|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
|
Elektryka - SYGNALIZATOR ŁADOWANIA I STANU AKUMULATORA
vaaks - 2011-10-22, 13:12 Temat postu: SYGNALIZATOR ŁADOWANIA I STANU AKUMULATORA Aby nie spotkała mnie w trasie niespodzianka jakiej doświadczyło już kilku kolegów, gdy nagle "skończył się prąd", zainstalowałem w swoim dragusiu prosty sygnalizator diodowy wskazujący stan ładowania. Dioda odpowiednim kolorem sygnalizuje stan ładowania. Zaświeca się ona dopiero po uruchomieniu silnika, a ponieważ wtedy pobierany jest prąd przez światła i układ zapłonowy, co powoduje spadek napięcia w instalacji, świeci ona kolorem żółtym sygnalizując napięcie 13-13,7V.
HELLOWEEN - 2011-10-22, 14:05
Vaaksiu,ten prosty układ sygnalizuje tylko ładowanie aku.Nic nie powie Ci o stanie akumulatora.W każdej maszynie jest kontrolka ładowania,więc po co jeszcze jedna dodatkowa?Chyba że zamienisz na już istniejącą.Ja tam nie wierzę gadgetom.Nie lepiej co jakiś czas sprawdzić własnoręcznie miernikiem?I przy okazji skontrolować stan aku(poziom elektrolitu,klemy,itd.).
vaaks - 2011-10-22, 14:20
HELLOWEEN napisał/a: | Nic nie powie Ci o stanie akumulatora |
Jak to nie? Powie o rozładowanym akumulatorze
HELLOWEEN napisał/a: | W każdej maszynie jest kontrolka ładowania |
Gdzie w dragu masz kontrolkę ładowania? Czy tylko ja jej nie dostrzegłem?
witek1965 - 2011-10-22, 16:05
Vaaks w twoim też nie ma ?
HELLOWEEN napisał/a: | W każdej maszynie jest kontrolka ładowania |
za wyjątkiem XVS 1100 w takim razie, bo jak Vaaks nie ma i ja nie mam, to za duży zbieg okoliczności
Po to ta pierdoła właśnie jest. Pali się na zielono-ładowanie pełne, pali się na pomarańczowo - na postoju pokazuje stan naładowania aku OK - w czasie pracy alternatora ładownie mniejsze od prawidłowego.
pali się na czerwono-na postoju- aku szajs, w czasie pracy alternatora - brak ładowania.
HELLOWEEN - 2011-10-22, 19:28
Sorry Panowie.Faktycznie w Dragu nie ma kontrolki ładowania W takim razie urządzenie jak najbardziej przydatne.Może dałoby się umieścić tą diodę w konsoli?A swoją drogą,brak podstawowej kontrolki,to trochę błąd konstruktorski.Skoro można było umieścić tam kontrolki od kierunków,świateł drogowych,ssania,silnika,to dlaczego brak jest ładowania i ciśnienia oleju np.? Przynajmniej ja tak uważam.
moondek - 2011-10-22, 19:42
A czy montaz tego jest skomplikowany?
witek1965 - 2011-10-22, 20:07
moondek, bardzo prosty. Instrukcja w opakowaniu. tylko dwa przewody. Masowy i prądowy. Podłączasz gdziekolwiek masę, tam gdzie ci wygodniej, oraz napięcie np, z klaksonu-tam jest prąd po włączeniu zapłonu-przed włącznikiem np, lun z listwy bezpiecznikowej . Z lampy może być również, ale jak założysz włącznik świateł, to już tylko masz napięcie po zapaleniu silnika. Potrzebne narzędzia : wiertarka i wiertło fi 8, dwa konektory , szczypce do zaciskania konektorów, lub ew. lutownica, rurka termokurczliwa. Dasz radę bez najmniejszego problemu. Sposób montażu jaki wybierzesz dowolny.
vaaks - 2011-10-22, 20:17
HELLOWEEN napisał/a: | Skoro można było umieścić tam kontrolki od kierunków,świateł drogowych,ssania,silnika,to dlaczego brak jest ładowania i ciśnienia oleju np.? |
nie ma kontrolki ssania, a jest kontrolka stanu oleju
illusion - 2011-10-22, 21:21
po moich perturbacjach z pradem założyłem coś dokładniejszego http://www.jsel.pl/PL,10,...otocyklowy.html , bardzo mały gabaryt , niska cena , sprawdza się doskonale , do zamocowania nie potrzebowałem ani jednej śrubki ponieważ wcisnąłem go pomiędzy linkami a mocowaniem szyby , przy wyłaczonej stacyjce jest praktycznie niewidoczny
ttom - 2011-10-22, 21:33
Szkoda, że nie ostrzega przed zbyt dużym napięciem (uszkodzenie regulatora)...
fazzi - 2011-10-23, 11:32
pewnie mozna kupic taki ktory pokazuje dokladna wartosc a wiec bedzie tez pokazywa gdy ladowanie bedzie za duze
np cos takiego http://allegro.onet.pl/ha...1877408868.html
[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-10-24, 07:55 ]
dodano po (słusznej) sugestii illusion'a
illusion - 2011-10-23, 12:08
ttom, w moim rozwiązaniu jest alarm zbyt niskiego napięcia oraz alarm zbyt wysokiego który załącza się powyżej 15V
fazzi, niebawem link do aukcji będzie bezużyteczny dla kogokolwiek , polecam robić tak jak vaaks na początku tematu
ttom - 2011-10-23, 20:41
illusion, tylko on taki mało cruiserowy jest...
illusion - 2011-10-23, 21:26
ttom, laweta spod czeskiej granicy też była mało cruiserowa ale wtedy nie było mi wcale do śmiechu , mojemu portfelowi również
jutro postaram sie wstawić fotkę , coś czarnego gabarytu pudełka zapałek można naprawdę łatwo zakamuflować , no chyba że ktoś ma różowy motor ... wtedy trochę może kontrastować
bamzaj - 2011-10-24, 10:42
Wszystko fajnie, sygnalizuje pokazuję, ale. będąc w trasie dajmy na to jakieś 300 km, od domu, pokaże, że nie ładuję i co?:P i też trza lawetę:P
Arcon - 2011-10-24, 12:08
Jak zobaczysz, że nie ładuje, to jeszcze zdążysz zgasić przednią lampę i dojechać do najbliższego warsztatu albo stacji benzynowej. A wtedy stosujesz patent Moondka (aku samochodowy w sakwie) i dalej jedziesz do domu :-)
arekw711 - 2011-10-24, 12:42
Cytat: | Jak zobaczysz, że nie ładuje, to jeszcze zdążysz zgasić przednią lampę i dojechać do najbliższego warsztatu |
Tak jeżeli masz czym wyłączyc , bo wersja USA nie ma wyłącznika
Arcon - 2011-10-24, 12:53
No to bez gaszenia lampy, tylko wtedy zasięg jest jakieś 1,5x mniejszy Bo jeszcze można zgasić przy pomocy kamienia, ale tego nie proponuję
fazzi - 2011-10-24, 12:54
arekw711 napisał/a: | Cytat: | Jak zobaczysz, że nie ładuje, to jeszcze zdążysz zgasić przednią lampę i dojechać do najbliższego warsztatu |
Tak jeżeli masz czym wyłączyc , bo wersja USA nie ma wyłącznika |
wtedy mozesz wyciagnac zarowke
krotom - 2011-10-24, 13:04
a jeśli masz przekaźnik załączający światła po odpaleniu to zwyczajnie rozpinasz to ustrojtwo i śmigasz dalej
witek1965 - 2011-10-24, 14:33
fazzi napisał/a: | wtedy mozesz wyciagnac zarowke |
krotom napisał/a: | a jeśli masz przekaźnik załączający światła po odpaleniu to zwyczajnie rozpinasz to ustrojtwo i śmigasz dalej |
tylko po co tyle kombinacji.
Najprościej jest wyjąć bezpiecznik reflektora. Zero kombinacji z przewodami ( przecież mogą być lutowane) rozkręcaniem lampy - wyjąc żarówkę (w motocyklu z szybą silverado to nie takie proste, jakby się wydawało).
arekw711 - 2011-10-24, 18:31
Cytat: |
Najprościej jest wyjąć bezpiecznik reflektora |
No i bardzo dobrze
Cytat: | wyjąc żarówkę (w motocyklu z szybą silverado to nie takie proste, jakby się wydawało). |
Oj nie jest ciekawie
johnypl - 2011-11-01, 14:11
A coś takiego ?
http://www.motomoto.pl/?motocykle:akcesoria#5
fazzi - 2011-11-01, 14:56
wyswietla sie tylko ogolnie strona polkomu
witek1965 - 2011-11-01, 16:35
fazzi, bo tak jest skontrowana ich strona. Kliknij na przełączniki i na Woltomierz i masz to co chciał pokazać johnypl, Wszystko ładnie i pięknie, tylko cena. Samo urządzenie 199 zeta, plus za drugie tyle piękny uchwyt mocowany do kiery. Można również na taśmę dwustronną do zbiorniczka płynu hamulcowego
Robrob - 2011-11-01, 16:57
mam u siebie właśnie coś takiego i mocowany do zbiorniczka płynu, całkiem fajny bajer, jak ktoś zainteresowany to mogę zrobić foty.
słabo widać ale zawsze, najlepiej powiększyć zdjęcie
johnypl - 2011-11-01, 20:32
Tu jest link do LIDORa mają trochę taniej
http://www.lidor.pl/Produ...kumulatora.html
remol71 - 2012-07-30, 09:29
Szukam woltomierza analogowego o średnicy takiej, jaką mają najczęściej małe termometry i zegarki. Popularny woltomierz o średnicy 52mm niestety odpada z przyczyn estetycznych. Jeśli ktoś taki mały woltomierz zobaczy, to proszę o link
F.I.P. Berek - 2012-12-10, 10:58
Sygnalizator stanu akumulatora wyposazony w dwie diody i wylacznik + gniazdo zapalniczki zakupilem w Louisie za 30 euro. Diody w zaleznosci od stanu naladowania aku wysylaja info swiecac, migajac lub migajac naprzemian. Podlaczenie bezposrednio do akumulatora - sprawdzenie stanu nastepuje po uzyciu wlacznika (wymaga przytrzymania - po puszczeniu wraca do pozycji "off") - wiec kontrolki nie pobieraja pradu w czasie postoju. Wprawdzie zestaw jakoby do zamocowania na kierownicy - upchnalem go przy glowce ramy, po przeciwnej stronie stacyjki. Nie rzuca sie w oczy, maksymalnie skrecona kiera nie koliduje z podlaczona wtyczka do gniazda (np. podczas ladowania aku przez gniazdo).
|
|