Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:06 |
..:: Olej przekładniowy ::.. |
Autor |
Wiadomość |
Kozak_Barabasz


Model: BĘDZIE
Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
 |
fazzi


Rocznik: 2008
Wiek: 57 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2008-09-29, 06:25
|
|
|
olej 80W90 SAE 80 API GL-4
GL-5
GL-6, wchodzi go 200ml i wymienia sie co 24 tys. |
|
|
|
 |
wojtek

Rocznik: 1998
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2009-02-08, 20:46
|
|
|
Koledzy może podpowiecie czy może być dowolny olej przekładniowy dostępny na stacjach czy specjalny do motocykli.
Pytam bo jestem laik i wolę się upewnić niż wymieniać potem przekładnie |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-02-08, 20:53
|
|
|
literatura podaje SAE 80
wchodzi 0.19 litra
olej musi mieć określone parametry a marka dowolna najlepiej coś znanego oczywiście |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
wojtek

Rocznik: 1998
Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2009-02-08, 21:02
|
|
|
dzięki
wolę się upewnić bo wcześniej wyczytałem na forum, że do silnika trzeba specjalny do motocykli a ja bym wlał samochodowy i problem gotowy (nawet się rymło) |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-02-12, 17:35
|
|
|
Czy ktoś mógłby stanowczo i dokładnie odpowiedzieć, czy w skrzyni biegów jest olej przekładniowy, czy też skrzynię tak jak sprzęgło obsługuje olej silnikowy.
Pytam ponieważ przy zakupie oleju silnikowego gość wciskał mi olej do skrzyni biegów.
W związku z tym zgłupiałem i już nie wiem jak mam się zachować w temacie skrzyni biegów |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
grzechu


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 62 Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 949 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2009-02-12, 17:47
|
|
|
skrzynie biegów smaruje olej silnikowy w dragu jest tak zwane mokre sprzęgło więć silnik i skrzynia jest jednym elementem jest to jedena całość i zalana jest jednym olejem , olej przekładniowy w DS stosuje się tylko i wyłącznie do mostu czyli przekładni głównej przy tylnym kole |
_________________ pozdrawiam do zobaczenia na trasie
 |
|
|
|
 |
Długi63


Rocznik: 2002
Wiek: 62 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2009-02-12, 17:55
|
|
|
Wszystko jasne
Szacun grzechu |
_________________ serwisy to zło!!! |
|
|
|
 |
romus

Rocznik: 2001
Dołączył: 30 Paź 2009 Posty: 43 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2009-11-12, 23:11
|
|
|
Odgrzebie trochę stary temat . Co myślicie o oleju JMC 75W90. Ktoś go używał? Myślicie że się nadaje do naszych gwiadek? Niby producent zaleca 80W90 |
|
|
|
 |
Demolka


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2003
Wiek: 78 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 3747 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2009-11-13, 08:31
|
|
|
Długi63 napisał/a: | Czy ktoś mógłby stanowczo i dokładnie odpowiedzieć, czy w skrzyni biegów jest olej przekładniowy, czy też skrzynię tak jak sprzęgło obsługuje olej silnikowy.
Pytam ponieważ przy zakupie oleju silnikowego gość wciskał mi olej do skrzyni biegów.
W związku z tym zgłupiałem i już nie wiem jak mam się zachować w temacie skrzyni biegów |
W DS-ach jest jeden olej w silniku i skrzyni biegów. W tym oleju pracuje też sprzęgło.
W temacie "olej przekładniowy" chodzi o olej w przekładni wału kardana (przy tylnym kole).
[ Dodano: 2009-11-13, 08:34 ]
Sorry 'grzechu', powieliłem Twój post, ale to z pośpiechu zanim doczytałem dalej bo chciałem zaraz zareagować by 'Długi63' kłopotów sobie nie narobił |
_________________ Wszyscy kiedyś przestaną pić,
ale tylko niektórym uda się to jeszcze za życia
 |
|
|
|
 |
tomo


Model: DS 650 Custom
Rocznik: 1997
Wiek: 42 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 2010-03-31, 11:03
|
|
|
Ktoś wie jakim olejem fabrycznie zalana jest przekładnia(syntetykiem czy mineralnym?)
Albo jakim najlepiej zalać jeśli nie ma pewności czym zalewali poprzedni właściciele?
Dla jasności kwestia parametrów oleju jest jasna: 80W90 SAE 80 API GL-4 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-03-31, 21:50
|
|
|
tomo, mineralnym, ale w przypadku przekładni możesz zalać syntetykiem, byle spełniał normę. Ja zalałem olejem Castrol TAF X spełniający normę API GL-4 oraz GL-5 75W90 SAE |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad

|
Wysłany: 2010-04-06, 15:09
|
|
|
witek1965 napisał/a: | Ja zalałem olejem Castrol TAF X spełniający normę API GL-4 oraz GL-5 75W90 SAE |
Witek, masz jakąś wiedzę co do możliwości zastosowanie tego oleju w miejsce 80W90 ? Zaciągałeś gdzieś języka ?
Bo szukam coś dla siebie (niedługo wymiana po dotarciu) i do naszych gwiazdek, zarówno Castrol jak i Motul podają 80W90 właśnie...I to są mineralne tylko. Nikt nie napisał 75W90... A taki wstępnie wybrałem półsyntetyczny... No ale teraz to już nie wiem... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-06, 16:16
|
|
|
ttom, tak, Poprosiłem Demolkę, a ten swojego speca jak odbierał swoja gwiazdkę od niego i ten potwierdził, ze mogę zalać tym olejem, drugie potwierdzenie to instrukcja obsługi, która mówi, że olej powinien spełniać normę 80W API GL-4 - ten olej jak wspomniałem wyżej spełnia tą normę. Zakres jest 75W90, więc 80 się również mieści.
Faktem jest, że Motul zaleca olej mineralny. Na wszelki wypadek proszę trzymać się zaleceń producentów olei. ja zastosowałem ten olej na własne ryzyko biorąc pod uwagę jedynie to, ze spełnia normę oraz posiłkowałem się opinią mechanika z wieloletnim stażem i uznaniem wielu motonitów. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad

|
Wysłany: 2010-04-06, 21:28
|
|
|
No to ja już jestem totalnie
Dzisiaj jeszcze wysłałem mojego przyjaciela do serwisu Yamahy w Gdyni (pracuje niedaleko), co by się dowiedział o ten 75W90. I majstry powiedzieli, że lepiej nie, bo coś tam się będzie ślizgać... cokolwiek to znaczy. Powiedzieli że sami leją mineralny i taki polecają i na pewno będzie git... Cóż, lepsze jest wrogiem dobrego... No i w związku z tym, oraz z tym co Witek napisałeś o odpowiedzialności, zostanę przy jakimś dobrym 80W90. Amen. |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
wojo


Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-04-06, 22:24
|
|
|
Ciekawe co może się ślizgać z wale napędowym, gdzie zadaniem jest poprostu smarowanie elementów ruchomych i nic więcej, nie ma tam zbytniej filozofii. W silniku co innego ale w wale, kurde co tam może się ślizagać???? |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-07, 02:19
|
|
|
wojo napisał/a: | W silniku co innego ale w wale, kurde co tam może się ślizagać???? | z tego co wiem to nic. Zębatki pracują w kąpieli olejowej i wszystko. Olej, który zastosowałem jest syntetycznym olejem stosowanym przez koncern VW do manualnych skrzyń biegów. Naprawdę jest tam o wiele więcej zębatek, synchronizatorów, wodzików itd, które muszą chodzić bez zarzutu i w dobrej kondycji. To co powiedzieli owi majstry świadczy jedynie o ich malkontenctwie i małpim mózgu. Lejemy to co nam każą, a myśleć nam zabronili. Olej mineralny jest tańszy dwukrotnie, a obciążenia w naszej przekładni nijak się maja do obciążeń skrzyń biegów w puszkach. Producent zaleca olej spełniający normę API GL-4 lub wyższą. Zapewne owi majstry na pytanie czy można zalać układ płynem hamulcowym DOT-5 powiedzą, lepiej nie, my zawsze lejemy DOT-4 i jest dobrze.
Dlaczego nie lać Castrol TAF X -bo jest po prostu drogi ( 25 zł za 0,5 l) i "za dobry" do tego do czego ma służyć, ot co. całkiem dobry olej mineralny kosztuje 12-14 zł za litr, czyli czterokrotnie mniej.
Nie jestem samobójcą i nie nawykłem strzelać sobie świadomie w kolano, skoro za 2 setki mineralnego zapłaciłbym tyle co za piwo w każdym warsztacie, gdzie mają w większych opakowaniach. Po prostu miałem castrol na zbyciu akurat tyle co trzeba żeby zalać w gwiazdce.
Celowo napisałem, że wymieniłem na swoja odpowiedzialność, żeby uniknąć zarzutów -po cholerę olej za 50 zł litr, skoro producent zaleca za 12. Ano po nic. Jeden i drugi spełni swoje zadanie bez zastrzeżeń. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
wojo


Rocznik: 2003
Wiek: 51 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 77 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2010-04-07, 08:08
|
|
|
Taaa Witek, własnie dla Ciebie Szacun. Masz całkowita rację, zawsze we wszystkim jest ważny umiar i zdrowy rozsądek ale nie można przeginać w zadna stronę. Skoro wiemy że, wał jest prosty jak budowa cepa tak wiec praktycznie kazdy olej bedzie mu pomagał nie zas przeszkadzała w pracy (przeginając nawet olej silnikowy tez mu nie zaszkodzi). To samo tyczy sie uk. hamulcowego, ukł. chłodzenia jesli kto takowy posiada. U mnie w serwisie mamy 100 wjazdów dziennie i naoglądałem się różnej głupoty. Łąćznie z laniem oleju ze skrzyni automatycznej do amerykańców do silnika (bo mu wujek z hameryki przysłał 6 literków to szkoda by sie zmarnowało). Tak wiec spokojnie i 75W i 80W można do wału lać bez ŻADNYCH przeszkód czy problemów, każdy dobry, byle był no i w miare swiezy. Pozdrawiam
Polecam poczytać http://oleje_samochodowe....ladniowych.html |
_________________ Kiedy pierwszy raz zobaczyłem nagą kobietę, stwierdziłem że to będzie cel mojego życia. Wszystko było dobrze dopóki nie zobaczyłem pierwszy raz XVS1100. Teraz mam dylemat, lepiej podziwiać czy lepiej ujeżdzać. |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-04-07, 08:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ttom


Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1709 Skąd: Nomad

|
Wysłany: 2010-04-07, 10:40
|
|
|
Nie wiem... Nie znam się... Zarobiony jestem...
Przekazałem tylko, co się dowiedziałem...
Zastanawia mnie jednak, że i Motul i Castrol zalecają mineralne 80W90, mimo że mają w ofercie syntetyki i półsyntetyki. Przy olejach silnikowych oporów żadnych nie mają i polecają z górnej półki... Przy przekładni już nie... I to jest bardzo dziwne... A cena? Markowe mineralne też tanie nie są...
No ale napisałem już w pierwszej linijce... |
_________________ Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens...
 |
|
|
|
 |
witek1965


Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 60 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14539 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2010-04-07, 13:34
|
|
|
ttom, Nie tak do końca Castrol nie poleca olejów z górnej półki. Z silnikowymi identycznie. Na przykładzie puszek, zobacz gdzie zalecane sa najdroższe oleje Long Live, a w innych silnikach ich nie będzie, a lać można z całą pewnością, tylko po kiego grzyba.Polecają je tam gdzie zachodzi taka potrzeba. Po co polecać coś z górnej półki skoro z dolnej jest aż nadto dobry ? Z kolei odwrotnie nie da rady. Ja kupiłem 3 litry do skrzyni biegów Ibizy córki i zalałem, bo po prostu zostało.
A tak na chłopski rozum, coś co spełnia klasę lepkości API 75W90, spełnia również 80W90. Cos jak spełnia normę GL-5 musi spełniać normę GL-4 spełnia również 80W90, Yamaha jako producent nie zabrania stosowania takiego oleju, podaje jedynie klasę lepkości . ttom napisał/a: | Markowe mineralne też tanie nie są... |
ale jednak połowę tańsze. dzisiaj musiałem kupić aż litr niestety 80W90 GL-5 mineralnego Castrolu, do przekładni skutera. 24 zeta. Tak, ze mam sporo na zbyciu.
Wojo link niestety nie działa |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
 |
|
|
|
 |
|