YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegląd przekładni wtórnej
Autor Wiadomość
WADERA 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 59
Dołączyła: 04 Mar 2009
Posty: 3456
Skąd: Jankeska/Wrocław
Wysłany: 2012-01-26, 16:45   

smarować co półtora sezonu a nie będzię kichy, a raczej co 15.000 km, taką dostałam wskazówkę, jak mój portfel znacznie ucierpiał po awarii przekładani
_________________



Moderator na emeryturze, życie jest piękne

 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2012-01-26, 18:48   

vaaks a pozostałe wielowypusty przy skrzyni i kole były nasmarowane czy też suche? nie chce mi się na nowo tego wszystkiego rozbierać ;D
 
 
nurek301 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 49
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 106
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 2012-01-26, 18:52   

Dzisiaj też rozebrałem swoją przekładnie i powiem, że był to ostatni dzwonek smaru prawie już nie było, całość po wyczyszczeniu wygląda tak







Na pewno mam do wymiany pierwszy uszczelniacz ten na obudowie reszta w stanie zadowalającym.
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-01-26, 19:51   

FhissT, tylko duży w kole widział smar.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
rafuss 



Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 49
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 55
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-01-26, 21:07   

nurek301 napisał/a:
Dzisiaj też rozebrałem swoją przekładnie i powiem, że był to ostatni dzwonek smaru prawie już nie było, całość po wyczyszczeniu wygląda tak
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na pewno mam do wymiany pierwszy uszczelniacz ten na obudowie reszta w stanie zadowalającym.

Napisz jak ci się udało ustawić szczelinę między przekładnią a kołem po zmontowaniu wszystkiego.
 
 
nurek301 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 49
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 106
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 2012-01-26, 21:18   

rafuss napisał/a:
Napisz jak ci się udało ustawić szczelinę między przekładnią a kołem po zmontowaniu wszystkiego.

Ostatnim razem nie maiłem żadnego problemu szczelina była równa mam nadzieję, że teraz będzie tak samo :) .
Nie wiem kiedy założę koło, muszę najpierw wyważyć (zmieniałem oponę) a jeszcze nie znalazłem zakładu z wyważarką do motocykli.
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6537
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2012-01-29, 21:09   

Powoli tracę cierpliwość :evil:
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
Ostatnio zmieniony przez Bemol 2012-01-30, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-01-30, 08:12   

mamy juz 16 stron o smarowaniu przekladni a ja ciagle nie wiem co zrobic jak juz mamy przekladnie na stole i mamy juz odkrecony kołniez, widac wał, ktory wchodzi do przekladni , na nim jest uszczeniacz , simering i nie da sie go wyciagnać. Czy nalezy odkrecic tą duza tuleje z 4 nacieciami?
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-01-30, 09:20   

fazzi, pisałem o tym wyżej. Ten simering ma zewnętrzną tuleję metalową i bardzo ciasno siedzi w gnieździe, trzymając wał. Nie tak łatwo go wyjąć. Istnieje duże podobieństwo jego uszkodzenia przy wyciąganiu, a wał wyszarpywałem z simeringiem. Zamocuj przekładnię do np. stołu i metodą wyszarpywania wyjmiesz go, albo po prostu zniszcz simering i wał sam wypadnie.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-01-30, 10:29   

wybacz ale nie widzialem twojego opisu, czyli nalezy poprostu ciagnac i nic wiecej nie rozkrecac. A po co tam jest ten pierscien segera

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-01-30, 11:37   

Po co - nie wiem, ale przed ciągnięciem lepiej go zdejmij :hahaha:
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-30, 12:58   

fazzi napisał/a:
A po co tam jest ten pierscien segera


jeżeli to jest typowy pierścień segera i siedzi w rowku to się zdejmuje za pomocą specjalnych szczypiec do pierścieni segera lub męczy cieniutkimi śrubokręcikami. Po co jest ? Przeważnie zabezpiecza coś przed przesunięciem się lub wypadnięciem. Nie rozbierałem jeszcze przekładni w 1100 ( latem, przy okazji wymiany opony zajrzę) i nie wiem jak to dokładnie wygląda.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2012-01-30, 19:46   

i tu nasuwa się pytanie czy warto ryzykować uszkodzenie tego całego uszczelnienia... ja wolałem nie ryzykować. między tą tuleją a obudową widziałem na dnie biały smar i zrezygnowałem z procesu wyrywania wału...
jeśli ten "kołnierz" wart jest w serwisie stówe (dokładnie 95 PLN) to to uszczelnienie conajmniej dwa razy tyle zapewne.

u mnie za pierścieniem segera była jeszcze przed samym uszczelnieniem podkładka i to ją trzymał seger.
miałem drugi przy skrzyni na wale kardana ale zupełnie nie wiem w jakim celu go tam umiejscowiono...
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-01-30, 19:55   

Przecież nie koniecznie trzeba kupować uszczelniacz w ASO z 95zł. wystarczy dobrać zwykly simering za kilka zł.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
jusza 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2011
Wiek: 61
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 367
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-03-03, 20:29   

Powodowany zgromadzonymi tu doświadczeniami, podczas przedsezonowego przeglądu, poprosiłem mechanika o rozebranie wału kardana (motocykl ma przebieg ~40tys. km., jeździł podczas deszczów... hmmm... deszczów, czy deszczy???... ad rem:, podczas ulew też jeździł, miał kontakty bliskie z myjkami ciśnieniowymi...).
Zapłaciłem 100zł (więc tyle jesteście mi winni), by zobaczyć, że wielowypusty i przekładnia są czyste i nasmarowane.

Ale - choć jesteście mi winni 100zł. - podzielę się wiedzą: w osłonie wału kardana, pod spodem osłony, jest otwór o średnicy 2-3mm. To nim ma być usuwana woda, która - gdyby pierwsza uszczelka zaczynała się zużywać - tam się może gromadzić. Zatem trzeba kontrolować drożność tego otworu (można bez zbędnej delikatności drutem - tam nie da się niczego uszkodzić).

Może powinniście już zacząć organizować zbiórkę 100 złotych???
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2012-03-05, 17:54   

heheh a ja dopiero po założeniu dwóch 1mm podkładek pod dolne śruby mocujące dyfer widzę jak lekko powinno się poruszać koło gdy dupa jest w górze... prawie jak w rowerze! przedtem było o wiele ciężej, więc chylę czoła przed tymi którym nie wierzyłem że te podkładki cokolwiek dają...

przy luzowaniu śrub zauważyłem że dół dyfra uciekł i powstała większa szpara przy kole na godzinie 6. podkłożyłem te podkładki, koło chodzi gładziutko i szpara jest równa.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-09-06, 14:55   

Cytat:

i tu nasuwa się pytanie czy warto ryzykować uszkodzenie tego całego uszczelnienia...


Warto, ponieważ koszt remontu przekładni jest zdecydowanie większy. Na zdjęcie uszczelnienia bez jego uszkodzenia jest również sposób.

Ale po kolei :

Zdejmujemy przekładnie z kołem (okazjonalnie przy zmianie ogumienia na przykład) i oddzielamy ją od koła



Następnie delikatnie zdejmujemy uszczelnienie wału, tak żeby go nie uszkodzić. Ja użyłem tępego noża, którego ostrze wsadziłem pomiędzy krawędź uszczelnienia a krawędź "kielicha" i podważając dookoła wysuwałem milimetr po milimetrze wzdłuż wału napędowego



Następnie zdejmujemy uszczelnienie wału i kielich i odstawiamy na bok.

fazzi napisał/a:
A po co tam jest ten pierscien segera

Pokazuje nam się pierścień segera, który przytrzymuje stalowa podkładkę, zabezpieczającą uszczelnienie przed wysunięciem się w kierunku kielicha. Bez tej podkładki i pierścienia uszczelnienie nie miałoby żadnego oparcia i mogłoby się wysunąć, co spowodowałoby bezpośredni dostęp wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń i wody do wielowypustów.



Po zdjęciu pierścienia segera (odpowiednie szczypce) i podkładki widzimy uszczelnienie, które lubi się zapiec. Wyciąga się je wraz z wałem ciągnąc do siebie. Można zrobić to energicznie krótkimi szarpnięciami. Tylko co z tego, skoro pierścień się zapiekł i zaraz się rozerwie ? Ano trzeba użyć odrobiny penetratora, WD40, Sonax, czy co kto posiada. Po kilu-kilkunastu sekundach, lekko szarpiąc do siebie wyciągamy wał z tulei wraz z uszczelnieniem



Jak widać smaru tam zostało niewiele, jest jedynie mokry od penetratora a uszczelnienie w jednym kawałku



Bierzemy więc smar - ja użyłem


teflonowego smaru syntetycznego Finish Line TEFLON GREASE ze względu na zawartość teflonu oraz polimerów zapobiegającym wymywaniu przez wodę








Jak już został smar nałożony pozostaje nam tylko poskładać to wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.

vaaks napisał/a:
Przecież nie koniecznie trzeba kupować uszczelniacz w ASO z 95zł. wystarczy dobrać zwykly simering za kilka zł.


Jasne, że tak.

Dupa ze mnie z uszami . Była okazja dokonania pomiaru i podania na tacy wymiarów simmeringu, niestety tego nie zrobiłem :wmur: :wmur: :wmur: :beczy:
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
J36 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 47
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 104
Skąd: śląsk
Wysłany: 2012-11-06, 22:02   

Przymierzam się do wymiany tylnej opony i przy okazji zgodnie z tym co zostało tu już napisane (a jest co czytać ;D ) chciałbym z ciekawości przejrzeć przekładnie. Wiadomo niema co przesadzać ale przy okazji zmiany opony warto tam luknąć i sprawdzić czy wszystko jest ok. Jedyne co mnie niepokoi to ta szpara, którą jedni zalecają regulować kolejnością dokręcania śrub a inni stosowaniem podkładek dystansowych. Osobiście jakoś te podkładki mi się tam nie widzą. Znalazłem w sieci coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=lQ1BTVjqpKg Wydaje mi się, że kolega mówi coś o kolejności dokręcania śrub. Niestety mój angielski jest na bardzo niskim poziomie, gdyby mógł ktoś to przetłumaczyć byłbym bardzo wdzięczny.

pozdrawiam, Łukasz
 
 
Kyokushin 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2008
Wiek: 43
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 271
Skąd: Układ Słoneczny
Wysłany: 2012-11-16, 19:50   

Panowie, przeczesałem temat i serwisówki ale nadal nie wiem.
Element 28. To takie srebrne coś u góry.

Widzę że tamtędy poci się olej. Nie pocił się i zaczał (chyba po tym jak dotknąłem tego miejsca).
Z tym coś się robi, wykręca, wbija, wyciąga? Bo to takie jakieś owalne jest że nie bardzo wiem jak podejść a nie chcę popsuć.

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-11-16, 20:48   

Jest to odpowietrznik przekładni. Jak się poci to prawdopodobnie masz za dużo oleju lub jest uszkodzony. Poszukaj w manualu.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group