|
Łożyska kół XVS 650 |
Autor |
Wiadomość |
Edi
Rocznik: 2000
Wiek: 52 Dołączyła: 07 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: Wro-Psie Pole
|
Wysłany: 2011-09-04, 01:03 Rozsypane łożysko
|
|
|
Witajcie ,
No i się narobiło - rozsypało mi się większe łożysko w tylnym kole( o ile się nie mylę to wymiary są mniej więcej takie 15x47x13) - właśnie rozebraliśmy mojego Smoka i wysypały się zmielone blaszki i kilka kulek
Czy macie jakieś konkretne parametry tego łożyska - gdzie je znaleźć i gdzie kupić właściwe?
Udało się je wybić, ale opis na osłonie jest mocno sponiewierany i nie widać co i jak tam jest napisane.
A swoją drogą to coś dziwnego , bo motorek przejechane ma na liczniku 25tyś. i łożysko padło - czy to normalne?
pozdrawiam,
Edi |
_________________
|
|
|
|
|
lazybones
Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 25 Cze 2011 Posty: 171 Skąd: Grupa Legnicka
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-04, 20:15
|
|
|
Edi, masz chyba szczęście. To jest typowe łozysko 6302 Z (zamknięte, może mieć różne oznaczenie , np ZZ, 2RS) zerknij na pierwszy post http://www.2strokeworld.c...hp?topic=5014.0 . Twoje łożysko ma nr katalogowy 93306-30212-00
Tylko kup renomowanej firmy, np SKF, FAG nie żadna chinka za 3 zeta.
tu masz sklep internetowy http://www.stozek.pl/katalogp,2,48.html
[ Dodano: 2011-09-04, 20:19 ]
w orginale jest chyba tak jak tam napisali 6302 Z, czyli z jednej strony tylko uszczelnienie, więc przyczyna rozsypania-dostała się woda i.................. wszystko w temacie. Kup z dwoma uszczelnieniami renomowanej firmy. 2RS dwustronnie uszczelnione plastykowymi kapturkami, ZZ lub 2Z-blaszki ochronne z dwóch stron elementów tocznych. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
johnypl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 982 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2011-09-04, 21:12
|
|
|
Radził bym szukać łożyska dodatkowo z oznaczeniem C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) a więc oznaczenie będzie wyglądało np. tak 6302 2RS C3. Dodam że często stosowane w alternatorach samochodowych . |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
|
|
|
|
Andrzej11
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-09-04, 21:51
|
|
|
johnypl napisał/a: | Radził bym szukać łożyska dodatkowo z oznaczeniem C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) a więc oznaczenie będzie wyglądało np. tak 6302 2RS C3. Dodam że często stosowane w alternatorach samochodowych . |
Obowiązkowo z oznaczeniem C3.
Edi, łozyska w kole powinno wymieniać się parami, to drugie też może być już lekko "posypane".
Jak masz zdjęte koło to "posmaruj" jeszcze tutaj, czytaj tutaj :
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=450 |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-04, 22:25
|
|
|
Andrzej11 napisał/a: | Edi, łozyska w kole powinno wymieniać się parami, to drugie też może być już lekko "posypane". |
w dobrej cenie cenie http://mimat.bazarek.pl/o...2rs-c3-fag.html masz C3 . Drugiego niestety nie znalazłem odpowiednika 93306-30209-00, taki ma nr katalogowy Yamahy . Jak zdemontujesz to drugie, to pomierz i się sprawdzi po katalogach. Jeżeli jest produkowane w Europie to koszt maks teoretycznie powinien wynosić trzykrotnie więcej, czy li ok. 40 zł.
To co napisał Andrzej odnośnie posmarowania potraktuj jako zadanie obowiązkowe. Wymyć dokładnie i elegancko posmarować. Smar jakikolwiek, ale dobrze byłoby dać np. teflonowy ( nie wypłukuje go woda-kupisz w dobrym sklepie rowerowym. Waderze poszły zęby w drobny mak, a jak rozebrała to ukazał jej się widok rdzawego pyłu-tyle zostało z zębów wałka przekładni. Kto smaruje ten jedzie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Edi
Rocznik: 2000
Wiek: 52 Dołączyła: 07 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: Wro-Psie Pole
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-06, 14:54
|
|
|
Edi napisał/a: | myślę, że jakość też | łożyska SKF to jedna z najlepszych na świecie, ale skoro wolisz zapłacić za karteczkę z czerwonym napisem Yamaha. Pęknę ze śmiechu jak okaże się, że to co kupiłaś w ASO zostało wyprodukowane przez SKF lub FAG ( w końcu wiele firm zamawia podzespoły z rynku na jakim handluje, czyli w tym przypadku Europy). Jaka jest jakość oryginału miałaś okazję się przekonać
[ Dodano: 2011-09-06, 14:55 ]
Edi napisał/a: | cena kompletu bardzo przyzwoita |
co to znaczy przyzwoita ? Możesz podać konkretnie ile kosztują w ASO ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Edi
Rocznik: 2000
Wiek: 52 Dołączyła: 07 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: Wro-Psie Pole
|
Wysłany: 2011-09-06, 15:02
|
|
|
koszt to 50 zł za oba łożyska , więc porównywalny do innych miejsc
a co do jakości, to niestety nie mam gwarancji ile to moje koło przejechało kilometrów - na liczniku moto ma 25tyś , ale opony miały inny rocznik niż moto -były dużo starsze zamiast młodsze , hmm , więc trudno powiedzieć - ważne , że już dziś odbiór reszta to pikuś |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-09-06, 15:14
|
|
|
Edi napisał/a: | były dużo starsze zamiast młodsze |
ktoś zakupił używki, to nie jest takie znowu nienormalne zjawisko u nas.
Co do ceny to dziwna cena jak na ASO. W USA jedno kosztuje 37$ drugie 12$. Może jednak to są europejskie odpowiedniki i w tym wypadku nie zdzierają skóry. Obejrzyj dokładnie opis tych łożysk i podziel się info. Najlepiej zrób foty z większej rozdzielczości, tak, żeby było widać co na nich jest napisane. Z góry dziękuję |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Edi
Rocznik: 2000
Wiek: 52 Dołączyła: 07 Kwi 2011 Posty: 35 Skąd: Wro-Psie Pole
|
Wysłany: 2011-09-06, 15:17
|
|
|
jasne, zrobię fotki i się podzielę
[ Dodano: 2011-09-09, 07:32 ]
Sprawa się rypła : yamaha kontra my ---> jeden zero dla yamahy
Jak już pisałam w pierwszym poście łożysko które się wysypało to z pomiaru 15x47x13 , czyli 93306-30209-00 wg katalogu i tu zaczynają się schody.
Gość w serwisie przyjmujący zamówienie stwierdził, że pakowane są w kompletach po dwa i trzeba oba zamówić ( czyli wg nas mniejsze na 42 i to większe na 47) No OK, przecież zmienić trzeba oba - nawet lepiej będzie jak będą obanowe. Zamówienie poszło, my ucieszeni bo oryginały i szybko i moto da się poskładać bez wypruwania ostatniego grosza z portfela, a tu ZONK : okazało się że przyszły dwa łożyska 42 i nie jest to żaden set tylko dwie luźno wrzucone do pudełeczka sztuki po przysłowiowe 3 złote, których jest ogólnie mnóstwo na rynku. Pan w serwisie stwierdził, że zamówił dobrze, a co przyszło to jest i on nic innego nie ma, i tyle - totalna olewka W przyszłą sobotę nasz ślub, a tu taka mało fajna niespodzianka - chyba pojedziemy na jednym moto - trudno ...
Szukaliśmy po katalogach tego , które z pomiarów ma 15x47x13 , ale wychodzi że to firmowe - dedykowane dla yamahy Znaleźliśmy takie które ma 15x47x14 i teraz pytanie : czy ktoś może montował takie u siebie ? Czy ten milimetr na grubości będzie miał wpływ na mechanikę układu?
[ Dodano: 2011-09-09, 07:47 ]
witek1965 napisał/a: | Drugiego niestety nie znalazłem odpowiednika 93306-30209-00, taki ma nr katalogowy Yamahy . |
czy ktoś może znalazł zamiennik ? |
_________________
|
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2012-01-11, 15:53 Łożyska kół XVS 650
|
|
|
Analizowałem ostatnio temat łożysk kół do mojego Draga, i pomyślałem, ze podzielę się swoją świeżo nabytą wiedzą , bo nie znalazłem takich danych na forum.
Koło przednie
Łożyska (szt. 2): nr. kat. 93306-30317-00, wymiary 17x47x14, kod zamiennika 6303
Simmering lewy (od strony ślimaka): nr. kat. 93105-45017-00, wymiary 45-56-6 (rozmiar niestandardowy, simmering dostępny tylko w serwisie - cena ok. 50 pln)
Simmering prawy (od strony tarczy): nr. kat. 93102-28022-00, wymiary 28-47-7 (zamienniki dostępne).
Koło tylne
Łożysko lewe: nr. kat. 93306-30212-00, wymiary 15x42x13, kod zamiennika 6302
Łożysko prawe: nr. kat. 93306-30213-00, wymiary 15x47x13, zamiennika brak (cena serwisowa łożyska ok. 140 pln).
Simmeringów w tylnym kole nie ma, są tylko oringi.
Łożyska najlepiej kupować podwójnie uszczelnione (ZZ), a jeszcze lepiej 2RS. Zamienniki porządnej firmy nie powinny kosztować więcej niż 20 pln za sztukę.
Mam nadzieję, że komuś się to info przyda |
|
|
|
|
Andrzej11
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-01-12, 20:34
|
|
|
Zamienniki łożysk powinny mieć oznaczenie C3 . |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-13, 15:00
|
|
|
Arcon napisał/a: | bo nie znalazłem takich danych na forum. |
eee tam, jest ale bardzo skromnie http://www.yamaha-dragsta...ght=%B3o%BFysko
dobra robota Arcon, . Proszę moda o scalenie z tematem rozsypane łożysk, link powyżej oraz zmienić tytuł tematu na taki jak Arcon. zapodał, bo jasno stawia sprawę.
Nie bardzo mogę się zgodzić z propozycja Andrzeja 11
Andrzej11 napisał/a: | Zamienniki łożysk powinny mieć oznaczenie C3 |
Dlaczego stosować łożysko z większym luzem ?
Chyba kolega Andrzej pomylił z C2, czyli luz mniejszy od normalnego.
W poprzednim temacie również o tym wspominał razem z johnypl,
johnypl napisał/a: | Radził bym szukać łożyska dodatkowo z oznaczeniem C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) |
ale coś mnie tknęło, żeby sprawdzić te informacje i mam widzę rację, ponieważ łożyska C3 mają większy luz, a więc nie mogą być o zwiększonej dokładności spasowana.
brak oznaczenia luzu - luz normalny
C2 - luz mniejszym niż normalny
C3 - luz większy niż normalny
C4 - luz większy niż C3
C2S - dolny zakres luzu C2 (MiL – luz zawężony)
CNS - dolny zakres luzu normalnego
CNM - środkowy zakres luzu normalnego
CNL - górny zakres luzu normalnego
C3S - dolny zakres luzu C3
C3M - środkowy zakres luzu C3
C3L - górny zakres luzu C3 |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2012-01-13, 15:30
|
|
|
Łożyska z luzem C3 stosuje się w miejscach, gdzie występują wysokie obroty (silnik, skrzynia). Wiadomo że im mniejszy luz tym bardziej łożysko będzie się grzało, dlatego byłbym ostrożny z stosowaniem łożyska C2. Przyjęło się, że łożyska z luzem C3 są przeznaczone do motoryzacji. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2012-01-13, 17:27
|
|
|
miodzik napisał/a: | Wiadomo że im mniejszy luz tym bardziej łożysko będzie się grzało |
miodzik, taka argumentacja mnie przekonuje.
Zmyłką natomiast był tekst : C3 ( zwiększona dokładność pasowania ) - powinno być zmniejszona dokładność pasowania. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
rafuss
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-01-15, 22:40
|
|
|
Nie sądzę aby w kole motocykla były łożyska z luzem powiększonym C3 takie łożyska stosuje się w maszynach/urządzeniach które pracują w wyższych temperaturach bądź pod bardzo dużym obciążeniem i dzięki takim warunkom łożysko uzyskuje odpowiedni luz. Generalnie luz w łożysko musi być odpowiedni nie za duży i nie za mały (katalogowy)jeżeli zamontujecie łożysko C3 do koła to będzie tam występował luz w węźle łożyskowym i łożysko będzie pracowało nie prawidłowo, i prawdopodobnie węzeł łożyskowy ulegnie uszkodzeniu. W kole po prostu nie występują ani wysokie temperatury ani duże obciążenia, które spowodowały by wykasowanie luzu w łożysku do odpowiedniego/katalogowego. |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2012-01-16, 08:54
|
|
|
rafuss napisał/a: | Nie sądzę aby w kole motocykla były łożyska z luzem powiększonym C3 takie łożyska stosuje się w maszynach/urządzeniach które pracują w wyższych temperaturach bądź pod bardzo dużym obciążeniem i dzięki takim warunkom łożysko uzyskuje odpowiedni luz. Generalnie luz w łożysko musi być odpowiedni nie za duży i nie za mały (katalogowy)jeżeli zamontujecie łożysko C3 do koła to będzie tam występował luz w węźle łożyskowym i łożysko będzie pracowało nie prawidłowo, i prawdopodobnie węzeł łożyskowy ulegnie uszkodzeniu. W kole po prostu nie występują ani wysokie temperatury ani duże obciążenia, które spowodowały by wykasowanie luzu w łożysku do odpowiedniego/katalogowego. |
Niby racja, ale w KTM-e w tylnej piaście fabrycznie miałem łożyska z luzem C3. W przedniej były już "normalne". |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
rafuss
Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1998
Wiek: 48 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-01-16, 12:19
|
|
|
miodzik napisał/a: | rafuss napisał/a: | Nie sądzę aby w kole motocykla były łożyska z luzem powiększonym C3 takie łożyska stosuje się w maszynach/urządzeniach które pracują w wyższych temperaturach bądź pod bardzo dużym obciążeniem i dzięki takim warunkom łożysko uzyskuje odpowiedni luz. Generalnie luz w łożysko musi być odpowiedni nie za duży i nie za mały (katalogowy)jeżeli zamontujecie łożysko C3 do koła to będzie tam występował luz w węźle łożyskowym i łożysko będzie pracowało nie prawidłowo, i prawdopodobnie węzeł łożyskowy ulegnie uszkodzeniu. W kole po prostu nie występują ani wysokie temperatury ani duże obciążenia, które spowodowały by wykasowanie luzu w łożysku do odpowiedniego/katalogowego. |
Niby racja, ale w KTM-e w tylnej piaście fabrycznie miałem łożyska z luzem C3. W przedniej były już "normalne". |
W każdym razie warunki pracy łożyska muszą być takie ( temperatura, obciążenie) aby spowodowały wykasowanie powiększonego luzu łożyskowego do katalogowego przewidzianego przez producenta. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|