Obciążniki kierownicy (ciężarki) |
Autor |
Wiadomość |
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-03-08, 22:22 Obciążniki kierownicy (ciężarki)
|
|
|
Czy zauważyliście jakieś zmiany po rezygnacji z oryginalnych obciążników kierownicy np. przy wymianie manetek na akcesoryjne.
Jeżeli tak to opiszcie zaobserwowane zmiany. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
piwu
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2009
Dołączył: 26 Cze 2010 Posty: 396 Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2012-03-08, 22:51
|
|
|
soft wszystko zależy od modelu motocykla. Musiałbyś ściągnąć i sprawdzić. Wiele motocykli jest strasznie czułych na tą operację.
Kumpel mechanik mi kiedyś mówił o różnych śmiesznych przypadkach, że ktoś usunął obciążniki i łapał shime... żeby było śmieszniej dywersja 600 ma też jakieś odważniki w lusterkach... motocykl łapał shime i nikt nie wiedział czemu... dopiero po wsadzeniu orginalnych luster wszystko wróciło do normy... dziwne, ale z pewnego źródła. |
_________________ www.bkpl8.pl
Stratoliner S |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-03-09, 09:25
|
|
|
Temat powrócił jak bumerang. W XV1900 mam obciążniki kierownicy bardzo ciężkie. Muszę je zważyć ale na oko są większe niż te które miałem w XVS1100.
Jak jeździłem na Drag Starze z wymienionymi manetkami na takie bez ciężarków zauważałem drgania kierownicy. Teraz na większym motocyklu zastanawaim się czy jest sens zmieniać manetki na śliczne kuryakyna ale bez ciężarków.
Właśnie ..... za 300 zł (koszt manetek) zafundować sobie drgania i co najważniejsze te cholerne "shimy" o których kolega wyżej pisze, a o których przeczytałem też na innym forum?
Dlatego w sumie pytam Was - mądrość zbiorowa + doświadczenie tak dużej grupy może pomóc uniknąc błędu. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2569 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2012-03-09, 09:53
|
|
|
soft napisał/a: | te cholerne "shimy" |
czy ktoś może mnie oświecić o co chodzi z tym/i shimem/ami ? Ciemny jestem jak.... |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Robiro
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 58 Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 176 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-09, 13:56
|
|
|
mam 1100 z manetkami kuryakyna. W środku kiery są jakby wprasowane tuleje z gwintem. Czy to w te miejsce powinien być wkręcony ciężarek ? czy też te tuleje to te ciężarki. Nie odczuwam zjawiska Shimmy czy innych drgań, ale ciekawość jest większa i też chciałbym wiedzieć, więc jak ktoś by mógł zrobić fotkę takowego ciężarka byłbym happy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-09, 17:09
|
|
|
OldDiver, dz. Heh, wszystko już wiem. Tak, czy siak ja nie odczuwam w związku z ich brakiem dyskomfortu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
OldDiver
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2006
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 3071 Skąd: Wrocław/Kiełczów
|
Wysłany: 2012-03-09, 19:36
|
|
|
Czy 650-tki mają takie / maja mieć takie obciążniki ? Bo jak tu czytam to wychodzi mi od 1100 włącznie wzwyż.
Jutro idę do garażu i sprawdzam bo chyba nabyłem moto z nietypowymi manetkami. |
_________________ Posiadam prawo do komentowania i … nie zawaham się Go użyć
I … nie jest to nabijanie licznika.
Deflektor kolanowy w ... łykend - https://drive.google.com/file/d/1CL7D6yzf_UhicpEcAaxSxHq3a_MCmMeG/view?usp=sharing
Kupię trajkę |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-03-09, 19:46
|
|
|
Ja mam manetki kuryakyna , wcześniej były oryginalne , nie widzę różnicy w prowadzeniu . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2012-03-09, 21:22
|
|
|
Panowie - bez wytaczania najcięższych dział Shimmy pojawia się przy zjebanej geometrii (głównie przedniego zawieszenia ) a nie po wymianie jakichś pierdółek na kierownicy. Odczuwalne większe wibracje to jeszcze nie shimmy. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-03-09, 21:58
|
|
|
Berek , przyczyną powstawania shimmy , w większości przypadków , nie jest zła geometria przedniego zawieszenia . Jest to trochę bardziej skomplikowane |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:10
|
|
|
Ciekawe od czego zależy ciężar tych obciążników. Od pojemności ?, może od skoku tłoka? |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:20
|
|
|
Saturian
oświeć mnie zatem. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:28
|
|
|
soft napisał/a: | Ciekawe od czego zależy ciężar tych obciążników | na allegro jest wybór przebogaty. Pytanie za 100 pkt. Jaki wpływ na drgania kiery może mieć kilka dekagramów aluminium ? jak w przypadku wielu z nich.
A swoją drogą, mógłby ktoś odkręcić jedną sztukę i zważyć. To nie jest skomplikowane.
Łatwo za eksperymentować. Wystarczy dotoczyć kawałek stali o średnicy równej kierze, zrobić zatoczenie plus gwint, wkręcić i sprawdzić czy poprawiło się cokolwiek. Ja nie mam, ba nawet nie wiedziałem, że oryginalne zakończenia manetek to są właśnie te ciężarki i przelatałem cały sezon nie odczuwając nic.
Mam zamiar wykorzystać właśnie te gwinty wewnątrz kiery i przedłożyć kierę po 5 centów na stronę. Kable i linki stukną. Ciekawe, czy zauważę różnicę.
[ Dodano: 2012-03-09, 22:32 ]
ten filmik pokazuje zjawisko shimmy na rowerze, to chyba te ciężarki nic nie mają z tym wspólnego, zresztą w rowerach nie zauważyłem http://www.youtube.com/watch?v=xODNzyUbIHo
[ Dodano: 2012-03-09, 22:37 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=related no nie uwierzę, że za to zjawisko odpowiedzialne są ciężarki kierownicy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:40
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Jest to trochę bardziej skomplikowane | i tak i nie, w grę głównie wchodzi taki czynnik jak konstrukcja ramy, a co za tym idzie również i geometria zawieszenia. Najczęściej cierpią na to motocykle obdarzone wielką mocą, posiadające bardzo lekką i delikatną ramę w "odpowiedniej" geometrii, co czasem zmuszało konstruktorów do usztywniania ram w tych maszynach, ponieważ zbyt łatwo przenosiły wibracje silnika poprzez ramę na kierownicę /dlatego stosuje się w motocyklach sportowych amortyzatory skrętu/. Klasycznym przykładem były pierwsze Yamahy V-MAX, cierpiące na shimmy hurtowo.
Oczywiście piszę bardzo ogólnie, w necie jest masa bardziej szczegółowych informacji nt. temat. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:44
|
|
|
tu coś piszą o tym zjawisku http://grupy.scigacz.pl/S...30,2006_10.html
Shipp mądrze pisze. Zjawisko to występuje i dotyczy chyba tylko i szlifierek i to przy dużych prędkościach lub przyspieszeniach. Jak ktoś znajdzie filmik z takim zjawiskiem w cruiserze to chętnie zobaczyłbym. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
F.I.P. Berek
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 2001
Wiek: 58 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 684 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:50
|
|
|
Jeszcze dwa słowa dot. shimmy - żeby nie zostać niewłaściwie zrozumianym... Przez złą geometrię należy rozumieć nieodpowiednio dobrane wartości wyprzedzenia, złe rozłożenie mas przedniego zawieszenia ( przed i za osią obrotu ; w zależności od typu widelca ) , niekorzystny stosunek wartości wyprzedzenia do rozstawu osi. Również średnica przedniego koła ( efekt żyroskopowy ) i kwestia stosowania amortyzatora skrętu
( ciernego lub hydraulicznego ) wiążą się z tematem shimmy. |
_________________ jeżeli nam zabraknie sił
zostaną jeszcze
morze i wiatr |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2012-03-09, 22:51
|
|
|
Berek , nie będę powtarzał za shippem , ale duża moc , delikatna rama , drgania , jak również jak napisałeś Ty geometria zawieszenia.
No po tym poście powyżej , zgadzam się . |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
|