ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ PO URUCHOMIENIU SILNIKA. |
Autor |
Wiadomość |
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-30, 17:46 ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ PO URUCHOMIENIU SILNIKA.
|
|
|
Założyłem automat załączający światła po uruchomieniu silnika.
Wpierw wyeliminowałem (obciąłem) dwa przewody ( brązowe) - będące wyprowadzeniem drugiej pary styków przekaźnika.
Moduł schowałem pod kanapą.
Instalacja:
1. Przeciąć przewód czerwono- żółty odchodzący od bezpiecznika 15A
2. Do przewodu za bezpiecznikiem połączyć przewód niebieski i czerwony
3. Do drugiej części przewodu cz-ż połączyć drugi przewód niebieski.
4. Przewód biały połączyć z masą
Całość pięknie działa - światła przód i tył włączają się po uruchomieniu silnika.
Cała praca to ok. godzinki z pifkiem.
p030.jpg
|
|
Plik ściągnięto 322 raz(y) 33.92 KB |
Moduł.jpg
|
|
Plik ściągnięto 329 raz(y) 300.2 KB |
|
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-08, 19:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Grzegorz Anis
Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58 Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 1069 Skąd: Chelm
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-30, 18:50
|
|
|
Ten z modułu zachowałem na pamiątkę, a w wersji USA nie ma wyłącznika świateł. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Bemol
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58 Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 6504 Skąd: GŁ Free Star Łódź
|
Wysłany: 2011-03-30, 18:58
|
|
|
i wszystko jasne, też sobie takie ustrojstwo nabędę i sam zamontuję |
_________________
Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004
I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....
http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
|
|
|
|
|
DAROO
Rocznik: 2006
Wiek: 49 Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 175 Skąd: PORAJ
|
Wysłany: 2011-03-30, 20:25
|
|
|
ja mam sprowadzone moto z stanów, czy cała procedura podłączenia będzie wyglądać tak samo ?
[ Dodano: 2011-03-30, 20:26 ]
brak wyłącznika świateł |
_________________ Żyj tak,jakby każdy dzień miałby być ostatni !!! |
|
|
|
|
witek1965
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59 Dołączył: 28 Maj 2009 Posty: 14512 Skąd: Gdzieś
|
Wysłany: 2011-03-30, 20:27
|
|
|
DAROO, ten wyłącznik,,który Vaaks zostawił sobie na pamiątkę, służy do wyłączania tego modułu. Jak go pominął, to po prostu działa cały czas przez automat. Schemat umieścił z pominięciem go. Jak się mylę Vaaks popraw mnie. |
_________________ Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest
***** ***
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-30, 21:23
|
|
|
Mój draguś też z USA , wszystko działa jak należy, a silnik opala dużo sprawniej. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-30, 21:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krzych
Rocznik: 2006
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 190 Skąd: zewsząd
|
Wysłany: 2011-03-30, 22:47
|
|
|
Dzięki wielkie Vaaks, za schemat. Teraz wszyscy idziemy na łatwiznę, przymierzałem to dzisiaj do lampy z przodu, ale dobrze że nie miałem zbyt wiele czasu. |
_________________ "człowiek nie wielbłąd-napić się musi..." |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-30, 22:59
|
|
|
Ja też przymierzałem do lampy, ale niestety za duży i nie chciał sie zmieścić. Pod kanapą jest fajne miejsce pod tym plastykowym deklem z prawej strony. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
miras
Rocznik: 2007
Wiek: 54 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 13 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2011-03-30, 23:22
|
|
|
fajna sprawa, sam korzystam z takiego rozwiązania, aku przy rozruchu ma więcej mocy na zapłon
ja podczas montażu zrobiłem jakiś błąd, bo po myciu myjką ciśnieniową, zmienia się chyba izolacja kabli lub wilgoć dostaje się do sterownika i światła zapalają się zaraz po włączeniu stacyjki
ale rzadko to robię, i się już przyzwyczaiłem
gratki !! pomysł godny naśladowania |
Ostatnio zmieniony przez miras 2011-03-30, 23:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
krotom
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2821 Skąd: brać czas i chęci
|
Wysłany: 2011-03-31, 08:11
|
|
|
By dorzucić troche dziegciu do tego ociekającego słodyczą tematu to ja sobie tego nie założę. Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać. Stare przysłowie pszczół mówi: "Lepsze jest wrogiem dobrego" - zostaję więc w standardzie (na razie ) |
_________________
AB Rh+ |
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-31, 08:36
|
|
|
krotom napisał/a: | Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać. |
Czy myślisz, że mi nie zapalało? Też, ale rozrusznik wolniej i dłużej kręcił. Teraz te niedogodności zniknęły. Po co "nadwerężać" akumulator i skracać mu życie?
Dawid Z. wersja europejska ma włącznik na kierze, nie widzę potrzeby montowania tego. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
wolf
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44 Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 464 Skąd: zadupie w CK
|
Wysłany: 2011-03-31, 14:01
|
|
|
A teraz pytanko od laika elektryka... skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika.. to po kiego taki gadzet? Czy dobrze sobie tlumacze ze w standardzie odpalaja sie swiatla glowne razem z silnikiem a po zamontowaniu tego ustrojstwa dopiero jak juz silnik pracuje... (np 2 sek. po uruchomieniu)? i jest latwiejszy rozruch.
Czy procedura montazu i poszczegolnych kabelkow w 650 bedzie taka sama? |
|
|
|
|
ttom
Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 1695 Skąd: Nomad
|
|
|
|
|
vaaks
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74 Dołączył: 22 Wrz 2008 Posty: 2567 Skąd: PWL
|
Wysłany: 2011-03-31, 14:06
|
|
|
wolf napisał/a: | skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika.. |
w V - starach swiatła włączają się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a ustrojstwo ma je włączać dopiero po odpaleniu silnika. Ot cala filozofia
Przeczytaj cały temat ze zrozumieniem. |
_________________ Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650 |
|
|
|
|
Peters
Model: SYMPATYK
Wiek: 51 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 2861 Skąd: Dziki Wschód
|
Wysłany: 2011-03-31, 19:26
|
|
|
vaaks napisał/a: | nie widzę potrzeby montowania tego. |
Ja mam co prawda amerykańca i mam zamiar to zamontować .
A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto. |
_________________ BMW K 1200 LT
REGULAMIN
|
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-03-31, 19:35
|
|
|
PETERS napisał/a: | A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto. |
Tak można ,ale jak włączysz światła to bez tego ustrojstwa będą włączały się po przekręceniu kluczyka i włączeniu włącznikiem świateł a z nim po odpaleniu moto, automatycznie się włączą jak włącznik fabryczny będzie w pozycji OFF. Także też jest sens założenia opóźniacza świateł.
[color=black]Rozszerzyłem wypowiedź Dawida, żeby nie było niedomówień. witek ( zamiast pisać kolejnego posta)[/color] |
_________________ Dawid Z. |
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-03-31, 21:35, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
PIOTRUŚ
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-07, 00:10
|
|
|
Włącznik zamontowany i niby wsio jest ok ale :
1) Czy światła mają się zapalać od razu po naciśnięciu startera?? Myślałem ,że będzie zwłoka jakaś.
2) Nie wiem jak u Was ale u mnie jak przekręcę stacyjkę to światła nie świeca jednak gdy włączę kierunkowskaz to światła się włączają ...
Tak ma być i wsio jest ok?? |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
|
Dawid Z.
Model: SYMPATYK
Wiek: 44 Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 1772 Skąd: Przemyśl,Anglia.
|
Wysłany: 2011-04-07, 00:17
|
|
|
Raczej nie bardzo tak ma być. Coś w podłączeniu pogmatwałeś. |
_________________ Dawid Z. |
|
|
|
|
PIOTRUŚ
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 38 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 210 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-04-07, 00:24
|
|
|
ale tam nie ma co skopać ....masa jest z aku chyba to jednak znaczenia nie ma ,jedynie mogę niebieskie kable ze sobą zamienić ale czy to coś da to |
_________________ Suzuki GSF 650 SA |
|
|
|
|
|