Za wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
RedDraggy


Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączyła: 17 Wrz 2010 Posty: 11 Skąd: Paryż
|
Wysłany: 2011-10-15, 19:51 Za wysokie obroty
|
|
|
Hej! Potrzebuję rady.
Mam wrażenie, że moje moto wskoczyło na jakieś wyższe obroty. Jeszcze podczas poprzedniego uruchamiania i jazdy wszystko było normalnie a dzisiaj silnik inaczej pracuje.
Zazwyczaj odpalam na ssaniu, aby rozgrzać silnik. Po chwili sprawdzam odkręcajac manetkę gazu, czy już jest rozgrzany. Gdy się zadławia, czekam jeszcze chwilę. Gdy zrobiłam to dzisiaj nie tylko, sie nie dławił lecz wskoczył na takie obroty, że wydawało mi się, że silnik za chwilę wyskoczy!
Zakładam, że to nie jest normalne. Skąd się to wzięło, czym to może być spowodowane? I czy można coś z tym samemu zrobić? |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-10-15, 20:22
|
|
|
Może linka ssania wyskoczyła gdzieś z gniazd podparcia, a może mocno zużyta i haczy gdzieś w pancerzu, a może z powodu zimna smar w pancerzu zgęstniał i trzeba bu go rozrzedzić (W40?). W pierwszej kolejności w lince szukał bym przyczyny |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
RedDraggy


Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączyła: 17 Wrz 2010 Posty: 11 Skąd: Paryż
|
Wysłany: 2011-10-15, 22:18
|
|
|
Czy to oznaczałoby, że ciągle jeżdżę na ssaniu? |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-10-16, 20:00
|
|
|
Jeśli to linka to tak. I jest to groźne dla silnika ponieważ niespalony nadmiar paliwa (za dużo go w stosunku do powietrza) spływa po ściankach cylindrów spłukując z nich olej. Przy długotrwałym jeżdżeniu na ssaniu i w skrzyni korbowej zaczniesz mieć olej z dolewką paliwa. Sprawdź to ssanie koniecznie. |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
RedDraggy


Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączyła: 17 Wrz 2010 Posty: 11 Skąd: Paryż
|
Wysłany: 2011-10-17, 00:30
|
|
|
Dzieki! Sprawdze. |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-10-17, 13:45
|
|
|
Wynik sprawdzenia ? To było to ? |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-17, 17:48
|
|
|
no własnie jakies newsy/ u mnie przedwczoraj po jezdzie przy +3st po powrocie do domu tez dostala wyzszych obrotów. ssanie na 100% zdjete. musiałem lekko obnizyc obroty sruba pod gaxnikami.... |
|
|
|
 |
RedDraggy


Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączyła: 17 Wrz 2010 Posty: 11 Skąd: Paryż
|
Wysłany: 2011-10-17, 21:16
|
|
|
Demolka napisał/a: | Wynik sprawdzenia ? To było to ? |
Czekaj, nie jestem taka szybka
Poza tym muszę znaleźć kogoś kto mi to sprawdzi, bo sama niestety nie mam pojęcia jak się do tego zabrać.
[ Dodano: 2011-10-17, 21:19 ]
FhissT napisał/a: | no własnie jakies newsy/ u mnie przedwczoraj po jezdzie przy +3st po powrocie do domu tez dostala wyzszych obrotów. ssanie na 100% zdjete. musiałem lekko obnizyc obroty sruba pod gaxnikami.... |
Ja tu jeszcze jeżdżę przy bardzo przyjemnych +17st więc to nie z powodu zimna.
A jak w ogóle sprawdzić/ zmierzyć obroty.. bo może mi się tylko wydaje, że są wyższe.. |
|
|
|
 |
FhissT


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 283 Skąd: podlasie
|
Wysłany: 2011-10-17, 21:53
|
|
|
ja to robię na słuch, najlepsza metoda heh
ideał gdy słychać jak gdy gary przeskakują naprzemiennie, ale trzeba to ustawic na zapłonie + synchro gaźnikow, a po drugie nie jest to zdrowe dla silnika, chyba tylko HD takie coś wytrzymuje na dłuższa mete. |
|
|
|
 |
Pancernik


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2003
Wiek: 38 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 201 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Xavier


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 39 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 836 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2011-10-18, 08:01
|
|
|
Koleżanko - a może być tak, że jakiś dowcipniś lub ktoś inny podkręcił czy obroty, przecież w dragu to nie jest jakaś wielka sztuka |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2011-10-18, 18:24
|
|
|
RedDraggy napisał/a: | ...A jak w ogóle sprawdzić/ zmierzyć obroty.. bo może mi się tylko wydaje, że są wyższe.. |
Ja to robię na słuch.
Przy nagrzanym do temperatury pracy silniku obniżaj powolutku obroty (taka łatwo dostępna śrubka z dużym łebkiem pod gaźnikami) kręcąc w lewo, aż usłyszysz wyraźne "zakłócenia" w pracy (rytmie) silnika. Teraz podkręcaj również powolutku obroty (śrubką w prawo) aż silnik zacznie pracować równo bez tendencji do zgaśnięcia. Powinno być dobrze czyli ok. 900 - 1000 obr/min. Jeśli po takiej regulacji raz czy drugi zdarzy się, że silnik zgaśnie - podkręć jeszcze ciut, ciut w prawo tą śrubkę.
Miłej zabawy i doświadczeń |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
RedDraggy


Rocznik: 2009
Wiek: 54 Dołączyła: 17 Wrz 2010 Posty: 11 Skąd: Paryż
|
Wysłany: 2011-10-20, 20:11
|
|
|
Takiej rady potrzebowałam! Bardzo dziękuję |
|
|
|
 |
dragya

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 170 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2012-03-05, 20:16
|
|
|
Witam
Podłączę się do tematu
Dzisiaj wyjechałem z domu i przy zwalnianiu przed skrzyżowaniem wcisnąłem sprzęgło by zredukować bieg i silnik wkręcił się na dość wysokie obroty. w dalszej jeździe, gdy jechałem na wyższych biegach motocykl szedł jak szalony nawet, gdy manetka gazu była puszczona. Zwalniał i schodził z obrotów tylko wtedy, gdy zwalniałem używając hamulca, ale i tak nawet gdy się wolno kulał to po wciśnięciu sprzęgła wchodził na wysokie obroty. Gdy był wrzucony neutralny bieg to schodził z obrotów i wszystko ok było. Dodatkowo zauważyłem, że dźwigienka ssania blokuje się w połowie zakresu i przy mocniejszym nacisku idzie dalej i przy gaźnikach słychać wtedy jakby jakaś klapka odpuszczała (takie pstryknięcie słychać). Co to może być? I jak to usunąć? Z takimi pytaniami zwracam się do Szanownych Koleżanek i Kolegów.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2012-03-05, 20:19
|
|
|
Dragya to tylko jest wina linki, też tak miałem, poprostu się zacina, wystarczy nasmarować linkę i po problemie. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
dragya

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 170 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2012-03-05, 20:24
|
|
|
Dawid Z. i problem z wysokimi obrotami też zniknie?? |
|
|
|
 |
Dawid Z.

Model: SYMPATYK
Wiek: 45 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2012-03-05, 20:31
|
|
|
Tak bo linka jest zacięta i trzyma go wyżej na obotach. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
 |
dragya

Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 23 Lip 2010 Posty: 170 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2012-03-05, 20:42
|
|
|
Ale dlaczego na jałowym biegu jest dobrze?
W każdym razie będę jutro smarował linkę, dam znać czy pomogło i jakby co już teraz dziękuję za odpowiedź/podpowiedź
[ Dodano: 2012-03-07, 14:29 ]
Linka nasmarowana, chodzi dobrze. Pozostaje kwestia pozostawania na wysokich obrotach. Teraz wygląda to tak:
motocykl stoi na luzie, po odkręceniu manetki i puszczeniu jej wraca ona na pozycję normalną ale silnik dostaje jeszcze większych obrotów i po paru sekundach wraca na wolne obroty. |
|
|
|
 |
|