YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany w części praktycznej egzaminu kat A
Autor Wiadomość
Damias 


Model: BĘDZIE
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 11:11   Zmiany w części praktycznej egzaminu kat A

Kurs zakończony i czas się udać na egzamin :) Chciałbym przed tym poruszyć jeden temat, może ktoś też się z tym spotkał a może kogoś to czeka.
W trakcie trwania mojego kursu czyli ostatnie 3tyg instruktor był na jakiejś globalnej naradzie instruktorów i egzaminatorów od kat A. Ustalono takie zmiany w części praktycznej egzaminu:
-przy omawianiu motocykla losowane są dwa terminy do omówienia (np sprawdzić światła mijania i poziom płynu hamulcowego) a wcześniej trzeba było sprawdzić wszystko
-niezależnie od wylosowanych do omówienia tematów przed nimi trzeba powiedzieć o sprawdzeniu naciągu łańcucha
-na placu manewrowym nie trzeba używać kierunków przy jeździe po 8 i między pachołkami
-obrót głowy przy jeździe po 8 wymagany jest przed wejściem w zakręt (wcześniej był chyba wymagany przy przejeździe przez krzyżówkę)

Czy ktoś to może potwierdzić lub ma coś do dodania?
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 11:20   

Tak już było w zeszłym roku, kiedy ja zdawałem w Warszawie.
Jedyne zastrzeżenie jest takie, że jeśli raz użyjesz kierunków, powinieneś używać ich cały czas, ale najlepiej przed startem zapytać egzaminatora o jego preferencje. Dodatkowo podczas slalomu mile widziane obroty głową, na ósemce obowiązkowe.

Dla przypomnienia, podczas ruszania koniecznie obrócić głową, bo to chyba najczęściej popełniany błąd przez egzaminowanych, bo jak nie :beczy:
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
Damias 


Model: BĘDZIE
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 11:31   

Wcześniej było tak że właśnie się pytało egzaminatora czy jeździć z kierunkami czy nie a teraz generalnie można bez. Kierunków można oczywiście używać ale tak jak piszesz konsekwentnie :) Tak czy siak lepiej zapytać i niż jeździć w niepewności :)
Obroty głowy przy slalomie ponoć obowiązkowe.

A obrót głową w prawo i w lewo przy ruszaniu to świętość :)
 
 
nurek301 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 106
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 2011-05-10, 11:46   

W Zielonej Górze jest tak:
Egzaminator mówi co należy omówić np. światła, kierunki
łańcuch jest obowiązkowy i tego Ci nie powie a sprawdzić musisz
podczas jazdy po slalomie zawsze przy skręcie oglądasz się do tyłu w 8 oglądamy się tylko przy wjeździe i zjeździe.

[ Dodano: 2011-05-10, 11:47 ]
Święta prawda
Cytat:
A obrót głową w prawo i w lewo przy ruszaniu to świętość
 
 
Damias 


Model: BĘDZIE
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 13:17   

Widać że np w Zielonej Górze jest różnica choćby z obrotem głowy tylko przy wjeździe/zjeździe z 8.
To może żeby usystematyzować to zbierzmy do kupy jak to wygląda w Warszawie:
1. Omówienie tematów przy motocyklu: sprawdzenie łańcucha + 2 wylosowane tematy
2. Przeprowadzenie motocykla do kolejnego pachołka
3. Przygotowanie do jazdy: założenie kasku i sprawdzenie ustawienia paska zapięcia, ustawienie lusterek
4. Ruszenie i przejechanie do kolejnego pachołka (obrót głową w lewo i prawo przed ruszeniem!)
5. Jazda na 8 (obroty głową przed skrętami)
6. Jazda między pachołkami (obroty głową)
7. Ruszanie pod górkę
8. Wyjazd na miasto i jazda zgodnie poleceniami instruktora. Jeśli nic nie mówi o skręcaniu to domyślnym kierunkiem jazdy jest jazda na wprost, prawym pasem w miarę możliwości.
 
 
nurek301 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 106
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 2011-05-10, 13:48   

A najlepiej będzie jak zadzwonisz do WORD-u i się dowiesz czy wprowadzono jakieś nowe zasady.
 
 
MarcinBig 



Model: SYMPATYK
Wiek: 55
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 2183
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2011-05-10, 14:55   

Jest jeszcze przepchnięcie motocykla ok 5-6 m
oraz ostre hamowanie (przy prędkości 50km/h)
_________________
There Are Things Known, and Things Unknown, and In Between Are the Doors
"Fikcja musi być prawdopodobna aby stała się prawdą"
 
 
Damias 


Model: BĘDZIE
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 14:57   

MarcinBig napisał/a:
Jest jeszcze przepchnięcie motocykla ok 5-6 m

To jest pkt 2 na mojej liście :)
MarcinBig napisał/a:
ostre hamowanie (przy prędkości 50km/h)

A to się chyba odbywa w czasie jazdy na mieście.
 
 
nurek301 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2000
Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 106
Skąd: Kożuchów
Wysłany: 2011-05-10, 15:04   

MarcinBig napisał/a:
ostre hamowanie (przy prędkości 50km/h)

Nazywa się to hamowanie awaryjne, prawidłowe wykonanie to rozpędzenie motocykla do około 50km/h na trzecim biegu, po komendzie "hamuj", w pierwszej kolejności należy wcisnąć obydwa hamulce, a następnie w końcowej fazie hamowania sprzęgło, motocykl może zgasnąć nie jest to błąd. Hamowanie to, zazwyczaj odbywa się na placu (ze względu na bezpieczeństwo).
Ostatnio zmieniony przez nurek301 2011-05-10, 15:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patryk_c 



Model: RS1700
Rocznik: 2006
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lip 2009
Posty: 750
Skąd: Warszawa Bemowo
Wysłany: 2011-05-10, 15:06   

Ostre hamowanie - w Warszawie (egzaminy na A - tylko Odlewnicza)

Ostatnio na egzaminach na pewno pojawia się na PLACU - w wersji o którą poprosi egzaminator

Rozpędzenie motocykla do 3 biegu i
- hamowanie do wyznaczonego przez egzaminatora punktu
- hamowanie na jak najkrótszym odcinku od chwili kiedy egzaminator nakaże rozpoczęcie hamowania
- obie wersje jedna po drugiej

Powodzenia.
_________________
 
 
Galder 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 429
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-10, 15:17   

Większość ludzi nie wrzuca trójki, bo prawdę mówiąc niewielki odcinek, nie pozwala się rozpędzić zestresowanym, jednak wystarczy zrobić to wystarczająco dynamicznie, aby egzaminator był zadowolony.
_________________
Filozofia wymaga więcej koncentracji niż jazda motorem, ale nie jest tak bolesna przy upadku.
 
 
sinus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 1998
Wiek: 50
Dołączył: 22 Lut 2011
Posty: 1151
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-05-10, 16:17   

Reguły, o których piszecie obowiązywały już w lipcu 2009 roku, przynajmniej w WORD-zie w Bielsku-Białej - sam w ten sposób zdawałem :)
 
 
Gosiaczko 



Model: DS 1100 Custom
Rocznik: 2005
Wiek: 50
Dołączyła: 26 Kwi 2010
Posty: 1258
Skąd: Józefów/GŁ/AIOŁA
Wysłany: 2011-05-10, 17:52   

Zdawałam miesiąc temu w Warszawie na Odlewniczej i hamowanie do punktu oraz awaryjne miałam na mieście.

[ Komentarz dodany przez: krotom: 2011-06-10, 09:36 ]
dalsze opisy jak przebiega egzamin zostały wydzielone tutaj
_________________
1/3 Aniołków Bemiego :)
motylkiem jestem :) http://www.youtube.com/watch?v=1zx3puwpDTs
 
 
mikruss 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 1997
Wiek: 51
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 85
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-06-11, 23:11   

W Skierniewicach obydwa rodzaje hamowań (awaryjne i do linii) jest na placu manewrowym.

[ Dodano: 2011-06-11, 23:14 ]
Galder napisał/a:
Większość ludzi nie wrzuca trójki, bo prawdę mówiąc niewielki odcinek, nie pozwala się rozpędzić zestresowanym, jednak wystarczy zrobić to wystarczająco dynamicznie, aby egzaminator był zadowolony.


U mnie Pani egzaminator kazała się rozpędzić z górki, więc 3 była spokojnie wrzucona. Ale jedno ale do motocykla w tych Skierniewicach. Podczas jazdy na mieście miałem wrażenie że jest przekoszony bo trochę tył zarzucało na nierównościach.
_________________
Idąc torem logicznym własnego rozumowania, nie mam pytań!!!
 
 
Damias 


Model: BĘDZIE
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-27, 13:54   

No i udało się :brawo: Zdałem ;D
Co prawda za drugim razem ale sie udało :) Mam za to w tym temacie jeszcze coś do dodania odnośnie hamowań awaryjnego i do lini.
Zdawałem w Wawie na Odlewniczej. Za pierwszym razem oba hamowania były robione na placu manewrowym. A za drugim razem egzaminator robił je na mieście. Czyli wychodzi na to że ma znaczenia w jakim mieście i w jakim ośrodku tylko zależy to chyba po prostu od egzaminatora :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group