 |
spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Gostek


Model: SYMPATYK
Wiek: 53 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 628 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2012-04-09, 11:59
|
|
|
W tym sezonie jeszcze przed przeglądem i regulacjami wyszło mi, że spala ok 5,6 l/100 km. Jazda trochę po mieście + okolice W-wy z prędkościami 80-120 km/h. Zobaczę jak będzie po przeglądzie. |
_________________ Wolność kocham i rozumiem, wolności oddać nie umiem... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-09, 14:45
|
|
|
Cytat: | Nie wiem, może jestem jedynym tutaj, który od czasu do czasu jeździ wolniej niż 100km/h. |
zapewniam cię, że nie. Nie oszukujmy się, ale prawda jest taka, że jazda Dragstarem powyżej prędkości 130 km/h to koniec frajdy. Ten motocykl ma taka, a nie inna budowę silnika (zresztą zamierzona i przemyślaną), że popada w nieprzyjemne wibracje i drżenie - brak wałka wyrównoważającego. Do szybkiej jazdy nie jest stworzony i taki był raczej zamiar producenta. illusion napisał/a: | a to ile pali to zależy tylko od Was i regulacji ......
|
Dag napisał/a: | I tu się mylisz jeśli motor spala zbyt dużo, to znaczy że czuje się chory i trzeba go wyleczyć |
w niczym się Illusion nie pomylił. Napisał dokładnie to co Ty powyżej. Od naszego stylu jazdy zależy spalanie i od regulacji, czyli "leczenia". Ale żadna regulacja nie spowoduje normatywnego spalania, jak jeździec lubuje się w kręceniu motocykla na wysokich obrotach i lubi ostro odkręcić manetkę. Cudów nie ma. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Dag

Rocznik: 2002
Wiek: 40 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: Turek/Poznań
|
Wysłany: 2012-04-09, 14:57
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Cytat: | Nie wiem, może jestem jedynym tutaj, który od czasu do czasu jeździ wolniej niż 100km/h. |
zapewniam cię, że nie. Nie oszukujmy się, ale prawda jest taka, że jazda Dragstarem powyżej prędkości 130 km/h to koniec frajdy. Ten motocykl ma taka, a nie inna budowę silnika (zresztą zamierzona i przemyślaną), że popada w nieprzyjemne wibracje i drżenie - brak wałka wyrównoważającego. Do szybkiej jazdy nie jest stworzony i taki był raczej zamiar producenta. illusion napisał/a: | a to ile pali to zależy tylko od Was i regulacji ......
|
Dag napisał/a: | I tu się mylisz jeśli motor spala zbyt dużo, to znaczy że czuje się chory i trzeba go wyleczyć |
w niczym się Illusion nie pomylił. Napisał dokładnie to co Ty powyżej. Od naszego stylu jazdy zależy spalanie i od regulacji, czyli "leczenia". Ale żadna regulacja nie spowoduje normatywnego spalania, jak jeździec lubuje się w kręceniu motocykla na wysokich obrotach i lubi ostro odkręcić manetkę. Cudów nie ma. |
To jeszcze dodam najważniejszą sprawę ... benzyna(jakość) w Polsce W aucie pamiętam że jak szajs wlałem spalanie o 1l więcej |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-09, 15:01
|
|
|
I tu muszę z przykrością przyznać ci rację, aczkolwiek zauważyłem, że sytuacja powoli się poprawia. Ja staram się tankować na stacjach dużych koncernów paliwowych. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-04-09, 15:10
|
|
|
Od sześciu lat cała moja rodzina (auta i motocykle) tankuje na stacji Auchan, paliwo niekiedy nawet 35 groszy (zwykle około20 groszy) tańsze jak BP albo Shell, jeszcze nigdy się na nim nie zawiodłem.
Ja sam tankuję 3 x po około 60 l ON w miesiącu, rocznie około 2000 l x 20 groszy = 400 zł zostaje na piwo. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
Ostatnio zmieniony przez Merlin 2012-04-09, 15:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-09, 15:12
|
|
|
Jeżli chodzi o paliwo z Auchana, to potwierdzam - nie zauważyłem nic niepokojącego, ale tankuję bardzo sporadycznie z oczywistych powodów. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Merlin


Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3296 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2012-04-09, 15:18
|
|
|
Auchan u mnie jest na peryferiach i jak ktoś wybierze się tankować to przy okazji robi zakupy i o to Francuzom chodzi, więc wydaje się, że nie powinni kombinować na jakości ryzykując utratę klienteli.
Raz w miesiącu paliwo jest badane i wywieszki o tym informujące są na dystrybutorach. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 |
|
|
|
 |
johnypl


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2012-04-09, 16:20
|
|
|
Nigdy więcej stacji paliw przy marketach, zatankowałem tylko raz jeszcze DSa na Tesco Głogów, silnik ciepły było OK, na drugi dzień odpalam moto i zonk, na wolnych jeden gar nie gada , cały dzień rozbierania moto i szukania przyczyny ( świece, zawory, gaźniki itd.) na koniec jak już miałem zamiar walić głowice, podaliśmy inne paliwo z butelki i cud moto chodzi na cacy. Od tego czasu tylko firmowe stacje, bo cena czyni cuda, moto umiera |
_________________ XJ900F+ Bulgot FLHRI Bagger by Ja
MOJE EX - XVS 650 Classic, FJR 1300 (FUJARA), 1300 Midnight Star
Jeżeli uważasz że czegoś nie potrafisz, pamiętaj że Arkę zbudował amator, a specjaliści Titanika
http://www.youtube.com/watch?v=EdmZYu9Lths |
|
|
|
 |
EDDIE


Model: SYMPATYK
Wiek: 61 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-04-09, 18:11
|
|
|
johnypl napisał/a: | na wolnych jeden gar nie gada |
Wątpię w paliwo jako przyczynę tego objawu. Jeśli byłby taki szajs, to nie tylko z jednym garem miałbyś kłopoty.
Leję paliwo (ON do puszki) i PB98 do 2oo na Neste, oczywiście z małymi wyjątkami, odkąd miałem problemy z VPower Diesel na Shellu, czyli przeszło 4 lata i nigdy nie miałem żadnych problemów. Poza tym, unikam wypalania paliwa z baku do zera. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
 |
|
|
|
 |
Pablo


Rocznik: 1998
Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 41 Skąd: Strzelce
|
Wysłany: 2012-04-09, 18:35
|
|
|
[unikam wypalania paliwa z baku do zera.[/quote]
Metoda na przyjemnie spedzone chwile w trasie i recepta na zadyszkę maszyny |
|
|
|
 |
Ndz000


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 39 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 267 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2012-04-20, 11:52
|
|
|
Mam do klubowiczów pytanie jeżeli wyczyściłem gaźniki i wyregulowałem je i iglice ustawiłem tak jak powinno czy da się coś jeszcze zrobić żeby mi tyle nie spala czyli około cały bak na 180km?i powiem iż ta gwiazda jest angielska a słyszałem iż one tak maja |
_________________ Ojciec Polak, matka Polka
Polskie miasto, polska łąka
Piękna nasza Polska cała
By ta Polska ocalała
Ale jeszcze my żyjemy
Wszystkim wkoło pokażemy
Jak wojować, jak wygrywać
Sprawiedliwie i gorliwie † [*] † |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-20, 12:37
|
|
|
Ndz000 napisał/a: | czy da się coś jeszcze zrobić żeby mi tyle nie spala czyli około cały bak na 180km? |
1. Oczywiście, że można - oddać gaźniki do fachowca
Ndz000 napisał/a: | powiem iż ta gwiazda jest angielska a słyszałem iż one tak maja ? |
toż dopiero jest bzdura. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Ndz000


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 39 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 267 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2012-04-20, 13:54
|
|
|
bylem u fachowca gaźniki mi wyczyścił i wyregulował zgodnie z książką serwisowa troche poprawiło ale dalej chłonie paliwko jak herbatkę na śniadanie
|
_________________ Ojciec Polak, matka Polka
Polskie miasto, polska łąka
Piękna nasza Polska cała
By ta Polska ocalała
Ale jeszcze my żyjemy
Wszystkim wkoło pokażemy
Jak wojować, jak wygrywać
Sprawiedliwie i gorliwie † [*] † |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-04-21, 10:33
|
|
|
to doopa nie fachowiec. Co to znaczy zgodnie z książka serwisową ? Na zasadzie zakręcić i odkręcić tyle i tyle obrotu ? Nie może tyle brać paliwa. Analizatorem spalin sprawdził skład mieszanki ?
100% za bogata, dysze sprawdził, może są pomylone, może rozkalibrowane. Takie spalanie to to jakiś absurd. 9 litrów na 100 km ? A na pewno 180 km, a nie 180 mil ? Pisałeś, że moto z Anglii ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Ndz000


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 39 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 267 Skąd: łódź
|
Wysłany: 2012-04-21, 11:46
|
|
|
spokojnie w kilometrach sprawdzałem gdyż do roboty mam ok 10 km i zgodnie z licznikiem sie zgadza czyli dysze mogą być rozregulowane w poniedzialek w ramach poprawek ma mi wlasnie mieszanke sprawdzić ale pod powiem mu z tymi dyszami i dam znać jak coś |
_________________ Ojciec Polak, matka Polka
Polskie miasto, polska łąka
Piękna nasza Polska cała
By ta Polska ocalała
Ale jeszcze my żyjemy
Wszystkim wkoło pokażemy
Jak wojować, jak wygrywać
Sprawiedliwie i gorliwie † [*] † |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|