YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - Zębatki Drag Star 125

kowalo20 - 2014-09-28, 12:16
Temat postu: Zębatki Drag Star 125
Siemanko.
Wczoraj wracając z zakończenia sezonu sprawdziłęm v max Draga. Wyniósł on 95 km/h. Lecz na każdym biegu szedł normalnie do odcięcia. na 4 biegu do 80km/h. Na 5 do 95 km/h. Chce wymienić zębatki i łańcuch i nie wiem jakie zębatki zastosować ? Może to wina zębatek że nie pojedzie więcej.

philip-spider - 2014-09-29, 08:59

... hmmm ...do odcięcia? u swojego nie zauważyłem odcięcia.. tylko wyje i wyje. NA PEWNO było odcięcie?
kowalo20 - 2014-09-29, 09:16

No właśnie takie wycie już na prawie maksymalnych obrotach. Podam swoje maksymalne prędkości na poszczególnych biegach:
1 bieg max 20km/h
2 bieg max 40km/h
3 bieg max 60km/h
4 bieg max 80km/h
5 bieg max 95 km/h

Może to wina zębatek. Wiem że Virago 125 jak jest zablokowana na module to odcina zapłon a u mnie nic takiego nie ma.
Jakie zębatki i v max ma kolega philip-spider ?

philip-spider - 2014-09-29, 09:29

No właśnie dlatego pytam, bo moja nie odcina zapłonu tylko wyje na wysokich obrotach. W filmiku z shadow 125 wyraźnie słyszałem odcięcie zapłonu ( https://www.youtube.com/watch?v=_dsFABsBIbc ), w dragu tego nie mam.
Z tyłu mam 56 lub 57 zębów (zgubiłem się przy liczeniu) z przodu jeszcze nie wiem.
Mam też rozwierconą dyszę główną w gaźniku do ok 110 (nie wiem dokładnie - to ocena mechanika).
V max (mam 90kg i 179cmwzrostu):
- pod górkę 80
- pod wiatr 80
- na prostej 95
- lekko z górki 100 (trwa to wieki)
- Vmax max max 105 - cxzyli lekko powyżej 100 :)

Na poszczególnych biegach nie sprawdzałem, zawsze ciągnę ile się da 4ką i dalej dobijam 5tką.
Policzę z przodu to napiszę.

kowalo20 - 2014-09-29, 09:34

Ja tylną zębatkę mam 49 :D
A z przodu nie wiem. Też muszę policzyć.
Wogóle wszystkie Shadow 125 latają jak opętane.
Mój Drag bardzo sprawnie idzie na każdym biegu także do 90 dochodzi szybko. Ale kończy na 95 bo przełożenia są chyba za krótkie.
Kolego jaki masz moduł bo ja mam TNDF 60.

philip-spider - 2014-09-29, 09:40

a gdzie to sprawdzić?

[ Dodano: 2014-09-29, 09:42 ]
gdzieś czytałem, że 1 ząb z przodu to jak 3 zęby z tyłu ( ;D )

kowalo20 - 2014-09-29, 10:07

Moduł jest pod siedzeniem tam gdzie akumulator. Na pewno go znajdziesz :D Będzie pisać Denso. Taka kostka wielkości kasety audio :D

[ Dodano: 2014-09-29, 10:08 ]
A co do zębów to właśnie słyszałem , że zakładali 12 do Dragów blokowanych. A powinno być 13 :D

philip-spider - 2014-09-29, 10:18

poprzedni właściciel jak sprzedawał to poklepał mnie po plecach i powiedział "100 idzie :) ".
tu na forum już się dopytywałem ludzi to i więcej wyciągali ale kosztem odejścia oczywiście.
Po pracy zobaczę ile tych ząbków mam.
Aaaa... jeszcze dodam, że w wydechu tez mam trochę więcej dziurek niż w oryginale, luźniej i głośniej jest.
Ten wątek pewnie już czytałeś:
http://yamaha-dragstar.pl/viewtopic.php?t=3315

kowalo20 - 2014-09-29, 10:20

Wątek przeglądany chyba 10 razy :D
Ja też mam po jednej dziurce w każdym wydechu. Dziurki są wielkości prawie takiej samej jak oryginalne wyloty :P Szkoda że nie ma tak naprawdę informacji o tym jakie przełożenia powinny być w tym motocyklu :(

philip-spider - 2014-09-29, 10:39

Ale u mnie podobno tez w środku był dodatkowo wiercony. Ja się do osiągów już przyzwyczaiłem, chociaż wcześniej widziałem ten filmik z shadowem i spodziewałem się więcej (za to shadow ma brzydki silnik). Aktualnie najbardziej irytuje mnie właśnie dźwięk wydechu. Jak stoję obok to może nie tak źle, ale jak jadę to tak pierdzi irytująco. Kolega wcześniej jeździł "nowym" junakiem 50cc i mówi ta jego 50tka więcej basu generowała niż te moje rurki.
kowalo20 - 2014-09-29, 11:34

Ja dzisiaj zobaczę ile mam z przodu zębatkę i dam znać :D
philip-spider - 2014-09-29, 17:38

No to kaseta obok aku (moduł) również ma oznwczenie TNDF60.
A przednia zembatka 14 ząbków (tylna 57).

kowalo20 - 2014-09-29, 17:41

No to mamy te same moduły :D
Ale dowiedziałem się, że oryginalne zębatki powinny być 16/59 :D
Także ten :D Ciekawie :D
Teraz być mądrym jakie zębatki kupić :D

philip-spider - 2014-09-29, 21:47

a ile masz z przodu nie wiesz?

[ Dodano: 2014-09-29, 21:51 ]
no to u siebie mogę 15 z przodu spróbować...

[ Dodano: 2014-09-29, 21:53 ]
zapytaj kogoś innego na forum. ja mam tak jak pisałem 14/57 (lub56) i do 100 dobija z oporem.

[ Dodano: 2014-09-29, 21:53 ]
a z wiarygodnego źródła masz tą informację o 16/59 ?

[ Dodano: 2014-10-04, 18:44 ]
apropos Vmax, to dzisiaj miałem przygodę z wymianą gaźnika. Założyłem inny, bez rozwiercanej dyszy, ale z nieuszkodzoną membraną podciśnieniową. Efekt taki, że moto chodzi równiutko, ale trochę się dusi przy odkręcaniu manetki, ale co najważniejsze... nie byłem w stanie rozpędzić do 80 km/h. na starym leciała 95, na tym teraz zatrzymuje sie przy 75km/h. Moze to kwestia regulacji, a na tym sie nie znam. Mam zamiar założyć z powrotem swój stary gaźnik, tylko membranę przełożyć. Oby było jak przedtem albo lepiej. Nie wiem czy to kwestia dyszy ale teraz moto nie jedzie prawie wcale. Może spróbuj w swojej oprócz zębatek wymienić dysze na lekko większą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group