Przesunięty przez: Kozak_Barabasz 2008-11-15, 13:10 |
Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
karolmaly
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 11 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 2008-08-19, 21:55 Skrzynia biegów
|
|
|
witam. Niedawno stalem sie posiadaczem drag stara 650 classic. Mam z nim pewien problem. Otóż trzeci i piąty bieg jest dosć głośny i wogole przy przejściu z niskich na wysokie obroty coś hałasliwie pracuje. Ma to miejsce po rozgrzaniu silnika. Co moze byc tego przyczyną? Moze olej w skrzyni biegów? Jeżeli tak to gdzie sie go wlewa? Prosze o odpowiedź. Pozdrawiam. |
_________________ karolmaly |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-05-15, 10:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2008-08-19, 22:35
|
|
|
Albo jestem głupi , albo żle liczę. Do góry mam cztery biegi jak redukuje to niby wychodzi mi że redukuję do jedynki z piątego . Powiedżcie mi jak jest u Was. |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2008-08-19, 22:43
|
|
|
karolmaly ten typ tak ma Skrzynia hałasuje podczas przełączania biegów.
zbymus nie wiem za bardzo o co ci chodzi.
1 bieg
neutral (na tym odpalamy)
2 bieg
3 bieg
4 bieg
5 bieg
W czym problem ? |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
adun2
Rocznik: 2003
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 541 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2008-08-20, 14:13
|
|
|
Potwierdzam! U mnie też tak jest jak u Kozaka i sądze , że w pozostałych dragach jest podobnie. Natomiast co do głośności pracy skrzyni biegów to niezauwazyłem u mnie różnic w głośności pracy na poszczególnych przełożeniach. Jedyne co mnie razi to głośne wkleszczanie jedynki z luzu na postoju. A jak w waszych maszynach? |
_________________
|
|
|
|
|
berezx
Rocznik: 2000
Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 19 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 2008-08-20, 15:02
|
|
|
A oto artykuł (streszczony) wyjaśniający jak to jest ze skrzynią i dlaczego tak jest. Jeżeli ktoś chce poczytać więcej na ten temat mogę podesłać linka.
W motocyklach, tak jak w wielu maszynach rolniczych i ciężarówkach Tatra, skrzynia biegów nie jest synchronizowana, (...) W motocyklu często słychać stuk, trzaśnięcie, inne nieprzyjemne dźwięki. Dlatego że synchronizatorów nie ma, czyli nic nie dba o wyrównanie prędkości elementów zazębianych.(...) Jaki wpływ na kulturę zmiany biegów ma kierowca? (...)
Przyznam szczerze, że używam sprzęgła (oprócz ruszania) tylko podczas jazdy spokojnej, powolnej, spacerowej. Im szybciej jadę, im agresywniej, tym rzadziej korzystam z lewej klamki...
Tomek Kulik
www.pro-motor.pl |
_________________ 4 wheels transport the body----2 wheels transport the soul!! |
|
|
|
|
karolmaly
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 11 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 2008-08-20, 22:01
|
|
|
Witam i dziękuje Wam za to że odpisaliście. Co do zasady pracy skrzyni biegów bez synchronizatorów to znam ją dośc dobrze i wiem o jakim problemie piszecie jednak to nie ten sam problem. Wiem że pierwszy bieg wkleszcza sie ze "zgrzytem" ale to oczywiste. Pozostałe biegi tez nieco słychać zwłaszcza przy malej prędkości. U mnie problem powstaje po wkleszczeniu biegu i po ruszeniu lub po przełączaniu biegu na wyższy. Np. Jade na dwójce i wkleszczam trójke, puszczam klamke, dodaje gazu, motor przyśpiesza bez problemu ale ze skrzyni wydobywa sie dziwny odgłos tak jakby pracowała na sucho. Dzieje sie to w określonym przedziale obrotów silnika. Po przekroczeniu pewnej liczby obrotów problem znika. Co to jest? Pozdrawiam. |
_________________ karolmaly |
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2008-08-20, 22:22
|
|
|
To ja nie mam piątki .
Czy jest możliwość tak wyregulować cięgno zmiany żeby nie wchodziła piątka?
A może można ją (piątkę) jakoś zablokować ,żeby nie wchodziła bo np. wyskakiwała? |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
|
zbymus
Model: DS 650 Classic
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 730 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 2008-08-21, 21:58
|
|
|
Kozak masz rację dziś sie temu przyjrzałem . Mam wszystkie biegi , tylko jak wrzucam szybko to mi sie wydaje że któryś po drodze ginie. Dlatego jak redukowałem to było pięć (pisałem)
Czyli dobrze napisałem jestem głupi baran. |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
Wysłany: 2008-08-21, 22:25
|
|
|
zbymus napisał/a: | jak wrzucam szybko to mi sie wydaje że któryś po drodze ginie. |
hehe a to dobre
zbymus napisał/a: |
Czyli dobrze napisałem jestem głupi baran. |
No bez przesady już ...
Gdybyś był głupi to nie kopiłbyś Drag Stara |
_________________ OFERTA KIA używane www.nowickikalisz.otomoto.pl / www.nowicki.otomoto.pl |
|
|
|
|
karolmaly
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 11 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 2008-08-24, 10:26
|
|
|
Dziękuje Wam Panowie za odzew. Być moze spotkamy się gdzieś na zlocie. Pozdrawiam. |
_________________ karolmaly |
|
|
|
|
baltazar
Rocznik: 2002
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 1 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 2008-09-01, 23:17
|
|
|
Mam dokładnie ten sam problem co karolmaly.....ktoś może wie co to może być>? |
|
|
|
|
karolmaly
Rocznik: 1999
Wiek: 45 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 11 Skąd: kalisz
|
Wysłany: 2008-09-07, 11:02
|
|
|
baltazar,
Witaj Baltazar. Nie wiem czy uda mi się samemu rozwiązać problem skrzynki w dragu ale jak Tobie by się udało to napisz prosze. Ja zaczne coś myślec po sezonie i jeżeli dam radę to napisze. Pozdrawiam. |
_________________ karolmaly |
|
|
|
|
piotrek
Rocznik: 2002
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 2 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 2008-09-27, 01:46
|
|
|
Witam wszystkich
Ja z kolei od niedawna mam xvs1100 z 2002roku i nie wiem czy to normalne w yamahach czy też nie ale jak dodaję agresywniej gazu jadąc to poza zwiększaniem się obrotów silnika nic wielkiego się nie dzieje tak jakby sprzęgło jakoś nie za bardzo się spieszyło żeby zareagować. Mam też virago 535 z podobnym problemem. Nie wiem czy to taki zbieg okoliczności bo obydwa motory mają podobny przebieg i w obydwóch coś ślizga na sprzęgle czy też taka reakcja motocykla na nagłe zwiększenie obrotów jest normalna. Proszę o jakąś pomoc. AAAA zapomniałbym jeżeli ktoś mi może także powiedzieć jak powinna wyglądać poprawna praca przedniego hamulca bo mój zachowuje się jak by miał ABS ja go wciskam a on mi hamuje pulsacyjnie. Kompletnie mi się to nie podoba szczególnie jak dojeżdżam do świateł i wyglądam jak bym pierwszy raz w życiu hamował Moja duma cierpi
z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
_________________ 2 KOŁA 1 ŚLAD 0 STRACHU |
|
|
|
|
daro1980
Rocznik: 1999
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 34 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 2008-09-27, 09:14
|
|
|
piotrek napisał/a: | Witam wszystkich
Ja z kolei od niedawna mam xvs1100 z 2002roku i nie wiem czy to normalne w yamahach czy też nie ale jak dodaję agresywniej gazu jadąc to poza zwiększaniem się obrotów silnika nic wielkiego się nie dzieje tak jakby sprzęgło jakoś nie za bardzo się spieszyło żeby zareagować. Mam też virago 535 z podobnym problemem. Nie wiem czy to taki zbieg okoliczności bo obydwa motory mają podobny przebieg i w obydwóch coś ślizga na sprzęgle czy też taka reakcja motocykla na nagłe zwiększenie obrotów jest normalna. Proszę o jakąś pomoc. AAAA zapomniałbym jeżeli ktoś mi może także powiedzieć jak powinna wyglądać poprawna praca przedniego hamulca bo mój zachowuje się jak by miał ABS ja go wciskam a on mi hamuje pulsacyjnie. Kompletnie mi się to nie podoba szczególnie jak dojeżdżam do świateł i wyglądam jak bym pierwszy raz w życiu hamował Moja duma cierpi
z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi |
z tego co piszesz to ewidentnie ci się sprzęgło ślizga .... pochwal się kiedy olej wymieniałeś i na jaki .... no i sprawdź linkę sprzęgła czy masz dobrze naciągniętą i ze masz na niej luz .... jak to sprawdzisz i nie pomoże to będziemy kombinować dalej AAAA co do hamulca to wygląda mi to na zapieczone tłoczki zacisku lub koniec klocków ....tez to sprawdź ... |
_________________ DragStar 650 |
|
|
|
|
piotrek
Rocznik: 2002
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 2 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 2008-09-27, 11:09
|
|
|
Wielkie dzięki Zaraz zabieram się za sprawdzanie hamulca a jeśli chodzi o olej to się będę musiał pofatygować do poprzedniego właściciela bo ja mam ten motor od kilku dni więc sam jeszcze mu oleju nie zmieniałem. Swoją drogą człowiek powinien dostać zakaz zbliżania się do motocykli bo jak ją kupiłem to kwitła na niej nowa cywilizacja dopiero musiałem ją porządnie wymyć i wypolerować bo nie była myta pewnie ze 2 lata aż do tego stopnia że silnik złapała korozja i czarny lakier złazi płatami. Jak posprawdzam to napiszę do czego doszedłem. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam. |
_________________ 2 KOŁA 1 ŚLAD 0 STRACHU |
|
|
|
|
Kozak_Barabasz
Model: BĘDZIE
Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 1435 Skąd: Poznań / Konin
|
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2008-09-27, 14:11
|
|
|
pulsowanie hamulca czesto sie zdaza przy krzywej tarczy halulcowej. |
|
|
|
|
Jacek
Model: SYMPATYK
Wiek: 60 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 310 Skąd: Zielonka k/W-wy
|
Wysłany: 2008-09-28, 17:31
|
|
|
Hamulec - 1.sprawdź klocki 2.sprawdź poziom płynu hamulcowego 3.sprawdź stan przewodów hamulcowych . Jeżeli wszystko jest OK, to prawdopodobnie masz krzywą tarczę i zapieczone ślizgi mocowania zacisków.
[ Dodano: 2008-09-28, 17:37 ]
Co do sprzęgła to jest parę możliwości. 1. za bardzo dokręcona śruba regulacji luzu popychacza, 2. spalone tarcze sprzęgłowe, 3. stary olej, 4. za mały luz na lince. |
|
|
|
|
Długi63
Rocznik: 2002
Wiek: 61 Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 192 Skąd: poznański łazarz
|
Wysłany: 2008-09-28, 17:38 Re: skrzynia biegów
|
|
|
karolmaly napisał/a: | Otóż trzeci i piąty bieg jest dosć głośny i wogole przy przejściu z niskich na wysokie obroty coś hałasliwie pracuje. Ma to miejsce po rozgrzaniu silnika. |
Klikanie przy przełączaniu biegów to jedno, a wycie skrzyni na biegach to drugie. Pierwsze jest do przyjęcia, natomiast drugie nie powinno mieć miejsca.
Jak dla mnie-brak oleum w skrzyni. Bardzo poważne zaniedbanie |
|
|
|
|
|