|
NOLAN N43 air - jak rozebrać kask do gołej skorupy |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-19, 13:45 NOLAN N43 air - jak rozebrać kask do gołej skorupy
|
|
|
Chcę rozebrać kask do gołej skorupy. Ewidentnie przeszkadza w wyjęciu wkładki "stryropianowej" mechanizm blendy. Nie wiem jak go rozebrać, a nie chciałbym uszkodzić.
Czy ktoś rozbierał mechanizm blendy ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
Ostatnio zmieniony przez 1janbo 2020-08-09, 15:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
MIKI
Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 862 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2012-03-19, 14:29
|
|
|
Witek, już nie pamiętam jak to było, a rozbierałem w zeszłym roku, ale na pewno wyjmiesz wkładkę styropianową bez rozbierania blendy - u mnie wyszła |
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2012-03-19, 15:19
|
|
|
Najpierw wyściółka, potem wyciągasz te boczne styropiany, a potem.... qufa... jak to było... Pamiętam, że pod jakimś kątem w miarę swobodnie to wychodzi. Metodą prób i błędów Ci się na pewno uda A! I najważniejsze! "Jarmułka" pomimo tego, że sprawia wrażenie złożonej z dwóch części wychodzi w całości witek1965 napisał/a: | Hurra, udało się. Trzeba było opuścić blendę i wylazło, rozszerzyć delikatnie boki i poprosić małżonkę, żeby raczyła pomóc ..... |
Fuck... teraz dopiero przeczytałem, że już sobie poradziłeś
witek1965 napisał/a: | Nie ma śladów żadnego kleju. |
U mnie był kawałek taśmy dwustronnej, która i tak się odkleiła. Daj znać, czy silikon pomógł. Ktoś tutaj sugerował też posmarowanie styropianowych łączeń.... wazeliną...
witek1965 napisał/a: | ( co bym tu nie napisał, to zaraz będzie kometarz seksualny |
Dobra, nie wspominałem o tej wazelinie |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-19, 15:22
|
|
|
Tak wygląda Nolan N 43 air w częściach
skorupa
wkładka styropianowa
na ostatniej fotografii znaczyłem otwory wentylacyjne czerwonymi strzałkami, są jeszcze dwa z tyłu kasku, na niej niewidoczne. Co sądzicie o ich ilości ? czy jest wystarczająca ? Zastanawiam się nad dodaniem (wywierceniem) w tych miejscach, które zaznaczyłem strzałkami niebieskimi. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
moondek
Model: SYMPATYK
Wiek: 50 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 4020 Skąd: Józefosław
|
Wysłany: 2012-03-19, 16:13
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Zastanawiam się nad dodaniem (wywierceniem) w tych miejscach, które zaznaczyłem strzałkami niebieskimi. |
Wierć, Ameryki też nie zasiedlono od razu. Pionierskie działania są teraz w cenie!
Tak prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żeby to jakoś znacząco wpłynęło na wentylację, ale... może tym razem się mylę
Będziesz przesmarowywał łaczenia styropianu jakimś antyskrzypem? |
_________________ Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-19, 16:27
|
|
|
Cytat: | Będziesz przesmarowywał łaczenia styropianu jakimś antyskrzypem? |
To wielkie srtyropiankso przykleję w kilku punktach przezroczystym (taki mam ) klejem silokonowym. Te małe, na głośniczki chyba tez, nie planuje zakupu N-com, więc nie będzie potrzeby wyjmowania. Koniec ze skrzypieniem |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-19, 16:27
|
|
|
No nie wiem, czy taka ingerencja jest wskazana
Nolan to nie firma krzak i robi testy swoich kasków
Jeśli uznali, że taka ilość, średnica i rozmieszczenie otworów wentylacyjnych jest optymalne dla wymogów bezpieczeństwa to pewnie podpierali się badaniami.
Gdyby nie normy bezpieczeństwa to ......można by jeździć w durszlaku na głowie |
_________________ MOJA GWIAZDECZKA
ORGANIZATOR XX ZLOTU |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-19, 16:31
|
|
|
Jeżyk napisał/a: | Jeśli uznali, że taka ilość, średnica i rozmieszczenie otworów wentylacyjnych jest optymalne dla wymogów bezpieczeństwa to pewnie podpierali się badaniami. |
ja wiem, czy te otwory mają coś wspólnego z bezpieczeństwem ? Skorupa przede wszystkim chyba za to odpowiada, a tej nie mam zamiaru ruszać. Ten styropian oczywiście również, ale jako całość. W tym miejscu jest ok 2-3 mm styropianu - )jedno wydłubię i zobaczę ) i potem połączenie z kanałami wentylacyjnymi.
Moim zdaniem uznali, że te cztery otwoy w zupełności wystarczą, nie przewidzieli, że mi się łab poci ponadnormatywnie, w skrócie -leje się jak z cebra
[ Dodano: 2012-03-19, 16:37 ]
te "wgniotki" są fabryczne i występują bezpośrednio nad fotka poniżej. jakby miały stanowić o bezpieczeństwie to byłyby pełne, a tak wyglądają jak odciśnięte, ale nie nie połączone.
Jedną wydłubałem - tak jak pisałem ok 3mm styropianu i jest połączenie z kanałami wentyl;acyjnymi
|
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Jeżyk
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-03-19, 16:43
|
|
|
witek1965, ale każdy otwór jak również jego średnica, to osłabienie skorupy .
Powiem tak, jesli masz AC to w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, gdy ubezpieczyciel stwierdzi jakakolwiek ingerencje w normy bezpieczeństwa, to można się pożegnać z odszkodowaniem . |
_________________ MOJA GWIAZDECZKA
ORGANIZATOR XX ZLOTU |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-19, 16:45
|
|
|
kanałów wlotowych od środka jest 16 a wyjść 8
[ Dodano: 2012-03-19, 16:46 ]
Jeżyk napisał/a: | to osłabienie skorupy . | w skorupe nie mam zamiaru ingerowac.
A co ma AC do kasku ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
EDDIE
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 1109 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2012-03-19, 21:51
|
|
|
Jeżyk napisał/a: | witek1965, ale każdy otwór jak również jego średnica, to osłabienie skorupy .
Powiem tak, jesli masz AC to w przypadku jakiegokolwiek zdarzenia, gdy ubezpieczyciel stwierdzi jakakolwiek ingerencje w normy bezpieczeństwa, to można się pożegnać z odszkodowaniem . |
Zrobienie dodatkowego otworu w warstwie steropianu nie będzie miało wpływu na bezpieczeństwo, a może poprawić, czyli zwiększyć wentylację, z tym, że nie na pewno.
Witek, rób i pisz jak te efekty przetestujesz. |
_________________ Przyjmuję wszystko na klatę. Make peace not war.
Kontakt ze mną albo na PW albo telefon.
Na forum zaglądam.
Fotki ze Szlaku Orlich Gniazd -> www.skracaj.com/af76.html
.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-20, 02:06
|
|
|
EDDIE napisał/a: | a może poprawić, czyli zwiększyć wentylację, z tym, że nie na pewno.
Witek, rób i pisz jak te efekty przetestujesz. | To się nazywa porada. Albo się uda, albo nie
Eddie, na wszelki wypadek dowiedz się ile kosztuje, i czy jest dostępny sam styropian.. Wyściółkę, wiem, że można kupić.
Wiercić nie będę, jak już to tylko tylko wytnę zaostrzana rurka fi 10. lub wytopię .
przedni wlot - 2 otwory
górna wentylacja złożona z 2 dużych wlotów ( 4 otwory )
2 tylne wyloty
Po dodaniu powiedzmy dwóch dodatkowych otworów górnych, dostarczę więcej powietrza do kasku, ale wyloty to nadal tylko dwa tylne otwory.. Wypadałoby dołożyć trzeci żeby uzyskać jakiś efekt. Z tym trzecim, to już nie jest tak prosto jak z otworami wlotowymi na górze. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|