:

[ Dodano: 2012-04-10, 15:41 ]
a dlaczego aż stracić prawko ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2012-04-10, 15:44   

witek1965 napisał/a:
Dag, ja mam homologowane i co z tego, skoro nie wolno ich stosować :beczy: :beczy: :beczy:

[ Dodano: 2012-04-10, 15:41 ]
to co w PS to już mi nawet nie pisz :beczy: :beczy: :beczy:

[ Dodano: 2012-04-10, 15:41 ]
a dlaczego aż stracić prawko ?


Nie wiem za co w nowym taryfikatorze będą mandaty i na pewno te co są zostanie podniesiona ilość punktów oraz cennik
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-04-10, 16:01   

Taryfikator jest na stronie KGP, poza tym w tym kraju ( jeszcze ) winę trzeba udowodnić - nie odwrotnie. Sam jestem za przestrzeganiem prawa jednak są bzdurne i martwe przepisy. No np. jak na podstawie dowodu rejestracyjnego Policjant udowodni mi, że mój Drag nie był fabrycznie wyposażony w light bary ? :nie_wiem: :roll: 8)
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-04-10, 16:07   

Pirania_LM napisał/a:
No np. jak na podstawie dowodu rejestracyjnego Policjant udowodni mi, że mój Drag nie był fabrycznie wyposażony w light bary ?
a tu żeś Waść zabił ćwieka. Może podejrzewać, że nie jest i skierować pojazd na badania, a tam w stacji diagnostycznej powinni wiedzieć już. Chyba

[ Dodano: 2012-04-10, 16:09 ]
No i jeszcze Yamaha jako producent musi uzyskać homologację pojazdu. A nie uzyska jej, jeżeli pojazd nie będzie spełniał warunków technicznych, a to oznacza światło mijania 1 lub 2 światło drogowe 1 lub 2 :beczy: i te przepisy chyba obowiązują w całej Europie, ale tego nie wiem na pewno.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2012-04-10, 16:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group