| Przesunięty przez: pyra 2015-06-01, 20:39
 | wyjący piąty bieg | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sasza   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 53
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 81
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-10-18, 13:43   wyjący piąty bieg |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Kolegów! 
 Czy ktoś z Was spotkał się w DS 650 z głośną pracą skrzyni na piątym biegu? Na pozostałych biegach wszystko OK, normalna praca, a na 5-ce wyje tak że słychać i z pozycji prowadzącego i z moto jadącego obok. Podejrzenia są co do zębatki, bo chyba gdyby to były łożyska na wałku to chyba na innych biegach też by wyło? Ktoś się może orientuje ile może kosztować zębatka? I czy wymienia się tylko jedną czy parę współpracującą?
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Anula 2016-12-01, 23:07, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-10-18, 13:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | tego chyba nie da sie okreslic bez rozebrania i okreslenia uszkodzenia |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | sasza   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Wiek: 53
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 81
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-10-18, 13:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po rozebraniu widać "na oko" że zębatka jest zjechana? 
 Pytam, bo mam doświadczenia z naprawą dyfra, gdzie trzeba wykonać dystansowanie przekładni i inne czary...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | 1janbo   
  
  
 Model: XV 1700 Warrior
 Rocznik: 2002
 Wiek: 3
 Dołączył: 24 Sty 2009
 Posty: 4947
 Skąd: Poznań, moje Miasto.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-10-18, 17:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | sasza, póki jeszcze jest sucho - podjedź do Maćka , a dowiesz się wszystkiego o swoim moto. |  
				| _________________ 
 
 
 
 Siczka, cyt: "(...) Biorę z życia to co jest najlepsze, Piję wino i laski pieprzę, Głębsze myśli trzymam na uwięzi, Tak niejako życie chciałbym spędzić, Sram na pracę, marną płacę, mam je gdzieś (...)".
 
 ___________________
 WOLNOŚĆ!!!
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pandzioch2003   
  
  
 Rocznik: 2002
 Wiek: 43
 Dołączył: 06 Mar 2009
 Posty: 198
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-10-26, 19:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | sasza,  jaki masz przebieg? Ja mialem 650 z 1998roku i zaczelo mi wyc na 5-tce przy ok.30tys. Jak sprzedawalem mial 54tys i nic sie wiecej nie dzialo, a co wiecej nadal jezdzi na slasku i ma juz ok 65tys i nadal tylko wyje. A spowodowane jest to wada materialowoa kola piatego biegu w poczatkowych latch produkcji 650. Zeby sie pozbyc trzeba wymieniec kolo piatego biegu, ale jest to pracochlonne i kosztowne ( wyjecie silnika, rozebranie, zalozenie nowego kolo i komplwtu uszczelek, olej plus filtr) Mysle ze w samych czesciach to bedzie ok 500zł, a robocizna to juz nie wiem. |  
				| _________________ Współtowarzysze
 ISRA 31256
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrzej11   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 03 Gru 2009
 Posty: 169
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-11-06, 23:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poszła tuleja 5 biegu. XVS 650 i XV535 mają koło 5 biegu umieszczone głęboko w szkrzyni biegów i przy jednorazowych przebiegach rzędu 200-300 km występuje słabe smarowanie tuleji 5 biegu. Do 650 powinno się wlewać około 100-150 ml oleju więcej niż podaje instrukcja (okienko kontrolne zalane prawie na maksimum). Temat ten był poruszany na forum virago. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzych1200   
  
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 17 Sty 2010
 Posty: 53
 Skąd: .........
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-11-07, 00:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sorry,ale co to oznacza "osadzony głęboko w skrzyni biegów" ? Chodzi ci o smarowanie elementów w skrzyni trudno dostępnych ,niewidocznych ? Konstruktorzy chyba nad tym pracowali metoda prób i błędów.Jeżeli faktycznie nie docierałby olej do wszystkich miejsc w skrzyni biegów ,to podejrzewam że taki sygnał ze strony użytkowników  pojawił by się w już pierwszych latach po  produkcji tego modelu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Andrzej11   
  
  
 Model: DS 650 Classic
 Rocznik: 1998
 Dołączył: 03 Gru 2009
 Posty: 169
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-11-07, 17:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koło 5 biegu ma słabsze smarowanie ( może jest zamontowane na najwyższym wałku w skrzyni i bliżej osi silnika, może tylko cześć koła jest zanurzona w oleju, dokładnie nie pamiętam całego postu z forum virago). Co konstruktorzy zrobili z felernym sprzęgłem rozrusznika w Virago 1100, wstawili je do xvs 1100, a dobrze wiedzieli że lubi się często posypać (koszt ok. 2500-3000 zł). Ja za radą osób "siedzących w temacie" wlewam do silnika profilaktycznie 100-150 ml oleju więcej.Wyższy poziom oleju ma polepszyć smarowanie "5 biegu". |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | fazzi   
  
  
 Rocznik: 2008
 Wiek: 57
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 2691
 Skąd: Jankes
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2010-11-07, 21:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | w serwisie rowniez zalewaja cale oczko i trzeba przechylic maszyne aby zobaczyc granice oleju wiec widac z tego ze ten sprzet lubi wysoki poziom oleju. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | niezywy   
  
  
 Rocznik: 2001
 Wiek: 45
 Dołączył: 13 Maj 2013
 Posty: 6
 Skąd: Slupsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-20, 09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sasza, rozwiązałeś swój problem? Robiłeś co z tym 5 biegiem? Znalazłeś przyczynę? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wiedzmin   
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 25 Cze 2013
 Posty: 66
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 12:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Andrzej co Ty za pierdoły piszesz w skrzyni biegow dla Twojej wiadomości oprócz smarowania zanurzeniowego jest smarowanie rozbryzgowe olej napieprza po całej skrzyni. Więc raczej nie ma możliwości żeby stało się tak jak piszesz. Skrzynia z kołami przesuwnymi jest na tyle delikatna ze każde zle operowanie sprzeglem moze ja latwo zniszczyc. Proponuje rozebrac silnik. Bardziej prawdopodobne jest tu uszkodzenie mechaniczne. Olej leje sie do max gornej granicy wieksza ilosc oleju moze tez skrzynie zniszczyc. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 13:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | to ciekawe jakim cudem u mnie zatarła się zębatka V biegu i wyła jak stara pralka frania. Mechanik stwierdził jednoznacznie, że to efekt niesmarowania zębatki. Po wymianie skrzyni też kazał dolewać 100 ml więcej niż instrukcja przewiduje. 	  | wiedzmin napisał/a: |  	  | w skrzyni biegow dla Twojej wiadomości oprócz smarowania zanurzeniowego jest smarowanie rozbryzgowe olej napieprza po całej skrzyni. Więc raczej nie ma możliwości żeby stało się tak jak piszesz | 
 |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | duoma   
  
  
 Model: DS 650 Custom
 Rocznik: 1998
 Wiek: 49
 Dołączył: 05 Sie 2011
 Posty: 901
 Skąd: Legionowo
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 13:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | JA mam coś podobnego ale na 3 biegu i faktycznie przy wysokim stanie oleju jest jakby ciszej. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wiedzmin   
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 25 Cze 2013
 Posty: 66
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale ktora sie zatarla? bo za 5 bieg odpowiadaja dwa kola zebate sa po prostu razem sprzęgane. Która to zębatka stała czy przesuwna? Jak masz tą zębatke to pokaż. Zatarcie na zębach czy gdzie? i jeszcze gdzie jest ta magiczna tuleja 5 biegu? Bo ja jej nie widze i nawet jesli by byla to jak ma sie zatrzeć skoro wałek jest na wielowpuście i koło obraca się z wałkiem? Chyba mylicie skrzynie z zazębieniem stałym i skrzynie z zazębianiem przesuwnym. DS ma przesuwna skrzynie z wodzikami i bebnem wybieraka. Po prostu jak wyje skrzynia to albo robia to lozyska albo ktores kolo zebate jest uszkodzone. Zatrzeć to sie raczej nie ma jak no chyba że wyciek oleju jest. Podejrzewam nieumiejetna zmiane biegow i tyle. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 20:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiedzmin, ja się na tym nie znam, jakbym się znał to naprawiłbym to sobie sam. Rzurzniło jak cholera więc pojechałem do mechanika (nie byle kogo-gwarantuję), gość się przejechał i powiedział, że moto musi zostać, bo już mnie nim do domu nie puści. Stwierdził, że jak zębatka się posypie to gleba murowana. Najpierw przypuszczał, że da się to zrobić bez wyciągania silnika (podobno jest jakaś część w skrzyni, którą można wymienić gdzieś z boku), ale niestety trzeba było wywalać silnik. Zdjęcia pewnie gdzieś mam, może znajdę. Dodam, że te rzurznienie wyszło po wymianie głośnych wydechów na oryginalne.
 
 
 teraz wiem dlaczego serwis Yamahay na pytanie ile kosztuje zębatka V biegu podał mi dwie ceny i powiedział, że muszę kupić obie. 	  | wiedzmin napisał/a: |  	  | bo za 5 bieg odpowiadaja dwa kola zebate | 
 |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burza   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Wiek: 51
 Dołączył: 07 Lip 2011
 Posty: 6695
 Skąd: GŁ Koluszki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | PSZEMAS napisał/a: |  	  | Dodam, że te rzurznienie wyszło po wymianie głośnych wydechów na oryginalne. | 
 PSZEMAS, a co zrobiłeś z poprzednimi rurami ? ? ?
 może gdzieś Ci tam zalegają niepotrzebnie ?
   |  
				| _________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star   - diabeł
 każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 20:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Oba komplety poszły z motocyklem. |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | burza   
  
  
 Model: RS1700
 Rocznik: 2006
 Wiek: 51
 Dołączył: 07 Lip 2011
 Posty: 6695
 Skąd: GŁ Koluszki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 20:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | eeee... myślałem, że w RS-ie wymieniałeś   |  
				| _________________ RS 1700 SILVERADO Midnight Star   - diabeł
 każdy kij ma dwa końce, tylko proca ma trzy...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wiedzmin   
  
 Model: SYMPATYK
 Dołączył: 25 Cze 2013
 Posty: 66
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 21:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pszemas, no tak bo na walku glownym masz zebatke i na walku posrednim masz zebatke. przeniesienie napedu w skrzyni odbywa sie przez sprzeglo ---> zebatka na walku glownym ---> zebatka na walku posrednim ---> walek zdawczy i zebatka zdawcza a potem lancuch lub wał i kolo. Kola na walku posrednim sa sprzegane z kolami na walku glownym. Dlatego kazdemu biegowi odpowiadaja dwie sprzegajace sie ze soba zebatki. zebatka na walku zdawczym jest zawsze ta sama i stale sprzegnieta z walkiem posrednim. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PSZEMAS   
  
  
 Model: SYMPATYK
 Rocznik: 2018
 Wiek: 47
 Dołączył: 10 Lut 2011
 Posty: 5075
 Skąd: Kurzętnik / NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2013-07-22, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | wiedzmin pięknie mi to opisałeś, ale pojmę dopiero jak się spotkamy w odpowiednich warunkach  i jeszcze raz mi to wyklarujesz   |  
				| _________________ --> Yamaha Virago XV 535
 --> Yamaha Drag Star XVS 650
 --> Yamaha Road Star XV 1700
 --> Yamaha FZ6-N
 --> Yamaha Tracer 900
 -->
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |