Problem z wyższymi obrotami |
Autor |
Wiadomość |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:25 Problem z wyższymi obrotami
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich.
Jestem szczęśliwym posiadaczem xvs650 classic od 1,5 miesiąca i mam następujące pytanie ale zanim je zadam to postaram się opisać problem mojego xvs.
Jak się trochę ociepliło (temp. około 2-3st. roll ) postanowiłem się przejechać nowym nabytkiem. Po rozgrzaniu silnika wsiadłem na moto i na początku normalnie wkręcał się na obroty a po przejechaniu ok 5km nastąpił objaw zimnego silnika tzn. ja mu gaz a on buuuuuu i tylko 20-30 km/h . Po dodaniu ssania silnik wkręcał się ale nie do końca prawidłowo tzn. miał takie dziury i chwilę zwątpienia. Po przyjeździe do garażu na postoju bez ssania wkręcał się dobrze.
Czy ktoś miał podobny problem i co może być przyczyną tego stanu?.
Nadmienie, że moto zalane jest nowym Motulem 10W40, ma nowy filtr powietrza, oleju, nowe świece, synchro gaźników - przebieg całkowity to 3000km.
Zastanawiam się czy czasem gaźniki nie będą do czyszczenia? oraz muszę sprawdzić czy grzałki gażnika grzeją.
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie to proszę o informację za co z góry dziękuję.
Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:38
|
|
|
Termometr na misce ile wskazywał? Silnik zaczyna dobrze pracować od około 60st. a zalecana temperatura to 80st. (o ile czegoś nie pomieszałem). Proponowałbym przy takich temperaturach poczekać nieco i 'nagrzać' silnik przed wycieczką. |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:46
|
|
|
z tego co piszesz wyrażnie brakuje mu paliwa a co za tym idzie mocy na luzie będzie się wkręcał bo nie potrzeba mu aż tyle
a może woda w paliwie jak moto stoi w zimnie mogła się nazbierać szczegolnie jak zbiornik nie zatankowany |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:55
|
|
|
grzechu, chyba bym wykluczył moliwość braku paliwa shock |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:55
|
|
|
Odpisując na pytania to:
po dotknięciu ręką silnika powiedziałbym że olej miał temperaturę około 50-60st. natomiast co do paliwa to zalany jest od całkowicie pustego zbiornika (całość spuszczona do zera) do pełnego nowym paliwem vpower99 także woda teoretycznie odpada chyba, że we filtrze paliwa?
nadmieniam także że moto jest po regulacji luzów zaworowych( na jednym cylindrze zawór wydechowy był nieco luźny reszta OK) |
|
|
|
 |
pan_wiewiorka


Model: SYMPATYK
Dołączył: 08 Paź 2008 Posty: 2735 Skąd: we mnie moc?
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:56
|
|
|
Masz 'dziurę' kiedy na postoju odkręcisz manetkę? |
_________________ Zabijcie wszystkich. Bóg rozpozna swoich.
 |
|
|
|
 |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-02-04, 18:59
|
|
|
no właśnie nie ma dziury wkręca się dobrze na postoju |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-02-04, 19:19
|
|
|
no wporządku ale zanim spuściłeś paliwo to syfu naciągnął do filtra i dalej do układu a pompa paliwa dobrze podaje paliwo trzebaby na krótko podpiąć i zobaczyć ile paliwa podaje
a jeszcze można by sprawdzić szczelność układu paliwowego może gdzieś podsysa powietrze a po serwisie było wsio ok? |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
Madźka

Rocznik: 2000
Wiek: 39 Dołączyła: 08 Wrz 2008 Posty: 326 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2009-02-05, 13:31
|
|
|
Ja bym najpierw sugerowała wymianę filtru paliwa,
wiem ze przebieg masz niby mały, ale objawy dość typowe |
|
|
|
 |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-02-06, 20:57
|
|
|
właśnie wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem grzałki w gaźniku (grzeją są OK) i nadal to samo |
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-02-06, 21:31
|
|
|
takie objawy moga wskazywac na zle dobrane swiece lub za male przerwy(chociaz watpie by ktos ustawial przerwe szczelinomierzem) oraz na zbyt bogata mieszanke i wtedy wlasnie mamy odwrotnosc zimnego silnika. Proponuje jednak najpierw przejechac sie ponad 20km moze to jakis syf i sie przepcha przez dysze i bedzie dobrze |
|
|
|
 |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-02-07, 19:56
|
|
|
świece są nowe takie jak producent przewiduje NGK DPR7EA-9 przerwa fabryczna 0,8mm sprawdzona.
Nie może to być zbyt bogata mieszanka bo jak dodam ssania jest znacznie lepiej czyli brakuje mu paliwa. Co do przepalenia to zrobiłem około 70km - bez efektu poprawy. |
|
|
|
 |
dadamos


Rocznik: 2004
Wiek: 51 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 397 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-02-21, 16:49
|
|
|
Z tego co piszesz ta dolegliwość przytrafiła się nagle po przejechaniu kilku kilometrów więc doszukiwałbym się tutaj innej przyczyny niż skład mieszanki. Sugerujesz, że mieszankę ma dobrą bo na ssaniu jest dużo lepiej, jednak jest to inny system doprowadzana wzbogaconej mieszanki i jeżeli śruba od składu była ruszana wypada to wyregulować. Mało prawdopodobne, że podczas jazdy mogła się np. wykręcić od wibracji silnika choć wykluczyć tego nie można. Po kolorze świec zapłonowych można stwierdzić jakie jest spalanie i czy owa mieszanka jest odpowiednia. Fotki poniżej. Przy fotce nr 1 mnie się wydaje, że ten nalot już świadczy o zbyt ubogiej mieszance ale w normie do przyjęcia. Kolor prawidłowy to biało kawowy a na tym zdjęciu jest troszkę za jasny jednak ta kiepska jakość fotki może mylić.
Spojrzałbym też na stan membran w gaźniku gdyż wystarczy niewielkie uszkodzenie, jakaś dziurka... i spada podciśnienie, które powoduje, że nie będzie w wystarczającą podnosić się iglica co skutkuje właśnie spadkiem mocy silnika i efektem buuuu kiedy odkręcasz manetkę. Pozdrawiam.
swieca03.jpg Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska. |
 |
Plik ściągnięto 11581 raz(y) 8.97 KB |
swieca04.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11587 raz(y) 7.32 KB |
swieca02.jpg Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. |
 |
Plik ściągnięto 11588 raz(y) 8.47 KB |
swieca01.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 11586 raz(y) 9.31 KB |
|
_________________ sex & motorcycles & rock'n'roll |
|
|
|
 |
dragbiker

Rocznik: 2006
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 22 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2009-03-02, 17:08
|
|
|
Witam ponownie
Dzisiaj pogoda dopisała i zabrałem się za czyszczenie gaźników. Po rozebraniu okazało się, że faktycznie są brudne więc wymyłem środkiem do czyszczenia gaźników i wydmuchałem sprężonym powietrzem.
Po złożeniu maszyny, w czasie jazdy próbnej okazało się, że maszyna chodzi tak jak należy wkręca się i nie ma buuuu. Tak więc przyczyną były brudne gaźniki.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i mam nadzieje, że ktoś skorzysta z tych postów. |
|
|
|
 |
|