Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:07 |
CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
sztanga1000
Rocznik: 1998
Wiek: 38 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 108 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2008-07-28, 22:34 CHECK ENGINE
|
|
|
Od czego jest ta pomaranczowa kontrolka pierwsza z prawej?? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:40, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Sylwek
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2557 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2008-07-28, 22:41
|
|
|
Witamy w naszym gronie.Ta lampka jest to lampka awaryjna silnika,powinna gasnąć zaraz po uruchomieniu moto. |
|
|
|
|
sztanga1000
Rocznik: 1998
Wiek: 38 Dołączył: 28 Lip 2008 Posty: 108 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2008-07-28, 22:51
|
|
|
a jak zgsanie a po jakims czasie czasami sie zapala to co to moze oznaczac zapalilem go hodzi na dwa gary rowno nie stuka a ni nic podobnego lampka sie nie palila a po czasie jak dodalem gazu to sie zapalila moze byc ze ma zamalo oleju albo cos takiego bo ja go dopiero kupilem i jeszcze nic nie wymienialem |
_________________
|
|
|
|
|
Sylwek
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 2557 Skąd: Luzino
|
Wysłany: 2008-07-28, 23:09
|
|
|
Sprawdź poziom oleju, to po pierwsze. po drógie należy mu się wymiana oleju,świec,filtrów.Wtedy nie powinno być problemów. |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2008-07-29, 09:20
|
|
|
Ta pomarańczowa lampka fachowo nazywa się CHECK ENGINE (czytaj. CZEK ENDŻAJ).
Drag Star posiada już komputer, który stale monitoruje pracę silnika.
Dzięki temu po podłączeniu pod komputer mamy pełny obraz listy błędów. |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2008-08-03, 22:04
|
|
|
Jeśli Ci nie pomoże wymiana świec to myślę że trzeba wyregulować gażniki.Sam raczej tego nie zrobisz.Chodzi tu o skład mieszanki paliwowo- powietrznej. |
|
|
|
|
Sibil
Rocznik: 2000
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008-08-17, 17:35
|
|
|
albo jakis kabelek sie poluzowal i widzi to jako blad spr podstawowe rzeczy i powinno sie wyjasnic |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2008-09-28, 12:04
|
|
|
U mnie jest trochę inaczej. Po przełączeniu kluczyka w pozycję START gasną wszystkie oprócz neutralnej. Trochę dziwne. Czy nie powinno być tak, że kontrolka ładowania i check engine gasną po odpaleniu moto ? I czy któraś z nich jest od poziomu oleju ? |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
|
empiq
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2002
Wiek: 49 Dołączył: 25 Sie 2008 Posty: 739 Skąd: Koluszki/Warszawa
|
Wysłany: 2008-09-30, 11:56
|
|
|
Długi63 - u mnie tak samo - gaśnie wszystko chwilkę po włączeniu zapłonu (oprócz neutrala)
i potem po odpaleniu silnika nic się nie zmienia . Tak powinno być.
pozdr
empiq |
_________________ Janinka sprzedana ;( niech wiernie służy nowemu Panu. |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-02-26, 21:04 kontrolka "engine trouble"
|
|
|
W któryś tam weekend zimowy postanowiłem odpalić mojego Draga, żeby sobie trochę pochodził. Poza tym byłem ciekawy, czy w ogóle odpali bo garaż niestety nie jest ogrzewany. Wyciągnąłem więc maszynę przed garaż, odpaliłem tak jak trzeba na ssaniu. Jak złapał trochę temperatury to je wyłączyłem i wziąłęm się za sprzatnie w garażu. Nie wiem ile to trwało, ale pewnie z 10- 15 minut. W każdym razie jak podszedłem do motocykla to świeciła się kontrolka "engine trouble". Doszedłem do wniosku, że za długo był włączony na postoju i silnik złapał za dużą temperaturę bo zabrakło chłodzenia. Kolejny weekend był akurat bardzo ciepły więc przejechałem się dla sprawdzenia jakieś 80 km wkoło Sochaczewa i wszystko było OK.
Czy możecie ewentualnie potwierdzić, albo obalić moją teorię i czy zdarzyło się komuś, że ta kontrolka zapaliła się podczas jazdy? Co wtedy robić? Poczekać aż silnik wystygnie, czy wręcz przeciwnie, wydostać się z jakiegoś mega korka, żeby silnik złapał trochę wiatru w żebra? |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
marecki
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 910 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2009-02-26, 21:13
|
|
|
Ja tej zimy kilka krotnie odpalałem swojego Draga.Na początku wystawiałem go z garażu ale ostatnie 2 razy nie.Chodził po 10 20 minut i nic mu się nie działo choć zagrzany był na 100%. Nie zauważyłem żeby kontrolka się zaświeciła W korkach nawet w największe upały. |
_________________
|
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 57 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-02-27, 07:09
|
|
|
Najczęściej kontrolka świeci, kiedy jest zbyt niski stan oleju w silniku albo zawalony filtr powietrza. W Twoim przypadku nie musi tego oznaczac, ale ja bym sprawdził. roll |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2009-02-27, 10:53
|
|
|
Panowie Ja miałem ten sam problem był "Zbyt niski poziom oleju" i jak stał w prostej pozycji to lampka zgasła a jak był pochylony na stopce to znowu się zaświeciła. Więc dolałem olej i znowu wszystko wróciło do normy. Może masz ten sam problem więc sprawdź i zrób to co" shipp " Powiedział. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Robo
Rocznik: 1999
Wiek: 51 Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 50 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 2009-02-27, 12:37
|
|
|
Parę razy zapaliła mi się kontrolka podczas jazdy /było to jak olej w silniku jeszcze nie był rozgrzany a ja nieźle odkręciłem/. Po chwili gdy odpuściłem kontrolka gasła. Stan oleju był w normie. |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-02-27, 19:49
|
|
|
Dzięki Chłopaki.
Mam zatem pierwszy trop - olej. Sprawdzę jutro.
Szkoda tylko że nie wiem czym mój stary dla mnie nowy Drag jest zalany. Chyba najlepiej jak przed sezonem po prostu go wymienię na nowy. |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
marecki
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 910 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2009-02-28, 21:11
|
|
|
Mogę ci doradzić ZAWSZE po zakupie nowego sprzętu /motor samochód......../ należy wymienić olej. OLEJ to podstawa nawet jeżeli sprzedający informuje że dopiero co wymienił |
|
|
|
|
krokodyl
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 52 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 782 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2009-02-28, 21:17
|
|
|
Jasna sprawa i rzecz jasna dzięki za dobre rady
Zdecydownie wymieniam: olej, świece i filtr powietrza. Póki co przejechałem jakieś 250 km i wydaje się ,że ze sprzętem wszystko w porządku. Pozostało dokupić mu tylko kilka gadżetów |
_________________ YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power*** |
|
|
|
|
stach
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: GNIEZNO
|
Wysłany: 2009-04-06, 02:43 kontrolka "engine trouble"
|
|
|
Czy ktoś zna kody komputerka?
Objaw: Po wyłączeniu zapłonu w/w mruga 4x odstęp 4x itd. |
|
|
|
|
1janbo
Model: XV 1700 Warrior
Rocznik: 2002
Wiek: 2 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 4816 Skąd: Poznań, no wiadomo
|
Wysłany: 2009-04-06, 07:35
|
|
|
Choć nie znam mocno tematu, podobnie kiedyś miałem, z tym, że kontrolka nie gasła... Powstało to po rozładowaniu akumulatorka i ponownym włożeniu... Poradzili mi, żebym ponownie aku rozłączył na jakieś 30 minut i przeszło... |
_________________
Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
___________________
WOLNOŚĆ!!!
|
|
|
|
|
stach
Rocznik: 2000
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: GNIEZNO
|
Wysłany: 2009-04-06, 10:28
|
|
|
Dzięki za szybką reakcję, ale na 100% nie to. Aku było wyjmowane do ładowania. Akumulator sprawny, moto odpala na dotyk. Problem pojawia się przy nagrzanym silniku, podczas jazdy gdy odkręcam do wyprzedzania "Moja Gwiazda" traci moc jak by nie paliło na jedną świece (są sprawne)i zapala się w/w kontrolka. Po przejechaniu jakiegoś odcinka spokojnie moc wraca, a kontrolka gaśnie, ale po wyłączeniu komputer chce mi powiedzieć co mu dolega (takie odnoszę wrażenie) - ale ja nie znam jego języka. |
|
|
|
|
|