YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Pętla Indukcyjna
Autor Wiadomość
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2573
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-01-04, 18:24   Pętla Indukcyjna

Tak sobie pomyślałem że skonfrontuję z Wami moje wrażenia na temat pętli indukcyjej przed światłami a wykrywanie przez nią motocykla.Jak pewnie wszyscy wiedzą większość świateł na trasach przelotowych sterowana (wspomagana) jest przy pomocy pętli indukcyjnej.Dotyczy to głównie zjazdów z tych tras.Jak skręcamy,zapala zielone (lewoskręt)jak jedziemy prosto to w sumie jest ona niepotrzebna.Jednak jak chcemy zjechać z trasy ( załóżmy w lewo ) zjeżdżamy na pas zjazdowy i tu jadąc motocyklem mamy (przynajmniej u mnie) problem.Mianowicie jeżeli stoję sam na pasie zjazdowym pętla mnie nie wykrywa.Parę razy poprostu pojechałem w lewo na czerwonym.Ale kiedyś późnym wieczorem a w zasadzie nocą chciałem już jechać na czerwonym a tu z boku miśki sobie stoją i obserwują kto w nocy łamie przepisy ( przejeżdża na czerwonym) Możecie mi wieżyć ale stałem na tym pasie z 10 minut a "zielonego niet" Aż niebieski się zainteresował i podszedł do mnie czemu tak długo stoję i nie jadę.Powiedziałem mu o tym i mogłem na legalu "złamać przepis".Gdyby podjechał samochód to nie byłoby problemu.Auto-pętla wykrywa.
Innym razem,chcąc być mądrzejszy zjechałem na tej trasie, na tym skrzyżowaniu w prawo,zawróciłem i podjechałem do świateł z bocznej drogi,chcąc przeciąć trasę pod kątem prostym.I znowu dupa,to samo,pętla nie wykrywa samotnego motocykla.
Jak to jest u Was,macie podobne wrażenia ? !
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-01-04, 18:34   

Mam podobnie ... ;/
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-01-04, 22:44   

Najpierw lewo, potem prawo a później dzida. Niestety motór jest 'za mały'. Szkoda tylko, że z fotosami problemów nie mają ;/
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 505
Skąd: polska
Wysłany: 2009-01-04, 23:21   

W Malborku mam ten sam problem, stoję na czerwonym. Ale ..... jak już nerwy nie wytrzymują jadę na czerwonym. Czasami robię tak, że jak widzę, że samochód też będzie skręcał, to specjalnie pokazuje mu, aby mnie wyprzedził - wtedy problemu nie ma.
 
 
krokodyl 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2007
Wiek: 53
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 782
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2009-02-27, 20:19   

hmm, nic o tym nie wiedziałem. A jak ta pętla wykrywa i co i czym?
_________________
YAMAHA FJR 1300 AE
http://picasaweb.google.com/Krokodyl317
***Make peace not war, flower power***
 
 
pandzioch2003 



Rocznik: 2002
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 198
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-03-08, 23:54   to samo

ja mam to samo. Jest w Lodzi jedno takie skrzyzowanie, gdzie w nocy nikt nie jezdzi a ja na nim czesto zawracam i robie to... na czerwonym :) bo inaczej sezon by mie sie skonczyl :)
 
 
Biały 



Model: MS1900
Rocznik: 2007
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1619
Skąd: Wa-wa/Bydgoszcz
Wysłany: 2009-03-09, 00:12   

krokodyl napisał/a:
hmm, nic o tym nie wiedziałem. A jak ta pętla wykrywa i co i czym?
są fotokomórki, jak się przyjżysz, to zauważysz
_________________
Wolałbym żałować, że coś zrobiłem niż, że czegoś nie zrobiłem - James Hetfield
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2573
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-03-09, 12:12   

White napisał/a:
są fotokomórki, jak się przyjżysz, to zauważysz

Coś ci się pomyliło....
Za pomocą specjalnego przewodu ( kabel silikonowy ) układana jest w ziemi pętla która staje się częścią " elektrycznego oscylatora " pracującego z określoną częstotliwością.
Samochód będąc przedmiotem metalowym , stojąc w pętli lub przejeżdzając przez nię powoduje zmianę częstotliwości oscylatora.
Detektor wykrywa ten fakt i przetważa go w sygnał elektryczny.
Sygnał ten zostaje przekazany do dwóch przekażników na wyjściu detektora do których z kolei można podłączyć elementy wykonawcze jak np.sygnalizator świetlny , napęd bramowy itp. Centralka traktuje ten sygnał jako normalny start i uruchamia sygnalizator.
Szczególną zaletą detektora jest fakt iż system ten automatycznie się kalibruje czyli dostraja doewentualnych zmian czynników zewnętrznych i korygując je zapewnia prawidłowe działanie pętli.
W ten sposód wpływ wilgoci , zmian temperatury lub zmiany charakterystyk materiałów budowlanych ( asfalt, beton ) nie wpływają na poprawność pracy urządzenia.
Dzięki temu urządzenie to jest nadzwyczaj proste przy jego uruchamianiu , obsłudze jak również absolutnie nie wymagające późniejszego serwisu czy konserwacji.
Ufffffffffffff,ale się rozpisałem.Mam nadzieję że to zrozumieliście ;/
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
Ostatnio zmieniony przez Sylwek 2009-03-09, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 57
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-03-09, 12:23   

Sylwek ale dales czadu :)
Swietny wyklad tylko ze mimo tej niezawodnosci systemu jestesmy zbyt mali aby byc zauwazonymi. Dobrze tutaj nie ma takich cudow techniki ;D
W Hiszpanii jedyne rozsadne rozwiazanie to rondo, skrzyzowanie bez swiatel porazka bo wszyscy stoja poniewaz nie wiedza kto ma jechac ;d Gdy sa swiatla to tez problem, bo tutaj sa nastepujace swiatla:zielone, zolte i wczesno czerwone i na kazdych jada lol
 
 
Lokis 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 1997
Wiek: 55
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 3451
Skąd: JANKES-BOROWIANY
Wysłany: 2009-03-09, 13:42   

Problem jest ogólnie znany, dotyczy motocykli, skuterów, rowerów. Podobno w jednym z krajów ale nie pamiętam gdzie mają wprowadzic przepis że w takich przypadkach kierujący takim pojazdem będzie miał prawo przejechac na czerwonym z zachowaniem szczególnej ostrozności.
Innym rozwiązanim jest podczepienie magnesu neodymowego pod ramą. Sam nie próbowałem podobno pomaga.
_________________

Wszystkie choroby biorą się ze stresu. Tylko weneryczne z przyjemności


Zbiorowe kamieniowanie - nowa orgia dla mas

dobry kogut nie może być tłusty (q..wa nieaktualne)
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2573
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-03-09, 15:35   

Cały pic polega na tym że system ten ma rególację czułości.Standardowo jest ona ustawiona na minimum.Wystarczyłoby żeby zwiększyć czułośc pętli i byłoby po problemie.No ale komu się chce to robić ;/
Kiedyś jak montowałem u klienta pętlę to jego syn podjechał na skuterku i wyrególowaliśmy ją tak że skuter wykryła.Nie wiem jak to by wyglądało z rowerem.Jedno jest wiadome,żeby pętla działała tak jak powinna trzebaby napisać pismo do zarządcy drogi i poprosić żeby podczas konserwacji zwiększyli czułośc.Ja za radą kolegi ( Policemana ) napisałem pismo do GDDiA i zobaczę co mi odpiszą.
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
pan_wiewiorka 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 2735
Skąd: we mnie moc?
Wysłany: 2009-03-09, 18:43   

A te lasery i fotokomórki, to pomiar natężenia ruchu.
_________________
Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-03-09, 20:28   

No dobra, Sylwek, co powiesz na to, że zmiana świateł reaguje na zapalenie świateł drogowych, Najczęściej rano jak podjeżdżam do skrzyżowania, 50 m przed podaję długie i zapala się zielone. Zbieg okoliczności?
A pomiar ruchu nie ma wpływu na częstotliwość zapalania się zielonego?
lol I jeszcze jedno lol nie da się tego oszukać ;D
 
 
Sylwek 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2001
Wiek: 50
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 2573
Skąd: Luzino
Wysłany: 2009-03-09, 22:13   

Długi63 napisał/a:
No dobra, Sylwek, co powiesz na to, że zmiana świateł reaguje na zapalenie świateł drogowych, Najczęściej rano jak podjeżdżam do skrzyżowania, 50 m przed podaję długie i zapala się zielone. Zbieg okoliczności?

Ciekawe,a jak ktoś podjedzie w tym samym momencie z bocznej ulicy i walnie drogowymi to mu się też zapali zielone ?
Nie słyszałem o tym żeby się działy takie cuda,a napewno nie jest to wpływ pętli ( chyba że jest wmontowana w asfalt daleko od krzyżówki )
Inna sprawa że przeważnie pętle są założone na pasach do skręcania a nie na głównych do jazdy na wprost.
_________________
AB Rh+
HONDA VTX 1800 Neo

:D MODERATOR EMERYT :D
Nie wdawaj się w dyskusję z głupcem, bo najpierw sprowadzi Cię do własnego poziomu, a później pokona doświadczeniem
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 58
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-03-10, 08:22   

Sylwek napisał/a:
Długi63 napisał/a:
No dobra, Sylwek, co powiesz na to, że zmiana świateł reaguje na zapalenie świateł drogowych, Najczęściej rano jak podjeżdżam do skrzyżowania, 50 m przed podaję długie i zapala się zielone. Zbieg okoliczności?

Ciekawe,a jak ktoś podjedzie w tym samym momencie z bocznej ulicy i walnie drogowymi to mu się też zapali zielone ?
Nie słyszałem o tym żeby się działy takie cuda,a napewno nie jest to wpływ pętli ( chyba że jest wmontowana w asfalt daleko od krzyżówki )
Inna sprawa że przeważnie pętle są założone na pasach do skręcania a nie na głównych do jazdy na wprost.

Niekoniecznie, może zadziałac zasada "kto pierwszy ten lepszy". Kiedy zapali się zielone, musi jakiś czas poświecic, zanim zmieni się na czerwone. Oczywiście w tym samym czasie bo bokach będzie światło odwrotne.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-03-10, 18:33   

Działa na wszystkich pasach. Znaczy ja nie wiem czy to jest mruganie czy pętla.
Po prostu mrugam i jadę. Shipp ma rację, nie działa jak jestem drugi na skrzyżowaniu.
W każdym razie zabawa mi się podoba. Spróbujcie sami
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-03-10, 22:44   

Długi63, powiedz gdzie to jutro jak pojade do budy to sie pobawie heh?
_________________
Masa
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 62
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2009-03-11, 19:58   

Wszystkie nowe semafory tak mają
_________________
serwisy to zło!!!
 
 
Grzesiekmet 


Rocznik: 2003
Wiek: 50
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 13
Skąd: Krakow
Wysłany: 2009-03-11, 20:18   

witam

czasem zamiast petli stosuje sie kamery, ktore wykrywaja ruch - i chyba o to tutaj chodzi.

pzodr.
_________________
Grzegorz
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2009-03-12, 13:58   

Jak już to czujniki ruchu ;)

Ciekawy patent z tym mruganiem. Oczywiście to działa tylko w nocy ?
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group