YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Proszę o pomoc w sprawie silnika
Autor Wiadomość
dragini 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Dołączyła: 18 Paź 2008
Posty: 853
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-12-07, 12:36   Proszę o pomoc w sprawie silnika

Silnik górnozaworowy
Silnik strzela w gaźniki i wydechy.
Przy czym uprzedzę od razu, że jedynie na wolnych obrotach, na wyższych już mniej. Gaźnik jest sprawdzony, wyczyszczony, świece wymienione na nowe o właściwych parametrach. Wydechy rozwiercone.
Wydaje się, że problem tkwi w pierwszym cylindrze (tym od kierowcy).
_________________
Nie ma jej ....., nie ma ........nie......
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-12-07, 19:30   

a skład mieszanki, synchronizacja gaźników jeżeli są dwa (jak jest zasilane to cudeńko? )
Piszesz już o nowej zabawce, czy innym motongu ?
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 922
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-12-07, 20:16   

strzela bo wydechy rozwiercone ;D prawdopodobnie to jest przyczyną
_________________

 
 
lenio 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 57
Dołączył: 23 Kwi 2011
Posty: 458
Skąd: słomniki/KRK
Wysłany: 2011-12-07, 20:32   

nie musi strzelać koniecznie przy rozwierconych wydechach,ja mam rozwiercone i strzeli może kilka razy w sezonie,
moim zdaniem synchronizacja gażników jesli takowe posiada
_________________
Był 650 classic,jest Road Star 1700. 2007r
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 922
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-12-07, 20:36   

w 650 miałem rozwiercone i wybebeszone i nigdy nie strzelało w VTX1300 są rozwiercone i strzela często :nie_wiem:
_________________

 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-07, 20:38   

Po drastycznej zmienie oporu przelotu spalin w tłumikach (rozwiercenie itp.) silnik powinien być przeregulowany.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 922
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-12-07, 20:50   

Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz
_________________

 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-07, 20:57   

marecki napisał/a:
Demolka, był i nic nie pomogło no może trochę żadziej strzela ale nie koniecznie. Mechanik powiedział że teraz to trzeba będzie pobawić się w zamianę dysz

Pełna zgoda.
Zmiana dysz na inne to przecież nic innego jak regulacja (tutaj składu mieszanki). Prawdopodobnie silnik dostaje za dużo paliwa, którego nadmiar w związku z za małym oporem układu wydechowego, spala w tłumikach. Pewnie zmniejszy Ci dysze 8)
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 922
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-12-07, 21:22   

nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela ;D ;D ;D
_________________

 
 
Jeżyk 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 63
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 1019
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-07, 21:28   

Potwierdzam, ale teraz marecki strzela w siedzenie, jak za mocno odkręci gaz ;D
_________________
MOJA GWIAZDECZKA

ORGANIZATOR XX ZLOTU
 
 
marecki 



Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 60
Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 922
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-12-07, 22:00   

Jeżyk, :oops: :oops: :oops: ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " :oops: :oops: :oops:
_________________

 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 75
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2579
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-12-07, 22:02   

marecki napisał/a:
Jeżyk, :oops: :oops: :oops: ale pytanie było " Silnik strzela w gaźniki i wydechy. " :oops: :oops: :oops:

wydaje mi się, ze problem leży w układzie rozrządu.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym

Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
dziekan_alzair 


Rocznik: 2004
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2010
Posty: 423
Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
Wysłany: 2011-12-07, 22:12   

nie śmiejcie się proszę ale miałem ostatnio podobny problem w samochodzie mianowicie po czyszczeniu kopułki rozdzielacza źle podpiąłem przewody wysokiego napięcia może to naprowadzi na jakiś trop...
_________________
Bo życie jest po to by jeździć na moto....

Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni....
 
 
Robrob 



Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1723
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-12-07, 22:43   

marecki napisał/a:
nie wiem zmieniłem 1300 na 1800 i już nie strzela ;D ;D ;D

za to teraz jeździ jak kosiarka, wstyd jechać koło niego :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!


XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
 
 
Zoltan 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 08 Lip 2009
Posty: 186
Skąd: JANKES-PILCHOWICE
Wysłany: 2011-12-08, 19:22   

Ja tam sprawdziłbym wyprzedzenie zapłonu, o ile to możliwe.
_________________
Może i mały dziadek ale za to
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-12-09, 12:39   

Cześć,

pyt. 1 - piszesz że czyszczony był gaźnik... tylko 1 gaźnik? Jakie to było czyszczenie - pobieżne (komory pływakowej i przedmuchanie) czy włącznie z wykręcaniem dysz?

pyt. 2 - czy było robione coś przy silniku poza czyszczeniem gaźników, wymianą świec i rozwiercaniem wydechów? (np. regulacja luzów zaworowych, wolnych obrotów, zmiana filtra powietrza itp.)

pyt. 3 - czy gaźniki były w jakikolwiek sposób regulowane po ich czyszczeniu i rozwiercaniu wydechów?



Wstępnie stawiałbym na:

a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe

b) - jeśli grzebane były gaźniki, mogło dojść do ich rozregulowania lub zamiany elementów przedni/tylni gaźnik (iglice, dysze), które często są inne tylnego cylindra w V-ce chłodzonej powietrzem; zmiana elementów gaźników ma negatywny wpływ na skład mieszanki

c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki

pozdrawiam
N.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-09, 12:45   

Nobody napisał/a:
Wstępnie stawiałbym na:
a) - nieszczelne połączenie kolektora wydechu z głowicą (jednego lub obu cylindrów); tu się niektórzy zdziwią ale to właśnie powoduje często eksplozje w wydechach, a na wolnych czasem czkawkę dla silnika, na co V-ki są szczególnie wrażliwe
......................
c) - rozwiercanie wydechow powoduje zmianę fabrycznego zestrojenia układu ssanie-cylinder-wydech, konieczne może być przeregulowanie gaźników pod kątem składu mieszanki

a) i c) może powodować ten sam skutek, czyli zmniejszenie oporu dla spalin. Wcześniej o tym właśnie pisałem :>
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
Pirania_LM 



Model: RS1600
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 1742
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-12-09, 12:50   

Dobra, zacznijmy od początku, bo autor się nie określił i nie określa. Od czego ten silnik ? bo jak na razie, to wszyscy wróżymy z fusów. Silnik spalinowy może mieć kilkanaście powodów niedomagania, od luzu zaworowego, poprzez regulację gaźnika, ciepłotę świec, przedmuchy pierścieni, problem z uszczelnieniem, ustawieniem zapłonu itd, itp.
_________________
Sprawa wygląda jasno, Zielonogórzanie trzymają to miasto.
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-12-09, 18:38   

Autorka chyba się nudzi ;D Jem małż, jak to pieknie raczy mówić o Endriu to szef serwisu Seata, przy tym doskonały mechanik i motocyklista, zapewne wszystko już jest cacy, tylko Iskierka jeszcze o tym nie wie i sie denerwuje, albo wie i zapomniało napisać ;D
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2573
Skąd: Luzino
Wysłany: 2011-12-10, 07:48   

witek1965, albo Endriu robi sobie jaja :D
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group