Proszę o pomoc w sprawie silnika |
Autor |
Wiadomość |
dragini


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączyła: 18 Paź 2008 Posty: 853 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2011-12-07, 12:36 Proszę o pomoc w sprawie silnika
|
|
|
Silnik górnozaworowy
Silnik strzela w gaźniki i wydechy.
Przy czym uprzedzę od razu, że jedynie na wolnych obrotach, na wyższych już mniej. Gaźnik jest sprawdzony, wyczyszczony, świece wymienione na nowe o właściwych parametrach. Wydechy rozwiercone.
Wydaje się, że problem tkwi w pierwszym cylindrze (tym od kierowcy). |
_________________ Nie ma jej ....., nie ma ........nie...... |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-07, 19:30
|
|
|
a skład mieszanki, synchronizacja gaźników jeżeli są dwa (jak jest zasilane to cudeńko? )
Piszesz już o nowej zabawce, czy innym motongu ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
marecki


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 922 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-12-07, 20:16
|
|
|
strzela bo wydechy rozwiercone prawdopodobnie to jest przyczyną |
_________________
 |
|
|
|
 |
lenio


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57 Dołączył: 23 Kwi 2011 Posty: 458 Skąd: słomniki/KRK
|
Wysłany: 2011-12-07, 20:32
|
|
|
nie musi strzelać koniecznie przy rozwierconych wydechach,ja mam rozwiercone i strzeli może kilka razy w sezonie,
moim zdaniem synchronizacja gażników jesli takowe posiada |
_________________ Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r |
|
|
|
 |
marecki


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 922 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-12-07, 20:36
|
|
|
w 650 miałem rozwiercone i wybebeszone i nigdy nie strzelało w VTX1300 są rozwiercone i strzela często |
_________________
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-07, 20:38
|
|
|
Po drastycznej zmienie oporu przelotu spalin w tłumikach (rozwiercenie itp.) silnik powinien być przeregulowany. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
marecki


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 922 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-12-07, 20:50
|
|
|
Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz |
_________________
 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-07, 20:57
|
|
|
marecki napisał/a: | Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz |
Pełna zgoda.
Zmiana dysz na inne to przecież nic innego jak regulacja (tutaj składu mieszanki). Prawdopodobnie silnik dostaje za dużo paliwa, którego nadmiar w związku z za małym oporem układu wydechowego, spala w tłumikach. Pewnie zmniejszy Ci dysze |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
marecki


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 922 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-12-07, 21:22
|
|
|
nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela |
_________________
 |
|
|
|
 |
Jeżyk


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 1019 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
marecki


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 922 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-12-07, 22:00
|
|
|
Jeżyk, ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " |
_________________
 |
|
|
|
 |
vaaks


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2579 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-12-07, 22:02
|
|
|
marecki napisał/a: | Jeżyk, ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " |
wydaje mi się, ze problem leży w układzie rozrządu. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
 |
dziekan_alzair

Rocznik: 2004
Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2011-12-07, 22:12
|
|
|
nie śmiejcie się proszę ale miałem ostatnio podobny problem w samochodzie mianowicie po czyszczeniu kopułki rozdzielacza źle podpiąłem przewody wysokiego napięcia może to naprowadzi na jakiś trop... |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
 |
Robrob


Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1723 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-12-07, 22:43
|
|
|
marecki napisał/a: | nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela |
za to teraz jeździ jak kosiarka, wstyd jechać koło niego |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 |
|
|
|
 |
Zoltan


Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 186 Skąd: JANKES-PILCHOWICE
|
Wysłany: 2011-12-08, 19:22
|
|
|
Ja tam sprawdziłbym wyprzedzenie zapłonu, o ile to możliwe. |
_________________ Może i mały dziadek ale za to 
 |
|
|
|
 |
Nobody


Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-12-09, 12:39
|
|
|
Cześć,
pyt. 1 - piszesz że czyszczony był gaźnik... tylko 1 gaźnik? Jakie to było czyszczenie - pobieżne (komory pływakowej i przedmuchanie) czy włącznie z wykręcaniem dysz?
pyt. 2 - czy było robione coś przy silniku poza czyszczeniem gaźników, wymianą świec i rozwiercaniem wydechów? (np. regulacja luzów zaworowych, wolnych obrotów, zmiana filtra powietrza itp.)
pyt. 3 - czy gaźniki były w jakikolwiek sposób regulowane po ich czyszczeniu i rozwiercaniu wydechów?
Wstępnie stawiałbym na:
a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe
b) - jeśli grzebane były gaźniki, mogło dojść do ich rozregulowania lub zamiany elementów przedni/tylni gaźnik (iglice, dysze), które często są inne tylnego cylindra w V-ce chłodzonej powietrzem; zmiana elementów gaźników ma negatywny wpływ na skład mieszanki
c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki
pozdrawiam
N. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-09, 12:45
|
|
|
Nobody napisał/a: | Wstępnie stawiałbym na:
a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe
......................
c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki
|
a) i c) może powodować ten sam skutek, czyli zmniejszenie oporu dla spalin. Wcześniej o tym właśnie pisałem |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
Pirania_LM


Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 1742 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-12-09, 12:50
|
|
|
Dobra, zacznijmy od początku, bo autor się nie określił i nie określa. Od czego ten silnik ? bo jak na razie, to wszyscy wróżymy z fusów. Silnik spalinowy może mieć kilkanaście powodów niedomagania, od luzu zaworowego, poprzez regulację gaźnika, ciepłotę świec, przedmuchy pierścieni, problem z uszczelnieniem, ustawieniem zapłonu itd, itp. |
_________________ Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-12-09, 18:38
|
|
|
Autorka chyba się nudzi Jem małż, jak to pieknie raczy mówić o Endriu to szef serwisu Seata, przy tym doskonały mechanik i motocyklista, zapewne wszystko już jest cacy, tylko Iskierka jeszcze o tym nie wie i sie denerwuje, albo wie i zapomniało napisać |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
Sylwek


Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2573 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2011-12-10, 07:48
|
|
|
witek1965, albo Endriu robi sobie jaja |
_________________ AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem |
|
|
|
 |
|