YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2009-01-05, 16:17
Klamka sprzęgła nie odbija do końca
Autor Wiadomość
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-01-05, 13:59   Klamka sprzęgła nie odbija do końca

Mam drobny problem. Klamka sprzęgła nie odbija mi do końca. Jet drobny luz, nie wiem ile, może milimetr ale wnerwiająco wyczuwalny. Prawie każdorazowo muszę delikatnie dopchnąć klamkę do położenia wyjściowego. Wiecie może co jest przyczyną?
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-04-07, 19:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2573
Skąd: Luzino

Wysłany: 2009-01-05, 14:04   

Hmmm, jak sobie pomyślę to mam to samo ........ przyczyny nie znam .
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
grzechu 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 949
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-01-05, 14:59   

a sprawdzaliście czy po cofnięciu klamki dżwignia sprzęgła na silniku sie jeszcze cofa ? może wystarczy linke naciągnąć chciaż wtedy będzie sprzęgło brało daleko
mnie to akurat przeszkadza wole luz niż dyskąfort
_________________
pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-01-05, 15:12   

Ja mam sprzęgło ustawione tak, że ruszam delikatnie zanim odkręcę gaz i nie chcę tego zmieniać. I wydaje mi się, że na silniku się nie cofachociaż mogę mieć problem żeby sprawdzić ponieważ przy postoju odbija mi normalnie a tylko w trakcie jazdy nie domyka.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-01-05, 18:51   

Ja przy swojej popuściłem śrubę na której lata klamka. Teraz jest oki
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-01-05, 22:51   

ten luz na klamce ma byc :) to normalne chociaz troche denerwujace, zapobiega to slizganiu sprzegla
 
 
kubsztad 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Poznań, Mikołów
Wysłany: 2011-02-13, 17:12   

Panowie, pozwolę sobie odkopać prehistoryczny temat,
problem mam zblizony jaki opisany w pierwszym poście.
Chcąc uniknąć, żeby sprzęgło rwało przy końcu odpuszczania manetki poluzowałem zarówno regulacje przy manetce jaki przy silniku. Wówczas w połowie odpuszczania manetki sprzęgło zaczeło rwać, chcę aby tak zostało, ale klamka jest obciachowo luźna.

Czy to jest ten "free play" wymieniony w serwisówkach?
Czy nie ma sprężyny odpowiadającej za samoczynne odbijanie właśnie klamki?
Czy wymiana na nową linki zniweluje problem?
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2011-02-13, 18:56   

luz klamki mozna wyregulowac ta nakretka przy klamce lub na dole przy lince, klamka nie ma wlasnej sprezynki tylko cofa ja linka.
 
 
kubsztad 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Poznań, Mikołów
Wysłany: 2011-02-27, 17:51   

odświeżę tamat raz jeszcze,

interesuje mnie czy wymiana linki pomoże w zniwelowaniu problemu?

w końcu stara z biegiem lat sie naciągneła, zwłaszcza, że to linka sprzęgła...
proszę o Wasze opinie

szacuneczek :)
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-02-27, 18:57   

wymień klamkę i linkę i po kłopocie. To nie są ogromne koszty. Łącznie 80 zł
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-02-27, 22:23   

witek1965 napisał/a:
wymień klamkę

ale po co ? co to da ?
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
A.R.T. 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 50
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 231
Skąd: Morscity
Wysłany: 2011-02-27, 22:34   

jaro napisał/a:
ale po co ? co to da ?


tak jak jaro zauważył nic to nie da, luz na klamce musi być inaczej sprzęgło będzie sie ślizgało,
gdzieś nie pamiętam dokładnie ale chyba w serwisówce napisane jest ile taki luz powinien wynosić dla klamki sprzęgła i hamulca.
_________________
Morsy

F800GS
 
 
moondek 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 4024
Skąd: Józefosław
Wysłany: 2011-02-27, 22:37   

Potwierdzam to co pisze A.R.T. - delikatny luz na klamce sprzęgła musi być! Podjedźcie do pierwszego lepszego mechanika, każdy Wam to powie.
_________________
Ukochany motocykl posłuży ci do końca życia, jeśli będziesz jeździł nim dość szybko :idea:
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 56
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3781
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-02-27, 22:44   

Ale nawet nie oto biega wymiana klamki, jako takiej niema nic wspólnego z luzem, oczywiście luz na klamce musi jakiś być. Klamka to tylko kawałek aluminium przymocowany sworzniem z nakrętką, więc niby, co ma dać wymiana tego kawałka na następny. :nie_wiem:
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
kubsztad 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 72
Skąd: Poznań, Mikołów
Wysłany: 2011-02-28, 20:03   

Panowie, zakupiłem linkę w LARSSONie,
przymierzałem na "sucho", jest jakby odrobinę krótsza, ale przymiarka odbywała sie przy skręconej kierownicy w prawo, wiec nie powinna być drastycznie krótka,
zamontuje jak mróz odpuści jeszcze bardziej i podzielę sie obserwacjami,
wierzę, że nowa linka usprawni funckjonowanie "efektywności" sprzęgła, a i klamka jak ustawi się zalecany free play (10-15mm - Service Manual rozdz.3-20) nie będzie "kłapaniem" lub samoczynnym lataniem
do kolejnego! :)

[ Dodano: 2011-03-06, 19:43 ]
Czołem, dokonałem wymiany linki.
Jest trochę krótsza, po skręceniu kierownicy w prawo jest naprężona na 99% możliwości (proszę oceńcie czy tak może zostać, czy wymienić na dłuższą?- sprzedawca mógł się pomylić).
Czy to coś pomogło (efektywność łapania sprzęgła)?
Otóż tak - pod warunkiem, że śruba przy klamce jest prawie maksymalnie wkręcona, a gwint przy skrzyni jest niewypośrodkowany, a widoczny po prawej stronie od wsporniczka.

Generalnie oceniam akcję za udaną, wnioski:
- do sklepu trzeba zabrać starą linkę, żeby uniknąć zakupu złej (nieoryginalnej) długości
- zamiennik linki nie jest przy klamce lekko załamany (metalowa otulina)
- w nowej lince brakuje drugiej nakrętki na gwintowanej końcówce przy skrzyni (nie wyrzucajcie nakrętek ze starej)
- po kilkunastu latach (w przypadku mojego motóra to już 13) linka metalowa miała prawo się już wyciągnąć - co na dzień dzisiejszy byłem w stanie stwierdzić po prawie całkowicie wykręconej śrubie przy manetce i wypośrodkowanej lub wykręconej na lewo "śrubie" przelotowej

szacun
 
 
FhissT 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 283
Skąd: podlasie
Wysłany: 2011-04-06, 22:26   

w moim sprzecie jest sytuacja podobna, sprzęgło łapie na samym końcu, troche to denerwujące bo nie pozwala wyczuć tego najlepszego momentu ślizgu sprzęgła do ruszenia...
jak ją puszczę całkowicie to mam luz jakieś 2-3 mm wiec zdecydowanie za mało. to jest ten luz gdzie linka nie ciągnie, a klamka, jak to ujął jeden z kolegów wisi bezwładnie, czy poluzowanie linki przemieści mi moment łapania sprzęgła bardziej w środek ruchu klamki?
zauważyłem że sprzęgło lubi mi się ślizgać, być może to wina złej regulacji klamki i linki.... sam nie wiem.
 
 
marek-stom 


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 218
Skąd: krakow
Wysłany: 2011-04-06, 22:43   

Dokręć śrube lekko przy klamce wtedy poluzujesz linke.Następnie poluzuj śruby przy silniku i odkręć obydwie w odwrotne strony. Przytrzymaj LEKKO dociskając element z linką i sprężyną ręką a wtedy otrzymasz moment docisku sprzęgła. Dokręć te dwie nakrętki. Zapal sprzet i reguluj przy klamce linką żeby miała lekki luz jak napisane powyżej .
_________________
V STAR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group