czy regulowac ( kontrolowac ) luzy zaworowe |
Autor |
Wiadomość |
majdan1986

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-18, 20:30 czy regulowac ( kontrolowac ) luzy zaworowe
|
|
|
Witam tak jak w temacie. Mój moto ma przejechane 7300 [km], dopiero go kupiłem. Silniczka praktycznie nie słychać tylko słychać szum jak chodzi , można powiedzieć że jak z fabryki. I tutaj moje pytanie czy zabierać się za kontrolowanie luzów zaworowych bo w sumie nie wiem czy były kiedykolwiek kontrolowane.
Proszę pisać używając polskich literek i kontrolując interpunkcję i ortografię. Zoltan |
Ostatnio zmieniony przez Zoltan 2012-01-19, 00:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-18, 23:21
|
|
|
jeśli jest OK to niczego nie ruszaj
ps. 2004 i 7400 przebiegu ? jednak cuda się zdarzają to całe 925 km średnio na rok. Hmmm |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
drzewo

Model: SYMPATYK
Wiek: 41 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 86 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-19, 18:09
|
|
|
drzewo napisał/a: | Ja bym sprawdził - chociażby dla świętego spokoju. |
Bez sensu, ale jak się lubi wydawać niepotrzebnie kasę to można. Przeglady robi się okresowo, a nie dla świętego spokoju.
Zresztą i tak wydajemy sporo kasy na bzdety, które są potrzebne jak świni siodło, ale poprawiają wygląd motocykla, więc możesz zaspokoić swoje sumienie, sprawdzić luz, zrobić synchro, wymienić oleje, płyn hamulcowy i gotowy, silny i zwarty czekać na rozpoczęcie sezonu. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2012-01-19, 18:12
|
|
|
lepiej skontroluj bo ds1100 właśnie powinien cykać a nie chodzić tak że słychać tylko szum ) (żart) |
|
|
|
 |
majdan1986

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-19, 20:36
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | jeśli jest OK to niczego nie ruszaj
ps. 2004 i 7400 przebiegu ? jednak cuda się zdarzają to całe 925 km średnio na rok. Hmmm |
no własnie też tak mysle żeby nie ruszac , zrobie tylko przed sezonem synchronizacje gaźnikow , wymiany ( olej i fitry ) i myśle że bedzie gotów, co do przebiegu , trudno uwierzyć ale po obejżeniu kilku moto , ten wydał mi sie jak nowy , 1000 km rocznie hmmm, ja mialem virago i zrobiłem 200 w ciągu roku , mam samochód i robie 2000 w ciągu roku , wiec czemu nie. |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-19, 20:52
|
|
|
Pirania_LM napisał/a: | ...cuda się zdarzają... |
|
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-19, 21:50
|
|
|
FhissT napisał/a: | lepiej skontroluj bo ds1100 właśnie powinien cykać a nie chodzić tak że słychać tylko szum ) (żart) |
Nie do końca żart
Bezgłośna praca dźwigienki/zawory może być oznaką dobrej regulacji luzów lecz nie musi. Luzy mogą być za małe, a to grozi uszkodzeniem zaworów i gniazd. Ja bym sprawdził |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2012-01-19, 21:53
|
|
|
Fakt, mogą być podparte |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
majdan1986

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Sty 2012 Posty: 20 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-19, 23:12
|
|
|
Demolka napisał/a: | FhissT napisał/a: | lepiej skontroluj bo ds1100 właśnie powinien cykać a nie chodzić tak że słychać tylko szum ) (żart) |
Nie do końca żart
Bezgłośna praca dźwigienki/zawory może być oznaką dobrej regulacji luzów lecz nie musi. Luzy mogą być za małe, a to grozi uszkodzeniem zaworów i gniazd. Ja bym sprawdził |
fak tego nie brałem pod uwagę , możecie mi powiedzieć jakie mają byc szczeliny >>?? w 1100 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-20, 06:53
|
|
|
podaj maila na PW wyśle ci manuala, to sobie wszystko sprawdzisz. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-27, 07:00
|
|
|
W naszym DS 650, który to niby był po przeglądzie jeden zawór się nie domykał (przebieg podobny). Regulowałem wszystkie zawory osobiście i jest super. Właściwie to wszystko regulowałem. Zaufania do serwisów mam ZERO, a wynika to z bagażu doświadczeń negatywnych. IMHO zasada podstawowa jest prosta - nowy nabytek = kompletny przegląd niezależnie od przebiegu. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
|
|
|
 |
drzewo

Model: SYMPATYK
Wiek: 41 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 86 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-27, 15:06
|
|
|
drzewo napisał/a: | Problem w tym, że wielu użytkowników(w tym ja) samemu tego nie zrobi i musi oddać do serwisu. | niekoniecznie.
Są mechanicy z polecenia, ludzie godni zaufania i robią to na Twoich oczach. Serwisy to nie jest pępek świata.
Poza tym więcej wiary w siebie, chyba, że po prostu nie musisz i nie chcesz bawić się w mechanikę. Masz prawo. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
lenio


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2012-01-27, 18:11
|
|
|
A ja daje do Servisu i samochód i motocykl pracją tam ludzie którzy znają nasze maszyny na pamięć,a za regulacje zaworów w DS zapłaciłem 300zł ,a inny mechanik ze stodoły weżmie 150-200 zł i nie wiadomo czy bedzie OK. Nie mówie że każdy musi śmigać do servisu jeśli ma zaufanego mechanika to dlaczego nie,a pozatym w dobrze znanym motocyklistą warsztacie w Krakowie a Servisem koszt regulacji tu i tam 300zł. |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
 |
remol71


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1999
Wiek: 54 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 1883 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-28, 08:22
|
|
|
Dotykając samego sedna, uważam, że przegląd i regulację nowo nabytej maszyny należy wykonać obowiązkowo. |
_________________ Suzuki V-Strom 1050 XT |
Ostatnio zmieniony przez Bemol 2012-01-29, 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bemol


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 59 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6536 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2012-01-29, 21:04
|
|
|
Nie śmiecić |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 |
|
|
|
 |
|