Zywotnosc silnika? |
Autor |
Wiadomość |
siwytd

Model: BĘDZIE
Wiek: 48 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2012-03-23, 20:18 Zywotnosc silnika?
|
|
|
Witam.
Jako ze mam zamiar kupic moto, a slabo sie na tym znam, to zapytam madrzejszych i bardziej doswiadczonych ode mnie :-)
W gre wchodzi drag star 650 classic i (co moze sie Wam na tym forum nie spodobac) shadow 750.
O obu czytam, oba ogladam i przymierzam i za diabla nie moge sie zdecydowac.
Pytanie brzmi: jak jest z zywotnoscia silnika w obu tych moto?
Uslyszalem zdanie od sprzedawcy w komisie ze shadow 750 do 200k km, a ds 650 classic tylko 60-70k km i remont. Oczywiscie jesli nie byly katowane! Macie jakies rozeznanie ile w tym prawdy?
Ktorego bym nie kupil to bedzie to max 2000r (takie mam mozliwosci finansowe) wiec pewnie niemalo km bedzie przelatane.
Dziekuje i pozdrawiam |
_________________ chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze |
|
|
|
 |
PatrykR922


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 26 Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 2132 Skąd: Rzeszów/Jarosław
|
Wysłany: 2012-03-23, 20:23
|
|
|
Silnik DS na pewno zrobi więcej niż 70k , Np Artek ma 83k i nic nie robił |
_________________ Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-24, 02:20
|
|
|
siwytd napisał/a: | a ds 650 classic tylko 60-70k km i remont. |
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
siwytd

Model: BĘDZIE
Wiek: 48 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2012-03-24, 09:10
|
|
|
witek1965 - moze rozwiniesz swoja wypowiedz?
Z zasady nie ufam sprzedawcom i dlatego pytam Was. Zwlaszcza ze ds'a 650 nie mial tylko shadowke wiec pewnie dlatego tak mowil. Jako ze zakup planuje za 12-13k pln to moto za nowe nie bedzie i dlatego pytam o ta zywotnosc silnika. Nie mam zamiaru zmieniac moto po 2 latach na 1100 jak wiekszosc tutaj (ale nigdy nie mowie nigdy), tylko raczej dluzej nim jezdzic i nie chcial bym zeby sie okazalo ze akurat na mnie trafi remontowanie silnika |
_________________ chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-03-24, 09:41
|
|
|
Wypowiedz tego sprzedawcy to brednie, te silniki maja podobna trwalosc, honda nie ma dolegliwosci ze sprzegielkiem rozrusznika ale przeciez mozna kupic motocykl np na forum ktory ma juz wymienione na to poprawione przez producenta.
Jezdze z kolega ktory ma shadowke i twierdzi ze gdyby wczesniej siedzial na dragu to nigdy by nie kupil hondy
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-24, 12:53
|
|
|
siwytd napisał/a: | witek1965 - moze rozwiniesz swoja wypowiedz? |
jasne, że tak
Cytat: | Wypowiedz tego sprzedawcy to brednie |
fazzi napisał/a: | honda nie ma dolegliwosci ze sprzegielkiem rozrusznika |
XVS 650 nie ma takich problemów, to dotyczy 1100, a kolega chce kupić 650 - tkę |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
balcerz


Rocznik: 2000
Wiek: 51 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Stockholm
|
Wysłany: 2012-03-24, 13:04
|
|
|
Ja wybrałem Yamaszkę ze względu na kardana,hondy nie kupisz z kardanem do 2004 roku.Jestem zadowolony,nawet bardzo
Kup z niskim przebiegiem to będziesz miał problem z głowy,ja kupiłem rocznik 2000 z 18000tys km. |
|
|
|
 |
komboj


Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 116 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 2012-03-24, 18:07
|
|
|
balcerz, normalnie latający motocyklista zrobi w sezonie 4-6,a nawet 15 tysięcy kilometrów.Jak przebieg nie jest udokumentowany,to to takie bajery można przedszkolakom wciskać,że moto np.20 letnie ma 15tys. .Nigdy w to nie uwieżę,chyba,że jest książka i przeglądy.W dragu,to chyba linkę można puścić w drugą stronę wiertarką i licznik poleci |
_________________ Suzuki VL 1500 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:25
|
|
|
balcerz napisał/a: | .....hondy nie kupisz z kardanem do 2004 roku.... |
o czym piszesz ? miałem Hondę NTV z 1995 roku na kardanie z przebiegiem 55.000 km, chodziła jak pszczółka. Silniki V2 są bardzo długo żywotne, jednak moto jak dziewczyna, lubi aby przy nim pochodzić. Wszystko na czas i przejedziesz sześcio cyfrowe odległości. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
PatrykR922


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Wiek: 26 Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 2132 Skąd: Rzeszów/Jarosław
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:28
|
|
|
Pirania_LM, mówiąc hondy z kardanem miał na myśli Shadow chyba |
_________________ Honda Varadero XL 125
Suzuki V strom DL 650
Obecnie:
Yamaha XVZ Venture 1300 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-03-24, 19:49
|
|
|
OKO |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
pyra


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Gru 2011 Posty: 5391 Skąd: pyrlandia
|
Wysłany: 2012-03-24, 20:30
|
|
|
balcerz napisał/a: | ,ja kupiłem rocznik 2000 z 18000tys km. |
i to jest dopiero przebieg- jak dobrze przeliczyłem 18 000 000 |
_________________ Bo droga jest celem |
|
|
|
 |
lenio


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2012-03-24, 21:43
|
|
|
oglądnij ten motorek jeśli Ci sie spodoba to możesz jechać po niego z drugiego końca polski jest to motorek kolegi ,który zgodnie z trendem zmienia na większy tylko nie wiem czy ogłoszenie jest nadal aktualne http://allegro.pl/show_item.php?item=2226394821 |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
 |
balcerz


Rocznik: 2000
Wiek: 51 Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 5 Skąd: Stockholm
|
Wysłany: 2012-03-24, 22:13
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | balcerz napisał/a: | .....hondy nie kupisz z kardanem do 2004 roku.... |
o czym piszesz ? miałem Hondę NTV z 1995 roku na kardanie z przebiegiem 55.000 km, chodziła jak pszczółka. Silniki V2 są bardzo długo żywotne, jednak moto jak dziewczyna, lubi aby przy nim pochodzić. Wszystko na czas i przejedziesz sześcio cyfrowe odległości. |
Miałem na myśli oczywiscie shadow...
[ Dodano: 2012-03-24, 22:15 ]
komboj napisał/a: | balcerz, normalnie latający motocyklista zrobi w sezonie 4-6,a nawet 15 tysięcy kilometrów.Jak przebieg nie jest udokumentowany,to to takie bajery można przedszkolakom wciskać,że moto np.20 letnie ma 15tys. .Nigdy w to nie uwieżę,chyba,że jest książka i przeglądy.W dragu,to chyba linkę można puścić w drugą stronę wiertarką i licznik poleci |
Ja miałem wszysciutko udokumentowane,tutaj raczej w takie coś się nie bawią choć są pewnie wyjątki...
[ Dodano: 2012-03-24, 22:18 ]
pyra napisał/a: | balcerz napisał/a: | ,ja kupiłem rocznik 2000 z 18000tys km. |
i to jest dopiero przebieg- jak dobrze przeliczyłem 18 000 000 |
Spieszyłem się do pracy,zdarza się |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-03-25, 20:00
|
|
|
PatrykR992 trochę Cię poniosło ... wszystko robię na czas, żeby sie nie zdziwic ... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-25, 21:17
|
|
|
artek, Patryk chyba chciał powiedzieć że nie robiłeś remontu. W kontekście tego zdania, siwytd napisał/a: | a ds 650 classic tylko 60-70k km i remont. |
tylko nie czaję dlaczego akurat w classicach te silniki tak padają, że niby te kilka kilogramów cięższe od customów i dlatego |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
artek


Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 08 Paź 2011 Posty: 4437 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-03-26, 08:49
|
|
|
witek1965 kumpel ma 92000 km w classicu 650 i też śmiga mu dobrze ... |
|
|
|
 |
siwytd

Model: BĘDZIE
Wiek: 48 Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 8 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2012-03-26, 10:17
|
|
|
Oj widze ze przez moje pytanie zaczynaja sie jakies dziwne przepychanki
Nie to bylo moim zamiarem, tylko informacje ile prawdy jest w tym stwierdzeniu?
Btw dzieki wszystkim za odpowiedzi |
_________________ chcialem dobrze - wyszlo jak zawsze |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2012-03-26, 12:26
|
|
|
siwytd napisał/a: | tylko informacje ile prawdy jest w tym stwierdzeniu |
to po prostu gadka handlarza i nie ma nic wspolnego z prawda, sam sie o tym wiele razy przekonalem kupujec samochody, oni ci wcisna zwloki tesciowej i wmowia ze to spiaca 16-stka |
|
|
|
 |
Novy


Model: SYMPATYK
Wiek: 49 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 270 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2012-03-26, 12:49
|
|
|
Siwytd, bez obaw to żadne przepychanki - normalna dyskusja,
a standardowy wątek wyższości Classica nad Customem pojawia się w co drugim wątku.
Odnośnie tematu dodam jeszcze moją opinię.
Każdy z czołowych producentów japońskich (H Y K S) ma w swojej ofercie motocykle typu
chopper/cruser w bardzo zbliżonej jakości i standardzie. Bez względu, którą markę wybierzesz,
żywotność silnika i innych podzespołów będzie zależała nie od nazwy, a od poprzedniego
właściciela (właścicieli). Jeśli podstawowe czynności serwisowe były wykonywane prawidłowo
i w terminie, a pojazd był używany zgodnie z przeznaczeniem, nie ma żadnych powodów do obaw
(w zakresie do 100 tys. a może i więcej). Osobiście przejechałem 650-tką przeszło 30 tys.
i nie "dotknąłem silnika". Drobne prace serwisowe jak wymiana linki sprzęgła, regulacja gaźników,
owszem zdarzały się, ale to chyba standard.
Statystyki w moim otoczeniu wskazują, że Honda jest najbardziej popularną marką,
Yamaha najmniej problemową, o Suzuki niewiele słychać, a Kawasaki miewają problemy. |
_________________ Nie czytam wszystkich postów
...bo nie zawsze forum działa.
 |
|
|
|
 |
|