YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - GNIAZDO ZAPALNICZKI 12V

Kozak_Barabasz - 2008-09-03, 21:11
Temat postu: GNIAZDO ZAPALNICZKI 12V
Witam!
Czy ktoś może zamontował sobie taki przydatny bajer w swoim Dragu ?
Przydaje się to w dalsze trasy aby naładować sobie np. telefon czy nawigację GPS.

Również można skorzystać z przetwornicy 12 na 230v z normalną wtyczką.
oczywiście czajnika już to nie uciągnie (max 90W) ale naładowanie laptopa czy zwykła sieciowa ładowarka do telefonu zda egzamin ;)

Pytanie: gdzie najlepiej ją umieścić ?
Są wodoszczelne, specjalnie już skonstruowane dla motocykli (montuje się je na kierownicę).

sztanga1000 - 2008-09-04, 12:16

moznaby ja umiescic pod bakiem to nie powinna zmoknac ja tez w swijej chce takie cos zamatowac
Gucio68 - 2008-09-05, 17:50

Witam!
Gniazdo zapalniczki kupiłem za grosze (te na kierownice trochę kosztują)zamontowałem w sakwie :-)
Pozdrawiam

berezx - 2008-09-05, 20:07

JA GNIAZDO ZAPALNICZKI SCHOWAŁEM DO SCHOWKA PO LEWEJ STRONIE POD SIEDZENIEM. LATWY DOSTĘP I ZAWSZE SUCHO. NAWET MOŻNA SOBIE TELEFO SCHOWAĆ ŻEBY SIĘ ŁADOWAŁ.
Kozak_Barabasz - 2008-09-20, 20:15

Pogrzebałem pogrzebałem i wygrzebałem :D
Gniazdo jest bardzo estetycznie i praktycznie zamontowane.
Zapewne co niektórzy odniosą się dość sceptycznie do miejsca zamontowana, ponieważ trzeba było wyciąć otwór w plastiku ;/

Napiszę jedno, przydatny bajer ;)



Bardzo fajnym dodatkiem jest transformator 12 na 230v.
Należy wiedzieć, że jego max moc jest ograniczona (50W do nawet 1600W)
Ja kupiłem o mocy max 100W z automatycznym wyłącznikiem w przypadku przeciążenia (czajnika czy wiertarki już nie uciągnie)
Laptopa, latarkę czy inne rzeczy jednak już naładujemy ;)
Również trzeba wiedzieć, że im wyższy pobór prądu, tym szybsze wyczerpanie akumulatora.
Alternator przy Drag Starze wytwarza na wolnych obrotach 169W a na max 280W.



Tak wygląda przy transformatorze 230v

soft - 2008-09-21, 19:29

Delikatna diodka - świecąca cały czas - czyli podłączona do przewodów zasilających gniazdo - nie była by zła - zero kombinacji.

Diodka + rezystor ..... - prawie zerowy pobór prądu. (rezystor ok. 400 ohm dla diody 3 V)
lub diodka na 12 V - coś takiego ( tu diodka na 12V za 3 zł )

Merlin - 2008-09-26, 17:34

Kupiłem porządny uchwyt na kierownicę do navi i też chcę zamontować gniazdo.
Moje boczki są metalowe. W lewym mam diodę alarmu i chyba będę musiał pomyśleć o innym miejscu.
Na razie zamontowałem fanfarę (jeszcze nie podłączona elektrycznie) - próbowałem kompresorem, fajna rzecz.

fazzi - 2008-09-26, 18:15

do gps-u to chyba lepiej dac gniazdko gdzies pod bakiem lub na kierownicy bo ten przewod w czasie jazdy moze przeszkadzac.
Kozak_Barabasz - 2008-09-26, 20:54

fazzi napisał/a:
do gps-u to chyba lepiej dac gniazdko gdzies pod bakiem lub na kierownicy bo ten przewod w czasie jazdy moze przeszkadzac.

Chodzi ci o moje rozwiązanie ?
Spokojnie, już testowałem ;)
Też myślałem, że może być z nim problem. Nic bardziej mylnego ;)

Latoch - 2008-09-27, 20:57

Tak wygląda moje gniazdo


Dawid Z. - 2008-12-08, 20:26

Tak ja zrobiłem sobie gniazdo , zajęło mi to 3 godziny ale efekt dla mnie ok.

[ Dodano: 2008-12-08, 20:38 ]
tak wygląda z kluczykiem

[ Dodano: 2008-12-08, 22:42 ]
Wyraźniejsze zdjęcia mam na swojej galerii

wilq - 2008-12-12, 16:23

Żeby nic w motorku nie wiercic i dziurawic(bardzo tego nie lubię) ja znalazłem rozwiązanie jak widzicie na obrazku. Gniazdo zapalniczki hermetyczne i wodoodporne dedykowane specjalnie do motocykla( 85 zł na allegro) do tego niepotrzebny ( bo założyłem light bary i kierunki bezpośrednio na nich) uchwyt oryginalny do kierunków plus zaślepka 1/2 cala do hydrauliki chromowana(żeby zatkac dziurę) i efekt wydaje mi sie jest niezły. Poza tym w każdej chwili można zdemontowac. Oceńcie sami
mikssdaniel - 2009-01-13, 14:17

Witam

Dla naszych maszynek nie zaszkodzi jeżeli gniazdo będzie miało trochę chromu.

gniazdo 12V

Szkoda że mocowania nie są chromowane
Uważam że zamontowanie tego centralnie na kierownicy nie jest dobrym rozwiązaniem, ale jeżeli ktoś nie lubi wiercić swojego moto a czasami chce coś podładować to uważam, że jest to niezły kompromis.

Kozak_Barabasz - 2009-01-13, 20:03

Wolę swój sposób ;)
Wygląda bardzo estetycznie (nie szpeci moto) i jest bardzo funkcjonalny.

Kamyk - 2009-01-13, 20:09

Ja mam tam zegarek, nie dałbym rady tego zamontować (i dzięki bogu, bo mnie również ta opcja nie przypadła do gustu).
Dawid Z. - 2009-01-13, 20:27

Dla mnie moje rozwiązanie jest najmniej szpecące dla Moto i w takim miejscu że w niczym nie przeszkadza.
mikssdaniel - 2009-01-13, 20:57

Te rozwiązania czyli jedno co ja przedstawiłem i wcześniejsze z tym szarym gniazdem mają jedną podstawową zaletę. Zawsze można to usunąć i żadna dziura nie zostanie. ;p
A co do wyglądu to rzeczywiście twoje rozwiązanie Kozak_Barabasz jest ładniejsze tylko jestem ciekawy kto szybciej podczas jazdy zgubi wtyczkę od zasilania np. nawigacji i komu kable będą się plątać na lub pod zbiornikiem. lol

Kozak_Barabasz - 2009-01-13, 21:37

mikssdaniel napisał/a:
ylko jestem ciekawy kto szybciej podczas jazdy zgubi wtyczkę od zasilania np. nawigacji i komu kable będą się plątać na lub pod zbiornikiem. lol

Też się nad tym zastanawiałem lol
Ale spoko, patent przetestowany :D

Merlin - 2009-01-26, 17:50

mikssdaniel napisał/a:
Witam

Dla naszych maszynek nie zaszkodzi jeżeli gniazdo będzie miało trochę chromu.

gniazdo 12V

Szkoda że mocowania nie są chromowane


Kupiłem gniazdo u nich. Co do chromu, to mocno powiedziane. Przede wszystkim ma nierówną powierzchnię i wygląda jak lakier młoteczkowy a i jakość położenia w cudzysłowiu - chromu jest kiepska. Ściera się. Dałem 66 zł. z przesyłką.
Na zdjęciu wyglądało lepiej niz w rzeczywistości.

mikssdaniel - 2009-01-26, 21:03

Merlin napisał/a:
mikssdaniel napisał/a:

Witam
Dla naszych maszynek nie zaszkodzi jeżeli gniazdo będzie miało trochę chromu.
gniazdo 12V
Szkoda że mocowania nie są chromowane


Kupiłem gniazdo u nich. Co do chromu, to mocno powiedziane. Przede wszystkim ma nierówną powierzchnię i wygląda jak lakier młoteczkowy a i jakość położenia w cudzysłowiu - chromu jest kiepska. Ściera się. Dałem 66 zł. z przesyłką.
Na zdjęciu wyglądało lepiej niz w rzeczywistości.


Merlin ma rację także zamówiłem to gniazdo i po obejrzeniu stwierdzam że to nawet koło chromu nie leżało (raczej szary chropowaty plastik) evil .Raczej tego nie będę montował.
Intencje z tym linkiem miałem dobre ale wyszło kiepsko ;/ Merlin jeżeli nabyłeś to z powodu mojego wcześniejszego postu to przepraszam na zdjęciu rzeczywiście wygląda zupełnie inaczej. Innym odradzam zakup.

RafV - 2009-02-18, 16:12

Witajcie!

Może banalne pytanie, ale lepiej upewnić się niż później się martwić. Chcę założyć gniazdo, do "plusa" podłącze dodatkowo bezpiecznik i kabelki bezpośrednio do akumulatora, czy tak?
Czy inaczej należy podłączyć gniazdo? Proszę o info.

grzechu - 2009-02-18, 16:19

akumulator zacisk+ ,bezpiecznik ,kabelek , gniazdo zapalniczki+ czyli środek
akumulator zacisk- , kabelek , gnazdo zapalniczki- czyli obudowa
chyba wszystko jasne

Lokis - 2009-02-18, 21:38

Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje
fazzi - 2009-02-18, 23:40

Lokis napisał/a:
Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje

A to ciekawe rozwiazanie shock Ty myslisz ze to jakas roznica czy podepniesz do akumulatora czy do lampy????
Instalacja jest jedna i gdzie nie podepniesz odbiornika pradu to jesli pobor bedzie za duzy bedzie niedostateczne ladowanie akumulatora.

mikssdaniel - 2009-02-19, 06:23

fazzi napisał/a:
Lokis napisał/a:
Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje

A to ciekawe rozwiazanie shock Ty myslisz ze to jakas roznica czy podepniesz do akumulatora czy do lampy????
Instalacja jest jedna i gdzie nie podepniesz odbiornika pradu to jesli pobor bedzie za duzy bedzie niedostateczne ladowanie akumulatora.


Ja napiszę więcej. To rozwiązanie jest jeszcze gorsze.
1) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz przegrzać przewody od lampy (nie wiem jaki przekrój)
2) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz uszkodzić styki przełączników które załączają tą lampę (sprawdzić dopuszczalne obciążenie styków)
3) Masz zwarcie na urządzeniu podłączonym do gniazda to również nie masz świateł (uszkodzi się wspólny bezpiecznik)
4) Wyłączasz lampę to również nie masz zasilania w gnieździe.

Ja lightbary podłączyłem przez przekaźniki do akumulatora aby nie obciążać zbytnio przewodów od lampy.
Znam się trochę na elektryce (nie motocyklowej ale zasady są takie same) i nie polecam dokładania obciążeń do istniejących odbiorników bez upewnienia się, że wszystkie elementy tego obwodu wytrzymają sumę oryginalnego i dołożonego obciążenia.

jaro - 2009-02-19, 08:35

Piękny wykład i muszę się z nim zgodzić całej chałupy niemożna do jednego przedłużacza podłączyć, bo szlak wszystko trafi najlepiej jak każdy odbiornik ma swoje zabezpieczenie, Grzechu opisał jak to zrobić prościej nie można. Praw fizyki pan nie zmienisz.


PS tak na marginesie czytając forum zauważyłem, że grzechu jak się już wypowiada to wie, o czym mówi myślę, że to jakiś mechanior albo inny magik od tych spraw.

shipp - 2009-02-19, 09:41

Ja mam tak: klema+, krokodylek, kabelek, bezpiecznik, kabelek, zapalniczka, kabelek, krokodylek, klema -. Zapalniczki używam sporadycznie i na postojach.
A światła mijania, jak to w amerykańskiej wersji, włączają się przy włączeniu stacyjki, razem z kierunkami, które świecą ciągłym światłem. Nie można tego wyłączyc w żaden sposób.

Lokis - 2009-02-19, 16:05

mikssdaniel napisał/a:
fazzi napisał/a:
Lokis napisał/a:
Ja mam gniazdo zasilone z lampy na kabelu i luzem leży w piórniku. Wygodnie pod GPS a i telefon sie mieści. A że zasilanie z lampy to nie musze sie przejmowac ze aku rozladuje

A to ciekawe rozwiazanie shock Ty myslisz ze to jakas roznica czy podepniesz do akumulatora czy do lampy????
Instalacja jest jedna i gdzie nie podepniesz odbiornika pradu to jesli pobor bedzie za duzy bedzie niedostateczne ladowanie akumulatora.


Ja napiszę więcej. To rozwiązanie jest jeszcze gorsze.
1) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz przegrzać przewody od lampy (nie wiem jaki przekrój)
2) w zależności od poboru prądu przez gniazdo możesz uszkodzić styki przełączników które załączają tą lampę (sprawdzić dopuszczalne obciążenie styków)
3) Masz zwarcie na urządzeniu podłączonym do gniazda to również nie masz świateł (uszkodzi się wspólny bezpiecznik)
4) Wyłączasz lampę to również nie masz zasilania w gnieździe.

Ja lightbary podłączyłem przez przekaźniki do akumulatora aby nie obciążać zbytnio przewodów od lampy.
Znam się trochę na elektryce (nie motocyklowej ale zasady są takie same) i nie polecam dokładania obciążeń do istniejących odbiorników bez upewnienia się, że wszystkie elementy tego obwodu wytrzymają sumę oryginalnego i dołożonego obciążenia.


Chciałbym się ustosunkować do wypowiedzi kolegi gdyż zasygnalizował ważne kwestie. I nie chce żeby moja wypowiedz była traktowana jako jakiś osobisty atak.

Ad1) Obciążalność prądowa przewodu 0,75mm2 to 15A, więc dodatkowe 800mA które bierze ładowarka nie pownno robić problemu
Ad2) Tu jest głowny problem - producent nie podaje (ja nie znalazłem) obciążalności prądowej styków przełacznika oświetlenia. Biorąc pod uwagę moc oświetlenia to prąd jest rzędu 5,2 A. Zakładam optymistycznie że inżynierowie z Yamahy pozostawili jakis zapas więc 800mA nie powinno robić też problemem - chyba że jestem niepoprawnym optymistą ;d
Ad 3) To fakt
Ad4) Efekt zamierzony - jak jadę musze mieć załaczone lampy. Jak wyłacze zapłon to mam pewność że nie doje prądu z akumulatora.

Nadmieniam że moje rozwiązanie jest nie eleganckie i ma charakter prowizoryczny.
Elegancko to nalezało by zrobić tak.
Z obwodu oświetlenia zasilamy przekaźnik. Poprzez styk zasilamy gniazdo. Obwód podłaczamy bezpośrednia do Aku poprzez bezpicznik 2A. Wszytko wykonałbym przewodem 1,5mm2 ze względu na spadki napięć .

grzechu - 2009-02-19, 17:55

Lokis napisał/a:
I nie chce żeby moja wypowiedz była traktowana jako jakiś osobisty atak.

nikt tu nikogo nie atakuje bo tak naprawde nie ma za co
ktos wie to pisze ktos niewie to szuka żeby wiedzieć
w swojej wypowiedzi sam sobie troche przeczysz
Lokis napisał/a:
Obciążalność prądowa przewodu 0,75mm2 to 15A, więc dodatkowe 800mA które bierze ładowarka nie pownno robić problemu
Wszytko wykonałbym przewodem 1,5mm2 ze względu na spadki napięć

a kto powiedział ze gniazdo ma byc tylko do telefonu?
do tego dodam że przełączniki świateł bez dodatkowego obciążenia się czasem wytapiają wię inżynierowie chyba nie do konca dobrze to pomyśleli

mikssdaniel - 2009-02-19, 20:29

Lokis napisał/a:
I nie chce żeby moja wypowiedz była traktowana jako jakiś osobisty atak.

Ależ ja tego tak nie odbieram.

Lokis napisał/a:
Obciążalność prądowa przewodu 0,75mm2 to 15A, więc dodatkowe 800mA które bierze ładowarka nie pownno robić problemu

Tak w przyblizeniu dla przewodów miedzianych jak się nie mylę to 15A ale przy 1,5mm2
Lokis napisał/a:

Wszytko wykonałbym przewodem 1,5mm2 ze względu na spadki napięć

Ja bym się spadkami napięć na tak krótkich przewodach nie przejmował. Raczej patrzyłbym na obciążąlność w tym wypadku.
grzechu napisał/a:
a kto powiedział ze gniazdo ma byc tylko do telefonu?

I to jest włąśnie przyczyna dla której napisałem poprzedni post.
Jeden podłączy ładowarkę a inny grzałkę aby wodę zagotować na postoju. ;D

[ Dodano: 2009-02-20, 10:57 ]
Wracając do tego osobistego ataku. Nikt chyba nie odbiera wymiany lub konfrontacji doświadczeń, wiedzy czy poglądów jako osobisty atak. Chyba że wypowiedź przybiera taką formę.
Nikt nie ma wyłączności na wiedzę. Czasami piszemy jakiś post podając błędne informacje ponieważ coś przeoczyliśmy lub o czymś zapomnieliśmy. Ja czasami dopisuję że czegoś nie jestem pewien. Uczymy się nawzajem aby nasze gwiazdki wyglądały najlepiej i sprawowały się niezawodnie.
Po to jest to forum, aby wpisywać jak najwięcej rozwiązań z których każdy wybierze to najlepsze dla siebie. A na wiele z tych pomysłów sami byśmy pewnie nie wpadli.

EDDIE - 2009-11-18, 13:38

Myślę o zakupie, by wygodnie było podłączać ładowarkę do akumulatora w zimowy czas.
jaro - 2009-11-18, 13:57

Kiera to chyba najlepsze miejsce na zamontowanie bo można podłączyć i nawigację i ładowarkę do komóry i wiele innych rzeczy.
EDDIE - 2009-11-18, 14:43

Gniazdo na kierownice pominąłem, bo po co mi ono na wierzchu ?
Nawigację z GPSem mam w telefonie, więc jak będę chciał jej użyć, to przymocuje telefon w etui na krawacie na baku. Gniazdo potrzebuję do ładowania akumulatora, więc dobrze gdyby było schowane.
Czy za deklem bocznym przy akumulatorze wejdzie luzem ? A może przy stacyjce na stałe ?

witek1965 - 2009-11-18, 14:44

Ja też mam założone, jest w schowku na klucze. Byłem przekonany, że to fabryczne wyposażenie.
arekw711 - 2009-11-18, 17:20

U mnie wygląda to tak
arekw711 - 2009-11-18, 18:14

Ja GPS podłączam do tego gniazda uchwyt mam z lewej strony na kierownicy piórnika nie mam chociaż się zastanawiam i chyba kupię zawsze można schować choćby pokrowiec do przykrycia motocykla a na zbiorniku nie mogę mieć krawata ze względu na piękny maluneczek
spining - 2010-01-09, 11:28

a ja sobie walne cos takiego; zamontuje w schowku pod siedzeniem (lewym): bedzie do telefonu i ewentualnie na cos jeszcze - zamiast wtyczki "oczka" do akumulatora i "po drodze" proponuje umieścić bezpiecznik
Marecki-mk - 2010-04-19, 09:40

Pierwotnie chciałem zamontować gniazdko zapalniczki pod siedzeniem,
ale dyndające na baku kable do zasilania nawigacji trochę mnie denerwowały,
nie wspominając już obawy że z czasem lakier mógłby ucierpieć .
Ostatecznie gniazdo zainstalowałem na kierownicy tam gdzie najbardziej jest mi potrzebne .
Mosiężny wspornik do aparatu trochę nie pasuje kolorystycznie do chromów,
ale może z czasem go zmienię :)
Całość wygląda tak :



Więcej zdjęć jest tu :

http://picasaweb.google.p...zdoZapalniczki#

W motocyklu nic nie było wiercone i w ciągu kilku minut mogę wszystko zdemontować bez śladu .

Demolka - 2010-10-05, 11:02

Ja mam założone gniazdo na pokrywie akumulatora, mocowane tą samąśrubą co pokrywa. Nie przeszkadza, nie rzuca się w oczy, zero przeróbek przy mocowaniu ( z wyjątkiem przewiercenia otworu na śrubę w podstawie obejmy gniazda, którą skróciłem do minimum).
Gniazdo połączone bezpośrednio do aku poprzez 20A bezpiecznik.
Przez to gniazdo będzie doładowywany akumulator zimą (garaż bez ogrzewania), prostownikiem z opcją prądu konserwującego ;D

vaaks - 2011-04-12, 12:51

Założyłem gniazdo zapalniczki m. reiserami.
grzechu - 2011-04-12, 20:01

vaaks, ładne gniazdo gdzie kupileś
moja uwaga czy nie za bardzo rozwarte są teraz risery to znaczy czy nie za lekko trzyma kierownica żeby przy szarpnięciu nie ruszyła się

vaaks - 2011-04-12, 20:19

grzechu, kupiłem zwykłe gniazdo jak na foto na allegro, wyciąłem z rury kwasówki tulejkę i płytkę wypolerowałem i wyszło jak wyszło. Blacha o grubości 2mm, a szczelina w reiserach była powyżej 2mm, nie ma problemu z mocowaniem kierownicy.
grzechu - 2011-04-12, 20:21

powiem tak wyszło jak orginał yamaha super
Merlin - 2011-04-12, 20:24

No no, jak oryginał.
vaaks - 2011-04-12, 21:05

:uklon3: dzięki za uznanie ;D prosta rzecz, a cieszy.
Dawid Z. - 2011-04-12, 21:20

vaaks napisał/a:
dzięki za uznanie prosta rzecz, a cieszy.

Pięknie pięknie a jak z wodoszczelnością.???

Zaker - 2011-04-12, 22:46

Sprytne i fajne, masz może jakiś rysunek tej blaszki ?
Zacząłem się zastanawiać czy nie umieścić gniazda z drugiej strony, bliżej szyby.

winiar - 2011-04-12, 22:57

Zaker, wydaje mi się, że zależy jakie masz reisery i czy taki rysunek Ci się przyda. Mi się to też spodobało ale niestey u mnie są inne, więc odwzorowywanie nie wchodzi w grę i trza szblon samemu zrobić. :(
vaaks - 2011-04-12, 23:08

Kształt blachy możecie przecież zrobić dowolny. ja wstawiłem w szczelinę karton, odrysowałem i jest jak jest. ;D
rumcajs - 2011-04-28, 19:20

Witam

Mam takie gniazdo zapalniczki jak w załączniku

Nie ma tam żadnego "przekaźnika" ani "bezpiecznika" - czy moge takie gniazdo podłączyć?
W pudelku nic więcej nie było.... :(

pozdrawiam
rumcajs

vaaks - 2011-04-28, 20:22

rumcajs, jakoś nie widzę twojego przywitania w dziale o sobie. Uzupełnij to.
Gniazdo mozesz podłączyć wyłącznie przez dodatkowy bezpiecznik bezpośrednio do + akumulatora i dobrej masy. Bezpiecznik umieść przy akumulatorze.

Dawid Z. - 2011-04-28, 20:33
Temat postu: Gniazdo zapalniczki, bezpiecznik
javascript:em('rumcajs, ')

Kupujesz coś takiego o dołączasz do obwodu.

Merlin - 2011-04-28, 21:42

Uważaj na polaryzacją, wiem co mówię.
Elektryk wyprowadził mi kabelki a ja po jakimś czasie podłączyłem zapalniczkę.
Dopóki zasilałem koguta, było Ok ale jak podłączyłem nawigacje, zdymiło ładowarkę, podlączyłem drugą, zdymiło bezpiecznik, dopiero wtedy kapnąłem się, że może źle podłaczyłem.
Ot, takie frycowe laika. :hahaha:
ale co się nawk.......m, to moje.

wolf - 2011-05-03, 13:08

Ja wkoncu po zimie wziolem sie za montaz gniazda zapalniczki, kabinowalem sobie zeby je przykrecic po nawierceniu po przeciwnej stronie stacyjki (w tym plastiku). Wydaje mi sie jednak po wymacaniu ilosci kabli ktore tam ida , ze moje gniazdo tam nie wejdzie a na darmo zdejmowac baku mi sie nie chcialo.
Mialem tez przyczepic je do gmola ale tez mi sie odwidzialo a na kierownicy mi sie nie podoba. Chcialem je gdzies ukryc zeby nie rzucalo sie w oczy ;p wiec mialo powedrowac do schowka... ale nie chcialo mi sie wiercic dziur ani nic.... poprostu lenia mialem od kabinowania :roll:
Wkoncu wymyslilem ! podgiolem mocowanie gniazda (tak aby potem wtyczka nie zawadzala mi o noge), odwrocilem je, przewiercilem wieksza dziure zeby sruba weszla... i tym sposobem zapalniczka wyladowala w najmniej problemowym miejscu. Zostala zamontowana do sruby baku (po przeciwnej stronie ssania w 650). Gniazdo jak dla mnie pasuje idelanie, nie trzeba kabinowac z kablami gdyz wystarczy je podciagnac po otworze na srube zawieszenia (dla pewnosci obkleilem kable izolacja w tym miejscu), w srodku nad akumulatorem (tylko spiolem kable opaska) jest idealne miejsce na kable, podlaczylem odrazu do akumulatora i smiga :brawo:
Ma to tez swoja zalete bo w kazdej chwili moge je odkrecic i sladu nie bedzie.
Jako ze nie mam saszetki na krawacie to np komorke podlaczam wkladajac ja do kieszeni w spodniach. Kabel idzie dookola nogi i luz. Do gps ciagne kabel po baku i tez spelnia swoja role, nie ma obawy o przysmarzenie czy cos ;D
Takze polecam :koksik:
Oto typ gniazda jaki kupilem i efekt po zamocowaniu:

ttom - 2011-05-03, 16:18

wolf, podoba mi się Twoje rozwiązanie i chyba je niedługo ściągnę... ;D Kierownica i inne rozwiązania jakoś mi nie leżały...
maniek - 2011-05-03, 19:06

Ja zamontowałem pod stacyjką chciałem żeby nie rzucała się w oczy
Dawid Z. - 2011-05-03, 19:51

maniek napisał/a:
Ja zamontowałem pod stacyjką chciałem żeby nie rzucała się w oczy


Mam podobnie, wygląda super.

ttom - 2011-05-03, 21:23

Ale trzeba bak zdejmować, wiercić Yadźkę... Brrrr...
;)

blady00 - 2011-05-04, 11:01
Temat postu: cd
możecie napisać jak podłączyć .Mam gniazdo ale bez instrukcji i nie chcę czegoś spie.......Czy podłączyć bezpośrednio do aku? Jeśli + do aku to które miejsce wybieraliście na masę? Jeśłi do jakichś kabli to dajcie jakiś opis do których.

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-05-04, 11:15 ]
blady leniu, wystarczyło raz kliknąć :evil:

vaaks - 2011-05-04, 11:10

Plus na pewno do akumulatora przez bezpiecznik - ja mam 7,5A, masa gdzieś do ukrytej śruby w zależnosci gdzie zamocujesz gniazdo - i znowu ja mam pod siedzeniem kierowcy.
blady00 - 2011-05-04, 11:34
Temat postu: cd
Fenkju ....Ci ;D
Dawid Z. - 2011-05-04, 20:31

vaaks napisał/a:
Plus na pewno do akumulatora przez bezpiecznik - ja mam 7,5A,


Z tego co wiem to 7.5 A bezpiecznik będzie za mały ,żeby podłączyć pompkę do kół. Tak myślę ,że 15 A to w sam raz. Ja tak mam.

blady00 - 2011-05-05, 06:51

a grubość przewodów jest wystarczająca przy tych zapalniczkach?
soft - 2011-05-05, 19:06

Dla przypomnienia wszystkim forumowiczom:
P=U*I
Czyli: Moc(W)=Napięvie(V)*Natężenie(A)
Czyli: Max moc podłączonego odbiornika= 12V*7,5A = 90 Wat

Czyli do gniazda zapalniczki można podłączyć odbiornik który ma maksymalnie 90 Wat - to już będzie na granicy spalenia bezpiecznika.
Zalecany pobór w tym wypadku należy obniżyć min. 20% czyli uznać 70 Wat.
To obniżenie ma na celu zlikwidowanie uderzenia prądowego w momencie włączania i wyłączania odbiornika. (zawsze pobór chwilowo jest wyższy)

Przepraszam za "łopatologię" ale nie każdy musi być inżynierem. :-)

Ad.2 Przewody nie muszą być super grube. Myślę iż 1 lub 1,5 mm miedź linka będzie 100% wystarczający.

vaaks - 2011-05-05, 19:32

Napisałem, ze mam bezpiecznik 7,5A, bo dla moich potrzeb - odbiorników wystarczy. nie przewiduję podłączania odbiorników dużej mocy, a nawet gdyby, zawsze mogę zmienić bezpiecznik na większy. Gniazdo ma mi służyć do zasilania nawigacji.
soft - 2011-05-05, 20:10

Faktycznie, przejrzałem kompresory do kół 12 V na Allegro i pobór prądu waha się od 12A w słabiutkich przez 17A do 30A w 2-tłokowych. :shock:

Przy tej 30A ... to bym zalecał przewód fi 2,5 mm.

jusza - 2011-08-12, 09:48

Tylko po co brać napięcie aż (bezpośrednio) z akumulatora???
GPS pracuje głównie gdy motocykl jedzie, więc wystarczy wpiąć się w złączki w lampie. Trzeba tylko zdjąć klosz. (Uwaga! Nie kręcić śrubą do regulacji kąta padania światła z lampy).
Zaletą takiego rozwiązania jest odcinanie napięcia z GPS-a po wyłączeniu silnika (nie rozładowuje się akumulator, gdy na postoju zapomni się wyłączyć GPS).
Praca nie trwa dłużej niż 15-20 minut.

Jeżeli będziesz nawigację podpinał do gniazda zapalniczki, to - choć są hermetyczne - można je umieścić w wałku na kierownicy. Bez żadnego mocowania, niech sobie ono tam leży.

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-08-12, 13:52 ]
wątek wydzielony z tego tematu

ttom - 2011-08-12, 10:44

jusza, brałem to pod uwagę u siebie, ale zdecydowałem bezpośrednio z aku (z bezpiecznikiem oczywiscie), bo pomyślałem sobie, że jak coś się stanie z gniazdkiem, to traci się oświetlenie motocykla. A w nocy to... Poza tym, jak się odchodzi od motocykla to i tak się navi chowa bo zajumają...
Demolka - 2011-08-12, 11:49

Ja mam gniazdo z akumulatora (15A bezp.) i przez to gniazdo bez kłopotów zimą doładowuję go.
Opisywałem to w temacie "gniazdo zapalniczki".

jusza - 2011-08-12, 12:30

ttom napisał/a:
jusza, brałem to pod uwagę u siebie, ale zdecydowałem bezpośrednio z aku (z bezpiecznikiem oczywiscie), bo pomyślałem sobie, że jak coś się stanie z gniazdkiem, to traci się oświetlenie motocykla. A w nocy to... Poza tym, jak się odchodzi od motocykla to i tak się navi chowa bo zajumają...


Gniazdo zapalniczki trzeba połączyć równolegle. Jego potencjalna awaria nie spowoduje braku oświetlenia.
Jednak pomysł Demolki (zimowe ładowanie akumulatora) jest wart większej pracy. Podoba mi się.

Clinton - 2011-08-12, 12:32

Jak gniazdo jest cały czas pod napięciem to zawsze istnieje niebezpieczeństwo rozładowania na postoju (zapomnimy czegoś wyłączyć, lub ktoś nam zrobi głupi kawał i coś podłączy) a rano d..pa :evil: Prawidłowo to powinieneś znaleźć taki przewód + który jest aktywny dopiero po przekręceniu kluczyka. Podłączasz gniazdo zapalniczki przez bezpiecznik i z czapki. Bezpiecznik możesz zawsze umieścić w miejscu, które jest łatwo dostępne bez specjalnego grzebania w moto. Może nie jest to najprostszy sposób ale za to zrobiony zgodnie ze sztuką.
Arcon - 2011-08-12, 12:45

A co w sytuacji, kiedy jednak chcemy mieć prąd w gniazdku przy wyłączonym kluczyku? Przykładowo, tak jak opisuje Demolka (doładowywanie aku), albo np. ładowanie telefonu podczas biwaku.
gshort - 2011-08-12, 13:28

jedno gniazdko poz siedzeniem na krótko do aku - sposób Demolki
drugie gniazdko np do gpsa na kierownicy - sposób Clintona

Włala ;D

Clinton - 2011-08-12, 13:40

Arcon, masz swoją głowę i świadomość co może być jak podłączysz w taki czy inny sposób. Wybór należy do Ciebie. A najlepszym rozwiązaniem może jest to co pisze gshort ? Jak by nie było zawsze podpinaj przez bezpiecznik ! Ewentualnie możesz np wozić w sakwie gniazdko z przewodami zakończonymi krokodylkiem i w razie czego podłączać do aku i zakryć deklem. Możliwości jest mnóstwo a na co Ty się zdecydujesz to ... ;D
gshort - 2011-08-12, 13:47

prawie...
Clinton napisał/a:
A najlepszym rozwiązaniem jest to co pisze gshort!!!!!!!!

Clinton, troche zmodyfikowałem Twój cytat, bo leciutko mijałeś się z prawdą ;p ;p ;p ;D ;D ;D ;D

Clinton - 2011-08-12, 16:56

Tylko powiedz jak się dostać pod siedzenie w prosty sposób :nie_wiem:
gshort - 2011-08-12, 18:20

nie całkiem pod siedzeniem, tylko pomiędzy siedzeniem i deklem bocznym, jest "na zewnątrz"
voitec - 2011-08-12, 19:18

Poczytałem raz i drugi ten temat i zamontowałem sobie gniazdo tak jak na zdjęciu nr 1 i 2.
I wszystko byłoby pięknie gdybym pomyślał o tym że gumowa zatyczka lekko wchodzi mi pod bak (zdjęcie nr 3) oraz że przy ciasnych manewrach będzie problem z ładowarką (zdjęcie nr 4). :> No i jeszcze problem na postoju z ładowarką :roll:
Na razie tak zostawiam do prób szosowych z GPS-em.
Jak się nie sprawdzi to będę próbował coś zmieniać.

arekw711 - 2011-08-12, 19:32

Demolka napisał

Cytat:
Ja mam gniazdo z akumulatora (15A bezp.) i przez to gniazdo bez kłopotów zimą doładowuję go.


Dokładnie mam tak samo i jest OK

Kozak_Barabasz - 2011-08-12, 21:33

Najlepszym sposobem jest zamocowanie akcesoryjnego gniazda:
1. Na kierownicy- najlepsza wygoda,
2. Podłączenia pod bezpiecznik co najmniej 10A (może komuś coś trzeba będzie użyczyć),
3. bezpośrednio pod akumulator na stałe- pozostawienie telefonu w celu ładowania czy super łatwe ładowanie akumulatora zimą

Amen ;)

Łuki - 2011-08-12, 22:21

Moje gniazdo podłączyłem przez bezpiecznik 7,5A bezpośredno z aku,mocowanie gniazda przykręcone do mocowana szyby - zaleta to bezproblemowe podłączenie navi lub kamerki oraz wygodny dostęp.
Pomysł doładowania akusia zimą - browar dla pomysłodawcy.

soft - 2011-08-12, 22:36

Ja posiadam 2 gniazda. Jedno pod siedzeniem a drugie w sakwie, która zamykana jest na kluczyk. To drugie dorobiłem sobie po to aby bez problemu ładować telefon, mp3, blutooth, nawigację itp.. Po prostu wkładam do sakwy, zamykam idę zwiedzać a tam bezpiecznie się ładuje.
Oba gniazda podpięte przez bezpieczniki 15A

witek1965 - 2011-08-12, 22:47

Cytat:
Oba gniazda podpięte przez bezpieczniki 15A
tyle prądu nie pobeirze żadna nawigacja ani telefon, ale co tam, zawsze można podłączyć np. kompresor do materaca, albo transformator z 12V na 220V i zagotować sobie wody na kawę
ttom - 2011-08-12, 22:53

Kozak_Barabasz napisał/a:
Amen ;)

I ja tak właśnie mam ! :koksik:

soft - 2011-08-13, 00:20

Ja te 15A to zastosowałem po dyskusji na forum o pompce do kół. Z obliczeń wychodziła dosyć duża moc.
Jak narazie tylko do ładowania służyło - na szczęście.

illusion - 2011-08-13, 00:25

Clinton, jeżeli miałbym zakładać głupi dowcip że ktoś mi coś podłaczy do gniazda zapalniczki to musiałbym również wozić ze sobą sprężarkę bo może ktoś mi wykręci wentyle , karnister paliwa bo może ktoś będzie szukał podpałki do grilla , kierownice bo złom w cenie , linki bo może ktos będzie miał ochotę zakonczyć żywota itp itd ;) ... ale oczywiście zgodnie zprawami Murphy'ego i tak nie jestem w stanie się zabezpieczyć w 100 % ;)

na moim motongu :
- pierwsze gniazdo zamontowane w kapie pod siedzeniem przy narzędziówce przeznaczone do ładowania mp4 , telefon , kamerka ( wrzucane są do sakwy ) pompki do materaca , interkomu ( kask ) , przetwornica itp
- drugie gniazdo na kierownicy założone głównie do podłacznia podgrzewanych wkładów rękawiczek i telefonu jezeli jest akurat na kierze
- kabel zasilający gps mam wyprowadzony na stałe przez wyłacznik dual więc tu nie muszę blokować gniazda zapalniczki

pierwsze dwa połaczenia idą bezpośrednia z ako ( oczywiście przez bezpieczniki ) bo musze mieć dostęp do zasilania bez względu na to czy moto jest odpalone czy nie a zasilanie gps jest aktywne tylko po załączeniu stacyjki

w sumie wszystko zależy od tego kto co potrzebuje i na ile korzysta z takich gagów ... bo w sumie czasami taniej komuś będzie kupić pudełko zapałek niż gniazdo zapalniczki ;)

OldDiver - 2013-03-21, 15:50

Nabyłem coś takiego - http://jurtom.istore.pl/p...cza,obejma.html
Do tego jest cała masa dodatków które nie bardzo wiem (niektóre) jak wykorzystać.

[ Dodano: 2013-03-21, 16:07 ]
Nie bardzo jestem pewny jak wykorzystać te elementy na prawo od czerwonego przewodu. To mi wyglada na jakieś przelotki.

J36 - 2013-04-28, 09:51

Skorzystałem też z waszych porad i zrobiłem sobie gniazdko w schowku z lewej strony. Gniazdko zabezpieczyłem bezpiecznikiem 5A. Jeśli chodzi o doładowywanie akumulatora to jest to rozwiązanie bardzo wygodne. Nie trzeba ściągać gumki aby dostać się do zacisków akumulatora :hahaha: Można też włożyć do schowka telefon i podłączyć go do ładowania.
jarecki - 2014-02-08, 16:33

a teraz o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy ;D
lepiej mieć gniazdo z przekaźnikiem czy bez ??
pomijam fakt ładowania aku przez gniazdo ;D

skipbulba - 2014-02-08, 18:13

Gniazdo z przekaźnikiem? Ja się może nie znam, ale w jaki sposób miałoby to działać? :)
jarecki - 2014-02-08, 18:57

przekaźnik odcina prąd po wyłączeniu stacyjki, nie jestem elektrykiem ale o to mniej więcej chodzi ;p
skipbulba - 2014-02-08, 19:25

Aaaa... nie zaskoczyłem :)
wydaje mi się to zbędne :)

teper - 2014-02-08, 19:37

jarecki napisał/a:
przekaźnik odcina prąd po wyłączeniu stacyjki, nie jestem elektrykiem ale o to mniej więcej chodzi ;p


ale po co ma odcinać ? gniazda motocyklowe z reguły są hermetyczne.

witek1965 - 2014-02-08, 19:39

pewnie po to, żeby nikt niepowołany się nie podłączył
gai-jin - 2014-02-08, 19:41

a ja jestem na etapie montażu w DS 650 i gdzie najlepiej jest gniazdo zamontować ??
witek1965 - 2014-02-08, 19:44

tam gdzie ci będzie najwygodniejgai-jin,
johnypl - 2014-02-08, 19:45

jarecki napisał/a:
przekaźnik odcina prąd po wyłączeniu stacyjki, nie jestem elektrykiem ale o to mniej więcej chodzi ;p


Wiecie po co ? bo jak zostawisz podłączony telefon, navi czy inne cudactwo, to po paru godz. będzie trzeba odpalać strucla na pych ;p

gai-jin - 2014-02-08, 19:48

wiesz brak wiedzy nie wiem gdzie mi będzie potrzebne kiedy najczęściej je się używa :oops: :oops:
pyra - 2014-02-08, 19:51

gai-jin, ale generalnie wiesz po co ci ono jest potrzebne ?
gai-jin - 2014-02-08, 19:56

pewnie tylko do telefonu bo z niczego innego nie korzystam
pyra - 2014-02-08, 20:03

Mam przy tylnym gmolu gniazdo z wbudowanym 2x USB
tel czy navi w kieszeni słuchawka w uchu i jest git ;D

gai-jin - 2014-02-08, 20:06

z navi nie korzystam tylko tel ewentualnie lampa na biwak żeby się doładowała . tak też myślałem żeby je dać z tyłu ale znajomi mi mówił że tylko z przodu :nie_wiem:
no i zrobił się młyn

witek1965 - 2014-02-08, 22:30

Cytat:
tak też myślałem żeby je dać z tyłu ale znajomi mi mówił że tylko z przodu

no i zrobił się młyn


_________________


A jaki tam młyn. Zrób dwa i po krzyku. Nie ty pierwszy i nie ostatni z dwoma będziesz

Bemol - 2014-02-08, 23:03

mam z przodu i jest git :) a z tyłu bym nie chciał ;p
Merlin - 2014-02-08, 23:18

A ja mam i z przodu na kierownicy (gniazdo zwykłej zapalniczki i 2 gniazda USB) i z tyłu na kufrze centralnym gniazdo zwykłej zapalniczki, jak lecimy przez 10-12 godzin przydają się do podładowania mojego i "plecaczkowego" N-coma w trakcie jazdy.
Przydają się też do ładowania kamery, aparatu.
Nawigację mam podłączoną na stałe.

handzolek - 2014-02-09, 08:05

Ja mam na kierownicy,a drugie w kieszeni na krawacie.
bratkov - 2014-04-11, 18:37

Hej własnie zakupiłem gniazdo z 2 usb i teraz pytanie jak je najlepiej podłaczyć. Gniazdo ma niebieski podświetlenie i boje się ze jak je podłącze tylko z akumulatorem moze go rozładować po jakimś czasie.
Kojak - 2014-04-11, 19:54

No to zrób tak:

podłącz gniazdo bezpośrednio do akumulatora,na przewodzie "+" daj bezpiecznik,dalej gdzieś na przewodzie wyłącznik i na końcu gniazdo zapalniczki.

Dzięki takiemu podłączeniu będziesz mógł przez gniazdo zapalniczki podładować sobie akumulator i zawsze będziesz miał dostęp do prądu pomimo zgaszonego silnika.
A zostawiając moto na dłużej wyłącznikiem odetniesz dopływ prądu.

Na dniach będę taki zestaw montować u siebie

witek1965 - 2014-04-11, 20:07

Kojak napisał/a:
Dzięki takiemu podłączeniu będziesz mógł przez gniazdo zapalniczki podładować sobie akumulator
przez porty USB ?
Cytat:
Hej własnie zakupiłem gniazdo z 2 usb

to se chyba ne da tak

bratkov - 2014-04-11, 20:11

A może podpiać pod np. światła albo pod kabel główny zasilający tylko który to??
Masz może jakiś wyłącznik upatrzony jakiś mały dyskretny

Kojak - 2014-04-11, 20:46

Dobra,już kumam...w pośpiechu przeczytałem że chodzi o montaż gniazda zapalniczki :poddajesie:
Kacperek - 2014-04-14, 10:17

Ja przestudiowałem serwisówkę i podłączyłem po stacyjce. Uruchamia się po przekręceniu kluczyka, a gniazda zamontowałem w objemce na śrubie mocującej osłonę stacyjki. Regulację napięcia mam aktywną i bierze mały prądzik nawet bez podłączonego urządzenia do gniazda USB i bałem się że będzie mi "zjadać" aku bez potrzeby na postoju, dlatego podłączyłem po stacyjce.
shipp - 2014-04-14, 14:44

Od dawna mam zapalajkę podłączoną bezpośrednio do aku, z bezpiecznikiem na "+" i jeszcze nigdy nie miałem problemów z aku z tego powodu. Nie podłączałem do stacyjki z prostego powodu, czasem chcę z niego /gniazda zapalniczki/ skorzystać na postoju, a po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają mi się światła i mógłbym się zdziwić, gdybym rozładował aku gdzieś w lesie, z dala od cywilizacji, a tak zawsze mam dostęp do elektryczności /choćby żeby podładować komórkę na przykład/.
witek1965 - 2014-04-14, 16:16

shipp napisał/a:
Od dawna mam zapalajkę podłączoną bezpośrednio do aku, z bezpiecznikiem na "+" i jeszcze nigdy nie miałem problemów z aku z tego powodu
a bo widzisz wodzu, ty tak jak i ja masz zwykłe gniazdo, a to jest takie bajeranckie, z podświetleniem ;D
shipp - 2014-04-14, 17:48

witek1965 napisał/a:
shipp napisał/a:
Od dawna mam zapalajkę podłączoną bezpośrednio do aku, z bezpiecznikiem na "+" i jeszcze nigdy nie miałem problemów z aku z tego powodu
a bo widzisz wodzu, ty tak jak i ja masz zwykłe gniazdo, a to jest takie bajeranckie, z podświetleniem ;D
no nie takie zwykłe, świecić nie świeci, ale wody nie przepuszcza :dumny:
Kojak - 2014-05-04, 20:33

Dziś pojechałem na rancho i zamontowałem dwa gniazda zapalniczki.
Przewód poprowadziłem bezpośrednio z akumulatora i dałem bezpiecznik 15A.
Zdemontowałem bak paliwa żeby dokładnie poprowadzić przewód do kierownicy a gniazda zapalniczki zamontowałem na konstrukcji do montażu szyby Silverado.
Na czas powrotu z działki w jedno gniazdo włożyłem tester naładowania akumulatora który pokazywał stan ładowania na poziomie 14.2 - 14.4V.
Wszystkim niezdecydowanym polecam montaż gniazd zapalniczki bo można je wykorzystać na wiele sposobów łącznie z zimowym ładowaniem akumulatora.






spider - 2014-05-05, 10:26

Taki wskaznik ladowania to swietna sprawa, gdzie to mozna kupic?
Kojak - 2014-05-05, 22:46

Na najpopularniejszym portalu aukcyjnym "ale" ;)
Tak z ciekawości sprawdzałem jego dokładność wskazania i porównywałem z miernikiem - wskazania były identyczne.

http://www.allegromat.pl/aukcja159166

Tylko że ja płaciłem za niego 14.99 zł

kris-dragstar - 2014-05-18, 18:50
Temat postu: Prad po kluczyku
Witam chciałbym zamontować gniazdo zapalniczki, mam wersję z przekaźnikiem no i mam podłączyć się pod kabel prądowy po włączeniu stacyjki....ale właśnie jak znaleźć ten kabel bo mam draga od niedawna i nie bardzo wiem gdzie szukać
Kacperek - 2014-05-19, 09:28

Ja się zapinałem w złączce pod bakiem, jeśli masz kabelki oryginalne to zgodnie z instrukcją znajdziesz je po kolorach (ja tak znalazłem).
kris-dragstar - 2014-05-19, 21:43
Temat postu: gniazdo
zgodnie z instrukcją tyle że na nie mam żadnej instrukcji do motocykla bo od zapalniczki to mam plus minus kostka do przekaźnika no i zasilanie po kluczyku, no i nie wiem gdzie się wpiąć z tym kabelkiem....
Kacperek - 2014-05-20, 09:17

spojrzę wieczorkiem na manual i napisze co i jak
RTP - 2015-03-11, 16:01

kris-dragstar napisał/a:
od zapalniczki to mam plus minus kostka do przekaźnika no i zasilanie po kluczyku, no i nie wiem gdzie się wpiąć z tym kabelkiem....


Czy ktoś może podrzuci odpowiedź na to "stare"pytanie ? Ja mam ten sam dylemat w XV1900 ;/

bynio - 2015-03-11, 16:28

Jeżeli gniazdo macie przez jakiś przekaźnik zasilane to można brać zasilanie przekaźnika z sygnału dźwiękowego bo jest on na stałe podpięty do masy a po stacyjce podaje + . Jeżeli chcecie bez przekaźnika to trzeba się liczyć z tym że do takiego gniazda to tylko raczej ładowarki tylko podpinać bo coś co pobiera większy prąd to może być problem z tego względu że do klaksonu cieniki kabelek położony więc nie mogą być duże obciążenia na gnieździe choć ja w swojej virówce jak miałem to i pompkę do materaca bez problemu podpinałem .
leon - 2015-03-11, 17:56

Ja swoje gniazdo podpiołem bezpośrednio pod akumulator oczywiście z bezpiecznikiem i jest ok ;D
RTP - 2015-03-11, 18:08

leon,

to jest też wyjście ale skoro zakupiłem zestaw z przekaźnikiem podobny do tego jaki ma kris-dragstar, to chciałbym to połączyć zgodnie ze schematem.
Wszystko rozkminiłem ale właśnie jest jeden żółty kabelek od przekaźnika, który wg. schematu trzeba podpiąć pod + po przekręceniu stacyjki. I właśnie się zastanawiam gdzie go podpiąć , jak to sprawdzić...

bynio - 2015-03-11, 21:30

Jak patrzę w serwisówce od twojego motocykla to możesz się podpiąć pod sygnał tak jak pisałem wcześniej lub po bezpieczniku którymś bo one dostają zasilanie po stacyjce.
RTP - 2015-03-11, 23:06

bynio,
dzięki za pomoc jutro sprawdzę i odpiszę jak mi poszło ;D

[ Dodano: 2015-03-15, 22:51 ]
przewód pociągnięty od klaksonu, wszystko działa ! :brawo:
Dzięki za pomoc :uklon3:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group