YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgiełko rozrusznika - regeneracja
Autor Wiadomość
toni175 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 33
Skąd: starachowice
Wysłany: 2012-01-17, 15:49   Sprzęgiełko rozrusznika - regeneracja

Po dwóch latach projektowania i testowania, w koncu udało mi się wykonać kompletne sprzegiełko rozrusznika. będzie ono alternatywa dla słabych oryginalnych zestawów i dosyć drogich nowych sprzęgiełek "ulepszonych".
"Ulepszone,fabryczne"sprzegiełka ktore teraz mozna zakupić różnią sie tylko trybem pośrednim od oryginalnych zestawów montowanych w fabryce. Samo "fabryczne,ulepszone"sprzęgiełko czyli bieżnia zewnetrzna, bieżnia wewnętrzna oraz kamienie w koszyczku sa identyczne ze starym rozwiazaniem.
Idea jak mi przyświecała przy projektowaniu była taka aby moje sprzegiełka były równie dobre jak oryginalne a nawet lepsze. udało mi się to osiągnać poprzez zaprojektowanie i wykonanie nowego ulepszonego kształtu kamieni do blokownia sprzęgła. nowe kamienie nawet przy dużym zużyciu bieżni będa spełniać swoje funkcje.sam materiał na kamienie też jest inny, rodem z kosmosu...
Bieżnie w moim sprzęgielku mają wymiary i wszystkie parametry identyczne z fabrycznymi. jedyne co zostaje stare to koszyczek w ktorym osadzone są kamienie.
jeżeli ktoś będzie zainteresowany moim rozwiązaniem to niech pisze - przy partiach 5-10sztuk można uzyskać cenę na poziomie 1000zł za kompletne sprzegielko bez koszyczka, który bardzo rzadko ulega uszkodzeniu i mozemy go ponownie zastosować.
Możliwa jest sprzedaż samej bieżni zewnętrznej i kamieni - w ten sposób zregenerujemy sprzęgiełko jeszcze taniej(700zł). bieżnie oczywiście są wykonane zgodnie ze sztuką w renomowanej firmie z którą współpracuje na codzień.

P1150002.JPG
Plik ściągnięto 168 raz(y) 267.95 KB

Ostatnio zmieniony przez MarcinBig 2012-01-18, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-17, 16:52   

toni175, :brawo: , szkoda, że tak późno. Kilka osób już zdążyło wydać parę zeta.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
toni175 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 42
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 33
Skąd: starachowice
Wysłany: 2012-01-17, 17:20   

nikomu nie życzę awarii sprzęgiełka ale z racji tego że każdy motocykl z tym typem silnika wcześniej czy później bedzie miał problem z tym elementem to mysle że moje sprzęgiełka będą miały powodzenie. milionów nie zarobię ale kilku osobom zapewnię spokojny sen...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-17, 17:28   

Pic polega na tym, że starsze roczniki tej przypadłości nie maja, lub raczej później, aniżeli wcześniej. Tak wynika z moich obserwacji. Im młodsze, tym jakość spadała, albo zmienił się producent podzespołu albo kryzys dał znać o sobie i zaczęto wycierać dupę szkłem.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-01-17, 20:52   

toni175, normalnie forumowy Nobel Ci się należy :mistrz:
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
ajsek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 329
Skąd: Besko
Wysłany: 2012-01-18, 08:44   

Mi niestety w jesieni zaczęło strzelać, pewnie się do Ciebie zgłoszę na wiosnę... Dobra robota ;)
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2012-01-18, 08:49   

toni175 normalnie pełen szacun dla ciebie i twojej myśli technicznej :uklon3: :brawo:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Merlin 



Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 3295
Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
Wysłany: 2012-01-18, 10:50   

Głęboki ukłon.
_________________
Maciek
MS (MaStodont) 1900


Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.

Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.

"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
 
 
Mnich 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 1183
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-18, 11:08   

Ta innowacja powinna być w jakiś sposób wyróżniona na forum. Trudno będzie znaleźć ten wątek za jakiś czas, a temat zapewne nie ostygnie:)

Tak się jeszcze przyjrzalem, chyba jednak miejsce jest ok:)

Oczywiście gratulacje!!!
_________________
Drag Star 650 custom 2000
HD FLSTC Heritage 2002
 
 
izi rajder 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 284
Skąd: Mors-Gdańsk
Wysłany: 2012-01-18, 12:24   

właśnie chwilkę temu gadałem w tym temacie z kolegą. miałem szukać informacji na forum a tu niespodzianka, samo się znalazło. jak coś to jestem chętny, bo u mnie już od roku coś przy odpalaniu i gaszeniu stuka, a jeszcze chyba jako nieświadomy nowicjusz dobiłem słaby rozrusznik odpalając moto przy słabym aku :( .
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2012-01-18, 12:47   

Ja dopiero jesienią wymieniłem na nowe. Zastanawiam się czy w starym koszyczku nie wymienić kamieni, tak na zapas, a może komuś się przyda. Zachowałem cały stary zestaw.
Jaki może być koszt wymiany kamieni?
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
kiszka 



Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 46
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 625
Skąd: JANKES(Zwardoń)
Wysłany: 2012-01-18, 16:50   

No to ci nowina z kosmosu.Gratulacje...Ucieszyłeś na pewno wielu forumowiczów swoją dobrą robotą :brawo: :brawo:
_________________
Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
 
 
grey 


Rocznik: 2003
Wiek: 59
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: kielce
Wysłany: 2012-01-18, 17:02   

również jestem zainteresowany,czekam na rozwój sytuacji :idea:
 
 
handzolek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 120
Skąd: ruda śląska
Wysłany: 2012-01-18, 17:45   

Wiadomość super,możesz napisać jak wyglądały testy?
toni175 napisał/a:
Po dwóch latach projektowania i testowania
_________________
SREU#0832
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2012-01-18, 17:58   

toni175, a jaka będzie cena przy "partii" 1 sztuka?
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-01-18, 18:05   

moondek, Pewnie taniej będzie, orginales z hameryki.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-18, 18:13   

Z hameryki to całość ok 550$ z przesyłką plus ewentualne opłaty celne.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-01-18, 18:30   

jaro napisał/a:
moondek, Pewnie taniej będzie, orginales z hameryki.

taniej nie bedzie i nie wiadomo czy nie stanie sie jak z tym ktory zalozono w czasie montazu w fabryce
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2012-01-18, 18:32   

Nowe sprzęgiełko ponoć ma już zmienioną konstrukcję, pytanie czy jakość materiałów jest odpowiednia.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2012-01-18, 18:36   

co znaczy nowe sprzegielko, bo ja kupilem nowego draga we wrzesniu 2008 i od nowosci raz na jakis tam czas zdazalo mu sie blokowac a z tego co wiem to pozniej juz zaprzestano sprzedaz w europie drag stara na rzecz nowych modeli MS
mnie nurtuje inne pytanie, jaka jest trwalosc wynalazku Toni, bo z doswiadczenia wiem ze czesci polskich rzemieslnikow z dawnych czasow ni jak sie nie mialy do trwalosci orginalnych zachodnich czesci
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group