YAMAHA Drag Star FORUM
FAQFAQ  Mapa GoogleMapa Google  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
NEUTRAL ZIELONA KONTROLKA
Autor Wiadomość
Novy 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 267
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-04-25, 15:28   NEUTRAL ZIELONA KONTROLKA

Wspomniana w temacie zielona kontrolka świeci cały czas, nawet po włączeniu biegu (podczas jazdy). Miałem na to teorię - zawieszony czujnik. Już chciałem rozbierać, ale... odkryłem, że gaśnie po otwarciu nóżki. Co to może być? Dodam, że tak go kupiłem.
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zen 



Model: SYMPATYK
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 900
Skąd: Wielkopolanie/PNT
Wysłany: 2009-04-25, 15:46   

Wygląda na to, że masz tę kontrolkę podłączona pod czujnik pozycji nóżki, lub jest między połączeniami zwarcie. Najlepiej posprawdzać w skrzynce bezpieczników co do czego idzie.
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-04-26, 09:54   

moto zawsze gaśnie po otwarciu nóżki......
_________________
Masa
 
 
koszerny 



Model: SYMPATYK
Rocznik: 2010
Wiek: 53
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1747
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2009-04-26, 10:26   

Masa napisał/a:
moto zawsze gaśnie po otwarciu nóżki......

gaśnie ale jeśli nasz na biegu jak na luzie to nie gaśnie
 
 
Kamyk 



Model: BĘDZIE
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 504
Skąd: polska
Wysłany: 2009-04-26, 15:00   

czyli jak stoisz na skrzyżowaniu i dajesz na luz, to nie świeci się lampka? dziwne, napewno tak nie powinno być
 
 
Novy 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 267
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-04-26, 16:52   

Kamyk napisał/a:
czyli jak stoisz na skrzyżowaniu i dajesz na luz, to nie świeci się lampka?
Odwrotnie! Świeci się cały czas (czy stoję, czy jadę), z wyjątkiem momentu, gdy otworzę nóżkę. Zen ma dobrą teorię, ale nie miałem czasu sprawdzić - ciągle w drodze :wiewior: .
 
 
Masa 



Rocznik: 2007
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 104
Skąd: Stęszew
Wysłany: 2009-04-26, 18:37   

jak jest na luzie to zawsze sie swieci kontrolka -czy jest otwarta nóżka czy nie...ale jak jest moto na biegu i otworzymi nozke to zgasnie (lub gdy moto ma otwarta nóżke i chcemy wrzucic bieg-to też zgasnie)....przynajmniej u mnie tak jest i mysle ze tak jest w kazdym dragu.
_________________
Masa
 
 
fazzi 



Rocznik: 2008
Wiek: 56
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 2691
Skąd: Jankes
Wysłany: 2009-04-26, 22:19   

Masa napisał/a:
jak jest na luzie to zawsze sie swieci kontrolka -czy jest otwarta nóżka czy nie...ale jak jest moto na biegu i otworzymi nozke to zgasnie (lub gdy moto ma otwarta nóżke i chcemy wrzucic bieg-to też zgasnie)....przynajmniej u mnie tak jest i mysle ze tak jest w kazdym dragu.

zgasnie ale silnik a jemu chyba chodzi o kontrolke :hahaha:
 
 
Novy 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 267
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-05-17, 00:47   

Właśnie wróciłem z trzeciego podejścia do zafajdanej kontrolki (średnio jedno na tydzień :) ). Niczym Inspektor Gadżet prześledziłem większość kabelków w moim Dragu i nadal nic nie ustaliłem... no może z wyjątkiem:
    - czujnik przy nóżce działa poprawnie i ma fabrycznie podłączone przewody (2 szt.),
    - po długich poszukiwaniach znalazłem czujnik "luzu" i też działa, mając przyłączony 1 niebieski przewodzik (sprawdziłem omomierzem),
    - kabelki ani od jednego, ani od drugiego czujnika nie idą w kierunku puszki bezpieczników, tylko do licznika.
    - w złączkach przy liczniku nie znalazłem żadnych nieprawidłowości.

Czyli nadal nic :beczy:

Bez kontrolki luzu nauczyłem się jeździć, ale brakuje możliwości odpalenia moto na nóżce, żeby np. rozgrzał się nieco przed ostrym pójściem w trasę.
Ostatnio zmieniony przez Novy 2009-05-17, 01:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-17, 00:58   

Sprawdziłeś czy aby dioda nie siadła, znaczy może łapie gdzieś masę cały czas albo jest odwrotnie podłączona? O ile wiem, dioda nie może miec podłączenia masy i plusa dowolnie a tylko do odpowiednich elektrod.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
jaro 



Model: BĘDZIE
Rocznik: 2009
Wiek: 55
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 3767
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-05-17, 06:34   

Novy napisał/a:
Bez kontrolki luzu nauczyłem się jeździć, ale brakuje możliwości odpalenia moto na nóżce, żeby np. rozgrzał się nieco przed ostrym pójściem w trasę.

Odłącz na początek czujnik przy nóżce, przed rozruchem sprawdź czy na luzie i odpalaj. Jeden problem będziesz miał z głowy, wiadomo nie jest to dobre rozwiązanie, ale zawsze coś. Trzeba tylko pamiętać o tym i za każdym razem przed postawieniem na stopkę sprawdzać luz.
_________________
Tam gdzie kończą się Reguły tam zaczyna się Pruszków!


V Star 1300, RS 2008r, RS 2009r, RS 2011R
HOW TO DISMANTLE AN ATOMIC BOMB
 
 
Novy 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 267
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-05-17, 10:10   

Dzięki Jaro. Proste rozwiązania są najlepsze! Obróciłem wyłącznik od nóżki (bo dojście do kabelków wymagało odkręcenia wielu śrubek). Teraz mogę "gościa" odpalić na otwartej nóżce i sobie "pyrka" :)
Jest to rozwiązanie tymczasowe.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-05-18, 10:17   

Nie łapie ! Przecież na luzie moto może pyrkać nawet jak ma rozstawioną nóżkę ! !
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
shipp 



Model: DS 1100 Classic
Rocznik: 2005
Wiek: 56
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 2411
Skąd: Kwatera Główna
Wysłany: 2009-05-18, 12:20   

dadamos napisał/a:
Nie łapie ! Przecież na luzie moto może pyrkać nawet jak ma rozstawioną nóżkę ! !

Tak, ale kiedy jest coś popaprane z instalacją, może byc tak, że nie działa właściwie czujnik biegu jałowego i jest permanentnie włączone odcięcie zapłonu /jak przy rozstawionej nóżce i zapiętym biegu/.
_________________
I tak zawsze... no zawsze...
 
 
krzysztof 


Rocznik: 1998
Wiek: 59
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 59
Skąd: Konin
Wysłany: 2009-05-18, 14:10   

Ja bym sprawdził jeszcze czy czajnik biegu jałowego jest zamontowany w poprawnym położeniu spróbuj.

[ Dodano: 2009-05-18, 14:15 ]
nie dokończyłem odkręć śruby trzymające go i spróbuj go obrócić.
 
 
Novy 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 267
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-05-18, 15:55   

dadamos napisał/a:
Nie łapie! Przecież na luzie moto może pyrkać nawet jak ma rozstawioną nóżkę ! !
No właśnie, u mnie nie działa i dlatego drążę ten temat.

Krzysztof dobrze godosz, ale już to zbadałem wcześniej (pisałem o tym w tym poście). Czujnik jest OK. Na 1, 2, 3, 4, 5 miernik nie daje odczytu, na luzie czujnik zamyka obwód i jest sygnał. Problem leży gdzieś dalej. Dzisiaj zwalę zbiornik i zobaczę, gdzie dochodzą te kabelki od czujnika i od nóżki. Może rzeczywiście gdzieś się zwierają, albo odwrotnie są podłączone.
 
 
dadamos 



Rocznik: 2004
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 397
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2009-05-18, 17:06   

Novy napisał/a:
No właśnie, u mnie nie działa i dlatego drążę ten temat.


Mysłałem że masz problem tylko z kontrolką!
_________________
sex & motorcycles & rock'n'roll
 
 
Nobody 



Model: SYMPATYK
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2009-05-19, 11:17   

Witam,

Novy, z tego co piszesz wynika, że jest problem w układzie zabezpieczającym uruchomienie rozrusznika / sterującym modułem zapłonowym. Układ ten oparty jest na współpracy wyłączników biegu jałowego, klamki sprzęgła, podstawki bocznej, wyłącznika on/off, przycisku rozrusznika, modułu zapłonowego CDI oraz kilku przekaźników i diod. Do tego posiada wspólne zasilanie z układem podgrzewania gaźników, co pośrednio może wpływać na takie własnie zachowanie całego układu. Z objawów wynika, że przyczyną takiego zachowania nie jest wyłącznik biegu jałowego i/lub prowadzacy do niego przewód...

Wg. mnie przyczyn może być kilka, natomiast w celu zdiagnozowania proponowałbym w następujacej kolejności zweryfikować:

1. relay unit - na schemacie elektryki nr 8 (na rysunku "electrical components" ma nr 6), box zawierający przekaźnik i kilka diod. Być może jedną z diod szlag trafił o czym już wpominał powyżej Shipp. Układ oraz sposób pomiaru relay unitu masz w załączniku "electrical starting system". Najprościej podmień relay unit z innego sprawnego DS-a, w ten sposób na szybko sprawdzisz prawidłowość działania relay unitu.

2. prawidłowość działania wyłączników - sposób pomiaru masz w załączniku "switch inspection".

3. mało prawdopodobne ale jednak - uszkodzony bezpiecznik podgrzewania gaźników (na schemacie 39) i termoswitch (38), powodujacy zwieranie kontrolki luzu i pośrednio całego układu do masy

4. kolejne mało prawdopodobne ale jednak - usterka modułu CDI powodująca nieprawidłową reakcję całego układu zabezpieczającego rozruch i sterowania modułem CDI.

Zacząłbym jednak szukać od relay unitu.
Powodzenia, pozdrawiam!
N.


P.S. Widzę że pdf-y nie sa dozwolone jako załączniki, więc niestety ich tu nie wrzucę. Wyślę Ci to Novy na priv.
_________________
5 szt. w stadzie, w tym 2 V-ki :)
 
 
Novy 



Model: SYMPATYK
Wiek: 47
Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 267
Skąd: Kórnik
Wysłany: 2009-06-03, 23:59   

Problem rozwiązany :mistrz:
Szczegóły opiszę później, bo jestem nieco zmęczony po akcji,
ale zdradzę, że Nobody trafił idealnie - pkt. 1. Relay Unit.
(puchar dla Ciebie)

Teraz wszystkie kontrolki działają poprawnie !
 
 
ANDY-JR 


Model: BĘDZIE
Wiek: 53
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 32
Skąd: JANKES
Wysłany: 2010-06-15, 17:26   

Moi Drodzy, mam problem z kontrolką biegu jałowego - popularną " N " - ką.
Jak motocykl jest na biegu jałowym to zielona kontrolka nie swieci.
Jak przechylę motocykl na lewy bok to się zaświeci, a jak go znowu wyprostuję to gaśnie.
Gdzie może być problem ?
Da się jeździć ale jako początkujący motocyklista pewniej się czuję gdy nie muszę sprawdzać na sprzęgle czy już jest luz - kontrolka daje wieksze poczucie bezpieczeństwa.
_________________
ANDY-JR
Ostatnio zmieniony przez vaaks 2010-12-30, 17:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group