NIEPEWNA JAZDA NA ZAKRęTACH |
Autor |
Wiadomość |
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2010-12-02, 17:26
|
|
|
A u mnie zauważyłem dziwne delikatne wibracje na zakręcie (przenosi się to na kierownice).Guma wymieniona na nową w tym sezonie,łożysko główki-to co sprawdzałem jest OK.Więc nie wiem-zostaje mi ciśnienie (ale przy małym ciśnieniu były by wibracje ? ).
Albo źle wyważone- |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2010-12-03, 14:33
|
|
|
przy za małym ciśnieniu raczej byś odczuwał "pływanie" moto |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-12-03, 16:08
|
|
|
Lokis, i takie też miałem wrażenie, najgorzej w zakrętach. Po nabiciu odpowiedniego ciśnienia było OK. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
kiszka
Model: RS1700
Rocznik: 2009
Wiek: 45 Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 625 Skąd: JANKES(Zwardoń)
|
Wysłany: 2010-12-03, 17:13
|
|
|
Lokis napisał/a: | "pływanie" moto |
No właśnie to nie jest pływanie tylko wibracja-no teraz to już nie pamiętam czy występuje w obu kierunkach-lewo,prawo.Zobaczy się-demontaż koła i wyważenie na nowo. |
_________________ Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje św. Piotrowi...:)
|
|
|
|
|
Galder
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 429 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-03, 23:30
|
|
|
Ja to dość często miewam "pływanie" w koleinach asfaltu po ciężarówkach, szczególnie w okolicy starych skrzyżowań, ale na to nie poradzi nic oprócz lepszych dróg. |
_________________ Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku. |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2010-12-04, 10:45
|
|
|
ja po pewnym czasie usztywnilem tylni amor prawie na maxa(zostawilem jeden zabek) i jezdzi sie super |
|
|
|
|
ROBERT72
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2004
Wiek: 52 Dołączył: 17 Lis 2010 Posty: 2425 Skąd: Rynarzewo
|
Wysłany: 2010-12-30, 22:23
|
|
|
Podsumowując temat - dziękuję za wszystkie rady, sugestie odnośnie przyczyny zachowania się tak motocykla podczas jazdy.Na pewno wezmę je pod uwagę podczas przeglądu przed sezonem.Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
|
Pejter
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:15
|
|
|
dziś trosze pojeździłem (moto stało nie odpalane już 3tyg - ale to norma brak czasu) i wiem,że moje wchodzenie w zakręty to jest jedna wielka porażka. Jak zakręt jest delikatny a jadę szybko to za chuja nie mogę go wyrobić, albo mnie ciągnie do rowu albo jak już mi się uda wejść to wychodzę na przeciwległy pas. Zauważyłem,że ja w ogóle nie skręcam tylko balansuje ciałem bo tak robiłem Simsonem. Jadąc dragiem moto wydaje mi się być toporne i nie ukrywam próbowałem skręcać kierownica ale się nie da wchodzac w zakręt mam odczucie jakby się włączyła blokada i h** krew mnie zalewa tyle pieniędzy i mało przyjemności. Czyżby to nie było moto dla mnie....? Pomocy |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:18
|
|
|
Najpierw sprawdź ciśnienie w ogumieniu, doktoryzowano się już na ten temat. |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
|
|
|
|
diabolique
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 51 Dołączyła: 02 Sie 2009 Posty: 195 Skąd: Katowice-JANKESKA
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:19
|
|
|
Poczytaj o przeciwskręcie albo najlepiej jak Ci to ktoś zademonstruje bo tak to walczysz z siłami żyroskopowymi i dlatego kierownica Ci nie skreca. |
_________________ ....zdobyć świata szczyt ,albo przeżyć jeden dzień.....
Życie kopie nas po dupie po to,byśmy mieli ją coraz bardziej twardszą na przyszłość . |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:22
|
|
|
Może moto krzywe? Wtedy takie efekty mogły by występować. |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Pejter
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:27
|
|
|
soft napisał/a: | Może moto krzywe? Wtedy takie efekty mogły by występować. |
moto 100% proste. To odpada. |
|
|
|
|
soft
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 53 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1489 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:36
|
|
|
To jeszcze - kiepskie opony, ciśnienie
i do głowy mi przychodzi - czy nie próbujesz hamować bezpośrednio przed zakrętem lub w zakręcie? Wtedy położenie motocykla jest niemożliwe. Siła odśrodkowa podczas hamowania prostuje ci motocykl. Zero dotykania hamulca podczas wjazdu w zakręt .... |
_________________ XV1900 Stratoliner Midnight |
|
|
|
|
Merlin
Model: MS1900
Rocznik: 2008
Wiek: 62 Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3291 Skąd: JANKES - RACIBÓRZ
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:37
|
|
|
No to na początek albo poćwicz to. o czym Ci pisze Kasia albo użyj manometru i ewentualnie pompki.
W dalszej części diagnozowania problemu sprawdź jeszcze szprychy, luzy główki ramy i kół.
Może masz różne ilości oleju w lagach.
Ja pozostaje przy ciśnieniu (przerabiałem podobne objawy). |
_________________ Maciek
MS (MaStodont) 1900
Lepiej milczeć i uchodzić za głupiego, niż się odezwać i rozwiać wątpliwości.
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety.
"Trzeźwość jest do dupy" Ozzy Osbourne
|
Ostatnio zmieniony przez Merlin 2011-08-04, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SATURIAN
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2016
Wiek: 24 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1601 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:38
|
|
|
Pejter napisał/a: | Czyżby to nie było moto dla mnie....? Pomocy |
Przeczytaj- Motocyklista Doskonały- a moto samo będzie skręcać |
_________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
|
|
|
|
|
Pejter
Model: SYMPATYK
Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 48 Skąd: Myszków
|
Wysłany: 2011-08-04, 22:42
|
|
|
SATURIAN napisał/a: | Przeczytaj- Motocyklista Doskonały- a moto samo będzie skręcać | też myślałem o tej lekturze. chyba ja zakupie
[ Dodano: 2011-08-04, 22:46 ]
soft napisał/a: | To jeszcze - kiepskie opony, ciśnienie |
bieżnik opon jak najbardziej ok, Moto ma nakręcone 8400 od nowości. Kupiłem je od pierwszego właściciela. moto krajowe. chyba,że w grę wchodzi starość opon... a ile winno być ciśnienia w classicu przód/tył ? |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-08-04, 23:16
|
|
|
Pejter, Daj spokój ze sprawdzaniem bieżnika czy ciśnienia w oponach bo piszesz o klasycznych objawach skręcania na kwadratowo a to zwykły strach i brak techniki.
Ktoś Cię uczył jeździć czy jesteś samouk ? Jeśli samouk to szkoda czasu na doświadczenia, bo możesz nie zdążyć przed wizytą w rowie. Idź na kilka poważnych lekcji do szkoły jazdy albo (co mniej polecam) poproś kogoś doświadczonego z wiedzą o poważną demonstrację. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
Lokis
Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 3451 Skąd: JANKES-BOROWIANY
|
Wysłany: 2011-08-04, 23:22
|
|
|
Pejter teraz w weekend będzie ekipa na jurze. Niech się ktoś doświadczony karnie na twoim sprzęcie. Będziesz miał pewność czy coś nie halo ze sprzętem czy raczej brak umiejętności. |
_________________
Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności
Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas
dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
|
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-08-05, 07:30
|
|
|
Pejter napisał/a: | [...] a ile winno być ciśnienia w classicu przód/tył ? | tu masz wszystko podane |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
WS [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-08-05, 13:03
|
|
|
Pejter napisał/a: | w grę wchodzi starość opon |
Ziółek napisał/a: | zwykły strach |
Swiadomość jazdy na starych oponkach
Ja mam jeszzcze z 2003r
i czasami wynosi mnie na zakręcie lub uślizg tylnego koła na zakręcie opona kwadratowa |
|
|
|
|
|