Wyciek oleju lewa strona xvs 650 |
Autor |
Wiadomość |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-06, 22:45 Wyciek oleju lewa strona xvs 650
|
|
|
Witam.Zauważyłem dzisiaj ślady oleju na ramie po lewej stronie mojego draga.Po obejrzeniu spodu silnika okazało się że cała strona lewa dolna strona (siedząc na moto)jest brudna od oleju(okolice korka spustowego są suche).Wyciek musi by niewielki gdyż podłoga garażu gdzie zawsze stawiam draga jest sucha.Czy ktoś z was miał może podobny przypadek.Czy możliwe jest że zmieniając olej na pełen syntetyk jakies 1000 km temu rozszczelniłem sobie silnik? Przebieg mojej gwiazdki to 19 tys km rocznik 2003. |
|
|
|
 |
dziekan_alzair

Rocznik: 2004
Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2011-06-06, 22:58
|
|
|
u mnie jest to samo... zimering wybieraka dźwigni zmiany biegów mi poszedł. Zimering zakupiony w salonie 20 pln chęć do wymiany bezcenna aczkolwiek nie nadchodzi |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
 |
Ravallo


Rocznik: 2003
Wiek: 45 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 822 Skąd: CK / UK
|
Wysłany: 2011-06-06, 23:03
|
|
|
Mam podobny kłopot, dół silnika brudny od oleju, podejrzewałem uszczelkę.
Zmiana nic nie dała, okazało sie ze mam niewielkie wgniecenie na pokrywie i w tym miejscu się poci. |
_________________ Viva LasVegas
Zawsze musi się coś dziać, żeby się coś działo
 |
|
|
|
 |
dziekan_alzair

Rocznik: 2004
Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2010 Posty: 423 Skąd: GŁ FREE STAR P-ce
|
Wysłany: 2011-06-06, 23:04
|
|
|
no u mnie na 99% ucieka w tym miejscu...
[ Dodano: 2011-06-06, 23:04 ]
jak zmienię po tym sezonie i będę pamiętał to napisze czy pomogło |
_________________ Bo życie jest po to by jeździć na moto....
Lubie kiedy się zieleni lobię jak się chopper mieni.... |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-07, 09:49
|
|
|
Czy do wymiany zimeringu trzeba wyciagnac silnik?Nie mam ochoty odstawiac motoru do warsztatu na poczatku sezonu.Myslicie ze mozna tak jezdzic do zimy (jakies 4-5 tys) bez szkody dla silnika (slabe cisnienie oleju itp)?To tylko pocenie a nie duzy wyciek. |
|
|
|
 |
MIKI


Model: RS1700
Rocznik: 2007
Wiek: 55 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 866 Skąd: Czarnków/Wlkp.
|
Wysłany: 2011-06-07, 19:31
|
|
|
seba75 napisał/a: | Czy do wymiany zimeringu trzeba wyciagnac silnik?Nie mam ochoty odstawiac motoru do warsztatu na poczatku sezonu.Myslicie ze mozna tak jezdzic do zimy (jakies 4-5 tys) bez szkody dla silnika (slabe cisnienie oleju itp)?To tylko pocenie a nie duzy wyciek. | Seba jeżeli nie cieknie mocno, a tylko się poci to daj sobie spokój, sprawdzaj tylko częściej poziom oleju dla własnego spokoju . Wyciek nie ma żadnego wpływu na ciśnienie oleju. |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-07, 22:02
|
|
|
Właśnie namierzyłem wyciek.Wytarłem wszystko do sucha , przejechałem 20 km na pełnym gazie i pojawił się olej w miejscu oznaczonym na zdjęciu na czerwono w kółku.Może śruba po prawej stronie wymaga dokręcenia lub uszczelka do wymiany.Niestety żeby dostać się do tego trzeba wyjąc silnik z ramy !Macie jakieś pomysły?
osłona.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 875 raz(y) 182.14 KB |
|
|
|
|
 |
wolf


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 45 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2011-06-07, 22:23
|
|
|
Moze masz tak jak u mnie bylo, zeby odkrecic to ustrojstwo co zaznaczyles raczej trzeba wytargac silnik? gdzyz nie ma dostepu przez rame do srob od tego.
A wracajac, luknij lepiej powyrzej, tam gdzie idzie dekiel od alternatora i kable co wychodza (w okolicach tego trojkatnego rogu dekla, nad tym ustrojstwem co zaznaczyles). U mnie z tamtad spierniczal olej i przed wymiana oleju kupilem nowa uszczelke ale coz zaledwie po 100milach puscilo w tym miejscu, zlalem olej i nowa uszczelka. Znowu to samo po jakims czasie, wiec wkoncu nie chcialo mi sie znow zlewac oleju, to przechylilem moto na strone wydechow, opierajac na gmolu (uwaga na wydech). Poczekalem az splynie olej na tamta strone silnika, odkrecilem dekiel i gdzie sie dalo pod nowa uszczelke, do okola wybieraka i pod uszczelki od kabli, posmarowalem masa uszczelniajaca DIRKO (zaden silikon! tylko to). Wytarlem troche oleju co sie uronilo, zakrecilem, dolalem ciut potem oleju... i wlalaaaaa smiga i spokoj. Trzeba tylko wytrzec ladnie ta paste co wyplynie, poki swierze dookola.
Ja lepszego sposobu na ten wyciek nie znalazlem i dobrze ze znajomy mechanior mi podpowiedzial taki sposob |
_________________ Moje filmiki na Youtube |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-07, 22:48
|
|
|
Dzięki Wolf za podpowiedź.Wymienię najpierw uszczelkę i zobaczę czy nadal będzie ciekło. Cały czas mam nadzieję że nie będę musiał wyciągać silnika.Już obmyślam plan "B" polegający na dorobieniu narzędzia które pozwoli mi poluzować te trzy niedostępne śruby i wtedy może uda mi się napchać tam jakiegoś uszczelniacza i wszystko mocna dokręcić . |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-06-07, 22:53
|
|
|
Takim zwykłym kluczykiem imbusowym 90 stopni nie idzie tam dosięgnąć, nawet takim co pozwala odkręcać pod kątem? Tam jest mały moment, 10 Nm, więc aby tylko złapać, to śruba powinna ruszyć.
Mam fotkę ze swojego moto po zdjęciu dekla alternatora, to ta górna lewa śruba od pokrywy smoka jest doskonale widoczna, i przynajmniej ze zdjęcia wydaje się, że da się odkręcić. |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-07, 23:07
|
|
|
Problem jest na pewno z tymi dwiema po prawej stronie trzymającymi większy element.Jest tam niecały cm luzu od ramy.Próbowałem już kombinerkami ale nic to nie dało. |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-06-07, 23:12
|
|
|
No to nieźle, aż sobie to z ciekawości obejrzę jutro. Ale jedyne, co mi w tej chwili przychodzi do głowy, to przyciąć taki mały kluczyk imbusowy z tej krótszej strony najkrócej, jak się da. Tylko nie mam pojęcia, czym ciąć CrV |
|
|
|
 |
migdał

Model: SYMPATYK
Wiek: 63 Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 573 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-06-08, 08:37
|
|
|
wymieniłem wczorar uszcelniacz w czujniku oleju z dołu silnika też był mały wyciek |
_________________ hakuna matata |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-08, 20:10
|
|
|
pomysł z przycięciem imbusa nie wypalił kolanko się nie mieści.Wiecie może czym najlepiej złapac te śruby od zewnątrz? |
|
|
|
 |
blady00

Model: MS1900
Rocznik: 2013
Wiek: 52 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 131 Skąd: T-ów
|
Wysłany: 2011-06-08, 20:52 cd
|
|
|
może spróbuj odciąć kawałek imbusa tak aby tylko troszkę włożyć w otwór i aby kawałek wystawał , złapać wystający kawałek kluczem widlastym |
_________________ Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia,
nie obleka tego faktu w słowa |
|
|
|
 |
Arcon


Model: SYMPATYK
Wiek: 56 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-06-08, 22:44
|
|
|
Shit, właśnie wróciłem z garażu, tam faktycznie na nic nie ma miejsca pomiędzy tymi śrubami a ramą Możesz spróbować jeszcze złapać od zewnątrz żabą zaciskową. Ale nawet jeśli uda Ci się to odkręcić, to z uszczelnianiem silikonem to ja bym uważał - to jest główny trakt olejowy i jeśli kawałek masy się oderwie i pójdzie dalej - to umarł w butach. |
|
|
|
 |
Andrzej11


Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Dołączył: 03 Gru 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-06-09, 00:01
|
|
|
Arcon napisał/a: | Takim zwykłym kluczykiem imbusowym 90 stopni nie idzie tam dosięgnąć, nawet takim co pozwala odkręcać pod kątem? Tam jest mały moment, 10 Nm, więc aby tylko złapać, to śruba powinna ruszyć. |
seba75 napisał/a: | pomysł z przycięciem imbusa nie wypalił kolanko się nie mieści.Wiecie może czym najlepiej złapac te śruby od zewnątrz? |
Utnij imbusa i dospawaj do kawalka blaszki o grubosci okolo 3 mm, może wtedy się zmieści. |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-18, 19:38
|
|
|
Wymienilem uszczelke pod pokrywa alternatora, uszczelniacze na walku zmiany biegow, odkrecilem ucietym imbusem te niedostepne sruby i przykrecilem je na nowo bez zadnego uszczelniacza.Okazalo sie ze jedna z nich (ta gorna) byla luzna.Teraz olej cieknie w innym miejscu z przodu pod uszczelka pokrywy alternatora.Przy okazji mam pytanie czy uszczelki trzeba smarowac olejem przed skreceniem elementow?Dokrece jedna ze srub wiekszym momentem to moze wyciek ustanie. |
|
|
|
 |
Rumun1983

Rocznik: 1997
Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 51 Skąd: Łazy/ k.Bochnia
|
Wysłany: 2011-06-18, 20:09
|
|
|
ja wymieniałem dekiel z lewej strony, zdemontowałem wszystko co było konieczne, założyłem nowy simmering od wałka zmiany biegów, nową uszczelkę dekla położyłem razem z masą uszczelniającą (20zł jakaś niemiecka) i wszystko jest narazie w porządku, zrobiłem już po w/w wymianach jakieś 1500km i sucho. |
|
|
|
 |
seba75


Rocznik: 2003
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lip 2010 Posty: 25 Skąd: Dublin/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-06-18, 20:44
|
|
|
Te mase uszczelniajaca dales po dwoch stronach uszczelki?mam taki preparat ( uszczelka w plynie) specjalny do motorow ale stosuje sie go bez uszczelki. |
|
|
|
 |
|