YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kwestia szybkiej jazdy
Autor Wiadomość
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-09-08, 13:19   kwestia szybkiej jazdy

wątek wydzielony z tematu dotyczącego bezpieczniejszego motocykla

witek1965 napisał/a:
[...]Nie dalej jak wczoraj czytałem na Onecie. W mieście wymusił puszką 62-latek na światłach. Zginął motocyklista. Słowa nie napisano o przekroczonej prędkości motocyklisty. Efekt zginął 37-letni kierowca motocykla. [...]
dawno dawno temu Xavier napisał coś, co po przeczytaniu na początku w pierwszej chwili zanegowałem... ale po głębszym przemyśleniu przyznałem Mu rację.
Przyczyną wszystkich wypadków jest za duża prędkość - tyko to i aż to. Można rozkminiać setki przypadków i scenariuszy ale zawsze sprowadzają się do jednego wniosku - gdyby motocyklista jechał wolniej to pewnie nic by mu się nie stało.
_________________


AB Rh+
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-09-09, 11:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Demolka 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 3747
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-09-08, 13:30   

krotom napisał/a:
Przyczyną wszystkich wypadków jest za duża prędkość - tyko to i aż to. Można rozkminiać setki przypadków i scenariuszy ale zawsze sprowadzają się do jednego wniosku - gdyby motocyklista jechał wolniej to pewnie nic by mu się nie stało.

Z tym się zgadzam :brawo:
Nie komentuję zazwyczaj wszelkich ślizgów naszych forumowiczów by nie dokuczać skoro i tak mają kłopot, ale generalnie powodem jest, że "ktoś się zatrzymał - ja nie wyhamowałem". Zatrzymał się bo miał potrzebę tylko dlaczego on mógł, a ja nie ? ? ?
Dlatego, że on jechał szybkością jednostajną i zaczął hamować, ja z tyłu się rozpędzałem.
Niedawno ktoś napisał, cyt. z pamięci "bo kolesiowi z przodu zachciało się zatrzymać"- a dlaczego niby nie skoro miał taką chęć ? ? ?
To tylko jeden rodzaj wy/upadków, których by nie było gdybyśmy w jeździe w kolumnie nie odkręcali manetki bez pełnego oglądu sytuacji.
_________________
Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia ;)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-08, 13:33   

krotom napisał/a:
gdyby motocyklista jechał wolniej to pewnie nic by mu się nie stało


więc wniosek prosty, zbliżając się skrzyżowania z drogą podporządkowaną, najlepiej stanąć i przepcham motocykl przez skrzyżowanie, bo zawsze może wymusić puszka, wtedy można rzucić motocykl na asfalt i szybko uciekać.

Dane statystyczne są nieubłagana i beznamiętne. 80% wypadków z udziałem motocykli jest z winy kierowców samochodów.

A prędkość, no cóż oczywiście ma bardzo duży wpływ na skutki wypadku, aczkolwiek nie przesądza niczego do końca. Można przewrócić się jadąc na rodzinna wycieczkę rowerową i już nie wstać.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2011-09-08, 15:57   

A ja wam powiem ze predkosc nie zabija tylko hamowanie ;D
 
 
Nosiu 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 298
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-08, 16:22   

witek1965 napisał/a:
krotom napisał/a:
gdyby motocyklista jechał wolniej to pewnie nic by mu się nie stało


więc wniosek prosty, zbliżając się skrzyżowania z drogą podporządkowaną, najlepiej stanąć i przepcham motocykl przez skrzyżowanie, bo zawsze może wymusić puszka, wtedy można rzucić motocykl na asfalt i szybko uciekać.

Tak nie można podchodzić do sprawy. Co powiedzieć w sytuacji kiedy kierowca TIR-a popełnia błąd i np najeżdża na kolejkę pojazdów, były takie przypadki, co wtedy należy zrobić ?
witek1965 napisał/a:

Dane statystyczne są nieubłagana i beznamiętne. 80% wypadków z udziałem motocykli jest z winy kierowców samochodów.

Jestem pewien, że część wypadków z winy kierowców byłoby do wygrania przez tychże kierowców, przy szczegółowych analizach wypadku, a w szczególności o ile motocyklista przekroczył dozwoloną prędkość....

Znana jest akcja Motocykle są wszędzie, kierowco patrz w lusterka.
A co powiecie na akcję:
Motocyklisto jeździj zgodnie z przepisami, dzieci są wszędzie lub inna tego typu ?
Może ktoś wkrótce wpadnie na taki pomysł.

Co do poprawy bezpieczeństwa samych motocyklistów to wiele można poprawić w samej drodze.
Bariery energochłonne, drzewa "w drodze", przepusty na wjazdach bocznych i jeszcze wiele innych rozwiązań.
A nam kierowcom jednośladów pozostaje mieć świadomość, że to ludzie jeżdżą i ludzie popełniają błędy....
Zapewne są zdarzenia, których pomimo tej świadomości nie udało się uniknąć ale przynajmniej udało się zmniejszyć skutki takich zdarzeń.
 
 
miodzik 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 45
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 719
Skąd: ST
Wysłany: 2011-09-08, 20:50   

witek1965 napisał/a:

Wracając do tematu. Kiera kierą, a szyba ? Nawet nie chcę się zastanawiać o skutkach uderzenia w nią przy uderzeniu czołowym w przeszkodę. To nie szkło hartowane, które rozsypie się na kawałeczki.

Szyby, Sisibary, Maszty na flagi. Można długo wymieniać. Równie dobrze można sprzedać moto i przesiąść się do cabrioleta.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 836
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2011-09-08, 22:46   

Krotom - wiadomo że choćby skały srały to jadąc 50 na godzinę po mieście trzeba być na prawdę pechowcem aby drugi raz na motocyklu nie usiąść. Z takiej prędkości praktycznie da się wyhamować przed wszystkim (wiadomo są jeszcze wyjątki ale o tym nie mówimy). Jednak co to by było za życie gdybyśmy wszyscy jeździli po mieście tylko 50 - nuuuda!
Dlatego podejmujemy świadomie ryzyko i jeździmy szybciej niż pozwalają na to przepisy - i chyba każdy z nas jest świadomy tego że nasza pasja wiąże się z ryzykiem.

Oczywiście że większość przypadków wypadków z motocyklami powodują puchy - można to zwalać na nie patrzenie w lusterka i olewanie nas ciepłym moczem, jednak często gęsto jest niestety tak że to my jadąc szybciej niż można sami się podkładamy :/

Panie i Panowie - prawda jest tak że nikt o nas nie zadba lepiej niż my sami - inaczej mówiąc jakich byśmy zajebistych kierowców w Polsce nie mieli, sami 40 latkowie, uważni, wolno jeżdżący, uprzejmi, itd. to i tak nasze bezpieczeństwo zależy od nas samych... Wypadek zdarza się tam gdzie na chwilę się zapomnimy i przestaniemy uważać lub w najgorszym przypadkom zaufamy puszkarzowi a ten błąd jest często niewybaczalny :/

Puszka błędy na drodze wybacza (najwyżej zderzak do klepania), przypadku motocykla ... cóż ... klatki piersiowej sobie już nie wyklepiemy :/

Tak więc odpowiadając na pytanie zawarte w tytule tematu - motocykl może być ostrożniejszy kiedy my będziemy ostrożniej zapierniczać i będziemy więcej uważać na wszystko co porusza się dookoła nas - z tyłu, z przodu i 400 metrów przed nami po bokach.

Sam już popełniłem kilak błędów siedząc na motocyklu i jakbym nie psioczył na gościa który mi wyjechał lub kobitkę która skręciła w lewo gdy ja wyprzedzałem to i tak mogę się co najwyżej klepnąć w pierś - moja wina - bo włączyła mi się rutyna ... a ona jak wszyscy dobrze wiemy co robi? ....
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
Rado 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1997
Wiek: 49
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 236
Skąd: Toruń
Wysłany: 2011-09-08, 23:57   

Cytat:
Jednak co to by było za życie gdybyśmy wszyscy jeździli po mieście tylko 50 - nuuuda!
Dlatego podejmujemy świadomie ryzyko i jeździmy szybciej niż pozwalają na to przepisy - i chyba każdy z nas jest świadomy tego że nasza pasja wiąże się z ryzykiem.


Hmm... ja tak jeżdżę :D - moją pasją nie jest ryzyko (zwłaszcza kiedy MOŻE to być ryzyko kogoś, kto się na nie wcale nie pisał- choćby jakiegoś dzieciaka) a dość leniwe toczenie się po krajobrazie. Fakt że po miastach jeździć po prostu nie lubię- żadna przyjemność wąchać spaliny i hamować co 50 m. Każdemu to co lubi...

Cytat:
Szyby, Sisibary, Maszty na flagi. Można długo wymieniać. Równie dobrze można sprzedać moto i przesiąść się do cabrioleta.


No przy czołowym to szyba naprawdę jest najmniejszym problemem. Nawet jeśli obaj jechali przepisowe 50 to na "styku" już wychodzi dość, żeby szanse na przeżycie były mniejsze niż ilość dozwolonych oktanów w wydychanym powietrzu.
_________________
When I want your opinion, I'll remove the duct tape
 
 
Dag 


Rocznik: 2002
Wiek: 40
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 683
Skąd: Turek/Poznań
Wysłany: 2011-09-09, 00:34   

Wiecie co by bylo najlepsze aby autostrady w Polsce byly , aby krajowka byla krajowka a nie droga wiejska gdzie masz co chwile wyjazd na nia i przelatuje przez srodek wioski.

W niemczech z tego co wiem policja ma ogolnie problem z wypadkami nie na autostradach tylko na drozkach gdzie tam naprawde trzeba wolno jechac .. bo tam nikogo nie dziwi ze ma slup na srodku drogi aby zwolnil:)
 
 
Xavier 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 39
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 836
Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
Wysłany: 2011-09-09, 09:56   

Dag - ale to jest oczywista oczywistość że drogi szybkiego ruchu, po 2 pasy w danym kierunku, autostrady i dobrze oznaczone i zabezpieczone drogi krajowe zmniejszają liczbę wypadków. Niestety na ten czynnik - my jako użytkownicy mamy niewielki wpływ (czasem nie piszcie że przez wybory do sejmu mogę wybrać opcję która zrobi coś lepiej niż inna bo praktycznie wszystko jest na to samo kopyto).

Rado - każdy jeździ tak aby jemu było dobrze jednak patrząc na wszystkich motocyklistów i kierowców w Polsce dobrze wiemy że ludzi z takim podejście wielu nie ma i dopóki za mandaty nie będziemy płacili po 1000 zł za przekroczenie o 20 km/h to nic się nie zmieni.
_________________
W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)

Stan na koniec 2016: 23 141 m
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-09, 11:01   

Xavier napisał/a:
i dopóki za mandaty nie będziemy płacili po 1000 zł za przekroczenie o 20 km/h to nic się nie zmieni.
najbardziej idiotyczny pomysł jak mogłeś wymyśłić. Dokładnie tak jak nasze władze.
Dziurawa droga: rozwiązanie problemu - stawiamy znak ostrzegawczy, drugi z zakazem przekraczania 40 lu 30 km/h i ........... patrol drogówki lub SM sam sie pojawi. Temat dziurawej drogi mamy odfajkowany.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-09-09, 11:05   

witek1965 napisał/a:
Xavier napisał/a:
i dopóki za mandaty nie będziemy płacili po 1000 zł za przekroczenie o 20 km/h to nic się nie zmieni.
najbardziej idiotyczny pomysł jak mogłeś wymyśłić. Dokładnie tak jak nasze władze. [...]
Witek, rozejrzyj się za granice naszego państwa. Tam jest to powszechnie praktykowane i nikt nie stęka tylko przepisów nie łamie. Dziwnym trafem polscy "mistrzowie prostej", którzy po krajowych drogach zapierdzielają ile fabryka dała, po przekroczeniu granicy nagle dostają lżejszej nogi :mysli: Jak myślisz, dlaczego ?
_________________


AB Rh+
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-09, 11:09   

krotom napisał/a:
Witek, rozejrzyj się za granice naszego państwa.
rozejrzałęm. Górnik zarabia tyle co ja, tylko w Euro. Krotom, zejdź na ziemię, co ty proponujesz, ceny z Europy, a zarobki z Bangladeszu. Przelicz ile litrów paliwa kupi przeciętny Niemiec za godzinę pracy, Ile godzin musi pracować na mandat o którym piszesz, że to normalne. pokaż, gdzie występuje mandat wysokości 1/3 średniej krajowej pensji za przekroczenie prędkości o 20km/h albo skończ pieprzyc głupoty. Za brak pasów płaciłem w Niemczech 20 DM, niech teraz będzie 20 Euro, to jest tak wiele więcej. Chyba, że podrożało

[ Dodano: 2011-09-09, 11:14 ]
Cytat:
Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym grozi mandat od 10 do 230 €, w terenie niezabudowanym od 40 do 200 €. Policja może również dodatkowo ukarać kierowcę punktami karnymi (od 1 do 7) lub zatrzymać prawo jazdy na miesiąc lub dwa. Dane o wykroczeniach Polaków są przesyłane policji w kraju. Przekraczając prędkość o ok. 25 km/godz., można nawet trafić do sądu.


szukajcie a znajdziecie

[ Dodano: 2011-09-09, 11:16 ]
krotom napisał/a:
Dziwnym trafem polscy "mistrzowie prostej", którzy po krajowych drogach zapierdzielają ile fabryka dała, po przekroczeniu granicy nagle dostają lżejszej nogi :mysli: Jak myślisz, dlaczego ?




Cytat:
Mandat karny w Niemczech- Bußgeldbescheid in Deutschland

Mandat karny w Niemczech

Polacy maja także w Niemczech opinię, że jeżdżą bardzo szybko. Z tego względu nie jest zaskakujące, jeżeli w Niemczech dochodzi czasami do przekroczenia prędkości. Jeżeli kierowca zostanie złapany na gorącym uczynku przez niemiecką policję, to w zwykłym przypadku nie jest wypisywany mandat karny, ponieważ w Niemczech dokonuje tego Ordnungsamt (Urząd ds. Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego), a nie policja. Natomiast na poczet przyszłego postępowania mandatowego polski obywatel musi złożyć odpowiednie zabezpieczenie. Konkretnie oznacza to, że niemiecka policja wymaga zapłacenia pieniędzy na miejscu.

Zapłacone zabezpieczenie jest zaliczone na poczet grzywny.

Później jest wydawane orzeczenie kary grzywny.

niemiecka kancelaria prawna
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-09-09, 11:16   

Witku, przypominam Ci że nie masz wyłączności na posiadanie swojego zdania ! A już na pewno nie na nazywanie czyjegoś zdania głupotami, tylko dlatego że Ty myślisz inaczej !
_________________


AB Rh+
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-09, 11:20   

najwyższe mandaty w Europie mają Francja i Włochy, bo maksymalnie do 1500 Euro.
Niemcy 15-125

Holandia 30-160

Austria 11-65

Czechy 2-3 tyś korun

A tak na marginesie w Polsce też można wyłapać 1000 zeta za przekroczenie prędkości- więc do tej Europy chyba nam nie za daleko z tymi mandatami.

[ Dodano: 2011-09-09, 11:23 ]
krotom napisał/a:
A już na pewno nie na nazywanie czyjegoś zdania głupotami, tylko dlatego że Ty myślisz inaczej !
Drogi Krotomie, głupstwem, czy też głupotą jest informacja, że za granica normalne jest płacenie mandatu w wysokości 1/3 średniej pensji krajowej, a nie Twoje zdanie jako pogląd. Dla mnie możesz wyrażać światopogląd jaki chcesz, twoje zbójeckie prawo, tylko nie dawaj na uzasadnienie swojej racji nieprawdziwych przykładów Nie napisałeś tego wprost, ale można wyliczyć. Jest to nieprawda, może z wyjątkiem Włoch i Francji.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Nosiu 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 298
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-09, 12:12   

witek1965 napisał/a:
najwyższe mandaty w Europie mają Francja i Włochy, bo maksymalnie do 1500 Euro.
Niemcy 15-125

Holandia 30-160

Austria 11-65

Czechy 2-3 tyś korun

A tak na marginesie w Polsce też można wyłapać 1000 zeta za przekroczenie prędkości- więc do tej Europy chyba nam nie za daleko z tymi mandatami.

[ Dodano: 2011-09-09, 11:23 ]
krotom napisał/a:
A już na pewno nie na nazywanie czyjegoś zdania głupotami, tylko dlatego że Ty myślisz inaczej !
Drogi Krotomie, głupstwem, czy też głupotą jest informacja, że za granica normalne jest płacenie mandatu w wysokości 1/3 średniej pensji krajowej, a nie Twoje zdanie jako pogląd. Dla mnie możesz wyrażać światopogląd jaki chcesz, twoje zbójeckie prawo, tylko nie dawaj na uzasadnienie swojej racji nieprawdziwych przykładów Nie napisałeś tego wprost, ale można wyliczyć. Jest to nieprawda, może z wyjątkiem Włoch i Francji.


Twój post to taki trochę taki polityczny, wiem że trwa kampania i może to się udziela... lol
:idea: Nie wiem czemu nie napisałeś o Słowacji. ;
Słowacja - mandaty
WYKROCZENIEMANDAT w EURO
Prędkość wyższa do 10 km/h30
Prędkość wyższa o ponad 10 km/h50
Prędkość wyższa o ponad 20 km/h100
Prędkość wyższa o ponad 30 km/h200
Prędkość wyższa o ponad 40 km/h300
Prędkość wyższa o ponad 50 km/h 400
Prędkość wyższa o ponad 60 km/h500
Prędkość wyższa o ponad 70 km/h650

Mandaty Słowacja
:strzala: Z tego co wiem zarobki na Słowacji nie powalają...

:idea: I np o Szwajcarii gdzie bryczek mogących popierniczać śmiało po 300 km/h bądź ile :
Przkroczenie: zabud. poza zabud. autostrady
o 1-5 km/h zabud. 40.- poza zabud. 40.- autostrady 20.-
o 6-10 km/h zabud. 120.- poza zabud. 100.- autostrady 60.-
o 11-15 km/h zabud. 250.- poza zabud. 160.- autostrady 120.-
o 16-20 km/h zabud. sąd poza zabud. 240.- autostrady 180.-
o 21-25 km/h zabud. sąd poza zabud. sąd autostrady 260.-
ponad 25 km/h zabud. sąd poza zabud. sąd autostrady sąd
Kwoty oczywiście CHF

:strzala: Czyli jeśli jedziemy w zabudowanym 70 to szykujmy się na sąd !
Tam przy przejściach dla pieszych nie trzeba żadnej sygnalizacji świetlnej.
Kierowcy tam się zatrzymują nie tylko gdy widzą pieszego mającego zamiar przejść przez przejście ale też wtedy kiedy takowy dochodzi do niego.....
Co tu pisać zupełnie inna kultura....
Szwajcaria taryfikator

Dlatego Krotom nie pisał jakiś głupich informacji.

Natomiast tu znalazłem taryfikatory i jakoś nie do końca się zgadza pierwsze z brzegu - Austria.

Ale...
Witku zgadzam się z Tobą nie tylko wysokość mandatu decyduje o przestrzeganiu przepisów
Podstawową sprawą jest nieuchronność kary.
Ostatnio zmieniony przez Nosiu 2011-09-09, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sq5naz 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 290
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-09-09, 12:13   

Rzecz w tym gdzie te ograniczenia prędkości miałyby stanąć. Jeżeli byłoby to ustawione z sensem (tu już pole do popisu dla specjalistów) to niech będą wysokie grzywny. Ale też niech będzie to skutecznie egzekwowane. Wydaje mi się, że przy przekroczeniu o 20 km/h nie powinna może grzywna wynosić 1000zł, ale przy dużo wyższym przekroczeniu czemu nie.
Można oczywiście się wzorować na rozwiązaniach z innych krajów, ale można też wypracować własne, bo sytuacja u nas jest specyficzna.
Przykład: pijani kierowcy - łapią ich setkami, zabierają uprawnienia a klient i tak jeździ. Podobnie może być z punktami karnymi i utratą uprawnień za notoryczne przekraczanie dozwolonej prędkości. Co z tego, skoro gość i tak ma to gdzieś i jeździ w dalszym ciągu? Tutaj trzeba znaleźć rozwiązanie. :nie_wiem:
_________________
vaya con Dios...
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-09, 12:15   

Nosiu napisał/a:
Nie wiem czemu nie napisałeś o Słowacji.
bo nie miałem tych danych. Stronka z której spisywałem nie podawała całej Europy. Politykę mam głęboko w d... Nie idę na wybory, bo ci co są oszukali mnie po raz kolejny a nie widzę innych komu można zaufać.

[ Dodano: 2011-09-09, 12:16 ]
sq5naz napisał/a:
nie powinna może grzywna wynosić 1000zł, ale przy dużo wyższym przekroczeniu czemu nie.
i tyle wynosi

[ Dodano: 2011-09-09, 12:20 ]
Co do kultury jazdy za granica a u nas, nie chcę się wypowiadać bo szkoda czasu. U nas kultura to jakieś marginalne odszczepienie od normy. Ale powoli zauważam poprawę.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Nosiu 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2003
Wiek: 53
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 298
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-09, 12:22   

sq5naz napisał/a:
Rzecz w tym gdzie te ograniczenia prędkości miałyby stanąć. Jeżeli byłoby to ustawione z sensem (tu już pole do popisu dla specjalistów) to niech będą wysokie grzywny....

No cóż wystarczy popatrzeć co dzieje się przy ograniczeniu 90 km/h.....

[ Dodano: 2011-09-09, 12:24 ]
witek1965 napisał/a:

Co do kultury jazdy za granica a u nas, nie chcę się wypowiadać bo szkoda czasu. U nas kultura to jakieś marginalne odszczepienie od normy. Ale powoli zauważam poprawę.

Ja też zauważam poprawę :) ale jeszcze długa droga przed nami....
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-09-09, 12:28   

Cytat:
Prędkość wyższa o ponad 20 km/h100
Nosiu napisał/a:
Z tego co wiem zarobki na Słowacji nie powalają...


Xavier proponował 1000 zł, czyli 2,5 raza więcej, a Krotom stwierdził, że za granica to normalne.

Chyba Słowacy nie zarabiają 300 koron średnio ? Ich zarobki z nóg może nie zwalają, ale i tak nie wychodzi to tak strasznie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group