Prawo jazdy kat. A od 24 lat |
Autor |
Wiadomość |
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-11, 01:22
|
|
|
fazzi napisał/a: | no ja tak wlasnie slyszalem ze geriavici to ci ktorzy juz musza lykac takie specyfiki zeby rano sciagnac nogi z lozka |
dobre
a swoją drogą stworzyłeś superaśny nowy wyrazik. Geriatryczny-starczy i witalizm-żywotny. czyli żywotny staruszek. Oby każdy z nas takim został, czego sobie i wam życzę |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-17, 21:54 Rewolucja w prawie jazdy!
|
|
|
Właśnie przeczytałem na interii:
Cytat: | Dla początkujących motocyklistów zostanie wprowadzona nowa kategoria - prawo jazdy A2, uprawniające do prowadzenia motocykli z silnikami o mocy do 35 kW. Aby prowadzić motocykle, młody kierowca będzie musiał najpierw zdobyć prawo jazdy na małe motocykle - A1 (w wieku 16 lat) lub A2 (jeśli skończy 18 lat). Po następnych dwóch latach będzie się mógł ubiegać odpowiednio o prawo jazdy kat. A2 lub A. Granicę minimalnego wieku niezbędnego do uzyskania prawa jazdy kat. A podniesiono z 18 do 24 lat. |
żródło: tutaj.
uff. opatrzność mnie tknęła, by zrobić prawko w zeszłym roku.
[ Komentarz dodany przez: Ziółek: 2010-12-17, 22:51 ]
Nie dubluj tematów... wałkowane to jest już od wielu miesięcy. Po scalam tematy trochę. |
Ostatnio zmieniony przez Ziółek 2010-12-17, 23:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2010-12-22, 14:41
|
|
|
yokozuma - jeśli dobrze rozumiem nowe przepisy to bez względu: czy robiłeś rok temu czy chciałbyś zrobić teraz, nie miałbyś z tym problemów - przepisy dotyczą ludzi poniżej 24. Po 24 roku życia od razu możesz robić A. |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-23, 14:31
|
|
|
no tak, tyle, że przez pierwsze dwa lata musiałbym jeździć z prawkiem A2 więc dragstar odpada |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2010-12-23, 17:26
|
|
|
Xavier, Ja rozumiem te nowe przepisy w ten sposób że nie można zrobić od razu kategorii A. Najpierw przez dwa lata trzeba mieć kategorię niższą. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-12-23, 18:44
|
|
|
yokozuna napisał/a: | no tak, tyle, że przez pierwsze dwa lata musiałbym jeździć z prawkiem A2 więc dragstar odpada |
a czytałeś projekt zmian ?
Cytat: | Dla początkujących motocyklistów zostanie wprowadzona nowa kategoria - prawo jazdy A2, uprawniające do prowadzenia motocykli z silnikami o mocy do 35 kW. |
650 to tyż drag star
Cytat: | Aby prowadzić motocykle, młody kierowca będzie musiał najpierw zdobyć prawo jazdy na małe motocykle - A1 (w wieku 16 lat) lub A2 (jeśli skończy 18 lat). Po następnych dwóch latach będzie się mógł ubiegać odpowiednio o prawo jazdy kat. A2 lub A. Granicę minimalnego wieku niezbędnego do uzyskania prawa jazdy kat. A podniesiono z 18 do 24 lat. |
yokozuna, ty masz trochę chyba więcej jak 24 lata.
Cytat: | Xavier, Ja rozumiem te nowe przepisy w ten sposób że nie można zrobić od razu kategorii A |
No wyraźnie tego nie napisali, ale interpretując powyższy tekst ja rozumuje , że po ukończeniu 24-ch lat można od razu robić kat. A |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-24, 23:11
|
|
|
Cytat: | 650 to tyż drag star |
święta racja - mea culpa (nie wspominając 125) i spełnia limit.
Po prostu projekt ustawy (choć przyznaję się, że oryginału nie chciało mi się czytać, a opieram się tylko na relacjach dziennikarzy) wywarł na mnie takie wrażenie, że na chwilę straciłem zimną krew. |
|
|
|
|
Xavier
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 831 Skąd: JANKES-ANDRYCHÓW
|
Wysłany: 2010-12-27, 10:57
|
|
|
@Ziółek:
Cytat: | Projekt zakłada również, że dopiero w wieku 24 lat będzie można zdać na kategorię A (motocykl). Aby uzyskać takie uprawnienie szybciej, trzeba będzie mieć wcześniej kategorię A2 na mniejsze motocykle przez dwa lata.
Minimalny wiek wymagany do kierowania pojazdami:
10 lat - dla roweru,
14 lat - dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorią AM,
15 lat - dla pojazdu zaprzęgowego,
16 lat - dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorią A1, B1 i T,
17 lat - dla roweru wieloosobowego lub przewożącego inną osobę,
18 lat - dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorią A2, B, B+E, C1 i C1+E,
20 lat - dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorią A, jeżeli osoba od co najmniej 2 lat posiada prawo jazdy kategorią A2,
21 lat - dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorią C, C+E, D1 i D1+E,
21 lat - dla tramwaju,
24 lata - dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorią: a) A - jeżeli osoba nie posiadała przez co najmniej 2 lata prawa jazdy kategorii A2, b) D i D+E. |
źródło: Gazeta Prawna
http://prawo.gazetaprawna...m_nadzorem.html
Więc ciągle rozumiem to tak, że mając 24 lata robię sobie A bez względu na to czy jedynym wcześniejszym jednośladem był rower, a jesli chciałbym wcześniej to muszę mieć przynajmniej od 2 lat A2. |
_________________ W rytmie V2 przejechane już:
Yamaha XVS 1100 - 28 545 km (2016: 6743 km | 2015: 4013 km | 2014: 10 962 km | 2013: 6827 km)
Yamaha XVS 650 - 44 893 km (2012: 12 330 km | 2011: 15 543 km | 2010: 17 020 km)
Stan na koniec 2016: 23 141 m |
|
|
|
|
yokozuna
Model: SYMPATYK
Wiek: 43 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 800 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-01-04, 00:33
|
|
|
No i wszystko jasne. Dzięki za info.
... nadal mam jednak negatywne nastawienie do wspomnianej ustawy, choć nie jest tak uciążliwa jak myślałem.
Jak mniemam ustawa ma poprawić bezpieczeństwo na drodze, jednak nic nie zastąpi rozumu, a idioci niech wymierają - jest nawet stosowna za to nagroda: Darwina
Poza tym dotychczas z tym bezpieczeństwem nie było chyba aż tak tragicznie? |
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-01-04, 09:46
|
|
|
Rozmawiałem z właścicielem szkoły jazdy który dość długo funkcjonuje na rynku i stwierdził, że może i właściwe by było dzielić kategorie i pojemności ale lobby word-ów podobno nie chcą się zgodzić na rozbudowę swojej floty. dlatego też pozostanie taki przepis jak powyżej pisze Xawier a egzaminy będą odbywały się na dostępnym sprzęcie. Czytałem wcześniej też o ustwie zmuszającej do zakupu przez word-y sprzętu... to tak jak z egzaminowaniem na kat D. osrodki mogą sobie wynająć autobus spełniający warunki ale nikomu się to nie opłaca. szkoła jazdy na cały dzień traci możliwość nauki takim pojazdem a word-y mało płacą. z tego co wiem to nikt nie posiada na stałe autobusu do egzaminowania więc pewnie z innymi pojazdami jak weszłaby ustawa o ezaminowaniu na danym typie,mocy, pojemności itp mogłoby być podobnie. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-01-04, 19:03
|
|
|
winiar napisał/a: | z tego co wiem to nikt nie posiada na stałe autobusu do egzaminowania |
W Warszawie od niedawna maja Autosana Lider. Wreszcie sie "dorobili", ale do tej pory faktycznie nie bylo.
Widze teraz, ze i "ciezsze" kategorie beda tez mialy podniesiony wiek.
Mysle, ze to wyjdzie tak samo jak z kwalifikacja zawodowa dla kierowcow. Mialo to podniesc bezpieczenstwo na drogach. A tylko bije po kieszeniach ludzi. Nie wiem jak 260 godzin siedzenia na wykladach ma wplynac na umiejetnosc prowadzenia pojazdu. Moze gdyby to byl;o 260 godzin jazdy w posizgach, w gorach etc. to by cos z tego bylo, a tak to...
Wydaje mi sie, ze tak samo bedzie z motocyklami. Podniesienie wieku spowoduje tylko wieksze nerwy wsrod przyszlych motocyklistow (tych ktorzy chcieliby miec uprawnienia) albo spowoduje wieksza ilosc jezdzacych bez prawa jazdy (to ci ktorym to obojetne). Jak zwykle wszystko nie tak... |
_________________ vaya con Dios...
|
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-04, 19:20
|
|
|
sq5naz napisał/a: | Jak zwykle wszystko nie tak... |
w Anglii i nie tylko jest od mocy i jakoś to działa. W puszkach jest jednolicie, ale nie pozwoliłbym zasiąść za kółkiem jakiegoś monstrum w silnikiem o mocy powiedzmy 500KM swojemu dziecku, które właśnie otrzymało prawo jazdy.
A czy Ty sq5naz, pozwoliłbyś świeżo po kursie, swojemu synowi zasiąśc za kierownicą Hayabusy lub R1 ? |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-01-04, 20:55
|
|
|
Cytat: | W Warszawie od niedawna maja Autosana Lider. Wreszcie sie "dorobili", ale do tej pory faktycznie nie bylo. |
A to nie wiedziałem. To naprawdę jakieś świeże...
Cytat: | Mysle, ze to wyjdzie tak samo jak z kwalifikacja zawodowa dla kierowcow. Mialo to podniesc bezpieczenstwo na drogach. A tylko bije po kieszeniach ludzi. Nie wiem jak 260 godzin siedzenia na wykladach ma wplynac na umiejetnosc prowadzenia pojazdu. Moze gdyby to byl;o 260 godzin jazdy w posizgach, w gorach etc. to by cos z tego bylo, a tak to... |
I z tym się zgadzam w 100%. Sam przechodziałem czas jakiś temu i w całych zajeciach najlepsze jest 8 godz płyty poślizgowej. To coś daje. Warto by było umieścić takie zajęcia dla wszystkich i we wszystkich kat. prawa jazdy.
[ Dodano: 2011-01-04, 20:57 ]
przepraszam miało być cytowanie wypowiedzi sq5naz a się zrobiła kopia
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-01-05, 14:42 ]
uzupełniłem o znaczniki cytowania |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
Ostatnio zmieniony przez krotom 2011-01-05, 14:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-01-05, 00:02
|
|
|
Wychodze z zalozenia ze na R1 tez da sie jezdzic z takimi predkosciami jak na DS 650. Wydaje mi sie ze ograniczanie wieku to jedno, ale tez trzeba tego mlodego kierowce nauczyc ze jak jest manetka czy pedal gazu to nie musi byc zawsze i wszedzie odkrecona (wcisniety) do konca, bo to niebezpieczne, nieekonomiczne itd.
Wydaje mi sie ze w sytuacjach zagrozenia czlowiek odruchowo sie broni. Gdy jest w niebezpieczenstwie probuje ratowac swoje zycie. Np. zaslania sie rekami i zamyka oczy gdy jakis przedmiot zostaje rzucony w strone jego glowy. Wiec normalne powinno byc tez ze mlody kierowca (i nie tylko mlody) nie mknie ponad 200 km/h po miejskich ulicach... Czemu tak nie jest? Nie wiem.
Poza tym ciezko jest okreslic wiek, w ktorym ten gowniarz staje sie juz odpowiedzialnym i powaznym czlowiekiem. Dla jednego bedzie to x lat, a dla drugiego x + 20 lat, a dla trzeciego nigdy i przyglupi bedzie do smierci.
PS. za kopiowanie sie nie obrazam. Mozna kopiowac i cytowac do woli |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-05, 00:11
|
|
|
Cytat: |
Wychodze z zalozenia ze na R1 tez da sie jezdzic z takimi predkosciami jak na DS 650 |
Powiem uczciwie, że bałbym sie usiąść na tej maszynie mimo, że mam swoje lata i odrobinę rozsądku, ale zero doświadczenia z taką mocą, która wyzwala się po lekkim przeciągnięciu manetki w ułamku sekundy.
Jasne, że tak można, ale do tego trzeba doświadczenia, żeby opanować taką maszynę. Lekkie przegięcie manetki i maszyna kładzie się na kolesiu. Ktoś z naszych prawodawców wpadł na pomysł, że doświadczenie przychodzi z wiekiem i ustanowił tekie a nie inne przepisy i nic na to nie poradzimy. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
sq5naz
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2004
Dołączył: 18 Lip 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: 2011-01-05, 00:17
|
|
|
Rozsadek teoretycznie powinien przyjsc z wiekiem, chociaz bywa roznie. A doswiadczenie to raczej z iloscia wyjezdzonych kilometrow. 25-latek ktory duzo jezdzil moze miec przeciez wieksze pojecie niz 60-latek ktory od dwoch tygodni ma motocykl czy samochod.
Problem w tym, ze jezeli zaczniemy windowac wiek, ograniczac moc, predkosc i inne rzeczy to ucierpia na tym ludzie ktorzy przykladowo chca kupic DS 1100 ale nie maja 24 lat. A wszystko z tego tytulu, ze ustawodawca uznal ze sa niebezpieczni dla otoczenia i musza jeszcze poczekac.
A organy odpowiedzialne za egzekwowanie przepisow i tak nie wylapia nawet drobnego ulamka tych ktorzy beda na poteznych i szybkich maszynach smigac bez prawa jazdy.
Nie twierdze ze pomysl z podniesieniem wieku jest w calosci zly, tylko OBAWIAM SIE, ze ucierpia na tym najbardziej chcacy przestrzegac prawa. |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-01-05, 00:22
|
|
|
trochę racji w tym jest. Pułap mocy powinien być ciut wyższy, zwłaszcza, że chopery i cruisery generują małą moc z dużych pojemności, a rzędówki z 600 cm wyduszają 100 kucy bez problemu |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
koks79
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2005
Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 832 Skąd: GŁ-Grupa Łódzka
|
Wysłany: 2011-01-05, 06:05
|
|
|
w r1 nie ma manetki gazu tylko potencjometr mocy silnika, nawet doświadczony kierowca na wyboistej drodze może postawić na kapcia jak mu ręka zadrży a porównywanie jazdy na ds650 i r1 (jeździłem na obu) jest jak porównywanie bolidu F1 do SUV-a - oczywiście da się jechać podobnie... ja uważam, że nie powinno być dostępu swobodnego do motocykli każdej mocy, prędkości... podobnie w autach, jak ktoś zdał prawko nie powinien mieć prawa do pojazdu dowolnej mocy bo On tylko zdał prawo jazdy - to znaczy że zdał egzamin, a uczyć to się dopiero zaczyna i jak przejedzie 100 tys km to wtedy może powiedzieć - coś umiem... Mało to "miszczów" zabija albo okalecza w wypadkach? Tatuś ma kasę to kupi a żeby się tak na kurs bezpiecznej jazdy wybrać albo na tor do poznania... |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=fJ9rUzIMcZQ
|
|
|
|
|
winiar
Model: MS1900
Rocznik: 2006
Wiek: 47 Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 1363 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 2011-01-05, 09:00
|
|
|
i tu się zgadzam w 100%! doświadczenie a tym samym rozum co dla wielu zdobywa się z ilością przejechanych kilometrów a nie tylko ocenia czy ktoś zdał egzamin czy nie. z drugiej strony jak słyszę, że są tacy co po 5-10 razy zdają egzamin to tez bym się przyjżał czy napewno wszystko jest ok. nie wiem co sądzicie ale egzaminy - na różnych kategoriach motocykli, jazdy doszkalające jak w kat B (ma być) i egzaminatorzy oceniający (jeżdzący czynie na motocyklu) a nie tacy którzy ma tylko uprawnienia do ezaminowania na kat A. |
_________________ winiar dobre pomysły, dobry smak ... a lepsze motocykle ... to miłość ...
XV 1900 Roadliner S |
|
|
|
|
Ziółek
Model: DS 125
Rocznik: 1997
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 1425 Skąd: 4 planeta
|
Wysłany: 2011-01-05, 17:15
|
|
|
koks79 napisał/a: | ... podobnie w autach, jak ktoś zdał prawko nie powinien mieć prawa do pojazdu dowolnej mocy bo On tylko zdał prawo jazdy - to znaczy że zdał egzamin, a uczyć to się dopiero zaczyna i jak przejedzie 100 tys km to wtedy może powiedzieć - coś umiem... |
Generalnie rozumiem co masz na myśli ale... no własnie to ale. Nie zgadzam się z tym aby aprobować to że człowiek po egzaminie dopiero zacznie się uczyć jeździć. To jest przekleństwo naszego systemu szkolenia kierowców. Szkolimy słabo stąd te 5-10 razy oblewane egzaminy.
Kierowca po zdanym egzaminie musi umieć jeździć bezpiecznie Nie może dopiero zaczynać się uczyć. Owszem będzie nabierał doświadczenia i pewności ale jeździć (w każdych warunkach) umieć musi.
Chodzi mi o to minimum umiejętności z jakimi powinien wyjść kierowca ze szkoły jazdy. Za mało i za ogólnikowo uczą szkoły jazdy. Przepisy o szkoleniu powinny być zaostrzone.
Co do mocy to popieram. Nie od razu rakieta dla gorącej głowy. Bo poleci nią w czarną dziurę i jeszcze kogoś ze sobą zbierze. |
_________________ "Mówimy sobie na Ty. Nie ma między nami jakichś zadrażnień. Czujemy się fantastycznie w naszej grupie." |
|
|
|
|
|