NEUTRAL ZIELONA KONTROLKA |
Autor |
Wiadomość |
Novy
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 267 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-04-25, 15:28 NEUTRAL ZIELONA KONTROLKA
|
|
|
Wspomniana w temacie zielona kontrolka świeci cały czas, nawet po włączeniu biegu (podczas jazdy). Miałem na to teorię - zawieszony czujnik. Już chciałem rozbierać, ale... odkryłem, że gaśnie po otwarciu nóżki. Co to może być? Dodam, że tak go kupiłem. |
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zen
Model: SYMPATYK
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 900 Skąd: Wielkopolanie/PNT
|
Wysłany: 2009-04-25, 15:46
|
|
|
Wygląda na to, że masz tę kontrolkę podłączona pod czujnik pozycji nóżki, lub jest między połączeniami zwarcie. Najlepiej posprawdzać w skrzynce bezpieczników co do czego idzie. |
|
|
|
|
Masa
Rocznik: 2007
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-04-26, 09:54
|
|
|
moto zawsze gaśnie po otwarciu nóżki...... |
_________________ Masa |
|
|
|
|
koszerny
Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1747 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2009-04-26, 10:26
|
|
|
Masa napisał/a: | moto zawsze gaśnie po otwarciu nóżki...... |
gaśnie ale jeśli nasz na biegu jak na luzie to nie gaśnie |
|
|
|
|
Kamyk
Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 504 Skąd: polska
|
Wysłany: 2009-04-26, 15:00
|
|
|
czyli jak stoisz na skrzyżowaniu i dajesz na luz, to nie świeci się lampka? dziwne, napewno tak nie powinno być |
|
|
|
|
Novy
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 267 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-04-26, 16:52
|
|
|
Kamyk napisał/a: | czyli jak stoisz na skrzyżowaniu i dajesz na luz, to nie świeci się lampka? | Odwrotnie! Świeci się cały czas (czy stoję, czy jadę), z wyjątkiem momentu, gdy otworzę nóżkę. Zen ma dobrą teorię, ale nie miałem czasu sprawdzić - ciągle w drodze . |
|
|
|
|
Masa
Rocznik: 2007
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 104 Skąd: Stęszew
|
Wysłany: 2009-04-26, 18:37
|
|
|
jak jest na luzie to zawsze sie swieci kontrolka -czy jest otwarta nóżka czy nie...ale jak jest moto na biegu i otworzymi nozke to zgasnie (lub gdy moto ma otwarta nóżke i chcemy wrzucic bieg-to też zgasnie)....przynajmniej u mnie tak jest i mysle ze tak jest w kazdym dragu. |
_________________ Masa |
|
|
|
|
fazzi
Rocznik: 2008
Wiek: 56 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 2691 Skąd: Jankes
|
Wysłany: 2009-04-26, 22:19
|
|
|
Masa napisał/a: | jak jest na luzie to zawsze sie swieci kontrolka -czy jest otwarta nóżka czy nie...ale jak jest moto na biegu i otworzymi nozke to zgasnie (lub gdy moto ma otwarta nóżke i chcemy wrzucic bieg-to też zgasnie)....przynajmniej u mnie tak jest i mysle ze tak jest w kazdym dragu. |
zgasnie ale silnik a jemu chyba chodzi o kontrolke |
|
|
|
|
Novy
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 267 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-05-17, 00:47
|
|
|
Właśnie wróciłem z trzeciego podejścia do zafajdanej kontrolki (średnio jedno na tydzień ). Niczym Inspektor Gadżet prześledziłem większość kabelków w moim Dragu i nadal nic nie ustaliłem... no może z wyjątkiem:
- czujnik przy nóżce działa poprawnie i ma fabrycznie podłączone przewody (2 szt.),
- po długich poszukiwaniach znalazłem czujnik "luzu" i też działa, mając przyłączony 1 niebieski przewodzik (sprawdziłem omomierzem),
- kabelki ani od jednego, ani od drugiego czujnika nie idą w kierunku puszki bezpieczników, tylko do licznika.
- w złączkach przy liczniku nie znalazłem żadnych nieprawidłowości.
Czyli nadal nic
Bez kontrolki luzu nauczyłem się jeździć, ale brakuje możliwości odpalenia moto na nóżce, żeby np. rozgrzał się nieco przed ostrym pójściem w trasę. |
Ostatnio zmieniony przez Novy 2009-05-17, 01:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-05-17, 00:58
|
|
|
Sprawdziłeś czy aby dioda nie siadła, znaczy może łapie gdzieś masę cały czas albo jest odwrotnie podłączona? O ile wiem, dioda nie może miec podłączenia masy i plusa dowolnie a tylko do odpowiednich elektrod. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
jaro
Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55 Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 3767 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2009-05-17, 06:34
|
|
|
Novy napisał/a: | Bez kontrolki luzu nauczyłem się jeździć, ale brakuje możliwości odpalenia moto na nóżce, żeby np. rozgrzał się nieco przed ostrym pójściem w trasę. |
Odłącz na początek czujnik przy nóżce, przed rozruchem sprawdź czy na luzie i odpalaj. Jeden problem będziesz miał z głowy, wiadomo nie jest to dobre rozwiązanie, ale zawsze coś. Trzeba tylko pamiętać o tym i za każdym razem przed postawieniem na stopkę sprawdzać luz. |
_________________
V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
|
|
|
|
|
Novy
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 267 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-05-17, 10:10
|
|
|
Dzięki Jaro. Proste rozwiązania są najlepsze! Obróciłem wyłącznik od nóżki (bo dojście do kabelków wymagało odkręcenia wielu śrubek). Teraz mogę "gościa" odpalić na otwartej nóżce i sobie "pyrka"
Jest to rozwiązanie tymczasowe. |
|
|
|
|
dadamos
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 397 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-05-18, 10:17
|
|
|
Nie łapie Przecież na luzie moto może pyrkać nawet jak ma rozstawioną nóżkę |
_________________ sex & motorcycles & rock'n'roll |
|
|
|
|
shipp
Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56 Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 2411 Skąd: Kwatera Główna
|
Wysłany: 2009-05-18, 12:20
|
|
|
dadamos napisał/a: | Nie łapie Przecież na luzie moto może pyrkać nawet jak ma rozstawioną nóżkę |
Tak, ale kiedy jest coś popaprane z instalacją, może byc tak, że nie działa właściwie czujnik biegu jałowego i jest permanentnie włączone odcięcie zapłonu /jak przy rozstawionej nóżce i zapiętym biegu/. |
_________________ I tak zawsze... no zawsze... |
|
|
|
|
krzysztof
Rocznik: 1998
Wiek: 59 Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 59 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2009-05-18, 14:10
|
|
|
Ja bym sprawdził jeszcze czy czajnik biegu jałowego jest zamontowany w poprawnym położeniu spróbuj.
[ Dodano: 2009-05-18, 14:15 ]
nie dokończyłem odkręć śruby trzymające go i spróbuj go obrócić. |
|
|
|
|
Novy
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 267 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-05-18, 15:55
|
|
|
dadamos napisał/a: | Nie łapie! Przecież na luzie moto może pyrkać nawet jak ma rozstawioną nóżkę | No właśnie, u mnie nie działa i dlatego drążę ten temat.
Krzysztof dobrze godosz, ale już to zbadałem wcześniej (pisałem o tym w tym poście). Czujnik jest OK. Na 1, 2, 3, 4, 5 miernik nie daje odczytu, na luzie czujnik zamyka obwód i jest sygnał. Problem leży gdzieś dalej. Dzisiaj zwalę zbiornik i zobaczę, gdzie dochodzą te kabelki od czujnika i od nóżki. Może rzeczywiście gdzieś się zwierają, albo odwrotnie są podłączone. |
|
|
|
|
dadamos
Rocznik: 2004
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 397 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2009-05-18, 17:06
|
|
|
Novy napisał/a: | No właśnie, u mnie nie działa i dlatego drążę ten temat. |
Mysłałem że masz problem tylko z kontrolką! |
_________________ sex & motorcycles & rock'n'roll |
|
|
|
|
Nobody
Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-05-19, 11:17
|
|
|
Witam,
Novy, z tego co piszesz wynika, że jest problem w układzie zabezpieczającym uruchomienie rozrusznika / sterującym modułem zapłonowym. Układ ten oparty jest na współpracy wyłączników biegu jałowego, klamki sprzęgła, podstawki bocznej, wyłącznika on/off, przycisku rozrusznika, modułu zapłonowego CDI oraz kilku przekaźników i diod. Do tego posiada wspólne zasilanie z układem podgrzewania gaźników, co pośrednio może wpływać na takie własnie zachowanie całego układu. Z objawów wynika, że przyczyną takiego zachowania nie jest wyłącznik biegu jałowego i/lub prowadzacy do niego przewód...
Wg. mnie przyczyn może być kilka, natomiast w celu zdiagnozowania proponowałbym w następujacej kolejności zweryfikować:
1. relay unit - na schemacie elektryki nr 8 (na rysunku "electrical components" ma nr 6), box zawierający przekaźnik i kilka diod. Być może jedną z diod szlag trafił o czym już wpominał powyżej Shipp. Układ oraz sposób pomiaru relay unitu masz w załączniku "electrical starting system". Najprościej podmień relay unit z innego sprawnego DS-a, w ten sposób na szybko sprawdzisz prawidłowość działania relay unitu.
2. prawidłowość działania wyłączników - sposób pomiaru masz w załączniku "switch inspection".
3. mało prawdopodobne ale jednak - uszkodzony bezpiecznik podgrzewania gaźników (na schemacie 39) i termoswitch (38), powodujacy zwieranie kontrolki luzu i pośrednio całego układu do masy
4. kolejne mało prawdopodobne ale jednak - usterka modułu CDI powodująca nieprawidłową reakcję całego układu zabezpieczającego rozruch i sterowania modułem CDI.
Zacząłbym jednak szukać od relay unitu.
Powodzenia, pozdrawiam!
N.
P.S. Widzę że pdf-y nie sa dozwolone jako załączniki, więc niestety ich tu nie wrzucę. Wyślę Ci to Novy na priv. |
_________________ 5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki |
|
|
|
|
Novy
Model: SYMPATYK
Wiek: 47 Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 267 Skąd: Kórnik
|
Wysłany: 2009-06-03, 23:59
|
|
|
Problem rozwiązany
Szczegóły opiszę później, bo jestem nieco zmęczony po akcji,
ale zdradzę, że Nobody trafił idealnie - pkt. 1. Relay Unit.
(puchar dla Ciebie)
Teraz wszystkie kontrolki działają poprawnie |
|
|
|
|
ANDY-JR
Model: BĘDZIE
Wiek: 53 Dołączył: 02 Maj 2010 Posty: 32 Skąd: JANKES
|
Wysłany: 2010-06-15, 17:26
|
|
|
Moi Drodzy, mam problem z kontrolką biegu jałowego - popularną " N " - ką.
Jak motocykl jest na biegu jałowym to zielona kontrolka nie swieci.
Jak przechylę motocykl na lewy bok to się zaświeci, a jak go znowu wyprostuję to gaśnie.
Gdzie może być problem ?
Da się jeździć ale jako początkujący motocyklista pewniej się czuję gdy nie muszę sprawdzać na sprzęgle czy już jest luz - kontrolka daje wieksze poczucie bezpieczeństwa. |
_________________ ANDY-JR
|
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|