YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ PO URUCHOMIENIU SILNIKA.
Autor Wiadomość
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-30, 17:46   ZAŁĄCZANIE ŚWIATEŁ PO URUCHOMIENIU SILNIKA.

Założyłem automat załączający światła po uruchomieniu silnika.
Wpierw wyeliminowałem (obciąłem) dwa przewody ( brązowe) - będące wyprowadzeniem drugiej pary styków przekaźnika.
Moduł schowałem pod kanapą.
Instalacja:
1. Przeciąć przewód czerwono- żółty odchodzący od bezpiecznika 15A
2. Do przewodu za bezpiecznikiem połączyć przewód niebieski i czerwony
3. Do drugiej części przewodu cz-ż połączyć drugi przewód niebieski.
4. Przewód biały połączyć z masą
Całość pięknie działa - światła przód i tył włączają się po uruchomieniu silnika.
Cała praca to ok. godzinki z pifkiem.

p030.jpg
Plik ściągnięto 322 raz(y) 33.92 KB

Moduł.jpg
Plik ściągnięto 329 raz(y) 300.2 KB

_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-11-08, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Grzegorz Anis 



Model: MS1300
Rocznik: 2008
Wiek: 58
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1069
Skąd: Chelm
Wysłany: 2011-03-30, 18:32   

Vaaksiu a co zrobiłeś z przełącznikiem ?
_________________
Organizator V meetingu "WILD EAST" Drag Star
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-30, 18:50   

Ten z modułu zachowałem na pamiątkę, a w wersji USA nie ma wyłącznika świateł. ;D
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Bemol 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2004
Wiek: 58
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 6504
Skąd: GŁ Free Star Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 18:58   

i wszystko jasne, też sobie takie ustrojstwo nabędę i sam zamontuję :koksik:
_________________
Motocyklistą nie staniesz się z chwilą kupna motocykla ! !!


Lola 1100 V STAR SILVERADO 2004

I'm a rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane.....

http://www.youtube.com/watch?v=kmFBABd5zZU
 
 
DAROO 



Rocznik: 2006
Wiek: 49
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 175
Skąd: PORAJ
Wysłany: 2011-03-30, 20:25   

ja mam sprowadzone moto z stanów, czy cała procedura podłączenia będzie wyglądać tak samo ?

[ Dodano: 2011-03-30, 20:26 ]
brak wyłącznika świateł
_________________
Żyj tak,jakby każdy dzień miałby być ostatni ! !!!
 
 
witek1965 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2008
Wiek: 59
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 14512
Skąd: Gdzieś
Wysłany: 2011-03-30, 20:27   

DAROO, ten wyłącznik,,który Vaaks zostawił sobie na pamiątkę, służy do wyłączania tego modułu. Jak go pominął, to po prostu działa cały czas przez automat. Schemat umieścił z pominięciem go. Jak się mylę Vaaks popraw mnie.
_________________
Motul 5100 4T 15W50, NGK BPR7EIX
Moje moto
XVS 650 - był
XVS 1100 - jest
DL-650 - jest



***** ***
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-30, 21:23   

Mój draguś też z USA , wszystko działa jak należy, a silnik opala dużo sprawniej.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2011-03-30, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzych 



Rocznik: 2006
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 190
Skąd: zewsząd
Wysłany: 2011-03-30, 22:47   

Dzięki wielkie Vaaks, za schemat. Teraz wszyscy idziemy na łatwiznę, przymierzałem to dzisiaj do lampy z przodu, ale dobrze że nie miałem zbyt wiele czasu. :uklon3:
_________________
"człowiek nie wielbłąd-napić się musi..."
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-30, 22:59   

Ja też przymierzałem do lampy, ale niestety za duży i nie chciał sie zmieścić. Pod kanapą jest fajne miejsce pod tym plastykowym deklem z prawej strony.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
miras 


Rocznik: 2007
Wiek: 54
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-03-30, 23:22   

fajna sprawa, sam korzystam z takiego rozwiązania, aku przy rozruchu ma więcej mocy na zapłon :)
ja podczas montażu zrobiłem jakiś błąd, bo po myciu myjką ciśnieniową, zmienia się chyba izolacja kabli lub wilgoć dostaje się do sterownika i światła zapalają się zaraz po włączeniu stacyjki :(
ale rzadko to robię, i się już przyzwyczaiłem :)

gratki ! !! pomysł godny naśladowania lol
Ostatnio zmieniony przez miras 2011-03-30, 23:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krotom 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2821
Skąd: brać czas i chęci
Wysłany: 2011-03-31, 08:11   

By dorzucić troche dziegciu do tego ociekającego słodyczą tematu ;) to ja sobie tego nie założę. Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać. Stare przysłowie pszczół mówi: "Lepsze jest wrogiem dobrego" - zostaję więc w standardzie (na razie :P )
_________________


AB Rh+
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-31, 08:36   

krotom napisał/a:
Moto mi zapala więc poco montować kolejną rzecz która może się wysypać.

Czy myślisz, że mi nie zapalało? Też, ale rozrusznik wolniej i dłużej kręcił. Teraz te niedogodności zniknęły. Po co "nadwerężać" akumulator i skracać mu życie?

Dawid Z. wersja europejska ma włącznik na kierze, nie widzę potrzeby montowania tego.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
wolf 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2006
Wiek: 44
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 464
Skąd: zadupie w CK
Wysłany: 2011-03-31, 14:01   

A teraz pytanko od laika elektryka... ;D skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika.. to po kiego taki gadzet? Czy dobrze sobie tlumacze ze w standardzie odpalaja sie swiatla glowne razem z silnikiem a po zamontowaniu tego ustrojstwa dopiero jak juz silnik pracuje... (np 2 sek. po uruchomieniu)? i jest latwiejszy rozruch.
Czy procedura montazu i poszczegolnych kabelkow w 650 bedzie taka sama? :nie_wiem:
 
 
ttom 



Model: RS1700
Rocznik: 2005
Wiek: 55
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 1695
Skąd: Nomad
Wysłany: 2011-03-31, 14:06   

wolf, pisałem o tym już... Ale oni mają 1100 i musi tam być inaczej, bo po co ? :nie_wiem:
_________________
Bo w życiu chodzi o to, żeby nadać mu sens... :pokooj:
 
 
vaaks 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2017
Wiek: 74
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 2567
Skąd: PWL
Wysłany: 2011-03-31, 14:06   

wolf napisał/a:
skoro w V-Starach swiatla glowne i tak sie wlaczaja po uruchomieniu silnika..

w V - starach swiatła włączają się po przekręceniu kluczyka w stacyjce, a ustrojstwo ma je włączać dopiero po odpaleniu silnika. Ot cala filozofia ;/
Przeczytaj cały temat ze zrozumieniem.
_________________
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Robią nam tak dobrze, że dobrze nam tak.
Był:
DS 650
DS 1100
Honda Varadero 1000
Jest: Suzuki DL 650
 
 
Peters 



Model: SYMPATYK
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 2861
Skąd: Dziki Wschód
Wysłany: 2011-03-31, 19:26   

vaaks napisał/a:
nie widzę potrzeby montowania tego.

Ja mam co prawda amerykańca i mam zamiar to zamontować .
A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto.
_________________
BMW K 1200 LT


REGULAMIN
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-03-31, 19:35   

PETERS napisał/a:
A co chodzi o wersje europejskie to ma jakiś sens chociażby po to żeby nie zapominać o włączeniu świateł ,mogą być cały czas włączone i zapalać się po odpaleniu moto.


Tak można ,ale jak włączysz światła to bez tego ustrojstwa będą włączały się po przekręceniu kluczyka i włączeniu włącznikiem świateł a z nim po odpaleniu moto, automatycznie się włączą jak włącznik fabryczny będzie w pozycji OFF. Także też jest sens założenia opóźniacza świateł.

[color=black]Rozszerzyłem wypowiedź Dawida, żeby nie było niedomówień. witek ( zamiast pisać kolejnego posta)[/color]
_________________
Dawid Z.
Ostatnio zmieniony przez witek1965 2011-03-31, 21:35, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-07, 00:10   

Włącznik zamontowany i niby wsio jest ok ale :
1) Czy światła mają się zapalać od razu po naciśnięciu startera?? Myślałem ,że będzie zwłoka jakaś.
2) Nie wiem jak u Was ale u mnie jak przekręcę stacyjkę to światła nie świeca jednak gdy włączę kierunkowskaz to światła się włączają ...

Tak ma być i wsio jest ok??
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
Dawid Z. 


Model: SYMPATYK
Wiek: 44
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 1772
Skąd: Przemyśl,Anglia.
Wysłany: 2011-04-07, 00:17   

Raczej nie bardzo tak ma być. Coś w podłączeniu pogmatwałeś.
_________________
Dawid Z.
 
 
PIOTRUŚ 


Model: SYMPATYK
Rocznik: 2008
Wiek: 38
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 210
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-07, 00:24   

ale tam nie ma co skopać ....masa jest z aku chyba to jednak znaczenia nie ma ,jedynie mogę niebieskie kable ze sobą zamienić ale czy to coś da to :nie_wiem:
_________________
Suzuki GSF 650 SA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group