Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:07 |
CHECK ENGINE |
Autor |
Wiadomość |
sinus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 50 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 1151 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-06-06, 13:52
|
|
|
U mnie niedawno pojawił się ten sam syndrom. Przy odkręceniu manetki podczas wyprzedzania zapaliła się żółta kontrolka, po czym po zgaszeniu sygnalizowała kod "4".
Przeglądając wcześniej różne wątki tego forum przeczytałem, że przyczyną może być olej - dolałem, problem się nie pojawiał, natomiast dzisiaj sytuacja ponowiła się w identycznych okolicznościach: podczas wyprzedzania prędkościomierz pokazał mi jakieś 140 km/h, i w tym samym momencie zapaliła się kontrolka. Po wyłączeniu silnika - kod "4".
Czy ktoś może na 100% potwierdzić, że "4" to rzeczywiście czujnik prędkości? Gdzie można znaleźć znaczenie kodów liczbowych tej kontrolki?
Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc. |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-06-06, 14:14 Engine Problem
|
|
|
Znalazłem takie coś na ten temat z tym,że jest po Angielsku. ( nie mam czasu na tłumaczenie) Jak ktoś chce to jak będę wolniejszy to mogę przetłumaczć.
CCF20110606_00000.jpg
|
|
Plik ściągnięto 389 raz(y) 115.92 KB |
|
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
sinus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 50 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 1151 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-06-06, 15:11
|
|
|
Wielkie dzięki!
Teraz mam pewność, że to nie był olej, ale rzeczywiście czujnik prędkości. Kamień spadł mi z serca
Z angielskim u mnie nie ma problemu |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-06-06, 15:32
|
|
|
sinus napisał/a: | Wielkie dzięki! |
To super ,że mogłem pomóc |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-06-06, 16:16
|
|
|
Hmmmm... a to aby na pewno dotyczy 650-tki? Bo ja na schemacie nie widzę za cholerę żadnego speed sensora, i prawdę powiedziawszy, nawet nie mam pojęcia, gdzie mógłby takowy być. |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-06-06, 16:37
|
|
|
To jest z książki "CLYMER" Yamaha V Star 1100 1999-2009. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
bandrze
Model: SYMPATYK
Dołączyła: 27 Mar 2010 Posty: 162 Skąd: nnn
|
Wysłany: 2011-06-06, 17:15
|
|
|
a jest tam błąd 5 krótkich i 8 szybkich błysków czli tzw 13? |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2011-06-06, 17:22
|
|
|
No to koledze sinusowi taka wiedza nie pomoże. |
|
|
|
|
sinus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 50 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 1151 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-06-07, 08:44
|
|
|
Arcon napisał/a: | No to koledze sinusowi taka wiedza nie pomoże. |
To fakt...
Wydaje mi się jednak, że problem oleju mogę wykluczyć. Jak wcześniej wspomniałem, po pierwszej tego typu sytuacji wziernik oleju wskazywał poziom ok. 1/3 "oczka", więc postanowiłem dolać ok. 250 ml. Wycieków nie stwierdzono, a od tamtego czasu przejechałm może 200 - 300 km, po czym identyczna sytuacja pojawiła się wczoraj.
W obu dotychczasowych przypadkach lampka zapalała się przy dość gwałtownych przyspieszeniach przy prędkościach oscylujących w okolicach 120 - 140 km/h. Dlatego też zacząłem wiązać tę sytuację z przytoczonym wcześniej kodem wady.
Cóż, wypada nadal poszukiwać przyczyny.
Czy oficjalne serwisy Yamahy dysponują katalogiem wad dla mojego modelu i rocznika? Ma ktoś takie doświadczenie? |
|
|
|
|
WADERA
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 58 Dołączyła: 04 Mar 2009 Posty: 3451 Skąd: Jankeska/Wrocław
|
|
|
|
|
DPU
Rocznik: 2004
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 96 Skąd: FREE STAR
|
Wysłany: 2011-06-07, 09:29
|
|
|
Czy wyciągałeś/wymieniałeś ostatnio aku? |
|
|
|
|
sinus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 50 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 1151 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-06-07, 09:39
|
|
|
Nie. Nic nie robiłem z akumulatorem od czasu zakupu Draga, tj. od marca br. Akumulator jest jeszcze od poprzedniego właściciela. |
|
|
|
|
DPU
Rocznik: 2004
Wiek: 45 Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 96 Skąd: FREE STAR
|
Wysłany: 2011-06-07, 10:19
|
|
|
Jak wymieniałem aku to check engine zaświecał mi się jak mocniej odkręcałem gaz - stąd moje pytanie.
Usunięcie aku na 5 minut i ponowny montaż rozwiązał problem. Niestety moje "mądrości" tobie nie pomogą |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-06-11, 12:05
|
|
|
sinus napisał/a: | Z angielskim u mnie nie ma problemu |
Zrób kolegom przysługę i daj opis po polsku |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
sinus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 50 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 1151 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-06-14, 09:22
|
|
|
Zatem podaję moje własne tłumaczenie. Przy czym zaznaczam, że nie jestem mechanikiem, dlatego jeśli jakaś podana przeze mnie nazwa jest błędna lub istnieje bardziej trafne określenie - poprawcie mnie.
Podaję rzędami wg poziomego układu tabeli:
Tabela 5 Kody wad w systemie auto-diagnozy
(nagłówki tabeli) Kod || Element || Stan (sytuacja) || Bezpieczne działanie w razie uszkodzenia
3 lub 15 || Czujnik pozycji przepustnicy || Odłączony / zwarty || Ustawia czujnik w pozycji całkowicie otwartej
3 lub 16 || Czujnik pozycji przepustnicy || Zamknięty / zacięty || Ustawia czujnik w pozycji całkowicie otwartej
4 lub 42 || Czujnik prędkości || Wadliwy puls czujnika || - - -
33 || Cewka zapłonowa nr 1 || Zwarta sonda pierwotna || Zawór elektromagnetyczny odcięcia paliwa nr 1 włączony
34 || Cewka zapłonowa nr 2 || Zwarta sonda pierwotna || Zawó elektromagnetyczny odcięcia paliwa nr 2 włączony
57 || Zawór elektromagntyczny odcięcia paliwa nr 1 || Odłączony / zwarty || - - -
58 || Zawór elektromagnetyczny odcięcia paliwa nr 2 || Odłączony / zwarty || - - -
=====
Przepraszam za dość chaotyczny układ, ale nie miałem pomysłu jak to tutaj umieścić. |
|
|
|
|
pikopako
Rocznik: 1997
Wiek: 42 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 6 Skąd: Stalówka
|
Wysłany: 2013-05-08, 12:12
|
|
|
Witam Panowie,
tak się składa że i ja mam problem z kontrolką check engine a dokładnie po sprawdzeniu tabeli kodów chodzi o czujnik położenia przepustnicy, dziwne w tym wszystkim jest to że motor jeździ normalnie, nie gaśnie ma wolne obroty. Szczerze jednak przyznam że irytuje mnie fakt samego świecenia kontrolki.
Macie może pomysł jak to rozwiązać oczywiście bez demontażu żarówki czujnika pozdrawiam |
|
|
|
|
Arcon
Model: SYMPATYK
Wiek: 55 Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 446 Skąd: WuWuzeLe
|
Wysłany: 2013-05-08, 12:46
|
|
|
Jeśli auto-diagnoza sygnalizuje problem z TPS, to zapewne tak jest. Motocykl jeździ, bo system ustawia wtedy zapłon tak, jak przy maksymalnie otwartej przepustnicy, ale nie jest to ustawienie optymalne. Sprawdź TPS - albo wypadła kostka (bądź zaśniedziała), albo trzeba wymienić czujnik. Jest to opisane w serwisówce na stronie 7-50. |
|
|
|
|
pikopako
Rocznik: 1997
Wiek: 42 Dołączył: 30 Lip 2010 Posty: 6 Skąd: Stalówka
|
Wysłany: 2013-05-08, 13:03
|
|
|
Dzięki za info, zabiorę się za to w najbliższym czasie.
[ Dodano: 2013-05-21, 07:35 ]
Witam ponownie, zdemontowałem właśnie TPS okazał się uszkodzony, próbowałem szukać na allegro ale lipa nie ma nic, może mi coś polecicie? A i jeszcze jedno pytanko czy po założeniu nowego TPS trzeba coś ustawiać lub regulować? pozdro |
|
|
|
|
michal1100
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 25 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-23, 07:53 problem z CHECK ENGINE
|
|
|
Witam Forumowiczów,
Po zimie odpaliłem swoja gwiazdę i po krótkiej przejażdżce wystąpił problem z paląca się a raczej migająca kontrolka silnika. Sprawdzałem kilka razy, na zimnym siniku wszystko jest ok pali na dotyk i równo chodzi problem zaczyna się po rozgrzaniu przejechaniu kilku kilometrów. Zaczyna migać kontrolka silnika. Dziwna sprawa bo nie świeci cały czas ale miga. Po wyłączeniu czerwonym przyciskiem lampka zapala się 12 razy. Z tego co wyczytałem na forum oznacza to kod błędu nr 12. Przez trzy dni z rzędu sprawdzałem i jest dokładnie ten sam objaw. Co to może oznaczać????. Nigdzie nie udało mi się znaleźć co oznacza kod nr 12. Zanim udam się do warsztatu chciałbym poznać Wasza opinię. Maszynka to XVS 1100 z 2004r.
Dodam jeszcze że nie zauważyłem jakiś niepokojących objawów pracy silnika
Z góry dziękuję za pomoc
Przeniosłem tutaj. Zanim zadasz pytanie, szukaj czy wcześniej ktoś już nie pytał // PSZEMAS |
Ostatnio zmieniony przez PSZEMAS 2015-02-23, 08:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Robrob
Model: RS1700
Rocznik: 2013
Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 1708 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2015-02-23, 17:07
|
|
|
pikopako napisał/a: | czy po założeniu nowego TPS trzeba coś ustawiać lub regulować | trzeba ale musisz sprawdzić w serwisówce jakie powinien mieć ustawienie, jest tam bardzo mały ruch, ale parametry zmieniają się znacząco |
_________________ Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
XI zlot YDS w Łomży w dniach 2-4 maja 2014
|
|
|
|
|
|