Drag czy VTX? |
Autor |
Wiadomość |
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-22, 12:03
|
|
|
To masz dopiero dobrze |
|
|
|
|
marecki
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 910 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-04-22, 12:15
|
|
|
Maniu_85, tak czytam twoje posty i to że wentylator jeszcze się nie włączył hmm... to dziwne jeśli jeździsz i po zatrzymaniu po krótkim czasie powinien się załączyć chyba że coś jest nie tak. |
_________________
|
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-04-22, 15:08
|
|
|
Maniu_85, Lepiej sprawdź bezpieczniki od wentylatora. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-22, 17:10
|
|
|
tak się zastanawiam czy lament jaki podnosicie jest słuszny. Puszka też ma chłodnicę, w zasadzie 99%. Zagrzać to cholerstwo do załączenia się wentylatorów to trzeba upału jak cholera i stania lub podjeżdżania w korku. Silnik w puszcze jest zamknięty w.puszce, osłonięty nierzadko od dołu. Silnik w motocyklu na wierzchu, potężne radiatory cylindrów, chłodnica niczym nie przysłonięta. Dlaczego miałby Maniu mieć coś nie tak z bezpiecznikami. Maksymalne temperatury tego miesiąca nie przekraczały jeszcze 22 st. Czy wy aby nie przesadzacie ?
[ Dodano: 2011-04-22, 17:13 ]
co będzie jak latem przygrzeje do +38 w cieniu jak ubiegłego roku ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
marecki
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 910 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-04-22, 20:55
|
|
|
Sa dwa wytłumaczenia tego tematu. Albo Maniu nie jeździ albo ma coś nie halo z wentylatorem.Te potężne radiatory w VTX to atrapa.A temperatura zewnętrzna nie ma zbyt wiele do rzeczy. Zimową porą jak przepalałem moto to wentylator tysz się załączał.
A po co lament ? a po to żeby w sezonie mógł polatać a nie myśleć co z motorem.
Amen |
_________________
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-22, 22:22
|
|
|
marecki napisał/a: | Zimową porą jak przepalałem moto to wentylator tysz się załączał |
dla mnie to dziwne zjawisko jest, ale skoro tak piszesz to wiesz. W każdym bądź razie dobrze wiedzieć, że tak ma być.
marecki napisał/a: | A po co lament |
Zapytałem tylko Cytat: | czy lament jaki podnosicie jest słuszny |
no i wynika z twojej wypowiedzi, że tak. Nie mogę spierać się, bo nie jestem i nie byłem uzytkownikiem VTX-a |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-22, 22:53
|
|
|
marecki napisał/a: | Maniu_85, tak czytam twoje posty i to że wentylator jeszcze się nie włączył hmm... to dziwne jeśli jeździsz i po zatrzymaniu po krótkim czasie powinien się załączyć chyba że coś jest nie tak. |
Dziś miałem okazje przekonać sie że działa. Po trasie około 80km gdy zatrzymałem motocykl przed garażem i gasząc go po chwili usłyszałem jakiś dźwięk, zerkam na silnik a tu wentylator sie kręci :-) Też miałem małe obawy czy napewno jest sprawny Orientujesz się może czy po zgaszeniu moto wentylator automatycznie też zostaje wyłączony? Czy może wyłączy się sam gdy ostudzi do odpowiedniej temperatury motocykl? |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-04-22, 23:19
|
|
|
Maniu_85 napisał/a: | Czy może wyłączy się sam gdy ostudzi do odpowiedniej temperatury motocykl? | w puszkach chodzi aż ostudzi to odpowiedniej temperatury. Ale najlepiej powie ci Marecki lub ktoś inny z posiadaczy |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-22, 23:59
|
|
|
Wydaje mi się że tu też tak jest a raczej powinno tak być. |
|
|
|
|
miodzik
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 44 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 718 Skąd: ST
|
Wysłany: 2011-04-23, 20:37
|
|
|
W service manual-ach przy czynnościach wymagających ciepłego silnika jest napisane, aby silnik pracował do momentu włączenia wentylatora. Na obrotach jałowych są dwa zjawiska, które powodują że silnik bardziej się grzeje niż w normalnej pracy:
- brak przepływu powietrza do chłodzenia cieczy w chłodnicy,
- niskie obroty pompy wody.
Kumpel w CBR też myślał, że wentylator jest niepotrzebny, bo nigdy się nie włączał. Raz wrócił z latania i postawił przed garażem, po czym zaczął rozmawiać przez komórkę. Maszyna pracowała z 15 minut i wywaliła płyn chłodniczy korkiem. Okazało się, że bezpiecznik wentylatora był przepalony. Tekst którym rzucił dziewczynie do słuchawki do tej pory wywołuje uśmiech na naszych twarzach "Ty ku**wo nie na spodnie" |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - Stanisław Lem
Ulica to nie tor.
|
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-23, 20:48
|
|
|
U mnie działa dzis też sie właczył przed garażem na chwile :-) |
|
|
|
|
marecki
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 59 Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 910 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2011-04-23, 20:52
|
|
|
Maniu_85, to możesz być spokojny o spodnie |
_________________
|
|
|
|
|
Maniu_85
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 340 Skąd: KONIN / TUREK
|
Wysłany: 2011-04-23, 23:50
|
|
|
Cieszy mnie to :-) |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-04-24, 06:56
|
|
|
miodzik napisał/a: | Na obrotach jałowych są dwa zjawiska, które powodują że silnik bardziej się grzeje niż w normalnej pracy:
- brak przepływu powietrza do chłodzenia cieczy w chłodnicy, |
Dlatego w każdej instrukcji do motocykla chłodzonego tylko powietrzem producent zabrania trzymania motocykla na wolnych obrotach dłużej niż kilka minut. Tylko kto to czyta ? |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
|