| częstotliwośc wymiany opon. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | piwu   
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 25 Cze 2010
 Posty: 396
 Skąd: Siemianowice Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-20, 21:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie DUNLOP orginalnie montowany przez Yamahe wyzionął ducha po ~24tys tył, a przód do 30 dociągnął, teraz mam Pirelli Route 66 i ma już nabite 23 tys, opona nie jest spękana ani łysa, liczę, że wrócę na niej z Chorwacji, będzie wtedy miał z 27 - 28 tys. |  
				| _________________ www.bkpl8.pl
 
 Stratoliner S
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-20, 22:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | MarcinBig napisał/a: |  	  | Soft nie o to chodzi. Chcę by wypowiedzieli się ci co faktycznie przejechali na gumach cały dystans (od zakupu po śmietnik). Wiemy wszyscy, że opony się zużywają .
 Mają na to istotny wpływ:
 - prawidłowa eksploatacja (np. ciśnienie w oponach)
 - jazda z obciążeniem tzn czy jeździ się samemu czy z plecakiem (bagażem)
 - rodzaj nawierzchni po jakich jeździmy
 - styl jazdy (np spokojny, dynamiczny itp)
 | 
 
 No wiec tak. Mój motocykl ma przejechane 5900 mil z tego ja zrobiłem 2100 mil.
 opony to komplet Brigstone Exedra z 2008 r. tak jak i motocykl stąd jestem przekonany, że są od nowości :
 
 Staram sie pilnować ciśnienia
 jeżdżę 70 % z plecaczkiem  30 % sam
 Rodzaj nawierzchni -USA 3800 mil raczej b.dobra 2100 mil w kraju z reguły dobra
 Jeżdżę w miarę spokojnie, bez szaleństw, nie palę gumy, nie trę podestami w zakrętach ( bo nie potrafię) rzadko zdarza mi się ostro z piskiem opon hamować. Stan opon oceniam na  dobry : tył na środku Y ( wzór bieżnika) 3,9 mm, z boku 6,5 mm, przód ok 6mm. Co najmniej sezon 2012 powinienem przejeździć. Nie zauważyłem dziwnych reakcji opon w czasie jazdy.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MarcinBig   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 56
 Dołączył: 02 Cze 2009
 Posty: 2212
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-07-21, 06:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moje przebiegi dotyczą opon używanych przy normalnym stylu jazdy. 50/50 jazda z plecakiem w tym ok 15% z dodatkowym bagażem.
 Trochę zaniedbałem kontroli ciśnienia i Pirellki się lekko złuszczyły
   OK?
 |  
				| _________________ There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
 "Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blezjus   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 45
 Dołączył: 30 Paź 2011
 Posty: 6
 Skąd: Obszary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-30, 19:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Przymierzam się do wymiany opon, jednakże zastanawia mnie opis przy Metzelerze TL? Czy można założyć dętkę do bezdętkowych opon? P.S. Czy ktoś z forum założył szerszą oponę niż tył 170 i przód 130 do 1100 Classic?
 Dzięki.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-30, 19:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | można, tylko czy jest taka potrzeba ? bezdętkowe są przeważnie droższe. 	  | blezjus napisał/a: |  	  | Czy można założyć dętkę do bezdętkowych opon? | 
 
 A tak przy okazji zapraszam do przywitalni
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | blezjus   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 45
 Dołączył: 30 Paź 2011
 Posty: 6
 Skąd: Obszary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-30, 23:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wielkie dzięki. Zgadza się  że są droższe,  ale mam problem żeby kupić gumy z białym rantem. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-31, 00:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | mi wlasnie zalozyli bezdetkowa z detka |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-10-31, 10:52 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fazzi napisał/a: |  	  | mi wlasnie zalozyli bezdetkowa z detka | 
 Jeśli masz koła szprychowane to nie ma innych opcji niż Tube Type + dętka lub jak masz założone (trochę drożej, może niepotrzebnie) Tubelles + dętka.
 Obyś tylko nie wpadał w niekontrolowane poślizgi i będzie gut
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 12:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | zamawialem detkowa ale powiedzialno mi ze ich juz praktynie nie ma i ze zakladaja detki do dezdetkowych, kupowalem w najwiekszej sieci oponiarkiej w Hiszpanii i czekalem na nia 2 dni wiec gdyby byly detkowo to dla nich bez roznicy jaka by sciagneli dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 13:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | fazzi,  o wow. To się nazywa zużyta opona  i jak jeszcze dotrwała bezz kapcia to już całkiem   
 a ja mam prawie 3 mm na środku i się przejmuję, ot durny ja.
 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 13:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie przesadzaj jeszcze sezon bym przejezdzil ale wpadlo troche grosza i kupilem nowa   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | oldnita   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 2000
 Wiek: 60
 Dołączył: 25 Kwi 2009
 Posty: 1812
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 14:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | Moje Dunlopy na tyle  mają 20 000 i jeszcze pare wytrzymają , a nie jeżdżę zbyt łagodnie ,chyba mam słaby motocykl   |  
				| _________________ Maszka (XVS650A) i Suzi (DL650A)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | fazzi napisał/a: |  	  | ...dla mnie wazne jest aby nie wygladala jak jej poprzedniczka po 10 tys km Obrazek
 | 
 Fazzi, czy Ty na tej oponie wąwóz Samossierra szturmowałeś ?
   |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | ta przelecz zdobyli juz inni Polacy tracac zycie ku chwale Napoleona, ja zdobywalem przelecze Pirenejow i Picos de Europa, trasa i widoki sa warte kazdej opony   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maniu_85   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2005
 Wiek: 40
 Dołączył: 01 Lip 2010
 Posty: 340
 Skąd: KONIN / TUREK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 19:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam u siebie przejechane ponad około 14tys mil i tył już prawie łysy na wiosne wymiana. przod sezon jeszcze wytrzyma. Mam Dunlopy bezdentkowe, mam problem jak odszukać na nich rocznik a chciałem zobaczyć czy są od nowosci czy nie. Moto rocznik 2005 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Demolka   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2003
 Wiek: 78
 Dołączył: 05 Cze 2009
 Posty: 3747
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 19:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na boku opony taka jakby niechlujnie wyciśnięta na gorąco liczba 3 cyfrowa. Pierwsze dwie cyfry to kolejny tydzień, a trzecia to ostatnia cyfra roku produkcji opony. Np. (125) to 12 tydzień czyli gdzieś koniec marca 2005 roku.
 |  
				| _________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
 ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | witek1965   
  
  
 Model: DS 1100 Classic
 Rocznik: 2008
 Wiek: 60
 Dołączył: 28 Maj 2009
 Posty: 14542
 Skąd: Gdzieś
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 20:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oznaczenie rocznika może być trzycyfrowe i czterocyfrowe . Twój przykład Wojtku to opona z 12 tygodnia 1995 roku. Z 2005 będzie miała oznaczenie 1205 |  
				| _________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
 Moje moto
 XVS 650 - był
 XVS 1100 - jest
 DL-650 - jest
 
 
 
 ***** ***
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jaro   
  
  
 Model: BĘDZIE
 Rocznik: 2009
 Wiek: 56
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 3781
 Skąd: Pruszków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 20:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam dunlop i już 23 tyś mil, myślę że jeszcze na wiosnę trochę przelatam. Wszystko zależy od techniki jazdy i gdzie się jeździ. Wiadomo, że jazda miejska nie sprzyja dużym przebiegom opon. |  
				| _________________ 
 
 V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
 HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kostass   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2009
 Dołączył: 02 Lut 2009
 Posty: 2111
 Skąd: GŁ Grupa Łódzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2011-11-01, 20:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | JA nie wiem jak wy jezdzicie , w czerwcu zalozyłem Dunlopa na tył przejechalem około 10kkm i juz wiem ze kolejnego sezonu nie wytrzyma . |  
				| _________________ Garfield i .... w oczekiwniu na nowego Ogryzka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |