YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kozak_Barabasz
2008-11-15, 13:10
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
karolmaly 


Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: kalisz
Wysłany: 2008-08-19, 21:55   Skrzynia biegów

witam. Niedawno stalem sie posiadaczem drag stara 650 classic. Mam z nim pewien problem. Otóż trzeci i piąty bieg jest dosć głośny i wogole przy przejściu z niskich na wysokie obroty coś hałasliwie pracuje. Ma to miejsce po rozgrzaniu silnika. Co moze byc tego przyczyną? Moze olej w skrzyni biegów? Jeżeli tak to gdzie sie go wlewa? Prosze o odpowiedź. Pozdrawiam.
_________________
karolmaly
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-05-15, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbymus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 730
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2008-08-19, 22:35   

Albo jestem głupi , albo żle liczę. Do góry mam cztery biegi jak redukuje to niby wychodzi mi że redukuję do jedynki z piątego . Powiedżcie mi jak jest u Was.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-08-19, 22:43   

karolmaly ten typ tak ma ;) Skrzynia hałasuje podczas przełączania biegów.
zbymus nie wiem za bardzo o co ci chodzi.

1 bieg
neutral (na tym odpalamy)
2 bieg
3 bieg
4 bieg
5 bieg

W czym problem ?
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
adun2 



Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 541
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-08-20, 14:13   

Potwierdzam! U mnie też tak jest jak u Kozaka i sądze , że w pozostałych dragach jest podobnie. Natomiast co do głośności pracy skrzyni biegów to niezauwazyłem u mnie różnic w głośności pracy na poszczególnych przełożeniach. Jedyne co mnie razi to głośne wkleszczanie jedynki z luzu na postoju. A jak w waszych maszynach?
_________________

 
 
berezx 


Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 19
Skąd: Namysłów
Wysłany: 2008-08-20, 15:02   

A oto artykuł (streszczony) wyjaśniający jak to jest ze skrzynią i dlaczego tak jest. Jeżeli ktoś chce poczytać więcej na ten temat mogę podesłać linka.

W motocyklach, tak jak w wielu maszynach rolniczych i ciężarówkach Tatra, skrzynia biegów nie jest synchronizowana, (...) W motocyklu często słychać stuk, trzaśnięcie, inne nieprzyjemne dźwięki. Dlatego że synchronizatorów nie ma, czyli nic nie dba o wyrównanie prędkości elementów zazębianych.(...) Jaki wpływ na kulturę zmiany biegów ma kierowca? (...)
Przyznam szczerze, że używam sprzęgła (oprócz ruszania) tylko podczas jazdy spokojnej, powolnej, spacerowej. Im szybciej jadę, im agresywniej, tym rzadziej korzystam z lewej klamki...

Tomek Kulik
www.pro-motor.pl
_________________
4 wheels transport the body----2 wheels transport the soul!!
 
 
karolmaly 


Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: kalisz
Wysłany: 2008-08-20, 22:01   

Witam i dziękuje Wam za to że odpisaliście. Co do zasady pracy skrzyni biegów bez synchronizatorów to znam ją dośc dobrze i wiem o jakim problemie piszecie jednak to nie ten sam problem. Wiem że pierwszy bieg wkleszcza sie ze "zgrzytem" ale to oczywiste. Pozostałe biegi tez nieco słychać zwłaszcza przy malej prędkości. U mnie problem powstaje po wkleszczeniu biegu i po ruszeniu lub po przełączaniu biegu na wyższy. Np. Jade na dwójce i wkleszczam trójke, puszczam klamke, dodaje gazu, motor przyśpiesza bez problemu ale ze skrzyni wydobywa sie dziwny odgłos tak jakby pracowała na sucho. Dzieje sie to w określonym przedziale obrotów silnika. Po przekroczeniu pewnej liczby obrotów problem znika. Co to jest? Pozdrawiam.
_________________
karolmaly
 
 
zbymus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 730
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2008-08-20, 22:22   

To ja nie mam piątki .
Czy jest możliwość tak wyregulować cięgno zmiany żeby nie wchodziła piątka?
A może można ją (piątkę) jakoś zablokować ,żeby nie wchodziła bo np. wyskakiwała?
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-08-20, 22:34   

zbymus to chyba niemożliwe ;)
Pojaw się na zlocie to lukniemy na to :)
To samo tyczy się karolmalyego :)
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
zbymus 



Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 730
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2008-08-21, 21:58   

Kozak masz rację dziś sie temu przyjrzałem . Mam wszystkie biegi , tylko jak wrzucam szybko to mi sie wydaje że któryś po drodze ginie. Dlatego jak redukowałem to było pięć (pisałem)
Czyli dobrze napisałem jestem głupi baran.
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-08-21, 22:25   

zbymus napisał/a:
jak wrzucam szybko to mi sie wydaje że któryś po drodze ginie.

hehe a to dobre :D
zbymus napisał/a:

Czyli dobrze napisałem jestem głupi baran.

No bez przesady już ...
Gdybyś był głupi to nie kopiłbyś Drag Stara :D
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
karolmaly 


Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: kalisz
Wysłany: 2008-08-24, 10:26   

Dziękuje Wam Panowie za odzew. Być moze spotkamy się gdzieś na zlocie. Pozdrawiam.
_________________
karolmaly
 
 
baltazar 


Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 1
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 2008-09-01, 23:17   

Mam dokładnie ten sam problem co karolmaly.....ktoś może wie co to może być>?
 
 
karolmaly 


Rocznik: 1999
Wiek: 45
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 11
Skąd: kalisz
Wysłany: 2008-09-07, 11:02   

baltazar,
Witaj Baltazar. Nie wiem czy uda mi się samemu rozwiązać problem skrzynki w dragu ale jak Tobie by się udało to napisz prosze. Ja zaczne coś myślec po sezonie i jeżeli dam radę to napisze. Pozdrawiam.
_________________
karolmaly
 
 
piotrek 


Rocznik: 2002
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2008-09-27, 01:46   

Witam wszystkich

Ja z kolei od niedawna mam xvs1100 z 2002roku i nie wiem czy to normalne w yamahach czy też nie ale jak dodaję agresywniej gazu jadąc to poza zwiększaniem się obrotów silnika nic wielkiego się nie dzieje tak jakby sprzęgło jakoś nie za bardzo się spieszyło żeby zareagować. Mam też virago 535 z podobnym problemem. Nie wiem czy to taki zbieg okoliczności bo obydwa motory mają podobny przebieg i w obydwóch coś ślizga na sprzęgle czy też taka reakcja motocykla na nagłe zwiększenie obrotów jest normalna. Proszę o jakąś pomoc. AAAA zapomniałbym jeżeli ktoś mi może także powiedzieć jak powinna wyglądać poprawna praca przedniego hamulca bo mój zachowuje się jak by miał ABS ja go wciskam a on mi hamuje pulsacyjnie. Kompletnie mi się to nie podoba szczególnie jak dojeżdżam do świateł i wyglądam jak bym pierwszy raz w życiu hamował :) Moja duma cierpi :)

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
_________________
2 KOŁA 1 ŚLAD 0 STRACHU :)
 
 
daro1980 



Rocznik: 1999
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 34
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 2008-09-27, 09:14   

piotrek napisał/a:
Witam wszystkich

Ja z kolei od niedawna mam xvs1100 z 2002roku i nie wiem czy to normalne w yamahach czy też nie ale jak dodaję agresywniej gazu jadąc to poza zwiększaniem się obrotów silnika nic wielkiego się nie dzieje tak jakby sprzęgło jakoś nie za bardzo się spieszyło żeby zareagować. Mam też virago 535 z podobnym problemem. Nie wiem czy to taki zbieg okoliczności bo obydwa motory mają podobny przebieg i w obydwóch coś ślizga na sprzęgle czy też taka reakcja motocykla na nagłe zwiększenie obrotów jest normalna. Proszę o jakąś pomoc. AAAA zapomniałbym jeżeli ktoś mi może także powiedzieć jak powinna wyglądać poprawna praca przedniego hamulca bo mój zachowuje się jak by miał ABS ja go wciskam a on mi hamuje pulsacyjnie. Kompletnie mi się to nie podoba szczególnie jak dojeżdżam do świateł i wyglądam jak bym pierwszy raz w życiu hamował :) Moja duma cierpi :)

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi


z tego co piszesz to ewidentnie ci się sprzęgło ślizga .... pochwal się kiedy olej wymieniałeś i na jaki .... no i sprawdź linkę sprzęgła czy masz dobrze naciągniętą i ze masz na niej luz .... jak to sprawdzisz i nie pomoże to będziemy kombinować dalej AAAA co do hamulca to wygląda mi to na zapieczone tłoczki zacisku lub koniec klocków ....tez to sprawdź ...
_________________
DragStar 650
 
 
piotrek 


Rocznik: 2002
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2008-09-27, 11:09   

Wielkie dzięki Zaraz zabieram się za sprawdzanie hamulca a jeśli chodzi o olej to się będę musiał pofatygować do poprzedniego właściciela bo ja mam ten motor od kilku dni więc sam jeszcze mu oleju nie zmieniałem. Swoją drogą człowiek powinien dostać zakaz zbliżania się do motocykli bo jak ją kupiłem to kwitła na niej nowa cywilizacja dopiero musiałem ją porządnie wymyć i wypolerować bo nie była myta pewnie ze 2 lata aż do tego stopnia że silnik złapała korozja i czarny lakier złazi płatami. Jak posprawdzam to napiszę do czego doszedłem. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
_________________
2 KOŁA 1 ŚLAD 0 STRACHU :)
 
 
Kozak_Barabasz 



Model: BĘDZIE
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 1435
Skąd: Poznań / Konin
Wysłany: 2008-09-27, 12:38   

piotrek napisz nam ile masz przejechane an swoim nowym nabytku.
Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić to wymiana wszystkich płynów !
_________________
OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2008-09-27, 14:11   

pulsowanie hamulca czesto sie zdaza przy krzywej tarczy halulcowej.
 
 
Jacek 


Model: SYMPATYK
Wiek: 60
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 310
Skąd: Zielonka k/W-wy
Wysłany: 2008-09-28, 17:31   

Hamulec - 1.sprawdź klocki 2.sprawdź poziom płynu hamulcowego 3.sprawdź stan przewodów hamulcowych . Jeżeli wszystko jest OK, to prawdopodobnie masz krzywą tarczę i zapieczone ślizgi mocowania zacisków.

[ Dodano: 2008-09-28, 17:37 ]
Co do sprzęgła to jest parę możliwości. 1. za bardzo dokręcona śruba regulacji luzu popychacza, 2. spalone tarcze sprzęgłowe, 3. stary olej, 4. za mały luz na lince.
 
 
Długi63 



Rocznik: 2002
Wiek: 61
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 192
Skąd: poznański łazarz
Wysłany: 2008-09-28, 17:38   Re: skrzynia biegów

karolmaly napisał/a:
Otóż trzeci i piąty bieg jest dosć głośny i wogole przy przejściu z niskich na wysokie obroty coś hałasliwie pracuje. Ma to miejsce po rozgrzaniu silnika.


Klikanie przy przełączaniu biegów to jedno, a wycie skrzyni na biegach to drugie. Pierwsze jest do przyjęcia, natomiast drugie nie powinno mieć miejsca.
Jak dla mnie-brak oleum w skrzyni. Bardzo poważne zaniedbanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group