YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czyszczenie baku w środku
Autor Wiadomość
hrabia 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-23, 18:54   

Zamin dłubanie w mojej Starce zupełnie mnie pochłonie, mam jeszcze jedno pytanie. Myślę o dołożeniu dodatkowego filtra paliwa zaraz za bakiem. Nigdy nie wiadomo czy to czyszczenie da efekt 100%-towy, dlatego chce się w ten sposób dodatkowo zabezpieczyć. Myślałem o jakimś filterku "rozbieralnym", których pełno na allegro w cenie około 25-35 PLN. Z racji, że do tej pory rozbierałem tylko moją żonę (tudzież takie tam inne - ale lepiej, żeby się wspomniana na początku o tym nie dowiedziała ;-) ) nie mam zielonego pojęcia jaki filterek bedzie odpowiedni. Mają oznaczenia np. 8mm albo 6.5 mm (np. tu: http://www.moto-akcesoria...m-8mm,p,16244), no i do tego przewody (może ten: http://www.moto-akcesoria...11-mm,p,19399). Czy też muszą być o rozmiarze takim samym jak filtr? A czy takie zaciski (http://www.moto-akcesoria.pl/metalowe-zaciski-do-przewodow-7-11mm,p,19411) nadadzą się do "połączenia" tego wszystkiego "do kupy"?
_________________
hrabia
happy VStar 650 Classic owner
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14539
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2010-11-23, 19:44   

te 8 mm, czy 6,5 mm to oczywiście średnica króćców przyłączeniowych , więc jakiej średnicy masz węże taki filtr kupujesz.
hrabia napisał/a:
no i do tego przewody (może ten: http://www.moto-akcesoria...11-mm,p,19399). Czy też muszą być o rozmiarze takim samym jak filtr?
Powiedz, że żartujesz sobie teraz? No a jak myślisz, czy przewód o średnicy wewnętrznej fi 8 nada się do filtra o średnicy króćców fi 6,5 mm, albo odwrotnie ?

Wszystko co podałeś się nadaje w 101%
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
hrabia 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 51
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-23, 21:13   

witek1965 napisał/a:
te 8 mm, czy 6,5 mm to oczywiście średnica króćców przyłączeniowych , więc jakiej średnicy masz węże taki filtr kupujesz.


A jakie są standardowo w Dragach przy kraniku? Na oko wydaje mi się, że właśnie 8mm powinno podejść. Ale jak ogólnie wiadomo, na oko to chłop w szpitalu umarł...

witek1965 napisał/a:
Powiedz, że żartujesz sobie teraz? No a jak myślisz, czy przewód o średnicy wewnętrznej fi 8 nada się do filtra o średnicy króćców fi 6,5 mm, albo odwrotnie ?


Hmmm... ja wiem czy żartuję? Moje umiejętności, jak już wspominałem, są bardzo ograniczone. Poza tym wyznaję zasadę "jak się popieści to się zmieści". ;-) Niekoniecznie musi się ona w tym przypadku sprawdzić. Dlatego pytam.

witek1965 napisał/a:
Wszystko co podałeś się nadaje w 101%


Wielkie dzięki. To chyba moje ostatnie pytanie w tej kwestii. Mam już niemalże cały "sprzęt" niezbędny do czyszczenia baku. Jeśli ktoś będzie zainteresowany - zdam relację i zaprezentuję wyniki moich poczynań.
_________________
hrabia
happy VStar 650 Classic owner
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 45
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2010-11-23, 23:47   

hrabia napisał/a:
Mam już niemalże cały "sprzęt" niezbędny do czyszczenia baku. Jeśli ktoś będzie zainteresowany - zdam relację i zaprezentuję wyniki moich poczynań.

Proszę Cię o sfotografowanie tego przedsięwzięcia przyda się na przyszłość komuś.
_________________
Dawid Z.
 
 
krzycho_r 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 50
Skąd: Kolno
Wysłany: 2011-08-23, 22:01   

zbymus napisał/a:
Mnie od pewnego czasu dopada czyszczenie zbiorników paliwa - różnych mniej lub bardziej zardzewiałych.
Bardzo skuteczną metodą jest czyszczenie zbiornika potłuczonym szkłem.
Np. potłuc ze dwie butelki po piwie wsypać do środka i zaczynamy.

komboj zapewne wiesz jaki to jest ruch posuwisto - zwrotny,wiec takim ruchem poruszaj zbiornikiem dodając do tego ruch obrotowy.


Witam

Zbymuś drobno potłuczone szkło musi być drobno potłuczone. Najlepiej takie do szkiełkowania. Kiedyś twierdziłem , że szkło jest dobre , dzisiaj uważam , że się nie nadaje.
Lepiej jest użyć żwirku(suchy musi być) .
Ja czyszczę około 30 min.:
http://dzikijunak.org/gal...biornik_001.jpg
Trzy ustawienia po 10 min każde. Blaszka w środku jest jak nowa.
I tu zaczynają się schody.
Jeśli wyczyściliśmy zbiornik i nie mamy zamiaru go teraz pomalować , to lepiej było go nie czyścić. Dlaczego ? Bo teraz korozja szybciej postępuje.Wszystkie zbiorniki są zabezpieczane antykorozyjnie od wewnątrz, nawet te produkowane w głębokim PRL'u również były.
Do malowania polecam farbkę z rodziny Epitan producent OLIVA - tania nie jest , ale skuteczna.
Sprawdziłem i polecam.
_________________
Junaczysko znów furcy aż miło:)
Pozdrawiam Krzycho_R
http://dzikijunak.org/gallery/KrzychoR
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group