|
YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM
|
 |
Mechanika - Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu
FhissT - 2011-10-04, 12:33 Temat postu: Chrobotanie z okolicy sprzęgła po pałowaniu Panowie sprawa jak w temacie, dodam że sprzęgło mi już nieźle ciągnie, ale w tym sezonie juz go nie wymienię... robota na wiosnę.
Jest to dźwięk z lewej strony silnika, z okolicy ów sprzęgła. Częstotliwość wzrasta wraz z prędkością, niezależnie od tego czy klamka sprzęgła jest wcisnięta czy nie... Pierwszy raz się pojawiło po krótkim przelocie 160 km/h jakiś miesiąc temu.
Pytanie co tam się zaciera? Tarcze zużyte i przekładki mogą wydawać takie odgłosy?
vaaks - 2011-10-04, 12:56
To nie sprzęgło ci chrobocze. Sprzęgło jest z prawej strony. Wygląda na klasyczny już przypadek urwania śruby krzyżaka w kardanie. Radzę zdjąć pokrywę i sprawdzić, bo to moze sie źle skończyć, podczas jazdy może zablokować wał. Temat szczegółowo opisany http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=8803
FhissT - 2011-10-04, 13:49
hmm... o którą obudowę Ci chodzi? o tą przy skrzyni? niedawno zdejmowałem koło do wymiany opon i ten wielowypust wchodzący w skrzynię wyglądał dobrze, żarnych zużyć...
dźwięk nie pojawia się cały czas a jedynie po przykatowniu, potem ustępuje ale nie zawsze. nie wiem... sprzęgło silnika i rozrusznika są po prawej stronie siedząc na moto?
vaaks - 2011-10-04, 14:00
Sprzęgiełko rozrusznika jest po lewej stronie, a sprzęgło po prawej. Krzyżak jest mocowany do wałka zdawczego nakrętką, mogła sie urwać śruba na której siedzi ta nakrętka. I nie chodzi tu o wielowpust.
gang69 - 2011-10-04, 16:24
Mi też tam coś chrobota ,zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać.
witek1965 - 2011-10-04, 16:35
gang69 napisał/a: | zdiołem kardan sprawdziłem krzyżak wszystko eleganckie idę to właśnie składać. | zerknij jak wygląda oryginalna nakrętka, czy nie ma śladów uderzeń i daj znać.
FhissT - 2011-10-04, 17:54
vaaks jak się do tej nakrętki dostać?
jeśli się urwał to czy nie zrujnuje mnie to finansowo? więc nie chodzi tu o sam kardan...
vaaks - 2011-10-04, 18:23
Chłopie widzę, że jesteś zbyt leniwy aby użyć opcji "SZUKAJ" wszystko na ten temat zostało bardzo szeroko opisane, wykaż trochę wysiłku - poczytaj http://yamaha-dragstar.pl...er=asc&start=20
FhissT - 2011-10-04, 19:11
dzięki, czytałem ten temat... tam sprawa dotyczy w większości wielowpustów od strony dyfra (jaja jak berety z nimi), a u mnie zaciera się i skrzypi od strony skrzyni... kurna w sobote trasa i strach wyjeżdżać...
jak zdejmowałem koło to wał ze skrzyni wyszedł sam i tam samo sam wskoczył na swje miejsce... czy żeby dostać się do tej feralnej nakrętki należy rozebrać skrzynie? a może to zaciera się łożysko nr 12?
gang69 - 2011-10-04, 19:15
No i jestem .Dawno tak wolno nie jechałem na trójce Myślę że serwis dał dupy(ale na 100% nie jestem pewien).Moto jest na dotarciu i wpisali mi wymianę na 1200km teraz mam o.k 4km olej był czarny i opiłki na magnesie.
Ale oprócz tego starła mi się lekko uszczelka na wałku ta przy wielowypustach i było tam trochę gumy która dostawała sie między zęby i myślę że to powodowało walenie.
Po oczyszczeniu,nasmarowaniu i nowym oleju ----cisza
trochę chyba zapowietrzyłem hamulec ale tym się nie martwię a stan zębów,wałka idealny.
przerwę na osi mam z obu stron 2,6 mm może byc?
jaro - 2011-10-04, 19:18
To niema nic wspólnego z wałem chodzi o urwany kawałek wałka z nakrętką, do którego przymocowany jest przegub. I nie radze tak jeździć dopóki tego nie sprawdzisz.
ajsek - 2011-10-04, 19:23
Miałem podobne chrobotanie. U mnie okazało się, że przekładnia kątowa - połączenie napędu z silnikiem mi się rozpieprzyła. Do tanich naprawa nie należała...
jaro - 2011-10-04, 19:23
Nie zauważyłem że wrzuciłeś ten schemat. Stawiam na wałek i nakrętkę, która po urwaniu ociera się o przegub i stąd te zgrzyty. Ja tak miałem Wiedźma i ktoś jeszcze.
FhissT - 2011-10-04, 19:26
napisz nr o które części dokładnie chodzi...
jaro - 2011-10-04, 19:29
FhissT, Urwała się końcówka wałka nr. 1 ta w kółeczku z nakrętką nr., 26 która jest na niego nakręcona i to wszystko lata albo jest zakleszczone gdzieś w przegubie.
FhissT - 2011-10-04, 20:00
ale jeśli się hipotetycznie urwała to jakim cudem to w ogole jeździ???
jaro - 2011-10-04, 20:03
Wał(30) siedzi na wieloklinie w przegubie(38), druga część przegubu na poprzednim schemacie(22) a miedzy nimi końcówka wałka(1) i ring(24), podkładka(25) i nakrętka(26). To wszystko jest pod ostatnia pokrywą(chromowaną) z lewej strony, jak zdejmiesz tą pokrywę to będzie tam jeszcze plastikowa i gumowa osłona. I pod ty wszystkim jest przegub jest trochę rozkręcani, jedna śruba jest za akumulatorem z drugiej strony motocykla.
marian00 - 2011-10-04, 20:14
Nie ma to jak dobrze się upewnic i poczytac trafione rady "znachorów"
http://forum.motocyklisto...76#entry1834076
FhissT - 2011-10-04, 20:18
no mnie jego odpowiedź tez zaciekawiła... rzadko kiedy można tam liczyć na jakies trafione sugestie... prędzej w elektryce. ale zawsze warto zapytać.
witek1965 - 2011-10-05, 02:17
Żeby sprawdzić założenia Vaaksa, nie trzeba podnośnika i sztabu mechaników oraz zadawania miliona pytań na różnych forach. Wiedźmie gwardziści po sporej dawce alkoholu w Sokolcu na parkingu rozebrali i poskładali do kupy. Wiedźma wsiadł i pojechał. Odkręć te kilka śrub i zobacz, czy ta cholerna nakrętka jest na miejscu, czy się telepie z kawałkiem urwanego gwintu. No chyba, że naprawdę chcesz rozwalić silnik dokumentnie to jeździj dalej.
miodzik - 2011-10-05, 09:14
Piotr Dudek nie jest byle jakim znachorem. To specjalista wysokich lotów, który zęby zjadł na tego typu maszynach.
Lokis - 2011-10-05, 10:02
Piotr to fachura. W naszym regionie każdy wie kto to Piotr Dudek.
marian00 - 2011-10-05, 10:36
miodzik napisał/a: |
Piotr Dudek nie jest byle jakim znachorem. To specjalista wysokich lotów, który zęby zjadł na tego typu maszynach. |
Mi nie chodziło o to kto dokładnie się wypowiada tylko ogólnie na FM jak się o coś pyta to zawsze jest 100 diagnoz a każda jest zupełnie inna.... Chodziło mi o robienie zamętu w sprawie, która jest niemalże rozwiązana... czyt. teza vaaks-a
FhissT - 2011-10-05, 13:17
jest rozwiazana w tej kwestii że ta nakrętka jest jak nowa, nie ma śladów uderzeń, siedzi sobie na gwincie i w dupie ma pękania...
może zaciera sie łożysko wewnątrz skrzyni.
vaaks - 2011-10-05, 13:32
Sprawdziłeś mając zdjęte pokrywy na podniesionym motocyklu kręcąc kołem lub po odpaleniu na biegu?
FhissT - 2011-10-05, 13:37
zdjąłem wszystkie pokrywy, moto na podnośniku, bieg zapięty, szarpie kołem, nawet złapałem tą nakrętke kluczem, zero luzu (tyle co na skrzyni, jakiś 1mm). siedzi na swoim miejscu...
vaaks - 2011-10-05, 14:05
FhissT napisał/a: | szarpie kołem |
dziwne, chyba masz większy problem niż przypuszczałem. Pokręć ręcznie kołem i spróbuj wyczuć opory, wysłuchać "chroboty". Dobrze mieć do tego pomoc drugiej osoby.
FhissT - 2011-10-05, 14:24
nie nie, nie zrozumieliśmy się, ja szarpię kołem celem wyczucia gdzie może być chrobot (często nie używam alta i stąd nieporozumienie).
i najgorsze że te chroboty i jakby zacieranie się występuje dosyc rzadko, tak jak pisalem po szybkim przelocie lub obciążeniu gwałtownymi przyspieszeniami...
witek1965 - 2011-10-05, 15:11
FhissT, to drugą opcję podał ci Piotr Dudek. Nie jeździj, bo to może łożysko się zaciera lub coś inszego. Rozbierz zanim nie narobisz konkretnego bałaganu.
FhissT - 2011-10-06, 08:17
ostatnie dni w miare fajnej pogody i weź tu nie jeździj...
[ Dodano: 2011-10-06, 19:31 ]
od razu przepraszam za marną jakość przede wszystkim dźwięku ale słychać ten niepokojący dźwięk... jazda ok 30-40km/h z wyłączonym silnikiem:
FILM
|
|