YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Elektryka - Usterka elektryki

Dzarko - 2018-03-30, 21:28
Temat postu: Usterka elektryki
No więc od początku. Pacjentka to Yamaha V-Star 1100 Classic z 2003 roku. Zawsze było wszystko ok z elektryką aż do mniej więcej zeszłego weekendu.

Gdy próbowałem odpalić motocykl zauważyłem, że nie pali się światło z przodu a na budziku świeci cały czas kontrolka długich. Objawy ustały po wyjęciu i założeniu z powrotem żarówki H4. Motocykl odpalił zupełnie normalnie i jeździł przez cały dzień. Odpalał swobodnie kilka razy, bez zająknięcia.

Dzisiaj chciałem pojechać do pracy. Rano usłyszałem jedynie warkotanie, migotanie zegarów i kierunków i cisza. Nie zapalił. Po pracy podłączyłem akumulator do prostownika. Zdziwiło mnie, że normalnie przy takiej operacji po kilkudziesięciu minutach można było normalnie odpalić. Jednak nie tym razem. Dalej było warkotanie, trochę kręcenia silnikiem i nic.

Przekonany, że padł akumulator zakupiłem nowy firmy POWERBAT. Zgodnie z poradą sprzedającego, zalałem cele, odczekałem godzinę i poszedłem odpalać. Motocykl miał problemy z odpaleniem ale jakoś ruszył. Przejechałem około 35 kilometrów i postanowiłem, przed dalszą podróżą, blisko domu sprawdzić czy odpali. Zatrzymując się zauważyłem, że lewy (tylko lewy) kierunkowskaz dziwnie działa. 2 razy świeci normalnie a potem 2 razy szybciej. I nie, nie ma przepalonej żarówki.

Motocykl, oczywiście, nie odpalił. Po naciśnięciu zapłonu warczał, gasły światła, zegary. Było kilka zakręceń silnikiem ale nie zapalił. Skończyło się pchaniem 320 kilogramów przez ponad kilometr. Dobrze, że nie pojechałem tam, gdzie miałem zamiar.

Tak to wygląda. Rozrusznik nie ma siły zakręcić silnikiem. Lewy kierunek dziwnie działa. Akumulator jest nowy. Teraz się ładuje od prostownika.

Robrob - 2018-03-31, 07:44

zacznij od sprawdzenia wszystkich przewodów masowych/ z twojego opisu wynika jak by się masa gubiła/ i sprawdzenia wszystkich kostek, kup preparat do czyszczenia połączeń elektrycznych i dobrze spryskaj, sprawdz ładowanie
Jacek6 - 2018-03-31, 10:29

Dzarko napisał/a:
Skończyło się pchaniem 320 kilogramów

1100 waży aż tyle ? Czy pchałeś z pasażerem na sidełku ?

dzem - 2018-03-31, 13:43

Ja stawiam na przekaźnik rozrusznika. Znajdziesz go pod siodlem

[ Dodano: 2018-03-31, 13:44 ]
Tu masz link do części http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6811862448

[ Dodano: 2018-03-31, 13:47 ]
Jak mi padł to tez mialem taki obiaw. Czasem odpalil czasem terkotalo przy liczniku czasem wcale prądu nie bylo. Co najgorsze pojechalem tak w trase i wtedy padl na dobre. Bez lawety sie nie obylo. Choć teraz bym to zwarł na krotko i dojechal. Ale doświadczenia sie zdobywa cale życie

Dzarko - 2018-03-31, 18:18

dzem napisał/a:
Ja stawiam na przekaźnik rozrusznika. Znajdziesz go pod siodlem



A gdzie dokładnie? Siodło 100 razy zdejmowałem i nie widziałem czegoś takiego...

[ Dodano: 2018-03-31, 18:26 ]
BTW. Po naładowaniu akumulatora zapłon jest OK. Nie ma za to ładowania.

Robrob - 2018-03-31, 21:01

zanim zaczniesz męczyć się z ładowaniem, posprawdzaj klemy, przewody masowe i wszystkie kostki, a na końcu weźmiesz się za regulator.
Dzarko - 2018-04-01, 07:12

Generalnie wszystko ma mase co sprawdzalwm oprocz rwflektora. Jak powinno wygladac polaczenie go z obwodem masy? Gdzie to powinno sie dziac? W lampie zadnych odlutowanych czy niewpietych rzeczy nie zaobserwowalem. Kierunki mase lapia.
OldDiver - 2018-04-01, 07:56

Looknij tu -> http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=16601
Tu trochę dywagacji na temat masy w lampie ale w moim DS650.

Dzarko - 2018-04-01, 10:42

No właśnie wychodzi mi, że masa nie jest wyciągnięta na obudowę lampy. Pewnie kablem jest pociągnięte dalej gdzieś
dzem - 2018-04-03, 21:02

Jak zdejmiesz fotel to witac sterownik. Odkręć go ale nie odpinaj kostki. Potem wyjmij ten plastik do ktorego byl przykrecony sterownik i jak juz to wyjmiesz to Twoim oczom ukaze sie przekaźnik rozrusznika. Tam wtedy sprawdż miernikiem czy dochodzi napiecie z aku. I czy z niego wychodzi z drogiej strony. Takim sposobem potwierdzisz badz wyeliminujesz błąd tego przekaźnika. Jak by cos bylo nie jasne to pisz. Pozdrawiam
Dzarko - 2018-04-04, 04:55

Poddałem się. Oddałem do mechanika.
Robrob - 2018-04-04, 06:58

Dzarko napisał/a:
Poddałem się. Oddałem do mechanika.
cienias ;D
Dzarko - 2018-04-04, 08:03

Trzeba wiedziec kiedy sobie odpuscic
dzem - 2018-04-06, 22:32

Rozumiem to , że nie wszyscy mają czas i nie wszyscy znają się na wszystkim i szanuję to :) ale pochwal się jaka była przyczyna ok. LWG
Dzarko - 2018-04-07, 05:07


dzem - 2018-04-07, 15:52

No dobra to teraz pare slów :) co to takiego??
Dzarko - 2018-04-07, 17:12



To kiedyś były konektrory pomiędzy alternatorem a regulatorem

witek1965 - 2018-04-07, 18:24

i co się z nimi stało ? Przyglądałem się kostkom w XVS i jestem pod wrażeniem prymitywizmu jaki Yamaha stosuje. Motocykl kosztuje w cyc kasy, a materiały wczesny Gierek ;/ . Takie prymitywne kostki stosowano w naszej rodzimej motoryzacji dopóki istniała. Od wielu lat stosuje się kostki hermetyczne, z wyjątkiem Yamahy ;/ . Dwu pinowa można kupić już za 3,50 pln( samiec i samica).Rozumiem, ze nie wymieniasz całego urządzenia, tylko same kostki. Proponuję zastosować właśnie hermetyczne.
Dzarko - 2018-04-07, 19:10

Na sztywno zostały polutowane
soft - 2018-04-08, 22:08

witek1965 napisał/a:
i co się z nimi stało ? Przyglądałem się kostkom w XVS i jestem pod wrażeniem prymitywizmu jaki Yamaha stosuje. Motocykl kosztuje w cyc kasy, a materiały wczesny Gierek ;/ . Takie prymitywne kostki stosowano w naszej rodzimej motoryzacji dopóki istniała. Od wielu lat stosuje się kostki hermetyczne, z wyjątkiem Yamahy ;/ . Dwu pinowa można kupić już za 3,50 pln( samiec i samica).Rozumiem, ze nie wymieniasz całego urządzenia, tylko same kostki. Proponuję zastosować właśnie hermetyczne.


Kiedyś także zastanawiałem się nad tym genialnym rozwiązaniem i nie mogłem zrozumieć dlaczego nie zastosowano hermetycznych wtyczek ....

OldDiver - 2018-04-09, 07:33

Hermetyczne ? Na kalifornijskie klimaty ... po co ? Jestem ciekawy czy wersje europejskie tak mają.
witek1965 - 2018-04-09, 19:58

OldDiver, a jak sądzisz ? Japoniec w jednej i tej samej fabryce montował do jednych takie, a od drugich inne ?

[ Dodano: 2018-04-09, 19:59 ]
Miałem xvs 650 z Niemcowni, wersja europejska i nie widziałem tam nic co by można uznać za hermetyczne.

JARECKI 68 - 2018-04-09, 21:47

Moja jest europejska z polskiego salonu,ma spinki zwykłe,nie hermetyczne...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group