 |
Powoli uchodzące powietrze z opon |
Autor |
Wiadomość |
Macccias


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 43 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-12-30, 11:32 Powoli uchodzące powietrze z opon
|
|
|
Zauważyłem, że w moim Dragu podczas jazdy powoli uchodzi powietrze z obu opon. Co dziwne, jedynie, gdy jeżdżę. Średnie tempo uchodzenia powietrza to ok. 0,3-0,4 atm na 1000km, sprawa dotyczy obu kół. Co dziwne, gdy nie jeżdżę ciśnienie nie spada w ogóle. Nawet po całej zimie powietrza jest tyle ile było przed.
Wiem, że ciśnienie należy sprawdzać regularnie i w razie potrzeby dopompowywać, nie mniej jednak taki objaw nie do konca mi się normalny wydaje. W puszcze ile napompuję, tyle trzyma przez kilka miesięcy, a przebiegi też nieporównywalnie większę robię. Czy różnica może wynikać z tego, że w puszcze są opony TL a w Dragu mam TT? Czyżby dętka przepuszczała powietrze pod obciążeniem?
Podsumowując, czy taka sytuacja jest normalna i czy ewentualnie też tak macie? |
_________________  |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-30, 12:57
|
|
|
Ja widzę przyczyny dwie.
Po pierwsze.
Piszesz, że masz opony TT czyli dętkowe. Jeśli je założyłeś na alufelgi bez dętek to możesz tracić powietrze. Opony TT nie mają tak dokładnie wykończonego "kołnierza", który uszczelnia się z felgą jak opony bezdętkowe TL.
Po drugie.
Jeśli masz dętki (prawdopodobnie tego samego producenta i kupione w jednym miejscu i czasie) to są one do d..... ("rzadkie") i tracą powoli powietrze, że w czasie jazdy? Występuje wyższa temperatura, zmienne naciski, minimalne ruchy ogumienia względem felg (rozszczelnianie) i tym podobne przyczyny. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Macccias


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 43 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 29 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2011-12-30, 14:41
|
|
|
Koła mam szprychowe, więc oczywiście dętki siedzą sobie w oponkach. Fakt faktem, są pierwsze od nowości, czyli już 5 sezonów mają. Za rok będzie zmiana oponek, bo się na to zanosi, to i pewnie dętki wymienię przy okazji. Ciekawe, czy problem się rozwiąże:). |
_________________  |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-30, 14:47
|
|
|
Macccias, sprawdź jeszcze wentylki, albo kup i załóż nowe, koszt śmieszny.
Odnosnie dętek, to nie ko nczą żywota tak szybko jak opona z prostej przyczyny-brak oddziaływania promieniowania UV oraz innych warunków atmosferycznych. Wszystko co napisał Demolka, w tej kwestii może być prawdą, ale po 5-ciu latach to za wcześnie, chyba, że dętka made in china. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-30, 15:35
|
|
|
Jeśli powodem jest zestarzała guma dętek, a może tak być dlatego wcześniej sugerowałem ich jednorodne pochodzenie (mogą być chińskie lub tajlandzkie) to skoro planujesz ich wymianę wpsikaj do nich mały pojemnik (1 na obie) preparatu łatającego dziury. Pewnie pomoże.
Dawniej gdy nie było takich preparatów, tego typu problemy usuwało się ćwierć litrem mleka wpompowywanym do dętek (kazeina to świetny klej i uszczelniacz ). |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|