YAMAHA XVS 650, 950, 1100, 1300, 1600, 1700, 1900 FORUM

Mechanika - stuki w tylnym kole

GUMIS - 2013-08-27, 00:29
Temat postu: stuki w tylnym kole
Witam!
Mam drag stara 650 classic z 2004 roku , i coś stuka w tylnim kole podczes jazdy, myślałem że jest luźne koło ale nie, bęben jest ciepły (czy to normalne..? ) podczas jazdy troche rzucało co jak wcześniej pisałem myślałem o luzach ale wszystko jest sztywne.
Czy ktoś może wie co jest grane...? Mam tego Draga prawie miesiąć ma przejechane troszke ponad 3000 mil.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Madburn - 2013-08-27, 03:16

bęben czy dyfer ? tam gdzie cieplej tam problem
hamulec raczej nie stuka - tylko szumi
łożyska tez raczej szumią


a w 3tys mil to szczerbate ufoludki wierzą - chyba ze kupiłeś motong używany na stacji orbitalnej to tak :)

GUMIS - 2013-08-27, 08:31

Ciepły jest bęben , domyślam sie że tam jest problem ale co może być przyczyną..? jak jest zimny to tego nie mam dopiero po kilku przejechanych km. stukanie się pojawia. Jakby coś tam puchło .........? Moto ma udokumentowany przebieg więc wg.mnie jest prawdziwy .
dzięki za odp.

vaaks - 2013-08-27, 08:55

GUMIS napisał/a:
ale co może być przyczyną..?

jak nie rozbierzesz, to się nie dowiesz. Tylko tak będziesz mądrzejszy. ;p

monkton - 2013-08-27, 09:07

Nic tam nie stuka, sprawdź uchwyt do kasku i kopnij w wydechy. To chyba jedyne rzeczy, które mogą stukać.
qbczas1984 - 2013-08-27, 14:45

moze stukac z tylu. Ja w 650 wymienialem piaste, bo sie upier..... lozysko dostalo luzu i stukalo.
monkton - 2013-08-27, 21:46

No to jeszcze kopnij w łożysko ;D
GUMIS - 2013-08-28, 22:34

Witam ! rozebrałem całe koło dokopałem sie do 2 łożysk ( z każdej strony po jednym ) czy w środku pomiędzy tymi łożyskami jest jeszcze jedno....? wkładając tam palca coś wyczuwam i to coś tam sobie lata...?
Z góry dziękuje.
Pozdrawiam
GUMIS

witek1965 - 2013-08-28, 23:00

to taka tuleja. Ona na pewno nie stuka tak, żebyś to słyszał w trakcie jazdy, czy chociażby kręcąc kołem.
Kręcąc wałem przekładnia zachowuje sie jak nalezy ?

GUMIS - 2013-08-28, 23:19

która przekładnia...?w kardanie...?
ale od czego bęben sie bardzo ciepły robi...?

shipp - 2013-08-28, 23:27

bęben będzie robił się ciepły bo musi, są tam szczęki hamulcowe działające na zasadzie tarcia, a tarcie jak wiadomo równa się wydzielanie ciepła,
mówiąc "ciepło" rozumiemy "ciepło", nie "gorąco", bęben może być lekko ciepły, nie może być gorący, a już na pewno nie parzyć w palce gdy się go dotknie

GUMIS - 2013-08-28, 23:29

tak wiem , ale wydaje mi sie że jest troche bardziej niż powienien, jak usłyszałem te stuki to w tym samym momencie tylne koło zaczeł uciekać na zakrętach..?
shipp - 2013-08-28, 23:33

GUMIS, powyciągaj wszystko z koła i bębna, oblukaj czy nie ma widocznych uszkodzeń /ubytków, złamań, itp/, oceń stan zużycia, w razie wątpliwości wymień /tam nie ma niczego, co by znacząco mogło wydrenować portfel z kasy/, na koniec bardzo dokładnie poskładaj i zobacz, czy "efekt" ustał czy nadal jest to, co Cię niepokoi. Jeśli nadal będziesz miał wątpliwości, podjedź do kogoś zaufanego, kto na prawdę zna się na robocie niech rzuci fachowym okiem.
aaa... i przede wszystkim dokładnie obejrzyj tył motocykla, bo w czasie jazdy może stukać w innym miejscu z powodu jakiejś poluzowanej śrubki /np. bagażnik, mocowanie tablicy rejestr. czy chociażby puszka na przewody pod tablicą/, a Tobie wydaje się że w kole /sprawdź przy okazji stan ciśnienia w oponie, zbyt niskie wywołuje efekt "pływania" tyłu/, a Ty być może utożsamiasz stuki z wyczuwalnym "pływaniem" tylnego koła i wyciągasz wniosek, że jest to związane ze sobą, a wcale tak może nie być.

GUMIS - 2013-08-28, 23:43

Wszystko rozkręciłem tam wszystko jest jak Nowe... rozkręciłem nawet przednią część kardana i też stan jak nowy....
a odnośnie kardana to jakiego smaru najlepiej używać...? czy to wsio ryba..?

[ Dodano: 2013-08-28, 23:45 ]
a śrubek WSZYSTKICH nie sprawdzałem

[ Dodano: 2013-08-29, 00:51 ]
A zakładaniu koła jakieś uwagi... na coś zwrócić szczególną uwage...? czy 4 śruby kardana ustalają prawidłową pozycję koła...?
A smar do kardana może być obojętnie jaki czy jakiś szczególny....?
Dzięki.

vaaks - 2013-08-29, 08:43

GUMIS napisał/a:
jak usłyszałem te stuki to w tym samym momencie tylne koło zaczeł uciekać na zakrętach.

koniecznie sprawdź wszystkie szprychy - czy nie mają luzów.

Cytat:
a odnośnie kardana to jakiego smaru najlepiej używać...

smar z dodatkiem MoS2

GUMIS - 2013-08-29, 19:43

Dzięki
a szprychy są sztywne

duoma - 2013-08-29, 20:08

tak czytam i nie wierzę - ciepły bębęn to za mocno naciągnięta linka/pręt hamulca lub intensywne hamwania tylnym. Stukać tam nie ma co - chyba że gwóźdź w oponie :)
Jak sprawdzałeś łożyska - ich wewnętrzne bieżnie powinny się obracać z wyczuwalnym oporem, jeśli kręcą się leekko, to są zużyte.

GUMIS - 2013-08-29, 22:42

hahaa do bębna , linki doszedłem dzis po południu , ale dzięki , łozyska są ok pracują i wyglądają jak nowe , opona też czysta , przy okazji porobiłem zaprawki , pierwsze oznaki korozji na ramie powstałe od komyszków , było ich nie , wiele ale były ;d , po wszystkich uwagach powyższych forumowiczów znalazłem jeszcze lekkkko luźną tylną lampe. dziś wszystko skręciłem a jutro wkładam koło do ramy i wtedy się okaże .
Jutro dzień sądu ostatecznego ! !!!!hihihi
Pozdrawiam

voitec - 2013-08-30, 09:32

Też miałem takie stuki. Też nie mogłem zlokalizować. Problem rozwiązała wymiana bębna.
GUMIS - 2013-09-01, 22:56

Wszystko poskładałem i maszyna chodzi ok.
DZIĘKI za pomoc lol

Leonn - 2014-05-19, 22:59

Witajcie... mam podobny problem opisywany w podobnym temacie
Również mam stuki w tylnym kole - czy ktoś mógł by zerknąć i odpowiedziec na mój ostatni post i film w tym temacie TUTAJ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group